{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW E30 323iA [Tidl. bil] 1984

6.735 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

BMW E30 323iA

Årgang:
1984
Motor:
BMW M20B23 2.316cc SOHC 12V R6 '85
323i motor

Boring: 80 mm
Slaglængde: 76,8 mm
Kompression: 9,8:1
Motorstyring: L-jetronic
Benzintryk: 2,5 bar

Tophastigheder:
1. Gear - ??? km/t
2. Gear - ??? km/t
3. Gear - ??? km/t
4. Gear - ??? km/t
5. Gear - NA
Bakgear - ??? km/t

Accelerationer:
0-60 km/t - ? sek.
0-100 km/t: 9,81 sek.
0-200 km/t - ? sek.
60-100 km/t (3. gear) - ? sek.
60-100 km/t (4. gear) - ? sek.
80-120 km/t (3. gear) - ? sek.
80-120 km/t (4. gear) - ? sek.
80-120 km/t (5. gear) - NA
100-160 km/t (4. gear) - ? sek.
100-160 km/t (5. gear) - NA
100-200 km/t - ? sek.

Bagtøj: 3,45 (H41)
Gearkasse: ZF 4HP22EH (4-trins automatgearkasse)
Hestekræfter
Standard:
150 HK
205 NM

Nu: Skal på rullefelt, men et syn skal lige overståes først :I
??? HK
??? NM
Fælge
Standard 14" BMW E30-stålfølge
Dæk
Kingstar W410 185/70R14
Undervogn
- Standard - skal sænkes 40/40
Bilstereo
- Mangler headunit
Styling
- Standard BMW Heckspoiler
Interiør
- BMW Sports-læderrat
- Læder-gearknop (Automatgear)
- Nakkestøtter bag
- Digitalt ur
Ekstra tilbehør
- Tågelygter
- El-spejle
- El-soltag
- Automatgear ;)
- Fjernbetjent centrallås (inkl. bagklap)
- Servostyrring
- Stenklapper
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Produktionsdato: 2. april 1984
Første gang indregistreret: 24. maj 1984

Bilens farve er 087 Graphit.

Lidt historik på bilen:
Da bilen blev solgt for første gang i 1984 hos Autoriseret BMW forhandler Niels Wilke Biler A/S i Herfølge, må det have været en noget fin 3'er, for det første var det topmodellen i den nyeste 3-serie, hverken 325i, 325e (dog var den i USA) eller M3 var til på dette tidspunkt, og for det andet en med automatgear. Bilen er en original 323i, født med automatgear og kører den dag i dag stadig med begge dele som den er født med. Jeg er den fjerde ejer af den. Bilen er første gang indregistreret i 1984 og har altid kørt i Danmark på trods af, at der først er betalt dansk afgift af den i juni måned 1991. De første nummerplader den kørte med var blå, den første ejer var nemlig en kvindlig diplomat. Dermed også den sene betaling af dansk afgift, da diplomater kører i afgiftfrie biler. Hvorfor der er blevet betalt afgift i juni 1991, er der lidt tvivl om, men måske har kvinden mistet sin diplomatpost og derfor været nødt til at betale afgiften. Den første ejer havde bilen frem til omkring årtusindeskiftet ved ca. 170.000 km, hvor en mekanikker købte bilen og renoverede den, hvilket også har inkluderet en nylakering i 2003, hvor den stod 100% rustfri. Senere i 2003 blev bilen igen handlet ved 211.000 km og har siden stå stille i et enkelt år omkring 2004-06. Jeg købte den så her i juli 2009 ved 260.000 km som den fjerde ejer, så nu må vi se hvornår den femte komme :) Der er fuld servicebog på bilen fra 1984 (0 km) - 2003 (211.000 km) og er hovedsagligt blevet serviceret ved Autoriseret BMW forhandler Niels Wilke Biler A/S i Herfølge og ved BMW Gentofte P. Anthony's Autoværksted A/S, jeg har tænkt mig at genoptage nedskrivningen af serviceringen.

BMW - når 112% bare ikke er godt nok ;)

Vil du se flere BMW E30 323iA til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
BMW E30 323iA
Annonce