{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyddæmpning
  • #1   22. mar 2018 Hvilken bil?

  • #2   22. mar 2018 Kig på CARSound.dk

  • #3   22. mar 2018 Peugeot 306 2.0 hdi sedan

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #4   22. mar 2018 det billigste er bitumen plader fra biltema husk de skal varmes godt inden montering

  • #5   23. mar 2018 Har rigtig gode erfaring med STP anticore (gold) carsound køre ofte tilbud. Der ryger 4ark pr dør (måske lidt mindre) hvis du juvel dørsiden og dampspærren af. Montere et lag på selve døren. Nyt dampspærre lavet med STP og så dæmper du dørsiden. Og montere. Hvis du vil støjarbsobere så brugte jeg silentcoat absorber 35mm men kun på selve dørsiden.

    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=28387&pk=1017&produkt=StP_Black_Silver_St%F8jd%E6mpning,_12ark,_4.5m%B2 kan se den har skiftet navn. Men inden er der til 4døre. (hvis man er lidt fedtet med den.

    Jeg brugte 2kasse af den. 1 kasse black gold og en 6ark Dynamat til taget.

    Dynamat er et bedre produkt men også meget dyrt


  • #7   23. mar 2018 Har rodet med det i mange år.. bruger altid siden https://www.carinsulation.co.uk/ Her hjemme er det sku for dyrt smiley

  • #8   23. mar 2018 3100kr for et "lille bil kit" er satme meget.. alt det jeg har brugt i min 108er som kan ses i mit fotoalbum er ikke i nærheden af 3k i materialer.

  • #9   23. mar 2018 Der var ingen det sage prisen er fast smiley
    Jeg piller gerne ved prisen hvis folk syntes det for dyrt smiley


  • #10   23. mar 2018 Magnus V

    Du har begået den første fejl de fleste begår når de vil lave noget med deres bil... Du spurgte folk på bilgalleri...

    Og der skete det der plejer...

    "Bitumen er billigt og skal bare lige varmes op" "Det her er billigt på tilbud lige nu" "Køb i udlandet" Og den værste: "Køb det her fra min shop"

    Magnus, Kontakt en forhandler af kvalitets dæmpemateriale... Få råd og vejledning af folk der faktisk laver den slags og har reel erfaring med det... Ellers ender du som mange af dine kammerater vil gøre... med at tro på en masse sludder og løgne og myter...

    Skal du have kompetent hjælp skal du virkelig selv vide hvem du skal lytte til når du spørger på bilgalleri, fordi her kan selv de folk med mindst erfaring få lov til at svare... så hvordan skelner du sludder fra fakta?


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #11   24. mar 2018 10
    hvad er dit problem med bitumen plader det er billigt ja lidt bøvlet at arbejde med men virker har lyd dæmpet vores aygo har ikke en lyd test på det men kan da høre markant forskel


  • #12   24. mar 2018 #11

    Bitumen plader er billige, og det er der god grund til... De er tunge, De skal varmes op for at være til at arbejde med... helst gerne til en temperatur der så gør de faktisk ikke er til at arbejde med igen... Ikke nok med det, så er dæmpeevnen på de billige lorteplader, ofte meget lille da deres eneste formål er at gøre emnet de klæbes fast til, Tungere... Så i forhold til den mervægt til tilføjer bilen får du kun 60% af den effekt du kan få ud af butyl...

    Oven i det så har næsten 20 års erfaring vist af den lim der bruges af mange af de billige producenter, den er simpelthen elendig... Bitumen har nemlig samme egenskab som asfalt når det bliver varmt... det bliver blødt... Noget af det værste jeg har set var at det simpelthen smeltede og faldt ned i bunden af dørene... Her blev det til en uformelig masse der både stank af asfalt IGEN, fordi den ulempe har Bitumen Også... det lugter ved montering, og det lugter i varmt vejr, Og var umuligt at få ud af døren igen da det blev koldt igen...

    Eneste fordel ved billige bitumen plader er at de er billige...

    Vil man absolut have Bitumen, så skal men over i et produkt som Vibraflex der simpelthen hærder op når der har været varmet op... det klæber med en super effektiv butyl baseret lim og dæmper ved at gøre emnet det påklæbes både tungere men også mere stift, netop fordi det hærder op... = rigtig god dæmpeevne...

    Tager man et kvalitets Butyl produkt, Så dæmper det ved at gøre emnet tungere, og ved at omsætte en %del af vibrationerne til en lille smule varme... = rigtig god dæmpeevne... Og så er det noget lettere end bitumen, og meget meget lettere at arbejde med... Og medmindre du køber det helt billige, så smelter det IKKE... (De helt billige smelter dog i varmt vejr, hvilket giver en gang sort blæver der prøver at komme ud i bunden af døren... Hold jer fra de billige alternativer)

    Men hvad ved jeg dog, har jo kun lavet det her siden 1998


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #13   24. mar 2018 tvivler ikke på at du ved hvad du taler om men er det ikke bitumen plader bilproducenterne bruger
    ja bitumen skal varmes meget op og handsker er nødvendige
    jeg har som før skrevet sat det i en aygo med tydelig lydforskel til følge er ikke bange for de smelter da det er en hvid bil


  • #14   25. mar 2018 Pas på med nogle af de billige produkter

    profilbillede
  • #15   26. mar 2018 #13

    med tanke på hvor dårligt biler er lyddæmpede fra fabrikken af, hvorfor vil man så bruge det samme de bruger? Husk nu de bruger det billigeste for at spare penge... ikke fordi det er godt...


Kommentér på:
Lyddæmpning

Annonce