{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drift bil
  • #1   7. mar 2016 Hvorfor starte med en bovlam 20'er og ikke en 25'er istedet..?

  • #2   7. mar 2016 jeg ville ikke starte med en 2.0..

    eller er det fordi du allerede har bilen stående??

    jeg ville starte med en 323 compact eller en 328i coupe/sedan.


  • #3   7. mar 2016 Hvis der skal tryk på så er en 25'er da mere hensigsmæssig end en 28'er da 28'eren er alu blok..

  • #4   7. mar 2016 min fejl!!! smiley

    ved ikke lige hvor jeg var henne... men her på bilgalleri var jeg vidst ikke.. smiley haha

    tak for rettelsen smiley


  • #5   7. mar 2016 Haha.. Pyt.. smiley

  • #6   7. mar 2016 2.0,eren er faktisk god til tryk, men tror turboen er for stor til at motoren kan blæse den op,

  • #7   7. mar 2016 Ja 2,0'eren er ganske udemærket til tryk, men 'prisforskellen' fra at tryklade en 2,0'er og en 2,5'er er til at overse.. men outputtet er bestemt til at få øje på.. smiley

  • #8   7. mar 2016 Jeg vil vove at påstå at en m42b18 fra en 318is er langt mere hensigsmæssig at arbejde videre på fremfor m50b20 fra en 320i..
    Både pga de færre cylindrer at prisen så er langt mindre, men også pga vægten..



  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #9   7. mar 2016 Men skal der ikke fikses lidt op på motoren for at den ikke bryder sammen når man presser den?

  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #10   7. mar 2016 Og er en 2.5 ikke dyrere? Har et "bil-budget" på omkring 700€ fra tyskland..

  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #11   7. mar 2016 Kan man få noget til den pris? Eller er det helt til grin? smiley


  • #12   7. mar 2016 Det er en anelse useriøst..

    Altså, du har et budget på 700€ for en bil..
    Det koster det jo nærmest at hente bilen..
    Og din undervogn koster mere end bilen..?

    Tror du skal have gang i lidt overarbejde.. og kigge lidt på prioiteretne.. smiley

    I dit tilfælde kan det bedst svare sig at købe en bil som andre har været igang med at bygge.. Som jeg kan regne ud, så har du omkring 25.000 stående på kontoen nu.. spar 10 mere op og vælg en billigere bil som udgangspunkt..
    en 4cylindret bil som std. har turbo, det er meget billigere at bygge en solid motor på..
    Fx. en 200sx.. De er vældig populære..


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #13   8. mar 2016 Ok, jeg prøver at finde noget bygget, tak for svar!

  • #14   8. mar 2016 Hvorfor starte med en BMW og så konvatere den til en turbo?
    En 180-200SX koster ikke så meget. Der mange flere dele til rådighed. Ikke uden grund til den er populær til drift fordi den er nem at starte i og kan følge dig i flere år og op igennem klassementent i takt med at du bliver bedre.
    Den er god til Rookie og helt op til Pro serien.
    Alternativer 350/370 med tryk.
    Supra
    RX7
    Skyline.

    EVO
    Chaser
    Soare
    Aristo




  • #15   8. mar 2016 jeg har ledt det tyske marked igennem efter en s13 200sx der er noget værd.. men de koster altså boksen og ellers er de totalt udkneppet kan jeg så lige tilføje ;(

    men klart en 180sx eller 200sx havde været at fortrække.. men det er altså så også bar en dyre bil at holde kørene... de ca18det, har altså mange "særheder" man skal lære at kende før der kan bygges en nogenlunde motor..

    jeg havde selv valgt en bmw e36 hvis det var mig.. smiley

    700euro, er ikke helt realistisk.. desværre.. prøv kig lidt på mobile.de smiley


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #16   8. mar 2016 Jeg har bare fundet rigtig mange til de 500-700 euro.. Er de bare kneppet med det halve af vægten i rust eller hvad?

  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #17   8. mar 2016 Jeg fandt en 180sx fra Japan der var halvt bygget med sæder og sådan til 2200 euro... Overvejer lidt...

  • #18   8. mar 2016 E36 er jo en gammel bil efterhånden.. du kan sikkert være heldig at finde en sedan til den pris som er ok..

