{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.812 visninger | Oprettet:

Kan man tilslutte forstærker til 230 volt? {{forumTopicSubject}}

Hej igen

Er der nogen, der ved, om man kan tilslutte en 12 volt forstærker til en stikkontakt? Jeg har planer om at bygge en "højttaler" som kan bruges til mobiltelefon osv...

Jeg har en gammel forstærker fra mine scooter-dage til at ligge, og jeg regnede med, at den kunne bruges.

Det er denne forstærker: http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/995-tilslutning_af_den_roede_forstaerker_


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man tilslutte forstærker til 230 volt?
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #1   30. jul 2015 Du skal nok have en omformer til 12 volt imellem...

  • #2   30. jul 2015 Nej for fanden...

  • #3   30. jul 2015 Er det et seriøst spørgsmål? Du spørger om man kan sætte en 12V DC forstærker til en 230V AC stikkontakt? Hvis du nu tænker dig lidt om og læser det du har skrevet igen så burde du kunne regne svaret ud selv...

  • #4   30. jul 2015 Det kan man da godt med en omformer, han siger jo intet om hvordan

  • #5   30. jul 2015 Haha - jeg var godt klar over, at der skal en omformer eller inverter imellem! Så dum er jeg alligevel heller ikke smiley

    Jeg ville gerne vide, hvilken omformer der skal til, og om det er alt for dyrt? Det jeg selv har kunnet finde på nettet koster fra 500 kr. og op ad...


  • #6   30. jul 2015 Du skal jo finde en der kan levere de antal ampere din forstærker skal bruge.

  • #7   30. jul 2015 Hej
    Du skal anskaffe en passende strømforsyning og den koster spidsen af en jetjager hvis det er en større effektfostærker du har gang i.
    Alternativt kan du selv designe og snitte en PS
    M.v.h. KP


  • #8   30. jul 2015 Tag strømforsyningen fra en computer, klart det billigste smiley

  • #9   30. jul 2015 En strømforsyning fra en computer kan slet ikke levere nok...

    Den bedste metode er faktisk et batteri og en lader... smiley


  • #10   30. jul 2015 cody den kan da levere op til 1500 watt alt efter hvilken en du køber

  • #11   31. jul 2015 Og koster sjovt nok også en mindre formue, når vi snakker de størrelser..

  • #12   31. jul 2015 Chris V det var jo ikke det der blev svaret på vel. Der blev sagt at det ikke kunne bruges da det ikke kan levere nok, forkert da man kan få noget der kan levere nok til det. Og en strømforsyning der skal kunne klare 200 watt+ er ikke så dyr. Så at sige man IKKE kan få en der kan bruges passer ikke. For det kan man. Og kan klares for omkring 500 kr https://www.komplett.dk/corsair-cx-500w-psu/635831?cks=ASS&assoc=EE17B7BC-938C-4564-AC33-0B1063806DA9&gclid=CjwKEAjwluetBRD98L639p35p0QSJACC8BlKO55jD8LjWwqw9xEYOm_AmWd_Y-0GjMaVeikdCrkvwhoCUv_w_wcB

  • #13   31. jul 2015 Nu er der også ret stor forskel på 200+ watt og 1500 watt.

    200+ watt sidder i alle skrot pc'er.
    1500 watt ligger på hylden hos hardware butikkerne.

    smiley


  • #14   31. jul 2015 Chris v Der blev stadig sagt nej at man ikke kunne bruge en strømforsyning fra en pc. Der blev ikke nævnt en specifikt størrelse, men bare sagt det kunne man ikke. Og jo det kan man, da man kan gå helt op til 1500 watt.

    200+ watt sidder i alle skrot pc'er. ? tror ikke du finder en pc nu til dags med kun 200 watt


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #15   31. jul 2015 hvad med en trafo og printstyrring.
    Så vil du kunne trække de 1.5kw np.
    Men det koster nok også i omegn af de 1-1500kr at lave hvis man ikke har dele til at ligge smiley


  • #16   31. jul 2015 Brug en PC PSU eller noget til at give den strøm.

  • #17   31. jul 2015 Han har jo ikke brug for mere end 2 til 400 watt maks da den kun er på 200 watt.

  • #18   31. jul 2015 Undrer mig til tider over, om folk overhovedet læser indlægget igennem, eller blot har travlt med at svare?!

    Der er tale om en meget "lille" forstærker, med en for-sikring på 5A!
    Den kan UDEN PROBLEMER drives fra en hvilken som helst ATX PC PSU, eller noget så simpelt som en billig 230-12VDC omformer.
    Ingen grund til at gøre det mere avanceret!

    At dømme ud fra forstærkerens kaliber, er der tale om et meget lille "hygge-anlæg", så der er mange lette muligheder, for at strømføde det!



  • #19   31. jul 2015 nu skrev jeg jo så 200+, som du selv citerede. Der blev ikke sagt at de kun var på 200. Så hvad med at du læste hvad der blev skrevet.

