BMW E30 323iA [Tidl. bil] 1984
6.735 visninger
|
Oprettet:
BMW E30 323iA
Årgang:
1984
Motor:
BMW M20B23 2.316cc SOHC 12V R6 '85
323i motor
Boring: 80 mm
Slaglængde: 76,8 mm
Kompression: 9,8:1
Motorstyring: L-jetronic
Benzintryk: 2,5 bar
Tophastigheder:
1. Gear - ??? km/t
2. Gear - ??? km/t
3. Gear - ??? km/t
4. Gear - ??? km/t
5. Gear - NA
Bakgear - ??? km/t
Accelerationer:
0-60 km/t - ? sek.
0-100 km/t: 9,81 sek.
0-200 km/t - ? sek.
60-100 km/t (3. gear) - ? sek.
60-100 km/t (4. gear) - ? sek.
80-120 km/t (3. gear) - ? sek.
80-120 km/t (4. gear) - ? sek.
80-120 km/t (5. gear) - NA
100-160 km/t (4. gear) - ? sek.
100-160 km/t (5. gear) - NA
100-200 km/t - ? sek.
Bagtøj: 3,45 (H41)
Gearkasse: ZF 4HP22EH (4-trins automatgearkasse)
323i motor
Boring: 80 mm
Slaglængde: 76,8 mm
Kompression: 9,8:1
Motorstyring: L-jetronic
Benzintryk: 2,5 bar
Tophastigheder:
1. Gear - ??? km/t
2. Gear - ??? km/t
3. Gear - ??? km/t
4. Gear - ??? km/t
5. Gear - NA
Bakgear - ??? km/t
Accelerationer:
0-60 km/t - ? sek.
0-100 km/t: 9,81 sek.
0-200 km/t - ? sek.
60-100 km/t (3. gear) - ? sek.
60-100 km/t (4. gear) - ? sek.
80-120 km/t (3. gear) - ? sek.
80-120 km/t (4. gear) - ? sek.
80-120 km/t (5. gear) - NA
100-160 km/t (4. gear) - ? sek.
100-160 km/t (5. gear) - NA
100-200 km/t - ? sek.
Bagtøj: 3,45 (H41)
Gearkasse: ZF 4HP22EH (4-trins automatgearkasse)
Hestekræfter
Standard:
150 HK
205 NM
Nu: Skal på rullefelt, men et syn skal lige overståes først :I
??? HK
??? NM
150 HK
205 NM
Nu: Skal på rullefelt, men et syn skal lige overståes først :I
??? HK
??? NM
Fælge
Standard 14" BMW E30-stålfølge
Dæk
Kingstar W410 185/70R14
Undervogn
- Standard - skal sænkes 40/40
Bilstereo
- Mangler headunit
Styling
- Standard BMW Heckspoiler
Interiør
- BMW Sports-læderrat
- Læder-gearknop (Automatgear)
- Nakkestøtter bag
- Digitalt ur
- Læder-gearknop (Automatgear)
- Nakkestøtter bag
- Digitalt ur
Ekstra tilbehør
- Tågelygter
- El-spejle
- El-soltag
- Automatgear ;)
- Fjernbetjent centrallås (inkl. bagklap)
- Servostyrring
- Stenklapper
- El-spejle
- El-soltag
- Automatgear ;)
- Fjernbetjent centrallås (inkl. bagklap)
- Servostyrring
- Stenklapper
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Produktionsdato: 2. april 1984
Første gang indregistreret: 24. maj 1984
Bilens farve er 087 Graphit.
Lidt historik på bilen:
Da bilen blev solgt for første gang i 1984 hos Autoriseret BMW forhandler Niels Wilke Biler A/S i Herfølge, må det have været en noget fin 3'er, for det første var det topmodellen i den nyeste 3-serie, hverken 325i, 325e (dog var den i USA) eller M3 var til på dette tidspunkt, og for det andet en med automatgear. Bilen er en original 323i, født med automatgear og kører den dag i dag stadig med begge dele som den er født med. Jeg er den fjerde ejer af den. Bilen er første gang indregistreret i 1984 og har altid kørt i Danmark på trods af, at der først er betalt dansk afgift af den i juni måned 1991. De første nummerplader den kørte med var blå, den første ejer var nemlig en kvindlig diplomat. Dermed også den sene betaling af dansk afgift, da diplomater kører i afgiftfrie biler. Hvorfor der er blevet betalt afgift i juni 1991, er der lidt tvivl om, men måske har kvinden mistet sin diplomatpost og derfor været nødt til at betale afgiften. Den første ejer havde bilen frem til omkring årtusindeskiftet ved ca. 170.000 km, hvor en mekanikker købte bilen og renoverede den, hvilket også har inkluderet en nylakering i 2003, hvor den stod 100% rustfri. Senere i 2003 blev bilen igen handlet ved 211.000 km og har siden stå stille i et enkelt år omkring 2004-06. Jeg købte den så her i juli 2009 ved 260.000 km som den fjerde ejer, så nu må vi se hvornår den femte komme :) Der er fuld servicebog på bilen fra 1984 (0 km) - 2003 (211.000 km) og er hovedsagligt blevet serviceret ved Autoriseret BMW forhandler Niels Wilke Biler A/S i Herfølge og ved BMW Gentofte P. Anthony's Autoværksted A/S, jeg har tænkt mig at genoptage nedskrivningen af serviceringen.
