{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Renovering af min kadett c 16v

18.015 visninger | Oprettet:

Bilen er en org. Kadett c GT/E fra 1979
Jeg købte bilen i brakkel i august 2008. Da den kom hjem, gjorde jeg den klar til syn og synede den som den står, med alle godkendelser på motor og det hele.
Efter den blev synet skildte jeg bilen fuldstændig ad, gjorde bunden og motorrum total blank ved hjælp af en varmeblæser, spartel og en vinkelsliber med stålbørster på. Det skal siges, det var et kæmpe arbejde.
Derefter lavede jeg det rust der var i bilen, der var overraskende lidt.
Det næste var så at jeg ville have buret svejst i efter DASU's reglement, så jeg ved det kan holde.
Sidste proces inden jeg maler bunden og skærkasser er at alt skal prævemonteres, så jeg slipper for at slibe i det nylakerede maling, hvis jeg skulle mangle et beslag.
Jeg løb ind i et nyt problem, som gjorde at jeg lader bilen stå i værkstedet så den er klar til sæson 2010.
Min strømfordeler kunne ikke være der mere, efter jeg havde lavet en masse om, så derfor er der nu hjemkøbt en MegaSquirt styring og fordeler løs tænding til bilen.
I oktober måned kommer mit topstykke til fyn og bliver bearbejdet en del, så der kommer godt flow i motoren.
Mit mål er omkring 200+ hk, som den rimlig let skulle smide.
I maj 2009 betalte jeg afgift på bilen med c20xe i.

Sådan ser opbyningen ud indtil videre for min kære kadett

Motoren:
20xe

Bearbejdet topstykke med omslebet ventiler
272 graders knaster
Dbilas justerbar knast hjul
Dbilas indsugningsmanilfold.
45mm Weber Spjæld huse.
MegaSquirt V2 motorstyring.
fordeler løs racertændspoler fra USA
samt tændkabler
Rustfri hjemmelavet banan manifold
Rustfri 2,5'' udstødning

Gearkassen:

Getrag 262 dogleg ( kaldes 265 m3 kasse ) tilpasset 16v motor.

Undervogn:

7*15 BBS fælge
Korte justerbare koni dæmpere
80 mm sænkningsfjedre
40 % zf spær i bagtøjet
PU bøsninger i fortøjet

Bremser :

276 x 25 zimmermann skiver, lavet om fra anden bilmodel
4 stemplet brembo kalibere. Nav er lavet om for at få det perfecte match
Record 2,2 bremseforstæker
3,0 senator hovedcylinder 23mm

Kabine:
Sparco evo sæder foran,
Bur.
Indtil jeg finder en rigtg fin 400 kabine ellers laver jeg recaro lædersæder til den.

Der er lavet clean motorrum i den, batteri osv. kommer om og ligge i bagagerummet sammen med sprinkler beholder.
Udadtil bliver bilen holdt mere eller mindre org.
Hele bunden, kabinien, motorum og taget bliver omlakeret i år i helholdsvis hvid og gul.
Alle dele er blevet malet om igen, I blank sort, GTE gul, hvis og blank sølv. Så der er ikke en finger at sætte på noget af det. :)

Kommenter gerne mit lidt vilde projekt. Og dem der spørger om hvor mange timer der er brugt. Så tør jeg slet ikke regne på det. Men rigtig mange. :)
Jeg laver stort set alt selv på rakett'en.


Tak til Bo L for hjælp med det sidste plade arbejde

Kommentér på:
Renovering af min kadett c 16v
Annonce