{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedre lyd
  • #1   24. aug 2013 Hvad er din budget?

  • #2   24. aug 2013 uden headunit vil jeg sige op til ca. 2500 hvis det kan lade sig gøre

  • #3   24. aug 2013 Højttalere Foran i bilen og en subwoofer... mere er ikke nødvendigt... og det er den eneste... absolut eneste måde at få korrekt lyd på... Baghøjttalere er jo kun for folk der ikke kan lide god lyd...

  • #4   24. aug 2013 Jeg ville starte med en ny Hu, den får de fleste steder højtalere til at spille meget bedre

  • #5   24. aug 2013 Kasper K

    "Hvis du skal have vanvittigt mange watt i, så skal du sætte nye kabler i, men et komponentsæt vil som regel ikke trække så meget, at dine originale kabler ikke kan klare det."

    Ha ha nogle folk skal bare skrive om ting de ikke ved noget om kan jeg se... satme for dumt..

    Hvorvidt man bør skifte kablerne har intet at gøre med om kablerne kan holde til effekten... Det har KUN noget at gøre med kvaliteten af kablerne og deres indre modstand... jo højere modstand, jo mindre effekt vil slippe igennem til dine højttalere = jo mindre kontrol vil forstærkeren have over højttalerne og det giver dårlig lyd... Så selv ved lav effekt vil det være en meget god idé at skifte kablerne...


  • #6   24. aug 2013 Frederik S

    jeg ville nu starte med en forstærker... smiley


  • #7   24. aug 2013 Prøv at isolere døren til at starte med. Det kan rent faktisk være at dine standard højttalere ikke er så ringe endda hvis de får de rigtige omgivelser at spille i. Søg efter Dynamat / Stp silver butyl.

  • #8   24. aug 2013 Cody
    Det kommer an på hvilken hu der sidder i nu, hvis det er nogen billigt skrammel som xsound eller eonon, vil man ikke få der optimale ud af forstærkeren. Min gamle eonon ville ikke sende de lave frekvenser ud gennem phone.

    Men ja der skal være styr på forstærkerdelen, ellers får man minimalt ud af at skifte højtalere.


  • #9   24. aug 2013 @Cody har du prøvet at måle at almindeligt kobberkabel igennem? Med mindre der er bygget modstand i det, så plejer jeg at opnå cirka 0 ohms modstand, med mindre selvfølgelig det bliver varmet op, som det som regel gør, hvis der bliver sendt store mængder strøm igennem. Så vil modstanden i min erfaring stige væsentligt.
    Men det kan da være, at min viden om ohms lov og materialers strømledningsevner er for begrænset til at deltage i debatten, så skal jeg da gerne trække mig.


  • #10   24. aug 2013 @Cody jeg har efter at have læst lidt op på det, kunnet se at ved HIFI gælder der nogle lidt andre regler, end generelt el. Jeg indrømmer gerne når jeg tager fejl, så jeg trækker mig.

    Godt ord igen smiley


  • #11   25. aug 2013 Kasper K

    Sgu rart at se en der ikke påståeligt holder fast i sin påstand... Det respekterer jeg... Men nemlig inden for Hifi er der lidt andre faktorer man skal regne med end inden for alm el... Også derfor at alm installations kabel IKKE på nogen måde bør bruges som højttalerkabel... (Men det ses tit at folk alligevel gør det)

    Jeg har prøvet at skifte kablerne i en installation og selv om ejeren af bilen ikke troede på mig (Ja det var et væddemål om at jeg ikke kunne ændre lyden ved at ændre kablerne) Så måtte han indrømme der var forskel... Selv om han fra start af havde påstået at: "han ikke kunne høre nogen forskel alligevel"


  • #12   25. aug 2013 Hvor stor er forskellen på billigt højtalerkabel fra Harald Nyborg og kabel til over 50 kr/m?

  • #13   25. aug 2013 Frederik S

    Der kan faktisk være ret stor forskel... Noget dyrere kable har sølvledere viklet med... hvilket giver en lidt mere åben og frisk diskant... dog vil nogle synes diskanten bliver lige lys nok...

