{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Subwoofer som højtaler? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg en afspiller med 1 subudgang og 2 forstærker udgange. Hvad sker der hvis man sætter forstærkeren som trækker subwooferen til rear forstærker udgangen? Kommer den så bare til at spille som en højtaler, eller er der ingen forskel? og omvendt, kan man så sætte højtalere til subout og få dem til at fungere som bas?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer som højtaler?
  • #1   30. jun 2009 I princippet kan man godt ja, men en sub-højtaler kan ikke gå særlig højt op i frekvensen, så ved at sætte den på rear udgangen og ikke kører med nogen form for deling på forstærkeren vil den komme til at lyde rigtig underligt.
    Samme gælder hvis du sætter en alm højtaler på sub-udgangen. Den er ikke bygget til at arbejde nede i det helt dybe område, og vil ofte ikke give særlig meget lyd fra sig der, hvilket så vil resultere en en smadret enhed da man jo så tvinger den til at spille noget som den ikke er bygget til


  • #2   30. jun 2009 tror det ikke det kan lade sig gøre det vrøvl du er ved at forklare S:

  • #3   30. jun 2009 Lars M - Ja okay , det var os mest for nysgerrighedens skyld smiley Men tak for svaret smiley

  • #4   30. jun 2009 Sorry thomas, men var lige den bedste måde jeg kunne komme på at forklare hvorfor det ikke er en god idé at begynde på

  • #5   30. jun 2009 Er det en dissideret subout så spiller den somreelt kun de dybe toner... ! Dog findes der radioer med Subout hvor den kun kan justere lydnieavu'et... Hvilket betyder at du godt kan bruge dem som alm. phono tilslutninger... Det er evt bar at prøve sig frem... Dog ikke at jeg kan se hvorfor man skal gøre det...

  • #6   30. jun 2009 Niclas A - Det var os mest for nysgerrighedens skyld smiley .. Men grunden til jeg spurgte er, at min sub lige nu er sat til rear forstærkeren, så skulle lige hører om der var den store forskel, for så skal jeg lige ha lavet det om smiley

Kommentér på:
Subwoofer som højtaler?

Annonce