{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.046 visninger | Oprettet:

Mads C
Mads C
Tilmeldt:
10. sep 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Kia Picanto dårlig lyd ! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg købte for 3 år siden en kia picanto, lyder på anlægget var mildt sagt lort !

jeg valgte at udskifte de 4 højtaler til noget bedre, dette har også vært fint indtil videre..

Nu ønsker jeg at gøre lidt mere ud af det, da jeg er blevet træt af det !

Har læst nogen steder at blot at skifte radioen skulle give en fanden af forskel, er der nogen der kan bekræfte det ?? og evt forklare hvorfor det skulle give så meget ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia Picanto dårlig lyd !
  • #1   26. mar 2017 Som du kan se i min profil har vi også en 2015 picanto.

    Jeg er lige som dig lige så over rasket over hvor ringe lyden er fra fire højtaler.

    Jeg har også læst i utallige danske og udlandske forum at et radio skift skulle løfte det op på et acceptabelt niveau. Selv med originale højtaler.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #2   26. mar 2017 en radio har som regel kun ganske få watt, selv dem der lover 4x50watt er målt på en mildest talt meget optimistisk måde. Sæt en god forstærker til og du vil opleve en verden til forskel

  • #3   27. mar 2017 På rigtig gode radioer kan man kun få mellem 16 og 20 Wrms fra en HU i 4ohm, hvilket ofte er den største belastning de må køre med. Dog skal det siges at det oftest er forstærkeren der har mindst at skulle have sagt. Et par ordenlige højtalere og noget god dæmpning i dørerne er klart første skridt.

    Nu kender jeg ikke udgangstrinnet i radioen i en Kia Picanto - men vil antange det er den samme TDAS856xQ som sidder i så mange andre. Derfor burde det ikke være der forskellen lå.

    Når det så er sagt - er det bare en antagelse på et generelt grundlag smiley


  • #4   27. mar 2017 Rasmus p

    Din antagelse er desværre sindsyg misvisende og forkert.

    Som sagt og skrevet så er erfaringen med mange andre ejer at en radio udskiftning løser problemet. Læs: jeg forholder mig til fakta og oplevelser fra andre Picanto ejer.

    Endvidere er det også min erfaring som butikschef i tre år hos Dansk Auto HiFi


  • #5   27. mar 2017 Læs lige hvad jeg har skrevet en gang til smiley

  • #6   27. mar 2017 Kvaliteten af radioen har alt at sige. Jeg kunne tydeligt mærke da jeg skiftede min Clarion Orginal radio. Ud i min vogn til en Alpine CDE178BT. Den har bare et bedre print og bedre komponenter. Kombineret med lidt støjdæmpning så man ret langt. En forstærker kan man godt smide på. Men havde først valgt en god radio med Bluetooth så man kan streamer og havde håndfri telefoni.

  • #7   27. mar 2017 Jeg har aldrig haft et bilanlæg hvor HU'en gjorde mere for lyden end højtalere og dæmpning... Men hvis Kia'ens forstærker er så ualmindelig ringe at den ikke engang kan levere et rent signal beklager jeg min udtalelse smiley

  • Mads C
    Mads C Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #8   27. mar 2017 Jeg er bare rimelig sikker på der ikke er nogen udgangen i standard radioen til forstræker elller bas for den sag skyld !
    Der for vil jeg høre om radioen vil være nok, vil lige regne lidt på hvad det vil koste !


Kommentér på:
Kia Picanto dårlig lyd !

Annonce