{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en DHD 6kanals forstærker..
Jeg kører selvfølgelig front og bag på de kanaler de skal køres på..
De 2 sidste kanaler er til subben.. Jeg har en 12" Db Warrior 2 med dobbeltsvingspole..
Jeg ved at jeg kan køre stereo i 2 Ohm.. Men kan jeg brokoble bassen, så jeg får lidt mere effekt?
Hvis jeg kan brokoble, skal jeg så forbinde de 2 svingspoler på bassen?
Eller skal jeg lade den køre som den gør nu, hvor den kun yder 150Wrms pr kanal?

Vil helst holde det sådan at jeg kun har 1 forstærker i bilen, men hvis det kræver en monoblok må jeg jo overveje det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør jeg?
  • #1   24. maj 2009 Du kan nok ikke belaste den i 1 Ohm ved at brokoble den, så tror jeg din forstærker brækker sig.
    Du bliver nok nødt til at leve med det som du har det nu her. Skal du have mere effekt, så køb en monoblok til at trække subben med.


  • #2   24. maj 2009 Du laver en ordenligt overskrift.

  • #3   24. maj 2009 Det er meget rart at vide.. For jeg snakkede med ham der arbejder i Dansk Autohifi i kbh, og han sagde: "Du skal bare forbinde de 2 spoler på subben og så ned på forstærkeren.. Og så skal det sgu nok spille.."

    Men jeg siger da mange tak for at jeg ikke nåede at brænde min forstærker af..
    Er der noget specielt du vil anbefale?
    Min bass kan klare omkring 1600Wrms.. Regner med at en forstærker på omkring de 1000Wrms ville være rigeligt..


  • #4   24. maj 2009 Kasper O >> Det husker jeg lige til en anden gang..
    Men tak smiley


  • Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    apr 2008

    Biler: 1 Emner: 15 Svar: 32
    #5   24. maj 2009 du kan godt brokoble forstærkerrens kanal 4,5 men du skal huske at sætte et kabel på bas enheden der går fra + på den ene svingspole til - på den anden svingspole.
    Har selv den samme forstærker og sub i min bil og det kører som det skal


  • #6   24. maj 2009 Thomas G:
    Det er vel kanal 5 & 6, du mener?
    Er det kun fra den ene + til den andens -? Sådan så der er 1 minus i overskud?
    Skal nemlig lige være sikker på at jeg kommer til at gøre det rigtige..


  • #7   24. maj 2009 Nu er den forstærker jo kun 2 Ohm stabil, og hvis han brokobler 2 kanaler, så skal have reelt køre 4 Ohm brokoblet, eller går du over forstærkerens belastningsevne, og "kan" risikiere at brænde forstærkeren af.
    Men ok, hvis han serieforbinder spolerne, så kommer han også til at køre 4 Ohm så skal den nok holde.


  • Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    apr 2008

    Biler: 1 Emner: 15 Svar: 32
    #8   24. maj 2009 du har 2 x +
    og 2 x - på subben
    og når du så har brugt en af hver så har du stadig en + og - som du brokobler til forstærkerens kanal 5 & 6


  • Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    apr 2008

    Biler: 1 Emner: 15 Svar: 32
    #9   24. maj 2009 ja spolerne skal serieforbindes

  • #10   24. maj 2009 Oooookay...
    Super.. Nu er jeg helt med..
    Skulle bare lige have skåret det ud i pap..



  • #11   24. maj 2009 Jesper J:
    Jeg fandt de her specs på den.. Og jeg VED at min sub kører i 2 Ohm..

    http://www.shopping.com/xPF-DHD-NTX-2662


  • #12   24. maj 2009 mange har brugt DHD forstærkerne da de blev solgt billigt fra Danskautohifi i sin tid... Dog blev den os solgt under finde forventninger da "FØRPRIS" var små 6000 kr (Ret mig hvis jeg tager fejl) Men at de så kunne sælge den til de 2500 kr så det vidst blev til... den forstærker har aldrig været noget specielt godt, dog kan den selvfølgeligt sagtens trække enhederne i bilen... men en subenhed ville jeg aldrig lade den kontrollere... ! For 150 Watt som Jesper siger vil den ikke kunne levere... Regn mere med 60-75 Watt i 4 ohm som aller maks... Og den skal ikke belastes i 2 ohm hvis du brokobler...

    Etonen har f.eks os et forbrug på 120 Ampere ved de 6 x 150 Watt Hvilket faktisk passer rigtigt fornuftigt taget tabet og lign i betragtning... ! prøv evt at regne på det...

    Tror snart alle der har leget med bilstereo på hobby nieavu har haft fingerne i en DHD NTX-2662... Og alle ved hva den står for og hva den kan... ! Det er en billig forstærker på samme level som Xzound fra Thansen, men altså man får hva man betaler for, og nu fungere den jo engang... Dog vil jeg sige at 2 x 12" enheder som disse fortjener betydeligt mere effekt... For dit grej vil komme til at lide på det grundlag at der ikke er meget effekt bag det ;)... Det vil skam spille, men ikke specielt imponerede kontra hvis du evt smed noget ekstra effekt bag dem... Desuden kan det komme til at belaste din forstærker rimeligt hårdt alligevel når den skal forsøge at kontrollere 2 x 12" membraner som dem du har dig ;)... Hvilket kan resultere i defekter...


  • #13   25. maj 2009 Niclas A:

    Tak for den detaljeret tekst.. Og jeg må så indrømme at jeg godt kan se, det du mener.. Så jeg må jo så tage mig selv i nakken og få fat i en en monoblok.. Havde sgu godt nok ikke regnet med at den forstærker fik så meget "kritik", men det er rart at vide..

    Kan der evt nævnes lidt eksempler på gode forstærkere i en prisklasse af max 3000kr?


  • #14   25. maj 2009 Søger du monoblokke, ville Eton EC1200.1 måske være et kig værd... ! Evt i den billigere ende kunne Sinuslive SLA-1500 være et bud, dog er der en betydelig forskel på pris og kvalitet...

    Som du ser Jesper skriver, så har den været et "SÆR" tilbud i 7 år... Hvilket lyder lidt pudsigt, og klart os er lidt fusket... Men altså for den pris man nu har givet får man 6 kanaler som kan spille... Der har bar været mange som bruger den til at drive alverdens enheder... Kender selv en som driver en ældre PG 15" sub på den DHD... Han synes det lyder godt, hvor vi andre står og ryster på hovedet grundet den imponerede ukontrollerede bas og buldren... Men smag og behag... og os hva du vil ofre...


  • #15   25. maj 2009 Jesper J:
    Ville din Eton kunne trække min sub?
    Skal den så brokobles?


Kommentér på:
Hvad gør jeg?

Annonce