    Men jeg ville bruge flere penge på at finde den rigtige start bil og mindre penge på opgraderinger.. du kommer langt med ordenlige dæk, spær på bagtøjet og en anden undervogn.. især hvis det er en 325'er, som i forvejen kan trække hjulene rundt..


  • #19   8. mar 2016 hmm, altså du kan jo sagtens være heldig og finde en ok en, men du skal vel også hen og svejse spær osv osv alligevel og en masse ændringer kommer på styetøjet osv, så jo man kunne vel i og for sig godt bar gå efter en til de her ca 700 euro. og så er det jo self bar at skifte de små ting der måtte være.. man skal bar passe lidt på for det blir altså "MEGET" dyrere end man lige tror i starten.. for der kommer altid ekstra mangler til listen + man altid lige finde nogle stumper man bar MÅ eje hahah smiley

    meen ej tag en billig bil og så prøv at bygge den op og hyg dig lidt med den og få noget erfaring på banerne og så kan du finde ud af hvad du så vil prøve.. smiley


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #20   8. mar 2016 Ja, så skal der jo spares op smiley

  • #21   8. mar 2016 hvad koster den at få hjem fra japan?
    - halvt bygget? - er det minus motor? det er en sr20det der ligger i sådan en medmindre det er en af de første årgange af 180sx.. den er lidt nemmere at have med at gøre en sr end en ca, men tja.. det hva man er til spørger du mig skal det være en med en ca18det motor da det er den jeg kender..

    jeg har selv brugt flere penge på min 200sx end jeg har lyst til at prøve at regne på.. mange dele kunne man nemt have undværet.. men jeg er nu engang ret sikker på stadig at en e36 vil være den perfekte begynder drifter..
    og nej det er altså ikke så dyrt at få dele til dem som det ellers altid har heddet sig smiley


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #22   8. mar 2016 Jeg har også en autoophugger tæt på hvis det er smiley

  • #23   8. mar 2016 prøv find dele til 200sx/180sx bar for lige at samligne!
    men 200sx ligger så også mere end dobbelt så godt sidelæns end en bmw..
    (har begge slags stående) smiley ved dog ikke om det også er noget med effektforholdene at gøre haha!!!

    hvad kan man få den der hjem fra japan til? ca


  • #24   8. mar 2016 AU2 - Har det ikke noget at sige at E36 er 6 benet hvor CA18/SR20 er 4 benet..
    Jeg tænker at BMW'en skal have mere olie, flere tændrør osv.. mange bække små..

    Det var mit argument for hvorfor en nissan, men jeg indrømmer jeg aldrig har haft hverken en E36 eller en Nissan.. havde en E30'er engang, og da jeg gik fra den over i en 4 benet kunne jeg mærke det blev markant billigere med et almindeligt service..


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #25   8. mar 2016 Jeg står lidt og vipper mellem 320'eren fra Tyskland og en halvt bygget 180sx fra Japan... Plusser og minusser ud fra jeres erfaring?

  • #26   8. mar 2016 hvad er prisforskellen..?
    Hvilken motor i 180sx'eren??

    Går ikke ud fra det er gratis at hende bilen hjem fra japan, eller tyskland for den sags skyld..?

    Men alt efter hvor komplet 180'eren er, så havde jeg valgt den..


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #27   8. mar 2016 Jeg kan hente bilen fra Tyskland med bil, så det er bare benzinpenge, fra Japan bliver det ca. 250 euro. 180sx'eren er fra '94

  • #28   8. mar 2016 Hvis du kan hente biler fra japan for under 2000kr. så synes jeg du burde åbne en konkurrent til Japanerimport.. Det lyder virkelig uhørt billigt..

  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #29   8. mar 2016 Det er jo bare en 20fods container smiley

  • #30   8. mar 2016 Ja.. Går ud fra du kender nogle i branchen siden du kan få det så billigt..

  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #31   8. mar 2016 Nope... Siden har sin egen pris-udregner smiley

  • #32   8. mar 2016 Link.?

    Den side jeg sidder og kigger på, der koster det knap 1460€ for en container fra japan til Aarhus..

    http://www.tradecarview.com/ship/?mk=0&mo=0&tm=0&oc=392&dc=208&cur=EUR


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #33   8. mar 2016 Det var netop Tradecarview smiley

  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #34   8. mar 2016 Jeg tror jeg kigger lidt videre mens jeg samler penge...

