{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Basser for sent?! {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået smidt fortsærker og bass i bagagerummet på min e21er nu.

Jeg har lavet lidt anlæg i min Caprice før, med MEGA godt dunk i (lets face it, det er trykket og ik lyd jeg vil ha af bassen).
Her komemr opsætningen Capricen kontra bavariaen.

Caprice:
HU- Xzound XL200
Forstærker - Jari Auto forstærker (brokoblet)
Phonokabler - ukendt uden remote.
Batterikabler - halv tykt højtalerkabel taget fra sikringsdåsen i bilen og den anden brugt til remote, og bare smidt i for at få strøm derom.
Bass - 2 stk Infinity basser monteret på en PLADE som forstærkeren også sidder på (tjek billed under Capricen).
Alt sammen bare smækket hurtigt sammen af dele jeg havde liggende/fået for at prøve det.

Bavaria:
HU - Xzound XL200 (den fra Capricen)
Forstærker - Blaupunkt THA480 (brokoblet)
Phonokabler - Caliber, med indbygget remote.
Batterikabler - Plus trukket helt ude fra batteriet i samme tykkelse som ledningerne til motoren, og stelkabel tykkere end den på Capricen taget i ca samme afstand(10-20cm) som på Capricen fra kofangermonteringsskruerne som er nye "guld"skruer.
Bass - Pt 1stk Infinity (samme som fra Capricen) monteret i en uportet baskasse fra Thansen.
Meningen var at der sku 2 Arizona Eagle i som sku sidde outvendt, men havde problemer med monteringen, og lyd/dunkeniveau er ca det samme som Infinityen.

Jeg synes at det lyder til bassen træder sent til, somom der er forsinkelse.
Den komemr et/½ taktslag for sent ig ødelægger lidt rytmen.

Er lidt irriteret over det da jeg har brugt en del penge og tid på at det i BMWen sku laves ordentligt med ordentlige dele også spilelre det ringere end det jeg smed i Capricen som overtrådte alle tommelfinger regler om at det skal i kasser, skal ha god batteriforbindelse, og at phonokabler ik må ligge med pluskabler og pluskablet der lå 1-2meter rullet sammen bag bagsædet.

Nogle der kan komme med lidt guldkorn?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Basser for sent?!
  • #1   11. feb 2007 Begge forstærker e er 4kanals hvis det er noget i vil vide.

  • #2   11. feb 2007 Bagagerum i Capricen
    http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/530439.jpg


  • #3   11. feb 2007 sidder både bass og baghøjtaler i forstærkeren?

  • #4   11. feb 2007 hvis du har tilsluttet din bas i modfase dvs. byttet om på + og - i forhold til dine diskant/mellemtone kommer bassen først en halv takt senere.

  • #5   11. feb 2007 Remote og phonokabler skal trækkes - HVER FOR SIG, da der er plus i remoten smiley bare et lille ekstra tip. remote skal trækkes sammen med plus kablet smiley Og din HU er ved bare indstillet til, at lave forsinkelse på phono-linie udgangene ?

  • #6   11. feb 2007 Bab:
    Der er ingen baghøjtaleri i BMWen.
    Kun foran sidder der et komponent sæt som der er billed af under BMWen.
    De sidder på HUens forstærker.

    Tobias:
    Plus/minus er montert som det er foreskrevet på højtaler og forstærker.

    Morten S:
    Har NADA interferens/generatorstøj.
    Døjede hverken med det i Capricen, eller nu i BMWen på trods af at Capricen lå phono og plus kabel isamme side, og lå krøllet sammen bag bagsædet også smiley

    Derfor jeg synes det er så provokerende at når det er lavet ordentligt i BMWen at det så spiller mindre tilfredsstillende end i Capricen smiley


  • #7   11. feb 2007 Christian - Strømme i din remote, kan stadig fucke det up smiley så helst sammen med strøm. De phonokabler jeg har købt, kostede 400kr og der er IKKE remote sammen med dem.

  • #8   11. feb 2007 Morten S:
    Som sagt er det ikk interferrens/generatorstøj jeg døjer med...


  • #9   11. feb 2007 Remote kablet er bare det der sender signal til forstærkeren om at tænde.. Det er sku ligegyldtigt når bare forstærkeren er tændt, den har ikke anden funktion.. Er du sikker på forstærkeren ikke er for lille ? At den slet ikke spiller subwooferne op ? Og har du husket at indstille forstærkeren overhovedet ? Nogen har LOWpass filter og highpass filter osv på, og det nytter jo ikke noget hvis der er skruet helt ned.

