2.429 visninger
|
Oprettet:
Let mit svinghjul {{forumTopicSubject}}
skal til og skifte kobling og tænker hvorfor ik lige få ham til og tage de ekstra gram på svinghjulet så man kan kalde det for lettet svinghjul
Peugeot 206 1.6 16v 110hk nfu motor.:)
Nogen der ved hvor meget jeg skal sige han må "tage" af når mit svinghjul alligevel skal drejes af for blå pletter osv osv??
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 85
Var forbi fyns bremse og kardan center i dag og spørge men det var ikke meget de vidste om det.
Hvem kan gøre dette?
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 714
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 85
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 714
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 85
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.169
men i en std Peugeot som din ville jeg ikke dreje meget af, du mister jo moment, og får et for højt benzin forbrug,
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
feb 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 59
Og det der med at du taber moment, det stemmer hvis ik helt, eller brandstofforbrug for den sags skyld, du kører længere på literen ved at lette de roterende dele, om det så er hjul, krumbasse eller alt derimellem..
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
feb 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 59
Det næste, moment i bundtræk jeg har endnu ikke set nogen udmålinger for at dette skulle være sandt, jeg har oplevet mange der snakker om deres 2 takt knallert får moment, men det er ikke sammeligneligt.. hvis du har beviser for dette så kom endelig med dem, de ville være interessante
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Og nej vi behøver skam ikke diskutere på dette punkt er jeg lidt græsk katolsk. Jeg kører med standard 14 kg svinghjul der er svejst på min golf og den laver stadigvæk den effekt jeg ønsker og burde. Og reelt set tror jeg faktisk det tungere svinghjul er med til at give mig ladetryk lidt tidligere end med et lettet
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Ved gearskift vil det give et mindre moment, pga at den roterende masse er mindre, og derved er centifugalkraften formindsket.
Det samme gælder ved igangsætning, der vil man også kunne mærke at man mangler centifugalkraften af det tungere svinghjul.
Ladetrykket kommer jo med motorens omdrejninger, så et tunkt svinghjul giver ikke et hurtigere ladetryk.
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.169
Du mister moment med lettet svinghjul, og bilen vil blive langsommere i høj fart men hurtigere i lav fart fordi lettet svinghjul giver flere hk.
feb 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 59
simpel test her, ikke specielt pålidelig men meget bedre end det der kommet op ind til videre.
http://www.importtuner.com/tech/impp_1005_lightweight_flywheels_fact_or_fiction/
Bemærk det er lavet i USA, de måler Wheel Hp ikke som os der måler Motor Hk
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
En tommelfinger regel siger at for hver 1kg man fjerner af roterende vægt det giver ca 10hk på hjulene.
Enertimassen i svinghjulet er der for at det er lettere at starte/slippe kobling ved start, samt ved gearskift der hjælper enertien også.
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 85
Jeg har endnu ikke besluttet mig om, jeg får drejet noget af svinghjulet.
Er totalt enig med at det fede til gadebrug, er klart accelerations evnen i en alm 1.6 16v ved at få flere hk ud af det. Topfart er lidt ligegyldigt i en 206er.
Har i andre ideer til value for money tuning?
Kan i skaffe en C2 vts alu indsugning?
Let mit svinghjul