  • #20   31. jul 2015 Chris V det burde du jo så selv gøre. Når du Nu siger det vil koste en formue. Manden har ikke brug for 1500 watt. Det var info om at de kan fås til de antal watt. Da der siges man IKKE kan benytte en fra en pc da den ikke kan levere nok. Jo det kan de netop. Læs nu hele indlægget først.

  • #21   31. jul 2015 Du nævner selv en 1500 w til at starte med, og jeg siger bare at sådan en ikke er billig. Har overhovedet ikke snakket om hvad han har brug for, og ikke har brug for!

  • #22   31. jul 2015 Læs dog hvad der står for hulen Der står de fås op til 1500 watt og ikke at det er det han skal bruge. Cody skriver at man ikke ville kunne bruge den fordi den ikke kan leverer nok, så siger jeg jo kan de da de kan fås op til 1500 watt jesus man så svær en tekst er det da heller ikke,

  • #23   31. jul 2015 Tag nu lige og salt vejen en gang, for du er da spejl blank. Jeg kommenterede direkte på det du skrev, at man kunne få 1500 w PSUer, og at de ikke var billige. Hvad du ellers hentyder imellem linjerne i dine indlæg, er jeg da bedøvende ligeglad med.

  • #24   31. jul 2015 Hvad har prisen med den sag at gøre blankovizt ? der nævnes intet om pris kun om man kunne bruge en eller ej. Så stop nu, for dine indlæg har intet med sagen at gøre.

    Spørgsmålet var om man kunne bruge en eller ej JA kan man da de sagtens kan komme til at levere op til 1500 watt. Der har aldrig været tale om pris på det. Så det er da ligegyldig info.


  • #25   31. jul 2015 Han er bekymret for pris allerede i indlæg #5 , så jo det var da absolut relevant. Så hvad med at du selv læste hvad der blev skrevet, Hr. Højhellig.

  • #26   31. jul 2015 EJ hold nu læs #9 som er det jeg har svaret på, så forstå det dog. Det indlæg har intet med pris at gøre, men om man kan benytte en fra en pc af. Så hvor kommer prisen ind i hans udtalelse?

    Så hvordan får du prisen ind i det karl smart? cody siger intet om pris.


  • #27   31. jul 2015 Og læs hvad jeg skrev. At de koster penge i de størrelser. At du så senere mener han kun behøver en billig 500W er jo hvad det er. Jeg kan ikke se ind i fremtiden, så hvad jeg svarede på, var hvad du skrev i det øjeblik.

  • #28   31. jul 2015 Hvordan får du at de KAN fås op til 1500 watt er at han har brug for sådan en? det ville du ha indset hvis du vidste den kun behøvede 200 watt jesus man hvor svært er det at fatte, at de fås til 1500watt ikke betyder det er den han skal købe. Ja svært at se ind i fremtiden når man ikke kan tænke. Du kunne vel regne ud at man kan få dem i flere str eller hva? eller kræver det for meget af dig ? smut du nu ud og leg med blå stue. Der skal du ikke selv tænke hyg dig.

  • #29   31. jul 2015 Så kunne du jo have været mere præcis i dit oprindelig indlæg hattemand. Holder stadig fast i, at du skrev de fås i så store størrelser, og jeg gjorde bare opmærksom på at de også er dyre, set på i henhold til hans indlæg #5 omkring pris.
    Havde du nu været så dygtig som du jo mener, havde du allerede på daværende tidspunnt set at han var bekymret over pris, og derved givet ham et reelt forslag, i stedet for bare at pladre ud med at de fås i størrelse xxxx.


  • #30   31. jul 2015 Forstår du ikke denne tekst

    #10
    i går kl. 23:26
    cody den kan da levere op til 1500 watt alt efter hvilken en du køber

    Alt efter hvilken en han køber så det kan da være alt fra 100 til 1500 watt damn


  • #31   31. jul 2015 Jo sagtens. Forstår du ikke min tekst?

    "De er dyre, I DE STØRRELSER"

    Har intet sagt om hvilken størrelse han skal bruge. Pil nu plomben ud, og få det ind i knoppen.


  • #32   31. jul 2015 Dyre i de størrelser Hvilke størrelser? der nævnes ingen størrelser, men at de kan levere op til det antal watt så hvor nævnes det en bestemt størrelse mester.

  • #33   31. jul 2015 Haha, you made my day. Mere blank mands person skal man da lede længe efter. Du nævner selv, med tal endda, 1500 w. Ja bevares, du siger "op til"

    Og ergo svarer jeg, "i de størrelser" , altså flertal, da udvalget kan spænde vidt i den ende af skalaen for PSUer.


  • #34   31. jul 2015 Jesus mand ja det er svar på at man kan få dem så store. Det betyder da ikke der skal købes en på 1500 watt. Fat det dog fordi man siger de fås på 1500 watt har sgu da intet med ts behov at gøre, men kun at cody sagde de ikke kunne levere nok. Og intet med en pris at gøre som du hele tiden fabler om. Prisen er lige meget på den 1500watt da det kun var til cody omkring hvor store de kunne fås. Seriøst selv min 6 årig nevø har fattet det.