    Det billige fra Harald skrald er ofte bare el kabel med et andet label på... desværre... Desuden er det forfærdeligt at arbejde med når man skal skille plus og minus... det kan rive isoleringen af på steder det ikke skal...

    Jeg ved godt nogle mener at ledninger bare er kobber og at kobber bare er kobber... Men der er altså en grund til at noget koster 10 kr pr meter mens andet kan koste helt op til 150 kr pr meter...


  • #14   25. aug 2013 Ja de sidste 0,xx i renhed koster rigtig mange penge. Kan det passe at det som regel er godt, hvis der er mange tynde ledere i kablet? Eller er der andre måder man kan identificere et godt kabel?

    Mit stueanlæg er midlertidigt sat til med noget lortekabel, så er ved at undersøge markedet. Har bare en ide om at man bare køber installationskabel til overpris, ved nogle forhandlere.


  • #15   25. aug 2013 Det er netop det med Antallet af ledere... jo tyndere de er, samt kablets flexibilitet der koster lidt ekstra... Og som ofte afgør kvaliteten... Jo flere og tyndere ledere jo mindre intern modstand i kablet... Jo lettere levere de det fulde signal...

    At identificere et godt kabel? 1: lad være at være nærig... du sparer ikke noget ved at finde det billigste kabel du kan...

    2: Gå efter noget anerkendt... At finde noget ukorrant bras i thansen o.lign er aldrig en god løsning... eks. på rigtig godt kabel til stuebrug: http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1271

    Eller: http://www.ktradio.dk/dat/detail.asp?id=1348

    De findes også i en sølv version men jeg anbefaler ikke sølvkabler til brug på diskanter f.eks. da de bliver lige lyse nok i lyden... Efter min mening...

    Ellers er der jo klassikeren Van den Hul: http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/hojttalerkabel/van-den-hul_the-clearwater_kabel_transparant.htm Og det er jo til en overkommelig pris... Det er altså et firma der laver kabler der koster op til 15499 kr pr meter... smiley


  • #16   25. aug 2013 Fedt, jeg siger mange tak

  • #17   28. aug 2013 Cody Eonen er fandme ikke noget billigt bras så holdt vi sku lige, jeg har selv D1205 og har aldrig været mere tilfreds 1 er at du synes det 2 noget andet er hvad andre synes. Ja Xzound er lort Radio men Eonen er faktisk ikke så tosset endda. Har aldrig fortrudt mit køb og det virker bare. GPSen fungere og det gør resten også. Så det er forskelligt fra person til person om man synes Eonen er noget lort.

  • #18   28. aug 2013 Larsen

    Ok... mærkeligt udbrud fra dig af her... Hvor i denne tråd har jeg skrevet Eonon er noget lort??? Læser du 1 tråd og svarer i en anden??? Hvor længe har du lov at bruge Computeren før de andre mental patienter kan få lov???

    Men som svar til dit meget sære udbrud: Jo Eonon er noget lort... Lydkvaliteten er elendig skærmene er regulære men de gør det stadig ikke ret godt... PS: Super videoklip som reservemuhammed lige kom med der... Raslende bil... Det er sgu heller ikke særligt svært at få en gammel spand der ikke er lyddæmpet til at rasle... kan gøres med selv det billigste lort... Lille ven da, i dette tilfælde har det intet med smag at gøre... DU ved intet om lyd... kom til en konkurrence... få et kulturchok af de store... Kom og mød nogle drenge der faktisk ved hvad de laver... Så vil du nok ændre din opfattelse af hvad der er godt, ret markant..


  • #19   28. aug 2013 Larsen det var mig, der skrev at eonon er noget lært. Havde en og lyden var elendig i forhold til den alpine jeg fik bagefter, og derværende den billigste model. Min eonon kunne ikke spille cd på grusvej, og alt der foregik gennem udbening var vildt langsomt. Så jo det er noget skrammel

Kommentér på:
Bedre lyd

Annonce