{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Kasper E
Kasper E
Tilmeldt:
23. dec 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21

Hvad gør jeg..!? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere skrevet om min DAF CF 85.360 trækker som jeg har købt for under en uge siden.
Jeg har nu fået den synet, og lavet en adblue fejl på garantien.
Det har kostet 4 trækdæk samt bremseklodser at få den synet.
Det er en dejlig bil, men først idag har jeg så forhørt mig på forsikring, og jeg skal da hilse og sige at jeg fik et chok. Min 814'er har jeg forsikret hos alm brand for cirka 9000 kr årligt inkl kasko. De vile have 28.000 kr for DAF'en!!!
Codan ville have omkring 20.000 kr. Lagt sammen med vejbenyttelsesafgift er det ihvertfald 20.000 kr mere årligt i "spillemandspenge" end jeg er vant til.
Jeg har muligheden for at levere den tilbage til FinansNord da jeg betingede mig det ved handelen, men har kostet cirka 10.000 på at få den synet. Alternativt kan jeg forsøge selv at sælge den og dermed måske sælge den til mere ved det at den er nysynet. Sidst kan jeg selvfølgelig leve med at det skal koste så meget at køre i den.

Hvad gør jeg...???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør jeg..!?
  • #1   12. maj 2010 Jeg synes du skal beholde den og må leve med de ekstra penge. Desværre er det mange penge. Men mon ikke det er sådan med alle lastbiler/forsikringsselskaber at der er forskel på en 8-tons forvogn og en 18-tons trækker?

  • #2   12. maj 2010 Jeg synes, at 20.000 er en fair pris for sådan en bil, der er jo stor forskel på den og en lille forvogn. Vejbenyttelsesafgiften må vi gå ud fra du kendte til inden du handlede?

    Jeg vil til enhver tid mene, at den så rigeligt er de 20.000 ekstra værd om året. Det er trods alt under 2.000 pr. måned og du har jo selv fortalt hvor meget mere brugnar den er og hvilke ekstra muligheder den giver dig, er det så ikke merprisen værd?


  • #3   12. maj 2010 Kasper...

    Ring til IF forsikring....Jeg ved de tager udgangspunkt i hvor mange km du kører om året og det er jo ikke ret meget...


  • Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #4   12. maj 2010 Ja vejbenyttelsesafgiften havde jeg selvfølgelig regnet med, men ikke at forsikringspræmien var så meget større. Det er trods alt kørsel med egne varer.
    Det kan godt være jeg er nødt til at leve med det. En større forvogn vil vel sagtens også være dyrere i forsikring, og jeg tvivler på at jeg kan komme til noget der er billigere end den DAF.
    Alternativt skal jeg rasle videre i min Mercedes som er købt og betalt.
    Jeg kan godt sige jer jeg har kigget søvnløs det meste af natten til idag!


  • #5   12. maj 2010 Kasper, hvis du kommer til at ligge søvnløs over en ekstra årlig udgift på 20.000 så skal du holde dig fra vognmandserhvervet som du overvejede at prøve kræfter med, for det har du slet ikke psyke til så.

  • #6   12. maj 2010 Kasper man kan altid være bagklog men burde du ikke have kontroleret din pris på forsikring inden køb ?

    Håber det bedste for dig smiley


  • #7   12. maj 2010 nu har jeg ikk så meget forstand påforsikringer osv.. men jeg syntes ikke 20000kr lyder af totalt meget.. ellers var en mulighed vel at få vejet den ned?.. går du under 18 tons blir det jo til lavere afgift..?-.- håber ogs det bedste for dig..:)

  • Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #8   12. maj 2010 I har så evigt ret.
    Jeg har sgu bare været så forhippet på at finde den rigtige bil til de rigtige penge. Og nej jeg skal slet ikke være vognmand. Tjener mine penge når bilen holder stille, ved at isolere. Regner med et overskud i indeværende regnskabsår på over en halv million kr, så jeg kunne skam godt overleve den merudgift. Synes bare det er fjollet når den jo netop skal holde stille så meget som muligt. Mercedesen er jo lige så god til at holde stille!
    Tror i det er muligt at sælge den, eller skal jeg hvis det er det jeg vil, bare stille den tilbage til finansnord og så sluge synsomkostningerne?


  • #9   12. maj 2010 ja jeg ville, hvis du er glad for den og føler du har brug for den, beholde den.. men ellers ville jeg prøve at sælge denog måske se om du kan tjene lidt på den.. ved jo så ikk hvor lang tid du har at fortryde i ( 14 dage?????????????? ) men ja.. din beslutning..