  • #35   31. jul 2015 Imponerende at du kan blive ved med at trække den her så langt ud. smiley

    Et simpelt indlæg, på ganske få ord, som blot oplyser om at så store strømforsyninger også er dyre. Intet skrevet om at det er sådan en han skal købe, intet skrevet om at du har sagt at det er sådan en han skal købe, blot en oplysning om at det er dyrt/dyrere end en 12v omformer, som han selv var bekymret for kostede en del penge.


  • #36   31. jul 2015 Hvad har prisen med den sag at gøre? intet da det ikke er det cody og jeg snakker om, kun at de kan fås i så store størrelser. At du så ikke fatter det er jo til grin

    Hvordan kan du udtale dig om den er dyr når du kun siger den på 1500 watt koster en formue?

    Du har ikke undersøgt priser på en forsyning inden du udtaler dig. Da du ikke ved hvad de kostter i den lille afdeling, men kun udtalte dig om at de så kostede en formue i den størrelse.


  • #38   31. jul 2015 Læs nu #5 igen. Det er ham der spørger om hjælp, det er hans tråd, og han nævner pris som en af hans kriterier.

    At dig og cody så vil diskutere strømforsyninger, er da jeres problem. I bedste fald kunne i tage den debat i privat beskeder, da du jo åbenbart ikke har tænkt dig at hjælpe trådstarter, da du ikke mener pris er relevant.

    Prøv at find prisen på 12-1500 watts strømforsyninger, du har jo åbenbart heller ikke selv kigget på det.


  • #39   31. jul 2015 Hvad har den lille pjevs med store størrelses strømforsyninger at gøre? Det rabler da for dig pjevs. Ved at løbe tør for smarte vendinger og reele facts?

  • #40   31. jul 2015 Hvorfor blander du dig så i det cody og jeg har skrevet hvis du svare på#5

    Hallo hvorfor skal jeg finde prisen på en 1500 watt det har for fanden stadig intet med sagen at gøre. Cody mente en strømforsyning ikke kunne bruges pga den ikke kunne levere nok strøm. Så hvad fuck har prisen med den sag at gøre. Du fatter sgu da nul og nix

    Hjælpe trådstarter? hmm jo gør jeg da, da jeg siger man godt kan bruge sådan en. Det er netop dig der ikke hjælper. Da du kun fabler om pris på en 1500 wattt Som der ikke skal bruges til en fløjtende skid. Men stopper her for du er sgu for dum da du ikke kan indse at det intet har med en pris at gøre det jeg har skrevet, men kun en info om at man kan få nogen der kan levere op til 1500 og man så kan bruge til omformere Længere er sagen ikke og ellers må du finde en der kan støtte dig i at forstå en simpel tekst. Da det ikke kan være så svært at fatte

    Kan man benytte en fra en pc: der blev skrevet NEJ Men svaret er jo da de kan fås helt op til 1500watt effekt Og det er ikke tale om pris. Letter kan det for fanden ikke siges.


  • #41   31. jul 2015 Når i nu skriver det i gør, her i tråden, må man som udgangspunkt tro at det er henvendt til trådstarter. Og når du så nævner at de fås helt op til 1500 watt, er det efter min mening helt på sin plads med en kommentar omkring pris, da det som sagt var en af bekymringerne omkring hans projekt.

    Du nævner "op til 1500 watt" , og jeg siger at de er dyre i den størrelsesorden. Det indlæg er mindst lige så relevant overfor trådstarter, som dit indlæg omkring størrelsen, som du jo så selv senere har indrømmet ikke er til nogen hjælp. Og for at uddybe mit svar endnu mere, så du har en chance for at følge med, så skriver jeg "i de størrelser" som er en hentydning til en bestemt gruppe strømforsyninger, som f.eks 1000-1500 watt. Og da en 1000 watts strømforsyning starter omkring 1000 kroner, så synes jeg stadig godt at jeg kan forsvare mit indlæg, set i forhold til kommentaren i #5 hvor der blev ytret bekymring om pris.


  • #42   31. jul 2015 Damn

    Der blev forslået at benytte en strømforsyning fra en pc
    Der bliver påstået det ikke kan bruges da de ikke kan levere nok strøm
    Der bliver så oplyst at det kan de godt da der findes nogen der kan levere på 1500 watt


    Konklusion Trådstarter KAN benytte en strømforsyning da der findes flere størrelser og de sagtens kan levere det han skal bruge. Er det nu feset ind? Der er ikke nævnt noget om prisen kun om den kan bruges eller ej.
    Hvad fanden har prisen med disse udtalelser at gøre. Seriøst dette er for dumt da det ikke kan misforstås


  • #43   31. jul 2015 Suk, det er åbenbart ikke muligt at forklare noget som helst overfor dig.

    Læser du overhovedet det jeg skriver, eller er du her kun for at piske en stemning op?


  • #44   31. jul 2015 Ja jeg læser det du skriver men du læser ikke det jeg har skrevet Hvad har prisen noget som helst at gøre med om en pc strømforsyning kan bruges til dette formål at gøre

    Svar på dette simple spørgsmål, Kan man benytte en strømforsyning fra en pc til at levere 200 watt til en forstærker eller ej.


