{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.997 visninger | Oprettet:

Indstilling af anlæg ^^ {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Det står sådan til, at jeg har fået mit første anlæg til bilen, og jeg vil herre godt lære at indstille det selv. Jeg ved godt hvordan man går ind i menuerne og skruer på tingene, men jeg forstår ikke de forskellige indstillingers betydninger. Fx mener jeg der er noget der hedder HPF osv, og det forstår jeg ikke hvad gør.
Har lige prøvet i en halv time osv bare lige for at prøve, nogle gange synes jeg bassen er for dyb, nogle gange rasler tingene i bilen fordi det er skruet for højt op.

Jeg vil også gerne kunne have klar lyd samtidig med man kan mærke bassen godt.

Lige nu står den på to XSound basser, to pioneer højtaler og pioneer radio.

Er der nogle guides eller er der nogle af jer der vil give sig tid til at lære mig det, altså at skrive hvad de forskellige indstiller gør. Eller der det simpelthen noget man bare skal stå og rode med selv, en masse timer. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling af anlæg ^^
  • #1   7. nov 2018 HPF = Highpass filter = Fra sorterer lave frekvenser.
    Står HPF på 80hz, så bliver frekvenser under 80hz frasorteret (Firkantet set)

    Søg lidt på youtube ang bilstereo. Der er mange gode videoer derinde.


  • #2   7. nov 2018 Aries: Tusind tak for dit seriøse svar.
    Er der nogle videoer eller lignende, som du kan anbefale mig ^^


  • #3   7. nov 2018 CarAudioFabrication er en super kanal og har mange gode videoer ang bilstereo

  • #4   8. nov 2018 Hvad bruger du som lydkilde og har du slået din Pioneer fra powerbass (standart mode) over til neutral, rock eller classic?
    Men HPF er high-pass LPF er Lowpass. Bruges til sub så din forstærker ikke få signal over 80hz eller hvad du sætter den på.
    På min kan jeg justere dB-slope og volume for det. Men det også en lidt dyre alpine


  • #5   8. nov 2018 Sø-Propel:
    Jeg bruger bare min iPhone via Bluetooth og så spiller jeg bare spotify. Jeg ved ikke hvad der er bedre, da jeg ikke har andre enheder. Er det bedre at spille via Jack?

    Altså jeg har to custom modes jeg sidder og leger lidt med, hvor jeg kan skrue op og ned på nogle forskellige Hz's mener jeg. Men det er virkeligt svært som en amatør som mig, men det er bare at bruge lyttelapperne og så lytte hvad man synes er godt.

    Men jeg kan godt lide at få noget bass samtidig med man kan høre musikken klart.
    Når jeg prøver, så får jeg altid bassen med om i frontdørene, hvor jeg har hørt nogle sige, at bassen skal kun komme fra din subs, da det er derfor du har dem. Højtalerne i dørene er bare lyden.

    Mit er vidst et pioneer mixtrax eller ligende, som har kostet omtrent de 1200 kr, jeg ved ikke om det giver dig noget hjælp.

    Jeg kan gå ind og indstille HPF, men når jeg slår det til, så synes jeg ikke rigtigt jeg får nok bass, haha. Men kan godt være det skal til, og så jeg skal over og skrue på basserne bagefter.
    Har set en der skruer på radioen før han begynder på basserne, så han er sikker på, at han får det mest klarer lyd som muligt.


  • #6   8. nov 2018 Søren M: Tusind tak, jeg smutter lige en tur forbi deres side, og ser om jeg kan få nogle hints derfra! smiley

  • #7   8. nov 2018 Sæt HPF til 63hz. Juster det så der fra til fronten lyder godt evt prøv at sæt den ned til 50 eller op til 80,

    Der efter sætter du LPF til 80 og justere subben evt prøv med 63 for at se om det hjælper

    Hvis det ikke hjælper kan det være din montering der driller.

    Hvor du fra?


  • #8   8. nov 2018 Sø-Propel:
    Skal jeg sætte HPF til 63hz på basserne og så bagefter justere det i fronten (radioen)?

    Er LPF på alle anlæg/basser? smiley

    Min bror og jeg skal til at kigge på monteringerne her snart vidst, da min højre højtaler fcker en smule ^^

    Jeg er fra Aalborg ^^


  • #9   8. nov 2018 HPF er til højtalerne.
    Dine subs skal Lowpass's enten på forstærkere og evt radio hvis du kan det. Din sub skal spille de lave frekvenser og skal arbejder fra 0 til 80hz (I grove træk) så at high passe ville være dumt


  • #10   8. nov 2018 Sø-Ppropel
    Okay, tusind tak for dine seriøse henvendelser, det har hjulpet. Får lige kigget på det her i weekenden. Er det muligt jeg må kontakte dig angående flere spørgsmål ^^


  • #11   8. nov 2018 Det bare at spørge her inde så sider der nok en der kan hjælpe. Måske en i dit nær område kan lære dig noget.

Kommentér på:
Indstilling af anlæg ^^

Annonce