{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.130 visninger | Oprettet:

Jeg er i tvivl om jeg er blevet snydt med mine højtaler :S {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg mangler lige jeres gode erfaringer, for jeg er virkelig amatør og lost på det her område! smiley

Jeg har været inde hos et værksted/firma og få lavet mine højtaler, altså et firma som har speciale i at montere bedre højtaler i biler. Jeg aftaler så med dem at jeg gerne vil have skiftet mine 4 dør højtaler, diskanterne, vibrations isolerende, og en forstærker, det er noget jeg aftaler med ham som han mener der skal til og er det bedste han kan ligge i af det han har. Jeg nævner for ham det er vigtigt der er bass er højtalerne men jeg vil ikke have en stor brian bass omme i bagerummet da jeg ikke synes det generelt lyder godt, jeg spørger ham om det kan lade sig gøre og så siger han ja til., det hele kommer til at koste 10.000 kr.

Det skal lige sige det er i min (Citroen C4 II 2011)

Da jeg har indlveveret bilen og henter den senere tester vi den hvor han har noget meget fint musik på en CD, med andre ord ikke noget med BASS i, men det lyder skam fint, da mine gamle var begyndt at skratte, så bare det at høre noget uden skratten var rart for mine øre.

Han siger så noget som jeg så skal bruge jeres ekspertise til.
Han nævner nemlig med henhold til bassen så vil det komme ca. efter 34 timer's brug da de er helt nye og lige skal køres til?
Og hvis der er noget så kan jeg altid komme tilbage eller ringe til ham.

Jeg siger så til ham at ja nu vil jeg så køre hjem så kan jeg lige få det testet ordentligt i den time jeg skal køre.... jeg får testet forskelligt musik og til min store skræk er det ren diskant! med andre ord de 4 dør højtaler spiller stort set kun diskant? jeg kan på intet tidspunkt mærke nogen former for rigtig bass i de højtaler, og jeg synes 100% de gamle originale standard højtaler spillede meget meget meget bedre i forhold til bassen og selve diskant lyden er den samme som tidligere, det eneste fiks jeg føler der er lavet det er skratte lyden.

Jeg ringer så idag og snakker med ham og han siger aaaaarh nu skal du lige vente først som vi snakkede om så kan du prøve at høre om det stadigvæk er det samme? men det kan da ikke passe der slet ikke skal være noget bass fra starten af?? og det først kommer senere? jeg kan forstå hvis det bliver en lille smule bedre, men ligefrem at der ikke er noget? eller er det bare mig der ikke fatter noget ang. højtalere smiley

Hvad gør jeg lige? :S

Jeg har valgt ikke at nævne det firma i første omgang fordi jeg venter med at se hvordan det hele ender, det kan være de fikser det i sidste ende eller noget, så venter lige i første omgang.


Jeg fik en kvittering af ham hvor der står hvad han har sat i:

AP4.9BIT:
- Audison prima 4 kanals forstærker med sound proces

625130015:
- Højt Adapter Peg/cit99

625130020:
- Højtaler stik citroen, fiat og peuget - diskant

30513103224:
- T-kabel til peugeot, cirtoen & fiat

AP 160 I-O:
- Audison prima iso in/out kabel 160cm

AP SPK OUT:
- Audison højtaler kabel til AP4.9 BIT

APK165:
- Audison Prima APK165 kompo sæt

APX 6.5
- Audison Prima 165mm Coax højtaler sæt

605120564:
- Højttaler ramme psa, 165mm

SC-M2-20:
- Silent coat vibrodamp (økopakning) 20 ark montering


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er i tvivl om jeg er blevet snydt med mine højtaler :S
  • #1   20. okt 2017 Du skal lige have fundet ud af hvad han har monteret, og om dit high pass filter (hpf) står for højt på enten radio eller forstærkeren.

  • #2   20. okt 2017 hvis det er separat diskant og mellem tone, har han måske ikke monteret delefilter rigtigt, så det hele bare køre over diskanterne, og det lyder sgu ikke for godt!

  • #3   20. okt 2017 #1
    #2

    Jeg har lige opdateret indlægget med min kvittering, så i kan se hvad han har proppet i bilen.