  • #45   31. jul 2015 Jeg prøver igen igen.

    Mit svar var et DIREKTE svar på dit indlæg, hvor du nævner størrelser op til 1500 watt.

    Jeg gentager mig selv, jeg har på INTET tidspunkt påstået at det er sådan en han skal bruge. Jeg har KUN sagt at er man oppe i de størrelser, så er det også en dyr løsning. Men IGEN, så har jeg IKKE sagt at det er noget i den størrelse han nødvendigvis skal bruge. Kun at det er dyrt, HVIS hans behov var så stor en strømforsyning.


  • #46   31. jul 2015 Svar på dette simple spørgsmål, Kan man benytte en strømforsyning fra en pc til at levere 200 watt til en forstærker eller ej.

    Det er det cody påstår

    svar på det ellers har du ikke læst hvad jeg har svaret til codys påstand.

    Så priseb har da slet intet med codys påstand at gøre ej heller vedrørende mit svar.

    Du har ikke fattet de beskeder det viser du tydelige nu

    Der bliver påstået man ikke kan benytte en strømforsyning fra en pc til at trække en 200 watts forstærker da de ikke levere så meget. JO man kan da der findes nogen der kan afgive op til 1500 watt Jeg nævner ikke en skid om pris ej heller gør cody,

    Det drejer sig alene om den KAN eller IKKE KAN levere nok strøm. Så hvordan får du din skide pris ind. Da der ikke nævnes noget om hvad det koster men alene om man kan eller ikke kan


  • #47   31. jul 2015 Tror de savner dig nede i vuggestuen.

    Du er så opsat på hvad du har skrevet i forbindelse med codys indlæg, at du åbenbart ikke kan vride dine tanker ud over dit eget lille ego land, og se at mit i indlæg MULIGVIS ikke havde en dyt med jeres debat om KAN/KAN IKKE at gøre.

    Mit indlæg var ren oplysning omkring pris, set i forhold til indlægget i #5

    Men hvis vi skal blive ved med at pladre om ting som ikke er relevante, så svar på det her?

    Kan man få en 1500 w psu til under 500 kroner?

    Det er lige så relevant et spørgsmål til dig, som dit spørgsmål til mig, hvis man ser tilbage på hvad det egentlig er vi hver især kommer med af information.


  • #48   31. jul 2015 Svar du først på om man kan benytte en fra en pc eller ej Da det er det jeg har svaret på og ikke noget om pris.

    Og hvor nævner TS en pris, han spørger ind til om det bliver dyrt.


  • #49   31. jul 2015 Så svar på om en 1500 w kan fås ril under 500 kroner, da det er det mit indlæg handler om, og ikke hvorvidt man kan bruge en eller ej.

    Kan du se ironien efterhånden? Eller er du stadig for blank?


  • #50   31. jul 2015 Hvorfor skal jeg svare på noget før du har svaret mig? Du kan da ikke svare på et spørgsmål med et nyt spørgsmål

  • #51   31. jul 2015 Det var svar nok. Hyg dig. smiley Fang mig, hvis det en dag går op for dig hvad den her debat egentlig handlede om. Haha. :'D

  • #52   31. jul 2015 Nej kan man ikke. Man kan ikke få en 1500 watt til 500 kr. Men hvor har det nogen sinde været på tale at man skulle kunne det lille ven?

    Og fedt du er nede på samme barnlig niveau som min 6 årig nevø Med det du skriver At du kun svare hvis jeg svare smiley Børnehave? ja det er jo dig der laver det til en børnehave.


  • #53   31. jul 2015 Tror bare jeg citerer mig selv, indtil det måske en dag går op for dig hvad mit indlæg handlede om.

    "Jeg prøver igen igen.

    Mit svar var et DIREKTE svar på dit indlæg, hvor du nævner størrelser op til 1500 watt.

    Jeg gentager mig selv, jeg har på INTET tidspunkt påstået at det er sådan en han skal bruge. Jeg har KUN sagt at er man oppe i de størrelser, så er det også en dyr løsning. Men IGEN, så har jeg IKKE sagt at det er noget i den størrelse han nødvendigvis skal bruge. Kun at det er dyrt, HVIS hans behov var så stor en strømforsyning."


  • #54   31. jul 2015 Hvad har det igen med sagen at gøre? det er det du ikke fatter Sagen omhandler om en strømforsyning kan levere nok til en forstærker eller ej ikke en skid med en pris. Så du har stadig ikke svaret på det spørgsmål

    Svar på dette simple spørgsmål, Kan man benytte en strømforsyning fra en pc til at levere 200 watt til en forstærker eller ej.


  • #55   31. jul 2015 Det er ikke hvad jeg har skrevet om, på noget tidspunkt. Så den debat kan jeg ikke se at jeg skal blandes ind i.

    Dit emne er om den kan bruges eller ej.

    Mit emne er at den størrelse som du brugte i dit oprindelig indlæg, koster en del penge.

    Kan virkelig ikke de din trang til at blande de to ting sammen.