BMW - når 112% bare ikke er godt nok ;)
Første gang indregistreret: 24. maj 1984
Bilens farve er 087 Graphit.
Lidt historik på bilen:
Da bilen blev solgt for første gang i 1984 hos Autoriseret BMW forhandler Niels Wilke Biler A/S i Herfølge, må det have været en noget fin 3'er, for det første var det topmodellen i den nyeste 3-serie, hverken 325i, 325e (dog var den i USA) eller M3 var til på dette tidspunkt, og for det andet en med automatgear. Bilen er en original 323i, født med automatgear og kører den dag i dag stadig med begge dele som den er født med. Jeg er den fjerde ejer af den. Bilen er første gang indregistreret i 1984 og har altid kørt i Danmark på trods af, at der først er betalt dansk afgift af den i juni måned 1991. De første nummerplader den kørte med var blå, den første ejer var nemlig en kvindlig diplomat. Dermed også den sene betaling af dansk afgift, da diplomater kører i afgiftfrie biler. Hvorfor der er blevet betalt afgift i juni 1991, er der lidt tvivl om, men måske har kvinden mistet sin diplomatpost og derfor været nødt til at betale afgiften. Den første ejer havde bilen frem til omkring årtusindeskiftet ved ca. 170.000 km, hvor en mekanikker købte bilen og renoverede den, hvilket også har inkluderet en nylakering i 2003, hvor den stod 100% rustfri. Senere i 2003 blev bilen igen handlet ved 211.000 km og har siden stå stille i et enkelt år omkring 2004-06. Jeg købte den så her i juli 2009 ved 260.000 km som den fjerde ejer, så nu må vi se hvornår den femte komme :) Der er fuld servicebog på bilen fra 1984 (0 km) - 2003 (211.000 km) og er hovedsagligt blevet serviceret ved Autoriseret BMW forhandler Niels Wilke Biler A/S i Herfølge og ved BMW Gentofte P. Anthony's Autoværksted A/S, jeg har tænkt mig at genoptage nedskrivningen af serviceringen.
BMW - når 112% bare ikke er godt nok ;)

BMW E30 323iA
jun 2007
Følger: 91 Følgere: 88 Biler: 8 Emner: 51 Svar: 225
det er en sjælden rase;)
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3403 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
Tak
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3403 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
Bilens farve er 087 Graphit
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1
den er i god stand, bor 20 km fra aalborg
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3403 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
jamen det skal være i den 203 lachssilbermetallic for at det har interesse??
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1
Jeg vil gerne sælge de dele, jeg har en sort kølehjelm med lidt rust, og en fin bagklap i sølvgrå uden rust, og to stk. forskærme med en del overflade rust? hvad vil du gi?
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
jamen jeg køre i bilen dagligt (ved godt det er noget svineri om vinteren) og hvis det bare er en 2.0 så er det godt nok for sindsygt 129 heste kan rygge så vildt, så mon ikke det er den rigtige
bagtøjet er stadig det fra 320,eren og uden spær men har købt et med 25% jeg har dog ikke kigget efter det med bredt eller smal bagtøj
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3403 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
Synes du ikke det er lidt for meget bling bling hehe??
aug 2006
Følger: 43 Følgere: 44 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 70
med sort perlemor
aug 2006
Følger: 43 Følgere: 44 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 70
farven hehe
aug 2006
Følger: 43 Følgere: 44 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 70
tænkte mere sådan helheden
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3403 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
Jeps det er de helt sikkert
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 789
se det er en lækker vogn!
- lækkerier for kendere en 323'er med tomatgear
.. den går sq i grunden rigtig godt..
- og lækre billeder.. nogen af dem er da vist taget
ude ved undertegnet
jan 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.494
Det helt rigtigt
jan 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.494
Fordi det ikke er en 325
Og fordi jeg var i tvivl da jeg oprettet bilen.
Men det er en 323 .
Men skal have skifte motor i weekende til en m50 320 så venter med at rette den til efter weekenden,
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3403 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
Hej Ploug mange tak
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.495
Høj herfra
aug 2004
Følger: 44 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 180
you have bin challanged...
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3403 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
Ja det er åbentbart svært, ja fordi for de folk der forstår det, de kan læse at bilen netop ikke er solgt
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3403 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
Mange tak for alle velkomstpointene
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3403 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
Solgt: Har den endnu
Er det svært at forstå det system???
Der står jo kolon efter både købtog solgt, der ydermere står overnover hinanden, altså hvornår jeg har købt den, og efter solgt altså hvornår jeg har solgt den, og efter kolon ved solgt, står der så at jeg har den endnu, altså dermed ikke solgt, det er godt nok svært hva?
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3403 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
Hej René, hehe ja tak i lige måde, den gik nu alligevel 10,1 km/l på min første tanfuld i den hehe
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3403 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
Ja det skal der helt sikkert Simon
maj 2009
Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 756
VElkommen til den fine øko racer.
Og tak for ruden...
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 4
skal man køre fra flokken skan der stå BMW på blokken
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3403 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
Mange tak for det Benjamin
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 152
Velkommen herfra
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3403 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
jul 2006
Følger: 55 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.178
Har på fornemmelsen at du godt kan lide bmw