  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #35   8. mar 2016 Men det bliver nok bmw'en, så må vi se hvordan det bliver smiley

  • #36   8. mar 2016 For 2 måneder side.kiggede jeg rundt og fandt Nogle gode færdigbyggede drift biler insverir. Tyskland og England for 40-60.000kr. Det billigt for en bil der er klar til at køre. Med bur, vognbog osv.
    Der er også nogle danske BMW'er ret billigt på motorsporten.DK der er klar. En YT vogn kan nemt laves om til Drift selvom BMW er kendte for at være gode bane biler grundet vægtfordelingen


  • #37   9. mar 2016 jeg syntes helt generelt den er rigtig dyr min nissan at købe dele til, det er til tider også utrolig svært i det hele taget at finde dem.. smiley
    og jeg holder mig "bestemt heller ikke tilbage" med hverken touringen eller sedanen! men de kan ikke følge med på økonomien overhovedet.. smiley
    - men nu der jo så lige kommet en nissan 100nx til samlingen, så nu kommer de andre nok på standby lidt haha smiley

    men jo den er da lidt dyre ved service i og med der er 6 "propper" og ikke kun 4. men nu skal det også lige siges sådan en ca18det motor kun indeholder 3.5 liter olie.. så der skal en oliekøler på, så er der ca 4.3 liter på.. (er der på min) . man kunne evt få plads til lidt mere, for de har det med at blive meget varme..
    og så har de nogle dumme "konstruktionsfejl" på motoren, foreksempelt har jeg også ændret mit olierør fra bunden fordi der er så mange dumme knæk på og det er alt for tyndt så efter tid har de det med at stoppe til.. næst efter har de de forbandede lejer.. byggede først en motor med standard lejer.. det gik slet, slet ikke .. acl racerlejer.. og så holder det sgu sikkert ikke i længden alligevel? ej de har mange problemer men omvendt elsker jeg simpelthen også den motor! den er hurtig at lære at trække heste ud af da der findes et hav af erfaringer rundt om på nettet.. men det tror jeg nu også der gør til bmw?
    bmw ved jeg bar at en m50 motor skal man være meget opmærksom på at den skal være hundrede procent varm, så man ikke flækker toppen på den når man skyder den af..
    jeg syntes generalt der er utroligt meget man skal vide om de nissaner før man har en ok motor.. men sikkert nogle der vil sige noget andet jo?! smiley

    min er faring siger bar at bmw holder bedre, men sjovere med en nissan (nok en smags sag)

    - men hvis det muligt så prøv en tur i begge slags biler, bar 2 standard biler og prøv føl bilerne.?

    nånå nu løb det lige af med mig.. sorry...


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #38   9. mar 2016 Nogen der ved hvor man kan prøve? Som 15 årig? Jeg ved man kan køre drift fra man er 15... Men ved ikke om der er nogen der tør våge at låne en bil til mig? smiley

  • #39   9. mar 2016 puuha, evt en tur på passagersædet så?
    så kan du da også få en lille følelse af hvad det er for en bil.. og alligevel kan jeg jo godt se dilemaet.. smiley
    men det bar svært og jeg kender slet ikke reglerne med alder og sådan?

    den er sgu svær, altså ærligt låner jeg "helst ikke engang" min vogn til min kone, hun kan fandeme tage en af de andre.. smiley - og ved mange andre med dem har det på samme måde.. hehe smiley



  • #40   9. mar 2016 Har du kørt Markræs.? Ellers tror jeg det er et godt sted at starte..

    Jeg er godt klar over der er en verden fra Drift til Markræs, men hvis du aldrig har sat i en bil før, så er det et godt sted at starte med at lære kobling og den slags.. smiley


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #41   10. mar 2016 Jeg har kørt bil før, og har lært kobling, gearskift osv. smiley

  • #42   12. mar 2016 Så drop helt projektet indtil du har rigeligt med penge.. Det koster cirka 5x så meget som du regner med, taler af erfaring.. Du skal jo også have hårdere bøsninger osv i hele undervognen.

    Som de siger, køb en gammel udkneppet RWD'er og kast den rundt på marken


Kommentér på:
Drift bil

Annonce