  • #56   31. jul 2015 Svar på dette simple spørgsmål, Kan man benytte en strømforsyning fra en pc til at levere 200 watt til en forstærker eller ej.


    Den størrelse? jeg skriver OP TIL så det er alt fra 0 og op til 1500 så det er ikke noget bestemt jeg fastsætter. Så det er ikke dyrt da prisen starter ved 136 Da det er op til forsyninger til 1500 watt


  • #57   31. jul 2015 Det er ikke hvad jeg har skrevet om, på noget tidspunkt. Så den debat kan jeg ikke se at jeg skal blandes ind i.

    Dit emne er om den kan bruges eller ej.

    Mit emne er at den størrelse som du brugte i dit oprindelig indlæg, koster en del penge.

    Kan virkelig ikke de din trang til at blande de to ting sammen.


  • #58   31. jul 2015 Svar på dette simple spørgsmål, Kan man benytte en strømforsyning fra en pc til at levere 200 watt til en forstærker eller ej.


    Den størrelse? jeg skriver OP TIL så det er alt fra 0 og op til 1500 så det er ikke noget bestemt jeg fastsætter. Så det er ikke dyrt da prisen starter ved 136 Da det er op til forsyninger til 1500 watt


  • #59   31. jul 2015 Og jeg skriver "i den størrelse" da du nævner 1500 w. Altså er det jo nok de store modeller jeg henviser til, når jeg siger at de er dyre.

    Stå nu ved det du skriver, og skru lidt op for fornuften.


  • #60   31. jul 2015 Ja jeg siger op til 1500 Hvad har det med prisen at gøre når det drejer sig om effekten? du fatter da hat. Jeg har aldrig snakket om det var billigt eller dyrt. Kun at man sagtens kan få en der yder en høj effekt. seriøst indse det nu.

    Du fik svar på dit spørgsmål så svar på mit. Det var jo derfor jeg skulle svare på dit. Men igen så viser du jo det er dig der kommer fra børnehaven. Da du igen viser at du ikke svare får andre har svaret. Svare de så så svare du ikke selv lille ven.

    Prisen har intet med sagen at gøre når man suger at den ikke kan levere effekt nok


  • #61   31. jul 2015 Skal jeg lige opsummere for dig? Du har åbenbart problemer med at huske, hvad det egentlig var debatten handlede om.

    Citat #5

    Jeg ville gerne vide, hvilken omformer der skal til, og om det er alt for dyrt? Det jeg selv har kunnet finde på nettet koster fra 500 kr. og op ad...

    Citat #10

    cody den kan da levere op til 1500 watt alt efter hvilken en du køber

    Citat #11

    Og koster sjovt nok også en mindre formue, når vi snakker de størrelser..


    Har du stadig svært ved at se sammenhængen mellem pris, og hvad der var skrevet i tråden op til det punkt?

    Jeg har ikke tænkt mig at svare på dit spørgsmål, da det ikke er relevant i forhold til det JEG har skrevet. Det spørgsmål kan du stille til cody, da det var ham du havde en debat med om hvorvidt det kunne lade sig gøre eller ej.

    At du svarede på mit spørgsmål, viser jo bare hvor blank du er. Et fint eksempel på at det der bliver skrevet her i tråden, flyver lige igennem hovedet på dig.


  • #62   31. jul 2015 Så prøver vi igen da du underlader tekst så du får ret, så vi tager lige alt med så selv du må fatte det nu




    Citat #5

    Jeg ville gerne vide, hvilken omformer der skal til, og om det er alt for dyrt? Det jeg selv har kunnet finde på nettet koster fra 500 kr. og op ad...

    #8
    i går kl. 21:20
    Tag strømforsyningen fra en computer, klart det billigste


    3 synes godt om
    Cody .
    VIP
    Cody .

    Tilmeldt: jun 2009
    Emner: 7
    Svar: 11.693

    #9
    En strømforsyning fra en computer kan slet ikke levere nok...

    HOV HER ER DET SÅ JEG SIGER JO DEN KAN SAGTENS LEVERE NOK DA MAN KAN FÅ DEM SÅ DE KAN LEVERE HELT OP TIL 1500 WATT. MANDEN HAR SÅ FOR FANDEN KUN BRUG FOR EN DER KAN LEVERE 200 WATT.

    SÅ STIK DIN PRIS PÅ EN 1500 WATT ET VIS STED HEN DA DET IKKE HAR EN SKID MED MIT SVAR AT GØRE. At du så ikke fatter at man køber efter behov viser jo hvor dum du er da du jo kun kigger på den størstes pris. God damn hvor dum kan man være

    Den bedste metode er faktisk et batteri og en lader...

    Citat #10

    cody den kan da levere op til 1500 watt alt efter hvilken en du køber

    Citat #11

    Og koster sjovt nok også en mindre formue, når vi snakker de størrelser..


