{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.618 visninger | Oprettet:

Volvo RedBlock B230 T. Nogen erfaringer med Twin Scroll Snegl {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens.

Jeg er så småt igang med at kikke lidt på en 940 med mølle.

Da jeg har et ekstra top ville jeg bruge ventetiden på at bygge et manifold til twin scroll.

Jeg har dog et par spørgsmål.
Først og fremmet er der nogen der har erfaringer, jeg regner med at køre i god godstykkelse rustfri, og med even flow, men skal jeg smide gates på begge grene før turboen eller skal jeg bare køre med wastegate på plenum siden?
Da twin scrollen køre hurtigere op og ned, skal jeg smide en generel oliekøler på (vil gøre det alligevel med thermostat), eller bare en mellem motor og turbo på indgangen til smørring af den?
Og den sidste er om motorstyringen kan følge med det hurtigere stigende tryk, så den ikke køre for magert. Jeg for den orginale omprogrameret hvis den er hurtig nok til den hurtige boost ændring sammenlignet med orginal "old-turbo"

Og så bare så folk ikke finder faklerne frem, den er billig, velholdt og med HPT, jeg sigter ikke efter mere end lidt over de 200hk, da den skal bruges med børn I også.

Håber der er lidt folk derude der stadig syntes det er sjovt at trække fra knejtrøvs bilerne i en gammel slidt volvo som vil hjælpe ;P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo RedBlock B230 T. Nogen erfaringer med Twin Scroll Snegl
  • #1   4. mar 2016 kørte med udgang til wastegate på min lige før turbo, og så bygget dem sammen i en konus, min kammerat købte dog det hele.. Fungere fint, han kører immervæk med 426hk... Bygget den bare i svejse bøjninger i jern. Rustfri holder også indtil videre på min nye motor...

  • #2   4. mar 2016 Er det noget du har billeder af. Bare for at få lidt inspiration. Eneste grund til jeg køre rustfri er fordi det ligger på arbejde og ikke bliver brugt.
    Har kikket lidt omkring, men vil ikke køre til max af en standart motor. Efter hvad de siger på turbobrick vil 200-250hk virke fint uden at ændre indmad på blokken. Jeg vil have en hverdags Wagon som kan lave masser af røg hvis jeg vil ;).

    Hvad boost køre din kammerat med og hvad har han puttet i motoren af stænger stempler?


  • #3   4. mar 2016 Ja, vi er to der har en 240, men rimelig gode til ikke at finde ud af hvad hinanden har lavet... Så ved det faktisk ikke...!!
    Kan se om jeg kan finde billeder, ellers send en pm, for tror jeg har det på min mail?


  • #4   4. mar 2016 De gamle 240 er også gode sleepers smiley .. Har aldrig ejet en men har kørt en turbo redblock, en turbo white block og en GT. De er lidt mere overskuelige at køre end en 700 eller 900 serie ;P Der re mindre bil at smide rundt i svingene.

  • #5   4. mar 2016 Hold dig til std dele. Ingen grund til at ændre manifold. Std er med op til 300ish HK

  • #6   8. mar 2016 Huum, det lyder godt. Ved godt at indmaden i motoren kan klare en 300hk uden at lide overlast. Den tanke jeg havde med twinscroll var bare at have hurtigere boost. Ved godt at folk drejer dem op til 7-7500, men det er med større mølle så den først er oppe at toppe ved en 3000rpm.
    Og at den koster omkring det samme som de opgradede man kan få.


  • #7   8. mar 2016 Igen med de mål du har ingen grund til ar ændre noget som helst.

    En std turbo laver snildt 1bar lidt over 2500rpm mener jeg, det er vel hurtig nok ??

    Tror endda også den kan lave 210hk

    Folk køre ikke 7/7500rpm uden strammere ventil fjedre osv. En std køre op til en 6/6500rpm..

    Ingen grund til at gå højere op, jo hvis du har en gt35 tubo på der skal mase en 450hk smiley

    Din ide er skam fin nok, men til netop dit formål er det slet ikke nødvendigt !