  • #10   12. maj 2010 Kasper

    Hvis du ikke vil beholde den, så tror jeg bare du skal sætte den tilbage, det er ikke til at sælge noget som helst som tiderne er.


  • #11   12. maj 2010 Man skal jo nok se lidt mere på fordelene.. Godt nok koster den noget mere i forsikring, men du har en bil, som kan laste mere. Du kan sove ude i den, hvis opgaverne byder det.. Du er godkendt til at køre ind i alle byer med miljøzoner, hvis du bevæger dig rundt sådan nogen fine steder.. Du får en nyere bil.. Du skal jo nok på et eller andet tidspunkt have byttet den gamle MB ud med et eller andet andet.. Så hvorfor ikke nu, selv om den koster noget mere..

  • Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #12   12. maj 2010 I skal have mange tak.
    Jeg ved godt at det er lidt sent at komme i tanke om, og det må jeg så lære af. Så må jeg spare op til den euro 5 forvogn med foldedørskasse!


  • #13   12. maj 2010 Bliver forvognen da billigere i forsikring?

  • Kasper E
    Kasper E Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #14   12. maj 2010 Jeg sover på det. (Måske?)
    Nu er det jo helligdag, så har da lidt tid at tænke over det.
    Og nej en 18 tons forvogn er sikkert ikke meget billigere.

    Jeg har givet 130.000 kr for DAF'en. Det synes jeg er biligt for en 2007 euro 5 bil med 300.000 km på klokken. Hvad siger i?


  • #15   12. maj 2010 Tja... Så gå ud fra 140.000 til bilen og 10.000 til forsikring... Uanset hvad er det da MEGET billigt.

  • #16   12. maj 2010 Det er sku billigt der er vel 400.000 km i den stadigvæk

  • #17   13. maj 2010 Hvis du skulle vælge at skille dig af med den... så bare husk.. stiller du den tilbage.. stiller du også ansvaret tilbage... sælger du den selv, hænger du på ansvaret... (hvis noget går i stykker, 14 dage efter...)

    (lidt trist at skulle af med 20K til en ny toppakning, til en bil du har solgt, så kunne du lige så godt havde beholdt den et år...)


  • #18   13. maj 2010 Futte....

    Hvad er det for noget vrøvl...??? Du hænger da ikke på noget som helst ved salg...Det er købt som beset, færdig slut...


  • #19   13. maj 2010 Michael k>> du har altid et ansvar ... Tjek købeloven. ... jeg skriver ikke at du har et års garanti.. men hvis du sælger noget, har du altid et ansvar...

    Solgte en motor jeg havde købt hos "en anerkendt motor impotør" for nogle år siden... fik aldrig selv brug for den, så jeg solgte den videre, stadig på den palle, og i den indpakning som den var kommet i..

    Da den nye køber så satte motoren i, skød den stemplet ud gennem siden... og køberen gik til forbrugerstyrelsen... jeg kom til at betale.


  • #20   13. maj 2010 Futte....

    Inden du beder mig tjekke købeloven syntes jeg du selv skal gøre det først.... Du har INGEN ansvar whatsoever når du handler fra firma til firma...Eller SE nummer til SE nummer om du vil...MEDMINDRE det fremgår af købsaftalen, og det vil det jo ikke gøre med en brugt lastbil....

    Undersøg nu tingene inden du udtaler dig så skråsikkert.. :-)))


  • #21   13. maj 2010 Michael k<< jeg er heller ikke firma... kan jo af gode grunde kun udtale mig som privat person.. men er reglerne anderledes for "ehvervs drivende" så beklager jeg min udtagelse.. det havde jeg ikke kendskab til.

  • #22   13. maj 2010 Futte....

    Der er en verden til forskel på privat og SE handel...

    Det er lidt hmmmm at rådgive en erhvervsdrivende med salg når man ikke ved hvad reglerne siger... - No offence... :-)))


  • #23   13. maj 2010 Som jeg skrev... var reglerne anderledes... kendte jeg ikke til det...

    og pointen med forumet, er vel netop at udhveksle erfaring, med det man har kendskab til....

    jeg "udhvekslede" min erfaring... som jeg havde kendskab til...
    men kendte ikke til, at reglerne for firma-køb var anderledes.


  • #24   14. maj 2010 Kan sku godt forstå dig... Jeg mister også lige 15000 hvis jeg sælger min van nu... men beholder jeg den så "mister" jeg jo de 20.000kr jeg lige har ofret til syn på de næste 2 år... skal jeg beholde bilen og fyrer de 20.000 af på de næste 2 år eller hvad??
    Kan godt sige at jeg skal ofre ca.4000 til næste syn om 2 år...


Kommentér på:
Hvad gør jeg..!?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce