{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

Luske *
Luske *
Tilmeldt:
24. apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.267

jeg undres ?? low pass high pass flat {{forumTopicSubject}}

er rimelig noob på det med bilstereo , har en forstærker hvor der er en kontakt der vælger mellem highpass , lowpass og flat ??

lowpass regner jeg med er lige til højrebenet , at den skal stå på det for at drive en sub ?

flat ?? går ud fra det er den jeg skal bruge når ampen skal trækket et komponentsæt ??

men hvad F... bruger man så highpass til ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg undres ?? low pass high pass flat
  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.267
    #2   2. jul 2017 syntes ikke jeg blev klogere ?? , hvad bruges highpass til ??

  • #3   2. jul 2017 det modsatte af lowpass smiley den sorterer de lave/dybe toner fra

  • #4   2. jul 2017 Det kunne man nu google sig til på 2 sekunder, og det er også lagt ind i navnene.

    LOWpass: De lave frekvenser har adgang til at spille. Der cuttes et valgt sted for de mid/høje frekvenser.
    HIGHpass: Skærer som regel bunden af også et valgt sted.
    FLAT: Ingen indblanding af filter-funktionen.

    Så ja, lowpass til sub, highpass til f.eks. komponentsæt - flat til eksempelvis 6x9 Højtalere der også skal leveres bassen i bilen.


  • #5   2. jul 2017 Jeg ville bruge highpass til alle former for højtalere.. og low pass til sub

    Men det er jo så bare mig men der er nok mange der er enige med mig smiley


  • #6   2. jul 2017 Low Pass = Udelukker høje frekvenser.
    High Pass = Udelukker lave frekvenser.


    Groft sagt


  • #7   3. jul 2017 Lowpass bruges til subwoofer, da det fjerne uønsket effekt i det frekvensområde subben aligevel ikke kan gengive.
    Highpass bruges til komponentsæt, for at fjerne uønsket effekt i det frekvensområde component ikke er så effektivt.
    Flat/Full bruges hvis du har en lille eller ingen sub og derfor ønsker at hente noget bas direkte fra dine dørhøjtalere.

    Som udgangspunkt ligger man cut-off-frekvensen mellem 60 og 120Hz alt efter hvad ens setup tillader smiley


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.267
    #8   3. jul 2017 high pass til komponentsæt ?? nu fatter jeg seriøst intet smiley
    troede at komponentsæt skulle fodres med "flat" for derefter at fintrimme på delefiltrene der hører til komponentsættet


  • #9   3. jul 2017 det giver lidt sig selv, vil du ha dit komponentsæt til at spille alt (bas, melmtone og diskant) så skal den stå på Flat, skal den kun spille melmtone og diskant (i tilfælde af at der er en sub i bilen) så skal den stå på High pass, grunden til at vælge bassen fra i komponentsættet er ja at der er en sub til at spille det smiley



  • #10   4. jul 2017 Forstærkere spiller 20 - 20 kHz. Dine komponentsæt i dørene spiller ofte ikke længere ned end 50-70 Hz, så man kan med fordel skærer det væk, så man ikke afsætter unødigeffekt deri smiley

    Delefiltrene til komponentsættene er kun til at splitte mellemtone og diskant.


Kommentér på:
jeg undres ?? low pass high pass flat

Annonce