    DE størrelser? jeg har ikke skrevet om hvilke størrelse der er da der står op til 1500 watt kan de fås Så det er alle størrelser fra 0watt til 1500watt SÅ IGEN MAN KØBER EFTER BEHOV DET HAR DU BARE IKKE FATTET OG HAR KUN TAGET EFTER DE 1500WATT. En på 200 watt går også under OP TIL DE 1500 watt Og den er ikke dyr. Men du har stadig kun se på prisen på den 1500 watt som kun er nævnt pga effekten da der påstås en strømforsyning IKKE KUNNE LEVERE NOK TIL DE 200 watt.


  • #63   31. jul 2015 Igen tror du at jeg blander mig i debatten om hvorvidt det kan lade sig gøre eller ej, hvilket jeg på ingen måde gør, eller har gjort.

    Jeg sætter mig ind i trådstarters sted, og forestiller mig at han læser dit indlæg hvor du skriver at man kan få dem op til 1500 watt, og forestiller mig at han så tænker "Fedt, det er bare sådan en jeg skal have"

    Hvor jeg så bare indskyder at så store strømforsyninger er dyre.

    På intet tidspunkt har jeg sagt noget om hvor stor den strømforsyning skal være, blot at de store af dem er pænt dyre. Jeg er bedøvende ligeglad med, hvor stor den er, den han har behov for. Det er ikke det jeg blander mig i.


  • #64   31. jul 2015 Og i øvrigt, så citerede jeg de ting som var relevant for det jeg skrev.

    Alt det andet du har tilføjet, er ikke noget der er relevant i forhold til hvor jeg ville hen med mit indlæg. Så du er da fænomenal til at blande tingene sammen.

    smiley


  • #65   31. jul 2015 Tja hvorfor blander du så udtalelsen om de 1500 watt ind i sagen når det ikke har relevans for at han kun behøver 200 watt De 1500 har kun relevans for at en strømforsyning sagtens kan trække den forstærker da de fås i store størrelser. Da jeg omtaler ALLE størrelser helt op til de 1500 men du bider dig fast i de størrelser er dyre. Så er det sgu da netop kun dig der hænger dig fast i de størrelser Ts er jo ikke så dum som dig, han har selv undersøgt sagen og kan sgu da godt regne ud han ikke skal bruge 1500 watt til en 200 watts forstærker. Så fis nu af med dit pris fis. Da det ikke har en skid med den på 1500warrs effekt at gøre. Sgu for latterligt du blander pris ind i en udtalelse om at man sagtens kan få en der kan levere effekt nok til den, da prisen intet betydning har vedrørende udtalelsen om man kan få en med 1500 i effekt Da du jo netop fravalgte det jeg svarede på.

    Du springer fra svar 5 til svar 10
    Svar 10 var svar til svar 9

    Og svar 9 lyder #9
    En strømforsyning fra en computer kan slet ikke levere nok...

    så det er sgu dig der blander ting sammen da jeg kun har svaret på at man kan få strømforsyninger der kan levere helt op til 1500 watt og så er prisen underordnet vedrørende mit svar. Da der ikke har været tale om hvad prisen var eller skulle være i denne sammenhæng. Men alligevel fucker du i det og siger jamen jamen i den størrelse koster de mange penge. Ja og? det er der intet nævn at de ikke gør og det ved kommer heller ikke sagen.

    Du henviser jo selv til mit svar 10 som siger at man kan få strømforsyninger helt op til 1500watt så prisen i den sammen hæng spiller ingen rolle da det ikke er det mit svar i 10 drejede sig om, men ene og alene at man sagtens kan få effekt nok ud af en strømforsyning fra en pc. Når men spilder sgu ikke mere tid, god weekend til alle jer andre.


  • #66   31. jul 2015 Utroligt at du opfatter min udtalelse i #11 som et angreb på din person. Det var bare en venlig reminder til trådstarter om at en strømforsyning i den størrelse er dyr. Så kan han selv vurdere hvad han har brug for, eller er villig til at bruge.

    Nu har jeg lagt mærke til hvad du skriver i andre tråde, og det virker sgu lidt som om at du søger en diskussion alle steder du kan komme til det. Jeg har et top-tip til dig på det område. Nationen på Ekstrabladet er fyldt med typer som dig, så der kan du nok finde nogen at diskutere med, der matcher din intelligens.


  • #67   31. jul 2015 Overhovedet ikke jeg har bare svaret på at man sagtens kan bruge en strømforsyning fra en pc de de kan fås op til 1500 watt. så længere er den sag ikke.

  • #68   31. jul 2015 smiley smiley smiley

  • #69   31. jul 2015 Once.

    Nu er der jo lige det at en PSU fra en PC, uanset hvilken ikke leverer 1500 watt på 1 ledningssæt... det er samlet effekt på samtlige ledningssæt... (Fordi de tynde ledninger tåler ihvertfald ikke over 100 ampere som påkræves for at levere 1500 watt)

    Så ja du kan få en PSU der leverer op til 1500 watt... Men lille mand: det er målt på samtlige udgange... Og er den samlede maximale effekt... Det er ikke det du kan hive ud af en PSU på 1 udgang...

    Og som Essal skriver så var der tale om en meget lille svag forstærker, Dette havde jeg desværre overset...


