{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Ombygning af Citroën Ax {{forumTopicSubject}}

Halløj derude!!

Jeg står og har lagt en tu5 nfz 1.6 8v ned i min Citroën Ax .

Alt er gået strygene indtil jeg opdagede at ledningsnettet ikke passer i multistikket der forbinder motor til chassiet......

Min Ax har et multistik som kommer ud fra kabinen af men motoren har to store multistik hvilket jo nok er pga det kommer fra en bil med alt det overflødige lort så som Servo. ABS osv... Det bare så fedt !!!

Spørgsmålet er så: Er der nogen der har pin data på det ene stik der kommer ud fra kabinen for så ved jeg hvor hvad skal tilsluttes.

Eller i så fald om der findes nogen som bygger ledningsnet ??

Håber på et godt svar!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombygning af Citroën Ax
  • #1   19. jan 2018 Hvad med farver, passer de sammen,
    mange gange, kan man bare følge farverne, og få det til at virke.



  • #2   19. jan 2018 Har du spurgt nørderne.. aka entusiasterne på citronik

  • #3   19. jan 2018 Nope kendte ikke lige til noget der hed citronik ??

    Ang farverne sååå det fransk så det batter !!! Størstedelen er grønne dvs over 70% af ledningerne smiley


  • #4   19. jan 2018 motoren typen du lægger i er den ikke magen til den der lå der i ? for vis den er det så tage motor ledningnettet af den gamle motor og flyt over på den nye du har lagt i.

  • #5   19. jan 2018 Citronik er den bedste teknik side til den slags

  • #6   19. jan 2018 Nej Ax'en er født med 1.4 8v som største motor og min har haft monopoint ..
    der er ilagt en 1.6 8v med multipoint så ledningsnet passer ikke over på.. desværre.

    Har oprettet forum indlæg på citronik men krydser stadig fingre for et svar her også smiley


  • #7   19. jan 2018 Eller spørg på 'French Car society' på facebook, der sidder mange der er skarpe på den slags derinde smiley

  • #8   19. jan 2018 okay jeg har før klippet de ledning net og samlet med et anden type . men mest på Opel og andre tyske biler. Så det burde kunne lade sig gøre vis du kan finde et diagram over bilen ledning net og den nye motor .

  • #9   19. jan 2018 Hehe det skulle mand jo mene og havde samme tanke så klippede selvfølgelig stikkene af og ville samle de ledninger der skulle bruges i det stik som passer til det bilen har men...
    Alle diagrammerne jeg kan finde viser ikke det stik jeg søger pin dataen på det stik jeg arbejder med så er lidt på bar bund....

    Er værkfører på et automesterværksted så har autodata NF-data og tolerance så lednings diagrammer mangler jeg ikke bare et diagram eller pin data på det ene stik smiley


  • #10   19. jan 2018 Du kan med fordel også spørge i den gruppe på Facebook der hedder Dansk Citroën Klub

Kommentér på:
Ombygning af Citroën Ax

Annonce