{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.426 visninger | Oprettet:

Blow off på Audi a4 1.8T B6 8E {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens-

Jeg er den lykkelige ejer af en Audi A4 1.8T 2002 B6 8E

Den er chippet, større IC. 3" udstødning osv.

Men jeg er løbet ind i et problem.

Den hakkede lidt i det i optræk imellem 1000-3000 omd. og Landberg mente det måske var min blow off ventil der ikke virkede optimalt.

Så jeg smed en ny på idag.
http://www.au2style.dk/blow-ventil-style-vers-p-2260.html

Problemet er nu, når den får fuld gas og man slipper speederen ved f.eks et lyskryds eller bare træder koblingen ned. så går bilen ud. Som om den tømmer hele pisset for luft. Den går ud på samme måde som man slukker bilen. ikke noget hakken eller lign. Man man med det samme tænde bilen igen på normal vis.

Den er koblet på, på fgl måde. 25 mm studs fra rørføringen på IC ca 30 cm før selve IC. En blændstuds i det andet 25mm rør som vist går op til indsugningen. også den vakum slange på blow offèn

Hvad har jeg gjort forkert ????????

Før kørte jeg med:
http://www.au2style.dk/blow-ventil-forge-fmdvspltr-dual-port-p-1194.html

Nu har jeg så læst rundt omkring med de forskellige blowoff. og aner ikke om den hks style overhoved dur på min audi ??? da nogle stedder står der når det er en a4 1.8t 8e b6 med e-gas må den ikke lufte ud. Men den forge der sad på luftede jo også ud. er MAX forvirret

Håber i kan gøre mig klogere.. Da syntes sgu den HKS lyder noget federe end den Forge jeg havde på.

Håber nogle har forstand på det her lort da det har jeg ikke så meget smiley


Kommentarer på:  Blow off på Audi a4 1.8T B6 8E
  • #1   2. aug 2009 sådan gjorde min osse men fandt ud af det var fordi den ikke kunne kører med en med kun et stempel i...så købte en dobbelt stemplet i stedet for og så virkede det som det sku...

  • #2   2. aug 2009 Hvad gør forskellen på 1 stempel og 2 stempler ? Da den skulle jo være lavet til 2 bar tryk og til høj og lav tryk. ? Den holder os fint tryk, men når den får GAS og turboen laver tryk også den lufter ud ved f.eks gear skift m.m så "puster" den åbenbart alt luft ud af hele systemet ???

    Har efterhånden læst en del om det på nettet og der er bare 1000 meninger om modeller med E-GAS og det er bare ikke til at blive klogt på.

    Så høre meget gerne en pro mening om hvad og hvordan inden jeg igen smider penge efter noget jeg ikke kan bruge smiley


  • #3   2. aug 2009 Jeg tror også det kan være fordi den ikke er dobbelt stemplet, den hks.

  • #4   2. aug 2009 Det er et kendt problem at "vores" biler ikke er så glade for en blow off som lufter ud i det fri. Så som de andre siger så skal du ha fat i en dobbelt stemplet blow off så burde dit problem være løst. Eller du kan selvfølgelig også købe en recirkulerende så er det helt sikkert løst.

  • #5   2. aug 2009 fordi biler med luftmassemåler kræver en med 2 stempler i...

  • #6   2. aug 2009 Nitten smiley

    Har jo den Forge blow off som recirkuler "som er lavet til vag 1.8T motor", havde ellers bare håben på den HKS kunne komme til at virke, da den lyder noget mere ond end den Forge


  • #7   2. aug 2009 har haft samme problem som dig på min e-gas skiftede så fra hks til forge så spillede det igen. iøvrigt en forge ventil som er magen til den du linker til.

  • #8   2. aug 2009 Okay. Så kan man åbenbart ikke køre med en blow off der kun lufter ud i det fri når det er E-gas modellen.. Trææææls alligevel smiley

    Men kunne jo godt være nogle havde fundet på en opskrift til hvordan det kunne lykkes alligevel smiley


  • Josi T T
    Josi T T Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 327
    #9   17. nov 2009 Hej Dennis S.

    Jeg havde nøjagtig samme problem som du beskriver,
    er også hoppet over til en Forge, dog savner jeg min gamle HKS, som også druknede som din.

    Jeg vil lige høre om du har fundet en måde at gøre det på med en hks?
    savner også lyden fra en HKS, end en forge, som lyder for tamt smiley


Kommentér på:
Blow off på Audi a4 1.8T B6 8E

Annonce