  • #8   8. mar 2016 Kan da godt ske man bare skal gi den mere boos og så ændre boostcut til 1 bar. Det er med at stoppe før det løber af sporet pengemessigt. Jeg havde bare læst inde på de forskellige turbobrick forumer at hvis man puttede den større turbo på var der rimlig meget lag op til en 3000rpm. Og det med begrænsere, der siger de tåssede svenskere også at der er ikke nogen grund til at dreje den højere end de 6-6500, for det er kun topfarts omdrejninger.
    Men ja, den skal jo somsagt stadig være brugbar. Men 210 lyder fint til at starte med uden at skulle pille smiley


  • #9   10. mar 2016 Men få lige tjekket dine dysser inden du gør for meget. Nogle af dem køre med en dysse der er mindre og den skal skiftes inden du skruer den op på 1,0bar

  • #10   10. mar 2016 Har set at dyser fra en BMW kan sættes på hvis man hæver benzin trykket med en anden pumpe. Ved dog ikke hvor nemt det er, men har 5 (ved godt der er 6 ialt ;P) lilla e36 dyser liggende, så de skulle nok give det ekstra.
    Ellers må der være noget fra n anden bil der bare er plug and play.


  • #11   10. mar 2016 Kom med nr på dem du har liggende så skal jeg se hvad de kan give. Ja det er alm Bosch dysser de passer fra mange biler

  • #12   10. mar 2016 Der skulle også være mange meget billige HK i en knast fra en suge motor eller en tun knast da den er meget doven i turbo motoren

  • #13   10. mar 2016 Rolig nu alm dyser er nu fine nok til 0,9-1.0bar smiley

    Du kan ændre benzin trykket ved at montere en anden, benzin tryks regulator ikke benzin pumpe !


  • #14   10. mar 2016 Tak for hjælpen.

    Har lidt liggende, så vil bruge det. Har en fin pumpe med drøvel og det hele, mener det er fra noget Drift japaner med mølle.
    Har ikke dyserne lige her, ved bare de fik min gamle 328'er til at gi lidt ekstra. ;).
    Ved nu ikke med knast. Den slags motor pilleri har før taget overhånd. Jeg ville nok ende med at få gjort noget ved toppen og få strammere fjedre I smiley


  • #15   10. mar 2016 Det gavner ikke din motor du begynder at skifte fjedre i toppen, den orginale T Knast taber pusten ved 5000rpm så du får ikke gavn af omdrejninger så langt oppe.. Så i min verden er det helt spild af penge ! Så hellere skifte knast hehe, det giver meget bedere mening og effekt. vælg en A eller V knast bare husk den skal have fordeler spor

  • #16   10. mar 2016 Har ikke kunne finde noget rigtig info med hvilke knaster der git hvad på de forskellige motoripsætninger. Men har godt luret den med en NA knast smiley .
    Man kan jo trods alt finde dem for en 500kr på Fleebay.
    Jeg tror det bliver noget med en halv hidsig hverdags Wagon og så have en man kan have I garagen, som man kan lave hel arrig, altså en ægte sleeper smiley


  • #17   31. mar 2016 Hej
    Er enig med de sidste tråde i at knaster er der du skal starte.

    Det næste du skal gøre er at få en eller anden form for ladetryk regulator på i stedet at p puste direkte i WG, det vil reducere din spool ud tid meget.

    Jeg har været øvelsen igennem, med bare lige 200 så 300 og så videre man får aldrig nok.... Du kan evt. Samle lidt inspiration på min side.

    http://volvo.daigaard.dk/

    Hvis dit mål kun er Ca. 200 HK ville jeg ikke gide bøvlet med twinn scroll, det er meget mere bøvlet. Jeg ville vælge en lidt større turbo end orginalt, anden knast, ladetryk regulering, evt anden manifold som du selv er inde på, sikre at din benzin pumpe er frisk, køre med Ca. 1.0bar. Husk AFR UR.

    Jeg kører selv med 1.85bar, og twin scroll men det er fordi at jeg både vi have bund og top ydelse.

    /Steffen


  • #18   31. mar 2016 Fin side du har Steffen ;). Der skal jeg nok finde noget inspiration. Tror nu ikke jeg vil gå kæmpe mølle smiley .
    Jeg har et års tid til at fifle lidt, da jeg har en gammel 740 der lige kan et år mere smiley .
    Men efter havd I siger viæ jeg starte ud med en N/A knast ( er på watch list), har en ret god benzinpumpe med regulator liggende fra et andet project . Så jeg må hellere komme lidt igang her I weekenden.
    Jeg skal ud og hente en LPT i ret god stand med ikke alt for mangle km på sig, så der er noget at starte med smiley
    Mange tak for alle tippene folkens.


  • #19   9. sep 2017 Standard pumpen holder til lige under 300hk.. resten af motoren behøver du ikke gøre noget ved, bare hæv ladetrykket og tilpas benzintryk i forhold til din Afr så rammer du 200hk med det samme??B)

  • #20   9. sep 2017 Svar på en 1år gammel tråd, mon ikke han er kommet videre smiley

    /Steffen


Kommentér på:
Volvo RedBlock B230 T. Nogen erfaringer med Twin Scroll Snegl

Annonce