  • #10   11. feb 2007 Hej!!! der er sikkert en jernplade bag sæderne ind til bagagerummet ik?? det tager meget tryk og forsinker bassen!! skær et hul på ca. 300mm x 200mm ud af pladen så der er lidt gennemgang!!! tror at det hjælper!!

  • #11   11. feb 2007 få bassen i en lukket kasse.

  • #12   11. feb 2007 Har ik helt vildt meget forstand på det men kan det ikke være fordi du ik har nogen kondensator i og derfor har den svært ved at levere strøm og er derfor bassen blir lidt forsinket?...

  • #13   11. feb 2007 Anders B: Det burde ikke være det!! så ville bassen nok forvrænge først

  • #14   11. feb 2007 Forvrænge eller helt slukke forstærkeren hvis den ikke får nok :=).. Mere der vi snakker.

  • #15   11. feb 2007 Du kan se at dioden der viser at forstærkeren blinker meget kraftigt når bassen kommer!! bassen forvrænger også!! den kan godt slukke hvis det er extremt!! hvor mange watt er forstærkeren på??

  • #16   11. feb 2007 cawdy:

    har du vendt ledningerne rigtigt? nogle basser skal plus og minus vendes korrekt, ellers vil den spille "bagud"..

    hvis magneten vender ud mod røven af bilen, så skal basserne slå ind mod kabinen før de trækker sig tilbage... tjek det med at snitte et 9-volts batteri på ledningerne...

    og hjælper det ikke, så kan det være pga at basserne har så meget luft at der ikke er nok modtryk til at skabe bass-tryk hurtigt nok... dvs at kasser ville være en god ide... ved du overhovedet om dine basser kan spille i open-air? det er ikke alle der kan det..


    og i sidste tilfælde.. hvis dine basser KAN spille i open-air, og plus/minus er vendt korrekt, så hænger du på at skulle finde en HU med tidskorrektion så den kan flytte bass-tonerne frem i tiden for at rette forskellen..


  • #17   11. feb 2007 Kassen er garanteret ikke på det rigtige antal liter, som sub'en skal bruge.

    Min gjorde nogenlunde det samme, så fandt ud af hvor mange liter kassen skulle være på, for at sub'en spillede optimalt.
    Og det gav en helt anden lyd, og mere kontant bas, efter ejg fik bygget et rigtigt kabinet. Det er et lukket kabinet, og kan klart anbefales.


  • #18   11. feb 2007 Jacob K:
    Den er sat på lowpass.
    Og har lyttet mig frem til hvor den spillede bedst mens jeg justerede de 2 potmetere der sidder bagpå, så den gav mest tryk, og forvrængede mindst.

    Michael RN:
    Ja det er der godtnok, men ville være ked af at skære hul i den.
    Men kan det gøre det?

    Tonni L:
    Læs lige mit indlæg igen.
    BMWen er datid, Capricen er fortid.
    BMWen er i lukket, Capricen var openair.

    Michael RN:
    1600watt.
    Og brokoblet som den er nu står den til 2x200rmsW i4ohm hvilket Arizona Eagle subberne også er på 200rms Watt hver.

    Tonni L:
    På Ariznoa Subben (som sidder outvendt) prøved jeg både rigtigt, og med omvendt polaritet.
    Ligegodt spillede de...

    Carsten:
    Jeg fandt oplysninger på et russisk hififorum tro jeg det var, hvor der stod at Arizona Eagle subberne i 10" krævede det samme som de kasser jeg har nu (kan ik lige huske om der var en liter eller 2 til forskel).


  • #19   11. feb 2007 ikke for noget gutter... men den remote ledning alle snakker om... det er faktisk IKKE til remote, men støj afskærmning.. den skal sættes på stel i hver ende og forhindre støj. At folk så bruger den som remote, er så en anden ting...

  • #20   12. feb 2007 Det er nemlig rigtigt lars smiley

    og så til det andet. grunden til din sub kommer bagefter kan være mange ting. dårligt konstrueret kabinet. forkert phase (højst sandsynligt dette)

    Hvis det er forkert phase så skal du se om der er en knap på din forstærker der hedder (Phase 0-180 Grader) så kan du nemlig justere hvornår subben skal slå.


Kommentér på:
Basser for sent?!

Annonce