{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Begynder spørgsmål om tuning o.l. {{forumTopicSubject}}

er endelig her sent i mit liv nået til et punkt hvor jeg kan få råd til en lidt sjovere bil end hidtil. jeg har kig på enten 125 eller 140 hk fiesta, fordi den har et rigtig godt benzinforbrug og samtidig efter sigende er sjove at køre i + jeg kan have både børn og campingvogn med.

jeg er ved at danne mit et overblik over hvad jeg skal punge ud med for at den bliver lidt efter mine ønsker.

1. jeg vil gerne have bilen og fælgene ind i folie så de matcher, kan man det? tænker mest med fælge.

2. Hvis jeg vil have den chippet, skal den så "omchippes" ved hvert syn og service? forventer at købe en fra 14-15 stykker så uden fabriksgaranti.

3. elsker lyden af en "rally bil", er det noget man kan få ved en anden udstødning? og jeg tænker ikke på sådan en thansen udstødning, vil gerne have det lavet ordentligt og så får jeg en mekaniker til at montere det.

4. kan man nemt montere fempunktsseler, egentlig bare for sjov?

håber på seriøse svar og på forhånd tak

Kommentarer på:  Begynder spørgsmål om tuning o.l.
  • #1   13. maj Hmmm du sætter dig mellem 2 stole...
    Hvis du vil have 5 punkt seler så må du undvære bagsædet. Til gengæld kan du så montere bur smiley

Der findes heldigvis masser af udstødninger til biler som ikke sælges af T Hansen, det er bare at kigge efter dem.

Du skal også huske at spørge dit forsikringsselskab hvad de synes om chippen, du risikerer at dækningen bortfalder.

Folie kan monteres stort set alle steder, det er kun din pung der er begrænsningen

• Morten C
    Morten C Online Tilmeldt:
    feb 2010

Følgere: 325 Biler: 8 Emner: 52 Svar: 6.374
    #2   13. maj milltek laver nogle gode ustødninger der lyder godt.

ang chip, så kan de fleste at gå igennem syn med det. burde ikke være et problem

fælge kan du få plasti dippet i alle farver, og også en farve der matcher bilens.

drop det med det sele værk. det blir du hurtig træt af.

• #3   13. maj Det er en meget lille campingvogn den må trække

• ejsikkelejsikkeladetus 1
    ejsikkelejsikkeladetus 1 Tilmeldt:
    maj 2019

Emner: 1 Svar: 10
    #4   13. maj hej tak for de gode svar, godt at høre at både folie og fælge kan blive ens.

giver udstødning noget eller er det bare en sprød lyd?

#3 de må tage 900 på krogen og min vogn vejer 800.

• #5   13. maj Synshallen kan ikke se eller kontroller om din bil er optimeret så Hvorfor vil du ændre det til syn ? tænke Miltek i den lovlige udgave giver god lyd og lidt effekt.
    Da Fiesta er ens så vil jeg da forslå dig at kikke efter en 100Hk model og få den chippet så har den 145-155Hk. så hvis jeg var dig ville jeg kikke efter en med meget udstyr i en 100HK model, angående seler så tvivler jeg på det er lovligt at eftermonter.

maj 2019

#6   13. maj #5 det vil jeg heller ikke men jeg ved intet om det og internettet er fyldt med en masse svar der siger at man skal chippe om og nogen siger man ikke skal. kan det ikke passe at 100 hk har mindre turbo end dem med 125 og 140 hk? for vil helst gerne have så mange hk som muligt det er lidt en drengedrøm.
    godt råd med miltek det vil jeg prøve at kikke efter så tak

• #7   13. maj "vil helst gerne have så mange hk som muligt det er lidt en drengedrøm"

Har du haft våde drengedrømme om 140 vilde heste?? smiley

• #8   13. maj Det med forsikringen skal du ikke tænke over de skal kunne bevise det er optimeringens skyld du er kørt galt h is de overhovedet finder ud af det ligesom til syn det fatter de jo heller ikk en skid af de måler jo ikke fra 0-100 til syn

• #9   13. maj #6 Det er samme Turbo eneste forskel er softwaren, går ud fra du ved det er ulovligt...
    Men når det er sagt så kan synshallen ikke med dagens teknologi som de har til rådighed, ikke se om den er optimeret.
    Desuden vil der være mere slid, men sådan er det jo, den 5 gearede gearkassen er det svage punkt.
    Og er de 150hk ikke nok til en egenvægt på ca. 1100kg så skal du se dig om efter noget andet.

• #10   13. maj #7 i en fiesta smiley

maj 2019

#11   13. maj super så chipning skal ikke laves om i tide og utide. udstødning koster ca. 6500 kr så omkring 10-12 for udstødning, montering og chip og så plus fælge og folie.

det med gearkassen giver god mening, men det er jo bare sådan det er tak for hjælpen alle sammen

• #12   13. maj Måske der kunne være penge at spare ved at købe Miltek på Ebay, det er ikke utænkeligt smiley kan i øvrigt anbefale scantune de er dygtige og ved hvad de laver, der er sikkert også andre udmærket tuner men har altid selv brugt dem i Galten.
    https://www.ebay.de/itm/Milltek-SSXFD108-Ford-Fiesta-MK7-1-0-T-2-37-Cat-Back-Exhaust-Resonated/231617467655?epid=16018585497&hash=item35ed7a1507:g:OC8AAOSwE7pZvAxV

maj 2019

#13   13. maj Rigtig godt råd med ebay Søren, det tror jeg jeg vil gå efter, og kan se at scantune har samme effekt ved tuning af 100 hk model som 125 hk model, så vil jeg da hellere spare de penge og så købe en 100 hk når jeg alligevel vil have den chippet. tak for hjælp!

