{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alu eller jern
  • #1   10. okt 2018 Er det blot endnu en sludder samtale med kammi’er eller?;)...er det et reelt spm...
    For der er jo mange ting der gør sig gældende..


  • #4   10. okt 2018 Der er ikke en gylden regel. Mine chefer bruger end AR202 (2.0 Alfa Romeo Twinspark fra en 155) dens forcer er alu blok og topstykke. Dens indsugning I topstykker er lige ned over ventilen = laver modstand for indsugning luften.
    blokken er født med underspul af stemplerne hvilket er super nå man køre med Tryk.
    Plejlstænger og stempel er selvfølig skiftet ligesom ventiler og ventil fjedre. De køre 300-350hk men motoren vejer ikke så meget så det en stor fordel.
    Blokken har også løse forringer hvilket gør det let at få lavet nogle stærkere cylindre. Hvilket de også har fået lavet.
    De satser på at kunne køre 400hk stabilt med den nye speciallavede tørsump og de mener der er 50-75hk at hente ved bearbejdning af topstykket og skift af knasterne.

    Men ser man eks på en 2JZ-GTE eller RB25 så har de støbejerns blokke. Det er tunge motore men de kan levere uffateligt meget effekt og holde til rigtig meget. Men en tung motor kan også give problemer med hvordan bilen køre.



  • #5   10. okt 2018 Hej
    Fremstil i ren tungsten (Wolfram), det bare holder og holder.
    MVH KP


Kommentér på:
Alu eller jern

Annonce