{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.346 visninger | Oprettet:

Ali
Ali
Tilmeldt:
5. mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Chiptunning en Audi A6 C7 {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg vil gerne chiptune min Audi A6 3.0 tdi 204hk/400nm 2014 men har hørt det skader gearkassen eller det har Audi fortalt mig. Nogle med erfaringer med det som kan fortælle mig om jeg sikkert bare kan tune den eller ikke?

Og hvem anbefaler i?

På forhånd tak


Kommentarer på:  Chiptunning en Audi A6 C7
  • #1   12. jun 2017 Ring og hør landberg.dk - tror han kender den motor og gearkasse bedre end Audi gør smiley han tuner disse motor til daglig. smiley

  • #2   12. jun 2017 Man skal aldrig spørge en tuner, om en bil kan holde til at blive tunet. Man skal heller ikke spørge producenten. Det er nok de eneste to parter, man aldrig vil kunne regne med, da de har en interesse i, om man gør det eller ej.

    Tuneren tjener i sagens natur penge på at lave tuningen. Man kan derfor aldrig regne med, at man får en objektiv vurdering af, om bilen kan holde til det.

    Producenten ønsker ikke, at man tuner bilen. Går det ud over holdbarheden i deres biler, rygtes det, at bilen ikke holder nær så godt. Samtidigt er det ikke specielt godt at måtte sande, at en anden kan få større effekt ud af bilen, end producenten selv kan, hvis ellers holdbarheden er den samme.

    Konklusion: Spørg ALLE andre end Audi og tunerne selv.

    Tuning slider altid mere på bilens dele. Er din Audi med multitronic gearkasse, tror jeg personligt, du skal passe på. Den har ikke ry for at kunne holde til mere, end hvad din bil er født med. Jeg kan ikke bakke det op med dokumentation, men viderefortæller udelukkende, hvad jeg har hørt.


  • #3   12. jun 2017 Tuneren vil jo ikke smadre motoren og kender vel godt begrænsninger for tuning. Nu tænker jeg landberg. Du kan rolig snakke med ham om det smiley

  • #4   12. jun 2017 Nej, det har de absolut ingen interesse i. Men når så gearkassen ryger om 2 år, så får man bare en sang om, at det ville være sket under alle omstændigheder - måske. Men ville det nu også det...? Det aner man ikke, fordi man kun har spurgt personer til råds, som har haft en interesse i, at man købte tuningen.

  • #5   12. jun 2017 #2 mon ikke du har ret langt hen ad vejen, men knægten var hos Scantune med en BMW M5 og fik den svar at den ville de ikke anbefale at chippe da det ikke kunne holde i det lange løb på den, så selv om den er på deres liste så frarådede de det altså.

Kommentér på:
Chiptunning en Audi A6 C7

Annonce