• #14   13. maj Tror du ikke at du som 119-årig hellere skulle have en rollator?

• #15   13. maj Stefan k

Det passer ikke det du skriver.

Flere selskaber har netop lavet det forbehold, at hvis bilen har flere HK end det den er opgivet til, så kan kaskoen frafalde eller kun dække delvist. (Prorate erstatning)

• #16   14. maj Ja det kan godt være de skriver det men de undersøger det jo ikke du må heller ikk chiptune din bil til syn men hvor mange har du hørt om som er blevet kaldt til omsyn pga chiptuning.?

• #17   14. maj Find en 100/125 hk.
    Chip fra Landberg.
    Miltek udstødning
    Indsugningskit.
    Så er du på de 150 hk, og det er ganske fint i en lille Fiesta.
    Har en kammerat der har fået lavet de ting, og den har en meget federe respons og lyd, uden at have 7" røvhul bagpå der brummer over hele byen.

Campingvognen ved jeg ikke lige, men det finder du vel ud af smiley

• #18   14. maj Hvis de har mistanke. Så undersøger de om den er chippet eller ulovligt tunet.

• #19   14. maj Min bil er fra 03 den er chippet i 2013 og tænk hvor mange gange den er synet med det uden problemer? smiley

• #20   14. maj Ja det undersøger de sku ikke en skid om jeg har aldrig hørt om det trods det har været populært så længe

• #21   14. maj 0# selve tuningsdelen kan jeg ikke være behjælpelig med.
    Men som andre skriver tænk dig kraftigt om med chipning. Du risikere ved et eventuelt uheld at miste din forsikring eller kraftigt nedsat.

Og dem der siger jamen jeg har jo fået den synet flere gange. Det kan meget vel være, men så populært som chipning er blevet, begynder forsikringsselskaberne unægteligt at få det tjekket ved visse biler og uheld. De driver en forretning er og generelt ret gode til det.

Det med 5punkt sele legede jeg selv med for 10 år siden, og fandt ud af var IKKE lovligt. Og hvis man vil montere bur skal bilen være ældre en 1989.
    Reglerne kan selvfølgelig sagtens været ændret, men nu har du lidt at Google efter og selv læse op på nuværende regler.

• Martin P
    Martin P Online Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 822
    #22   14. maj Du må gerne installere 4 eller 5 punkts sele, du skal bare stadig bruge bilens oprindelige seler på almindelig vej.

maj 2019

#23   14. maj tak for svarene. jeg vil undersøge det med chipning, synes det lyder som en and, præcis som det at en tunet scooter ikke er dækket af forsikringen.

• #24   14. maj 1. Hvad skal du selv sørge for
    Du skal give os besked, hvis der sker ændringer
    Det er vigtigt, at du giver os besked, hvis der sker ændringer i forhold, der kan have betydning for dækningen eller prisen pa° din forsikring.
    Hvis vi ikke fa°r besked om ændringen, og denne ville have ført
    til en højere præmie, vil du fa° erstatning svarende til forholdet mellem den præmie, der er betalt, og den præmie, der skulle være betalt. Desuden kan manglende besked til os ogsa° medføre, at retten til erstatningen kan blive nedsat eller helt bortfalde, eller vi kan kræve en udbetalt erstatning tilbagebetalt helt eller delvist. Se nærmere beskrivelse i afsnittet om Regres, pkt. 9.9.

ændringer, vi skal have besked om
    • Hvis der sta°r forkerte oplysninger i forsikringsaftalen (policen).
    • Hvis der sker ændringer i betalingsadressen.
    • Hvis du eller den faste bruger flytter.
    • Bilen fa°r en ny eller anden fast bruger.
    • Der foretages ændringer pa° bilen, fx bilens model og anvendel- se eller bilens motoreffekt, sa° HK eller slagvolumen forøges.
    • Værdien af ekstraudstyr overstiger 30.000 kr. eller det beløb,
    som fremga°r af forsikringsaftalen.
    • Bilen skal anvendes til udlejning, herunder ”privat udlejning”.
    • Bilen overga°r til eller skal anvendes i andet CVR-nr.
    • Bilen sta°r i kommission ved en forhandler.

maj 2019

#25   15. maj Så er det jo afgjort. Tror jeg går efter den 140 hk og dropper at chippe den så. Udstødning er vel lovlig at skifte uden at oplyse?

• #26   15. maj Ja.
    Bare den er godkendt og ikke larmer for meget.

Alle regler kan findes på fstyr.dk

maj 2019

#27   15. maj Har fået svar på det hele så mange tak smiley

Kommentér på:
Begynder spørgsmål om tuning o.l.