    Men ja det er seperat med diskant højtaler i instrumentbrættet og så de 4 andre dør højtaler smiley

    Og de burde have installeret det korrekt da jeg netop var gået til et rigtig proffesionelt sted :S ..
    Synes bare 10.000 kr. er for meget til at jeg kan ignorere det.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #4   20. okt 2017 Han har bedt dig om at komme tilbage eller ringe hvis det ikke er som det skal vaere.
    Det er ikke som det skal vaere saa du opretter i stedet en traad om problemet ? i et forum ???
    Er godt klar over at du laver sjov men hvis du vil trolle maa du sgu finde paa lidt bedre historier smiley


  • #5   20. okt 2017 #4 Det er skam ikke trolle eller hvad du kalder det smiley det er rigtig nok smiley
    Hvorfor skulle jeg finde på det? Jeg siger jo lige præcis jeg har snakket med ham idag og han var ikke til stor hjælp udover han siger jeg skal vente en uge, så spørger folk til råds herinde for at høre om de kan hjælpe med det.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #6   20. okt 2017 Ja det stod jo ikke i dit indlaeg til at starte med vel ?
    En anden gang saa start med at fortaelle hele historien,det er enormt svaert at hjaelpe paa baggrund af en halv historie.


  • #7   20. okt 2017 Altså jeg har lige monteret nye højtalere min egen bil. og det er kun bag dørene, og der kunne jeg SAGTENS høre og mærke forskel i bassen med det samme.. så for mig lyder det der godt nok lidt mærkeligt...

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #8   20. okt 2017 Ja ingen tvivl om at der nok er noget der ikke er som det skal vaere.
    Tilbage til saelger.


  • #9   20. okt 2017 Fuld af lort eller fejlmontering.
    Bassen skal du også bemærke på nye højtalere.


  • #10   20. okt 2017 #6
    Hvis du læser det hele jeg har skrevet står der faktisk:
    "Jeg ringer så idag og snakker med ham og han siger aaaaarh nu skal du lige vente først som vi snakkede om så kan du prøve at høre om det stadigvæk er det samme?"


  • #11   20. okt 2017 #7 #8 #9
    Tak! jeg får snakket med sælgeren omkring det smiley

    Men er det mig eller er 10.000 ikke okay hvis man gerne vil have nogle gode højttaler med bass i? eller har jeg helt undervurderet det?


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #12   20. okt 2017 #10 Ja og hvad skrev jeg i min foerste linje i #6 ?
    #11 Om du har faaet hvad du har forventet kan vi aldrig svare paa,nogen mennesker forventer at faa for 50.000kr naar de bruger 10.000kr.Men for de penge du har brugt ville jeg da ogsaa forvente at faa en markant bedre lyd.
    Igen,tilbage til saelger.


  • #13   20. okt 2017 #12
    Yes super, jeg tager en snak med ham smiley


  • #14   20. okt 2017 Jeg brugte købte et sæt højtalere til 1200 kr og der var markant forskel fra før, monteret dem også selv, så det er en del billigere.. men for 10 af de lange skulle du satme kunne høre og ikke mindst mærke forskel

  • #15   20. okt 2017 Har godt nok aldrig hørt historien om at højttalere skal "køres til" .. Han lyder lidt som en fusker smiley

  • #16   20. okt 2017 #14 Ja det er også det jeg heller ikke kan forstå!? :S

    #15 Jeg ved ikke om jeg skal græde eller grine når du siger det! :'D
    men ja jeg synes også selv det lyd lidt underligt det er også derfor jeg har valgt at skrive herinde for at høre jeres mening omkring det smiley


  • #17   20. okt 2017 Det er rigtig nok, højtaler skal "spilles til", det tager alt fra 15-150 timer afhængig af højtaler, men det er jo ikke sådan at det ændre det helt ville.

  • #18   20. okt 2017 Højtalere skal spilles til. Det kan give lidt mere bas og bedre dynamik. Det er forskelligt fra højtaler til højtaler. Men som tommelfinger regel så siger man, at hvis det ikke spiller ordentligt til at starte med, så bliver det ikke markant bedre.

    Jeg har selv audison avk6 højtaler i min Corsa, og de kan godt smide en del bas ud. Ikke sådan så man tror der er en subwoofer i bilen, men stadig nok til at man sagtens kan høre at der er lavet noget ekstra ved lyden.

    Hvilke bil er der tale om? Er det standard radio der er i bilen?


  • #19   20. okt 2017 #15
    Subwoofere skal gerne "køres til" da det er skide stive som nye


  • #20   20. okt 2017 du har jo fået isoleret dine døre og der forsvinder meget bas.. du skal tænke på at uden isolering vil dørene vibrerer og derfor kan bassen mådke virke højere.. og de to sæt der er sat i er jo komponent sæt der er ret små 6½" og der kan ikke komme.meget bas ud f dem

  • #21   20. okt 2017 Rasmus o
    Der er lige omvendt. Hvis lyddæmpningen er lavet korrekt, så er for og bagside på højtalerenheden bedre "adskilt" hvilket gør det muligt at få markant bedre kickbas og en smule bedre dybbas.


