{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.289 visninger | Oprettet:

Dennis F
Dennis F
Tilmeldt:
9. jul 2011
Følger: 1 Emner: 53 Svar: 53

DSG7 chiptuning? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Nu læser jeg flere steder at man skal passe på at med at chippe en bil med DSG7 gearkasse. Er det 'gamle dage' man sagde det eller er det stadigvæk tilfældet?

Jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere skub i den smiley

Det skal dog siges at jeg ikke køre råddent og/eller gaderæs i min bil. Det er ved overhalning, og måske lidt i optræk når der er en knægt på 18 ved siden af smiley

Btw, min bil er fra 2015 (2016 model) Golf 7 1.4 TSI 150hk DSG7 smiley

Hilsen Dennis.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DSG7 chiptuning?
  • #1   26. maj 2019 DQ200 (flere af DSG-kasserne har 7 gear, men ikke alle fejler noget - fx i min A6, som har DQ381 7-trins DSG) har ikke det bedste ry. Jeg er dog ved selv at købe en bil med "den lille" 7-trins DSG. Ifølge forhandleren er koblingspladerne forstærket i nyere modeller, så problemet ikke længere skulle være tilfældet, selv om det fortsat er en tørkobling.

    Den udmelding har to umiddelbare "udfordringer" i forhold til dig:

    1. Det kommer fra en VW-sælger. For det første har han en interesse i at negligere problemet og for det andet er han ikke mekaniker. Men jeg tvivler dog på, han fyrer sådan noget af, hvis de intet har ændret i gearkassen overhovedet.

    2. Jeg ved ikke, hvornår ændringen er foretaget, og dermed, om det også er tilfældet for din bil. Det er værd at undersøge nærmere.

    Det er en Touran 1.5 TSI 150 hk, jeg har kig på. Måske andre kloge hoveder ved mere om, hvorvidt det er samme kobling som din og om den er forstærket i forhold til tidligere modeller.


  • #2   27. maj 2019 Jeg har hørt hos VW at 1,5 tsi evo motoren i bla golf ikke må købes med dq200 da de nye forstærket koblinger ikke passer til den motor, men med de gamle tsi'er skulle de nye koblinger løser problemet i de fleste tilfælde, og der hvor det ikke er nok kan man få "chippet" gearkassen til at kører med højere tryk smiley
    Om det passer ved jeg ikke, men var ude at prøvekøre i en ny golf 7 sidste år efter det sidste facelift med 1,5 og den gled i koblingerne og havde kun kørt 8000 km... Men det var VW sagde


  • #3   27. maj 2019 Der er stadig problemer med den skod gearkasse. En fra min afdeling har en 2017 Touran 1.4 tsi 150 dsg. Han har den pt på værksted hvor den får helt ny gearkasse. Den var for en mrd siden også afsted, der fik den nye opblinger og megatronic.

  • #4   27. maj 2019 Du kan jo få opgraderet softwaren i din DSG 7 kasse, ellers er den ikke egnet til ret højt moment.
    Når en 1,4 / 1,5 TSI med denne gear kasse chippes, ja så laves der en karakterestik hvor moment kurven er begrænset.
    Det der gør en chipning sjov er jo ikke som sådant de øgede heste alene, det er et kraftigt øget moment i samme forbindelse. Har selv prøvet en 1,4 TSI chippet til ca. 175 hk, overvejede nemlig den operation. Det fravalgte jeg igen da de ekstra heste ikke var noget at klappe i hænderne over. Det er ikke særligt "kørbart" have en masse heste uden at have momentet, så er det lidt som 600 ccm. racer motorcykel der kan køre røven af det meste, men skal piskes som ind i helvede da momentet er nærmest ikke eksisterende.

    Om kobling er ændret i de nyerere tja?
    I min gamle Octavia 3 fik jeg ny kobling i under garantien, var i følge forhandlere af en ny type med andre koblings plader, bilen kørte efterfølgende fejlfrit uden symptomer.
    I min nye 1,4 TSI Superb der nu har kørt knap 40.000 km. har der ingen form for problemer været med kobling, det kører faktisk nærmest perfekt (som det burde).


Kommentér på:
DSG7 chiptuning?

Annonce