  • #70   31. jul 2015 Cody du kan klippe alle stik og forbinde alle plus kablerne så det er ingen problem Det er ingen der har sagt det kun skal være på et kabel

    https://www.youtube.com/watch?v=z2oSFpKh_Uw så jo det kan man lave af en psu

    Havde også regnet med det var en fejl du plejer jo at have styr på strøm smiley


  • #71   31. jul 2015 Du kan klippe alle stik og forbinde alle kabler og du får stadig ikke 1500 watt fra den... smiley

    men du er velkommen til at blive i troen... smiley


  • #72   31. jul 2015 Nu laver en PSU jo både 3, 5 og 12 volt. Delt ud på forskelligt antal rails, alt efter hvilken PSU det er.

    12v linjen på en 550 watt laver omkring 270 watt og 23 amp.


  • #73   31. jul 2015 Cody så burde du arbejde lidt mere inde for psu for selvfølgelig kan de levere det der står på dem. http://www.techpowerup.com/reviews/Seasonic/P1200/6.html Den er sat til 1200 watt men næsten op på 1400 watt

  • #74   31. jul 2015 Cody og du har ikke de store effekt tabt på en psu som du kender fra forstærkere af

    https://www.youtube.com/watch?v=Co7luj9ILr4 se der hvor han belaster den med 1200 watt


  • #75   31. jul 2015 Flere rails... dvs. du skal lige trække 3 volt kredsen og 5 volt kredsen fra...

    Dem skal du jo ikke regne med... så NEJ... Du kommer aldrig op på den effekt der reklameres med på 12 volt kredsen...


  • #76   31. jul 2015 Cody igen når du kun bruger 12 v så kan den trække 125 ampere så jo du kan få 1500 via 12 volt kun

    Mærkeligt de så skriver dette her

    I/O specifications have changed very little for the AX1500i when compared to the AX1200i. 12V power is increased and now up to 125A, which can be delivered over a single rail or split upon multiple rails with custom OCP points via their software. Both the 3.3V and 5V minor rails are rated for 30A each with a combined maximum output of 180W. The 5VSB rail remains the same as well with 3.5A of power available. Maximum combined output of the Corsair AX1500i is 1500W.


    profilbillede
  • #77   31. jul 2015 Lav lige dit eksempel med en PSU i den størrelse du mener han skal bruge. Du har lige brugt flere timer på at svine mig til, fordi du selv foreslog en 1500 w. Og nu sidder du og bruger modeller i den størrelse som eksempler.

    Klaphat.


  • #78   31. jul 2015 Køb en lille billig bluetooth/aux højttaler - det bliver MEGET billigere end dit projekt
    polobjørn


  • #79   31. jul 2015 Chris V jeg har da for fanden ikke forslået en 1500 watt stop med det pis. Jeg skrev man kunne få dem op til 1500 watt hvad er det du ikke kan fatte i den simple tekst? Det er sgu da dig der påstår jeg siger det skal være en på 1500 NEJ MAN KAN FÅ DEM OP TIL 1500 watt så klaphatten er sgu dig for jeg har på intet tidspunkt nævnt den skulle være på 1500 watt. Så hold venligs din mund med at påstår jeg siger den skal være på 1500 watt. Du er sig da snot dum hvis du ikke kan fatte hvad orderne KAN FÅS OP TIL 1500 watt betyder snatskovl

  • #80   31. jul 2015 Du sidder lige og bruger en af markedets bedste 1500 w PSUer som eksempel, mongolos.



  • #81   31. jul 2015 Hold dog køft du er en spade. Igen er det fordi cody siger den ikke holder de angivende watt- Seriøst det viser netop hvor fatsvag du er. Det er for fanden ikke en påstand om hvad der skal bruges Hvor dum er du var?

    Tag og læs hvad han skrev.

    #75
    35 minutter siden
    Flere rails... dvs. du skal lige trække 3 volt kredsen og 5 volt kredsen fra...

    Dem skal du jo ikke regne med... så NEJ... Du kommer aldrig op på den effekt der reklameres med på 12 volt kredsen...

    Så gider du godt holde din mund når du ikke kan kender forskel på et svar og en påstand. Jeg påstår ikke at der skal bruges en på 1500 watt god damn a retard


  • #82   31. jul 2015 Lav dit eksempel med en PSU som er realistisk i forhold til trådstarters behov, så har cody pludselig ret.

    På de billige modeller er effekten delt ud over de forskellige rails.


  • #83   31. jul 2015 Chris V det har jeg heller ikke påstået det ikke gjorde. Det var jo ikke det du skrev før men du beskylde mig for noget du selv opfandt. Gider sgu ikke spille mere tid på dig. 'For du fucker jo op i det og digter egne ting. Support bliver sat på dig for at stoppe det lige gyldig opspind du kommer med.

  • #84   31. jul 2015 12v linjen på en 550 watt laver omkring 270 watt og 23 amp. ja hov en på 550 watt er jo så nok til hans behov ikke.

  • #85   31. jul 2015 Sku da dig selv der laver lort i den, ved at komme med ligegyldige eksempler som ikke er relevante. Og bliver sur når folk giver dig en smule modgang.