  • #22   20. okt 2017 de gange jeg har fusket med sådan noget har jeg bare syntes at det var omvendt men ja nok med det.. man kan tage fejl smiley

  • #23   20. okt 2017 #17 Ja okay smiley

    #18 Ja synes det er underligt jeg ikke kan høre bassen rigtig, det lyder som om det er nogle stereo højtaler der spiller okay men hvor der bare ikke rigtig er noget bass i, men det er en "Citroen C4 II 2011"

    #19 Yes, nu er der bare ikke nogen subwoofer i min bil, men det altid godt at vide smiley


  • #24   20. okt 2017 Skriv hvor du kommer fra, og spørg om der er en der lige vil høre eller se på først? Har du indstillet på radioen? Og hvad når du spiller højt, så løg hånden over selv kickbassen og mærk om der er knald på..
    Lyder mærkeligt, som du beskriver det..


  • #25   20. okt 2017 Jeg ved nu heller ikke helt hvad du forventer, men lyder næsten som om, at du skulle have haft en lille sub gemt under et sæde eller lign.. så du får og mærker den "dybe" bass- uden det er overdøvende.

  • #26   20. okt 2017 Jeg har oplevet på alle de anlæg jeg har haft, at højtalerne skal spilles til - efter noget tid kom der meget bedre bass i dem og lyd.

    De kan jo godt være stive efter at have ligget på lager længe.


  • #27   20. okt 2017 #18 Glemte helt at skrive at det er min standard radio der er i, og ja så er der sat en forstærker til.

    #24 Er fra Horsens så hvis der er nogle der har styr på det skal i være meget velkomne til at høre og se om det er noget bras jeg har fået.

    26# Hvor lang tid har det ca. taget før bassen kom mere tydeligt frem?


  • #28   20. okt 2017 Hmm.. Kan være en simpel fase vending på en enhed (monterings fejl.) en enhed skal spilles til men det mig bekendt ikke det der gør det vildere men mere dynamisk, For eksempel så blev mine discanter mere bløde at lytte til... Med de komponenter så det ikke meget han har tjent k montering.
    Er det en 4.9 forstærkerne fås med digital lyd processor og uden forskellen er 2000kr,
    Hvis bilen er dæmpet korrekt vil du mærke tydeligt forskel sålænge der ikke er fasevendt en eller flere enheder


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #29   20. okt 2017 Kunne det være - og hold nu fast - at den professionelle mand, du har betalt en masse penge for at udføre et job (som du selv har godkendt), faktisk har ret i at højttalerne skal spilles til over en kortere periode?

    Kunne det være, at denne fagmand, har erfaring med hans arbejde og dermed ved hvad han taler om?

    Kunne det være, at dit nye anlæg faktisk lyder okay, hvis du putter et medie med ordentlig lydkvalitet i afspilleren?
    Du kan jo faktisk have et godt anlæg, men så smadre lyden fordi du streamer via mobiltelefon eller afspiller downloaded MP3 i dårlig kvalitet...

    Af hvad jeg kan se på din stykliste, så er det umiddelbart ikke hardwaren der halter..


  • #30   20. okt 2017 Det er meget normalt at der kommer lidt mere dybte og Bass i højtalere efterhånden som de bliver spillet til og ophæng og så videre bliver blødere. Men det er nok ikke den kæmpe forskel du håber på.

    Det kan også godt skyldes en monterings fejl. enten er en eller flere højtalere fase vendt og udligner hinanden eller noget er justeret forkerte det er jo en ap 4.9 bit med indbygget dsp så der er mange justerings muligheder der kan laves fejl i.

    De højtalere du har fået spiller rigtigt godt men det er ikke dem der giver den vilde Bass så det var nok ikke dem jeg havde anbefalet til lige dig hvis du havde fortalt det du siger.
    Men det kan også nogle gange være svært at vide hvad en kunde endelig forventer.

    Du skal være velkommen til at kigge forbi mig i Silkeborg så kan jeg prøve at se om alt er monteret og justeret som det skal eller det er dig der forventer for meget af der du har fået.

    Men syntes da du skulle give ham mulighed for at lave eventuelle fejl først.


  • #31   22. okt 2017 #29 Jeg har prøvet at smide en en købt original CD i og det er fuldstændig det samme, og det testede jeg inden jeg lavede dette oplæg.

    #30 jeg kunne godt være intra i at få dig til at kigge på det, men som du selv siger får jeg dem først til at kigge på det inden jeg gør andet smiley


  • #32   22. okt 2017 du skal være velkommen

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #33   24. jan 2018 Follow-up?

  • #35   13. jul 2020 SAGEN BLEV IKKE LØST:
    Min kammerat formodede desværre at total smadre bilen, så jeg fik desværre aldrig efterfølgende løst problemet med højtalerne.


  • #36   13. jul 2020 Trist.. Eftermonteret anlæg dækkes vel ikke af forsikringen, trods alder og kvitteringer?

Kommentér på:
Jeg er i tvivl om jeg er blevet snydt med mine højtaler :S

Annonce