{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Valg af Bilstereo {{forumTopicSubject}}

Er virkelig i tvivl om hvilket bilstereo jeg vil have.
Er stor fan af Cerwin Vega, men desværre sælges Mobile serien ikke i DK. Er det værd at få dem hjem fra USA?
Har også kigget lidt på nogle JBL GTO, ville det være et godt (måske bedre) valg? Synes bare så mange har JBL....
Hvad med Pioneer D eller A serien?

Kom endelig med jeres bud


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af Bilstereo
  • #1   12. jan 2017 Nu de mærker du nævner er jeg bestemt ikke fan af nogen af dem smiley
    Synes ingen af dem har specielt lækker lyd til prisen (slet ikke JBL som i mine øre lyder direkte forfærdeligt)

    Hvis jeg var dig ville jeg tage et lyt til Hertz, Audison, Gladen og DLS smiley


  • #2   12. jan 2017 Okay PSA.
    Tak for dit svar. Har heller aldrig helt brudt mig om JBL, men Cerwin Vega er sgu fedt synes jeg smiley Tager lige et kig på de mærker du nævner. Hvordan vil klassificere de højtalere? Altså lyden. Vil rigtig gerne have de lyder skarpe, og skal ikke være nogen hvor bassen bare overdøver diskant osv. Der skal være en god balance, men selvfølgelig med en god dyb lyd når der skal være det.


  • #3   12. jan 2017 +1 hertz smiley

  • #4   12. jan 2017 Gladen og Hertz ser godt ud. Nogle modeller der kan anbefales? Gerne det bedste lyd muligt (hvilket ikke altid er det dyreste)

  • #5   12. jan 2017 Hvis du har et budget og en bil er det lettere at smaske et setup sammen.
    Jeg køre Rainbow GL-C i fordøren og Rainbow GL-S12 sub med en kasse der er bygget af Vandel Audios snedker. Det fungere kanon for mig. Har så en Audison LRx6.9 og B2 Mono til at trække anlægget og en Alpine CDE178BT Headunit
    så der er rundt regnet for 20.000kr i ny pris.


  • #6   12. jan 2017 Bil: BMW E36 Coupé (vil kun have højtalere foran).
    Budget: Omkring 5.000kr.


  • #7   12. jan 2017 Var også selv fan af cerwin Vegas for 10 til 15 år siden men syns de er falden meget af på det de sidste år række synd . da jeg skulle sætte anlæg i min bil for et halvt år siden valgte jeg to 12 tom hertz og højtaler men valgte kenwood forstærker det har jeg ikke fortrudt

  • #8   12. jan 2017 Kan også anbefale Hertz smiley

  • #9   12. jan 2017 Hertz i de billigere serier er lidt spidse i lyden synes jeg. (for meget diskant)

    Men resten af mærker er generelt i meget klare i lyden, uden noget overgang i nogen af tonerne smiley
    Selvfølgelig er en god generel regel at jo dyrere model jo bedre lyd.

    Men vil du KUN have fronthøjttalere? eller skal du også have forstærker og bass osv. for 5000?


  • #10   12. jan 2017 Jeg vil have en 10" subwoofer også, og nok også en forstærker. Men vil kun have højtalere foran i bilen, siden bagsæderne bliver erstattet med en "roll cage".

  • #11   12. jan 2017 Det kan sagtens være det værd at købe fra USA. Ikke fordi jeg har stor forstand på det, men Whazz herinde har købt en fra USA uden problemer.

  • #12   12. jan 2017 jeg har også købt ting fra usa det så motorcykel dele men de alle røg næsten forbi tolden på nær en pakket hvor jeg kom af med knap 300kr i skat så der er ikke noget galt i at købe der over fra det lige som at handle i alle andre lande bare husk der kan komme told og moms på vis de opdager den i tolden når den kommer ind i Danmark

  • #14   12. jan 2017 Hvis du skal have sub, så skal du også have forstærker smiley

    Men når du er nede i den prisklasse der hedder 5000 for alt det, så vil jeg nok kigge nærmere på ground zero.

    De laver noget ganske fornuftigt til rimeligt lave priser smiley


  • #16   12. jan 2017 Har kigget lidt på Hertz nu. Det ser rigtig fornuftigt ud. Er deres subwoofere også gode, eller skal det være et andet mærke? Har også læst at Audison forstærkere burde være de bedste?

  • #17   12. jan 2017 Har Hertz sub og forstærker smiley du kan godt få lov at høre det hvis du kommer til Horsens området smiley det spiller pisse godt! smiley

  • #19   12. jan 2017 Det er jeg faktisk ikke helt klar over. Men har planer om at alt skal ud af den. Tror du det ville hjælpe på det?

  • #20   12. jan 2017 kan anbefale hertz's hx serie til bas! de spiller super godt, og er en lille allrounder smiley
    angående forstærker, er audison altid et godt valg i mine øjne. men jeg ville nok kigge efter en brugt, da de kan fåes en del billigere. og da jeg ikke er fan af srx serien.


  • #21   12. jan 2017 Hertz er rimeligt stærke hele vejen rundt smiley

    Det er altid et problem at få lyd ind i kabinen på sedaner og coupeer, men en velbygget kasse, kan redde meget. evt. med basrefleksen igennem skilemmen eller monteret med bassen ind imod sæderyggen smiley

    Det er ikke nemt at få MEGET lyd ind, men det er altid bedre end ikke at have en bass i smiley


  • #22   12. jan 2017 Hertz laver fint grej... Men det gør mange forskellige mærker...

    Er personligt blevet meget glad for lyden man får fra de Italienske producenter...

    Cerwin Vega er langt fra samme lyd og kvalitet som det var i 90'erne... Langt fra...

    Førhen havde vi phoenix Gold, Boston, og Cerwin vega hvis man ville have kvalitet... nu er der kommet så meget forskelligt at folk meninger herinde kan bruges til 0 og en skid...

    Listen af kvalitets mærker er lang... det er listen med lort desværre også...



  • #24   13. jan 2017 Hvad er egentlig bedst ifølge jer?
    10" sub eller 12"? Vil helst ikke have bassen til atvære så voldsom at man nærmest ikke kan hører de andre dele af musikken.


  • #26   13. jan 2017 Tommy, der er metal i hattehylden, men som sagt skal den ud.

  • #27   13. jan 2017 Og den er løs

  • #28   13. jan 2017 Hætte hylden er ikke ikke løs det en del af bilens konstruktion. Pap/stof Hattejylden der ligger oven på er løs...

  • #29   14. jan 2017 Nå okay

  • #30   14. jan 2017 Det er reelt set ikke lovligt at fjerne metal delen af hattehylden... reelt set... har ikke hørt om en synsmand der faktisk kontrollerer det dog.. Men uanset hvad, er det en sedan du har... Dvs. den bedste løsning er som oftest, et båndpass kabinet hvor porten ender i kabinen... hvadenten det er via hattehylden eller via skilemmen... PS: Lad nu hattehylden være hattehylden og lad være med at smide højttalere i den...

Kommentér på:
Valg af Bilstereo

Annonce