  • #86   31. jul 2015 Har jeg sagt andet måske? Du digter vidst selv kammerat.

  • #87   31. jul 2015 Hallo du sidder lige og beskylder mig for at sige det er behov for en på 1500 NEJ det er løgn fra din side af da du igen ikke fatter en bjælde så stop nu når du ikke fatter det og sidder og digter.

  • #88   31. jul 2015 Nej, jeg kalder dig en klovn for at blive ved med at bruge 1500 watt som eksempel, når du selv siger det ikke er nødvendigt med så stor en model.

  • #89   31. jul 2015 Klovn af rang mage til stupide klap hat
    #77
    22 minutter siden
    Lav lige dit eksempel med en PSU i den størrelse du mener han skal bruge. Du har lige brugt flere timer på at svine mig til, fordi du selv foreslog en 1500 w. Og nu sidder du og bruger modeller i den størrelse som eksempler.

    Jeg har ALDRIG påstået man skulle bruge en på 1500 det er dig der opfinder den påstand.


  • #90   31. jul 2015 Havde du bare lidt hjerne kapacitet havde du brugt en fornuftig størrelse som eksempel, i stedet for at blive ved med at køre rundt i alt for store modeller.

  • #91   31. jul 2015 Havde du bare lidt hjerne kapacitet havde du brugt en fornuftig størrelse som eksempel, i stedet for at blive ved med at køre rundt i alt for store modeller.

    wtf ej seriøst stop nu.

    Det eneste der er skrevet er at man kunne få dem helt op til 1500 watt ikke en skid andet. Så kommer du og fucker det hele op med en skide pris bla bla bla som ikke havde en skid med størrelsen at gøre.
    Så bliver der påstået at de modeller ikke kan levere det de skriver pg det kommer fra jeres side af og ikke min. Henviser så til dokumentation og så fucker du igen op med at påstå jeg har skrevet man skulle bruge en på 1500 watt. Ordret skriver du at jeg forslog en på 1500 watt NEJ skrev de fandtes op til 1500 watt. Men seriøs det er til grin at du bliver ved med dine påstande om hvad jeg har forslået. Du tager den med HA eller support da jeg melder mig ud. Seriøst tidspild at læse dine falske påstande mod andre


  • #92   31. jul 2015 Gad vide hvornår du gør noget ud af det. Det er vel 4. eller 5. gang at du skriver du er færdig. Hehe. smiley

  • #93   1. aug 2015 Ok jeg er ude af den her diskution... den har taget overhånd...

  • #94   2. aug 2015 Var lige i sommerhus en weekend, men jeg kan se, at mit forholdsvis uskyldige indlæg har startet en KRIG herinde, og at folk er blevet uvenner - Det var IKKE min mening smiley

    Jeg tror vist bare, vi skal stoppe diskussionen lige her.

    Jeg takker for jeres tid og svar! smiley


    profilbillede
  • alfred d
    alfred d Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 1
    #95   4. aug 2015 Der skal en omformer imellem

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
  • hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #97   4. aug 2015 HELT ÆRLIGT KLAPHAT
    SELVØLGELIG kan du IKKE sætte 220 volt vekselspænding til noger der skal have 12 volt jævnstrøm nu må du satme komme ind i kampen og spænde badehjælmen


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #99   5. aug 2015 Der er ingen grund til fordummende kommentarer.

  • #100   5. aug 2015 Har lavet min ud af en pumpe fra et akvarie og 2 9 volts batterier, den trækker snildt 500w.

    Her er en simpel tegning der forklarer princippet. Så glem alt om den der strømforsyning.

    http://media.giphy.com/media/4R71Engp5NgHK/giphy.gif


  • #101   5. aug 2015 Nå endelig efter ca et kvater ( kedet mig ) er jeg blivet færdig med og læse tråden og jeg står stadig og tænker hvorfor sidder folk og sviner hianden til pga om man kan bruge noget fra en pc til og trække strøm til en forstærker? Seriøst i burde satme gå ud og lave noget mere bil....

  • hasse n
    hasse n Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #102   8. aug 2015 Hej Thomas
    En Pc strømforsyning kan slet ikke levere så meget strøm som en 12 volts forstærker med en udgangs effekt på 2 gange 200 watt skal bruge og en omformer er en alt for dyr løsning da du skal bruge mindst 15 ampere og gerne mere for at forstærkeren kan arbejde uden at forvrænge så jeg vil tro at et lille bil eller motorcykelbatteri og en oplader er den bedste og billigste løsning

    en 4-500 watt pc powersuply kommer slet ikke i nærheden af 10 ampere på 12 volts siden selv om denne er en swictsmode strømforsyning


  • #103   8. aug 2015 hasse n sidder der ikke en 5A sikring i den forstærker? Så de 200 watt er jo nok kun peak watt http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=6882&pk=43&produkt=Fladsikring_5A,_1_stk 15A er jo blå og ikke orange http://www.kerychip.dk/fladsikring-15a.html

Kommentér på:
Kan man tilslutte forstærker til 230 volt?

Annonce