{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktiv sub
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   7. mar 2018 En kondensator er ikke nødvendig i noget som helst anlæg, ordentlige kabler, stelforbindelser og et ordentligt batteri er det du skal bruge

  • #2   7. mar 2018 En kondensator laver ikke strøm på magisk vis. Hvis du vil undgå blinkende lygter (haha) så lav et Big 3 Upgrade.

  • #3   7. mar 2018 kondensator bruges kun når man HAR dummet sig, eller synes det ser pænt ud (jeg er i sidste kategori, og så brugte jeg dem ofte i stedet for fordelerblokke, prisen var stortset ens)

    rette kabel og forbindelse som nævnt tidligere, så det unødvendigt. Husk din Stel forbindelse fra batteri til stel også.


  • #5   7. mar 2018 Du kan bedømme hvad tykkelse kabel der er brug for helt uden at vide hvilken sub der er tale om? Er du Synsk Tommy?

    Til trådstarter

    Glem alt om kondensator... Når først du har brug for sådan er er det fordi din strømbank er 100% i orden først og du ønsker lige de sidste detaljer...


  • #12   8. mar 2018 AGM Ja.. optima... nej... optima er længe blvet hyldet for at være et super godt og prisbilligt batteri... problemet er bare at det faktisk er ret skidt til bilstereo... True, det vil nok ikke have det store problemer med en aktiv sub... Men Optima bruges sjældnere og sjældnere af f.eks. konkurrence deltagere... ikke fordi det ikke leverer strømmen, men fordi det simpelthen ikke kan holde til brugen... Ved store strømtræk er der en forhøjet risiko for at celletrådene i batteriet brænder over, og så ender du med en relativt dyr og tung bogstøtte...
    Og så var de 1500 kr pludseligt ikke så billige igen, fordi nu skal du have nyt batteri...


  • #13   8. mar 2018 #4
    Håber ikke han har den her smiley
    http://www.ice-shop.dk/precision-power-snbx-212.html


  • #14   8. mar 2018 Tak til alle.
    Skulle nok have informeret om hvilken sub det handler om.

    Det er denne model jeg har.
    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=27151&pk=27&produkt=ESX_Q202A_-_SlimFit_Subwoofer


  • #17   8. mar 2018 #16
    Nej... bare nej... Her er grunden:

    Max Continuous Discharge Current... 30A
    Ja det er ikke videre brugbart når mange forstærkere hiver 70A eller mere...


  • #20   9. mar 2018 takker for alle svar, stopper tråden her har fået en ide om hvad der skal til..

  • #21   9. mar 2018 #19
    Der er desværre kun den dokumentation jeg har fået fra leverandøren...

    De der Lithium batterier du kigger på... kig på max afladestrøm...

    80A
    100A i 30 min.
    350A i 3 sek.

    Det er satme elendige tal hvis det skal bruges til bilstereo... 350A i 3 sekunder... Så kan batteriet bruges 1 gange så er det for evigt dødt...

    Du kigger på AH ikke? Som er ret ligegyldigt... Et batteri til bilstereo skal jo kunne levere noget mere end 80A konstant... helst mere end 100A i 30 min...

    Så det er da et smart og holdbart batteri... men ikke til bilstereo...


  • #23   10. mar 2018 Well Har en demobil kørende i Jylland der har 10 af Sp audio's 110 Ah batterier... til 2 stk taramps 12K forstærkere... Hvis du kender lidt til de brazillianske forstærkere ved du at de kan hive meget strøm, og kræver en meget stabil strømforsyning, fordi ellers så har du bare 2 ret dyre stopklodser... Og der er satme krudt nok i de batterier alligevel...

    Jeg tror mere på Real world testing end fine datablade... og optima har fine datablade men kan ikke holde til kraftigt brug... Og indrømmet, der er ikke flotte datablade på SP Audio's batterier... men erfaring viser at de holder, og de leverer...


  • #26   10. mar 2018 Tommy, De er små i forhold til en af dem Alphard laver... smiley

    Easy4, Stopper med? Jeg kan udmærket forstå din skepsis... Havde det været mig havde jeg også været skeptisk... men nu har jeg faktisk afprøvet batterierne... Så er meget mindre skeptisk nu... smiley Har desværre også prøvet Yellowtops... har 2 stk der har brændt celletrådene over... Såeh, Go Figure... smiley Og der er en grund til at du ikke ser dem ret ofte i konkurrencebiler mere... de kan ikke holde...


Kommentér på:
Aktiv sub

Annonce