{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

massive audio 5 kanal forstærker.. {{forumTopicSubject}}

hey

er massive audio et godt mærke...?

samt skal ha 2 stk 6.5" komponent sæt i min bil og en 12" sub er det ok at få en 5 kanal forstærker til at trække det...?

eller er det bedst at få en mono forstærker til sub og en 4 kanal til komponent højtalerene...?

de højtaler der kommer i bliver måske infinity hvor de kan klare 90 wat rms og deres sub som kan klare 500 watt rms

har kigget på massive sound 5 kanal forstærker:

SKU SKUP9505
Weight 18.00 lbs
RMS Power 100x4 + 550x1
PEAK Power 400x2 + 1100x1
RMS@2Ohms 200x4 + 550x1
Bridged RMS 400 x 2 @ 4Ohm
Min Impedance 2 Ohm Stereo/Mono
Min Impedance Bridged 4 Ohm Mono
THD >1%
S/N 100dB
Max Voltage 15v
Max RCA Voltage 5v
Freq. Responce 10Hz - 30KHz
Dimensions 15" x 8.50" x 2.59"
Bass Remote Optional


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  massive audio 5 kanal forstærker..
  • #1   13. okt 2009 synes at den effekt lyder af utroligt meget for en 5 kanals... Men lige meget hva får du mest ud af to seperat forstærkere, grundet du får to strømkilder som spiller uafhængigt af hinanden... Hvilket giver mere kontrol..

  • #2   13. okt 2009 hvis deres watt opgivelser holder (det plejer de) er det en okay løsning, dog har jeg ingen erfaring med denne model men har brugt en del af deres konkurence anlæg og det var været fint...

    dog ville jeg selv vælge en 4 kanals og en mono til combo foran og bagved + sub


  • #3   13. okt 2009 4 kanal til at styre mine 2 komponent sæt og en mono til sub...?

    det er mere fordi jeg kan få den her forstærker på tilbud i england 250pund sat ned fra 500pund



  • #4   13. okt 2009 he he har lige set hva jeg har skrevet...

    selvfølgelig en 4 kanals til combo og en mono til sub...

    deter en fin pris for den, og du finder ikk meget 4 kanals + monoblok til 2500 kr...

    så det er nok en okay løsning hvis det ikk skal være det helt store...

    hvilken sub er det du har..??


  • #5   13. okt 2009 det er hertz ESK165L.3 komponent sæt 2 stk

    # 2-way 16.5cm component speakers

    # 6.5" woofer, 25mm (1") Tweeter
    # 100W RMS power handling (200W peak)
    # Frequency response: 50-23kHz
    # Impendence: 4-ohms
    # Sensitivity: 912 dB/Spl
    # Outer diameter: 165mm
    # Mounting hole diameter: 145mm
    # Mounting depth: 66mm
    # Crossover included: 3.5kHz crossover frequency

    subwoofer er hertz ES300D.3 - 12

    * 12" inch DVC Hertz ENERGY LINE ES300.3 - 700W max power subwoofer

    * SPECIFICATION:
    * High thermal dissipation and magnetic permeability plates, providing constant, even flux.
    * Large double magnet, for perfect control under high power, high excursion conditions.
    * Copper voice coil, wound on aluminium former, for startling thermal and mechanical capacity.
    * Back plate vent holes, for very good thermal dissipation.
    * Back Vented Spider support, for perfect symmetry under high excursion and thermal dissipation.
    * Butyl rubber gasket provides ideal coupling to the mounting surface, damping basket resonance.
    * Butyl rubber magnet ring provides protection against abrasions.
    * Internally reinforced basket, protected from abrasions by high resistance paint.
    * High current, tin-plated terminals.
    * Silver plated silicone shielded lead wires for maximum reliability and conductivity.
    * Basket and motor coupled and damped through special epoxy glue.
    * Wide-wave, resin-bonded fibre spider for mechanical reliability and consistent parameters.
    * High density Foam surround, for linear movement even under high excursion conditions.
    * Water-repellent pressed paper cone.

    * Max Power handling: 700W
    * RMS Power handling: 350W
    * Impedence: Dual 4-ohm, can be wired as 2ohm or 8ohm
    * Frequency response: 25-250Hz
    * Sensitivity: 93dB
    * Outer diameter: 312mm
    * Mounting diameter: 276mm
    * Mounting depth: 128mm

    det er bare om den 5 kanal massive forstærker er ok til at spille det op...?

    eller om jeg skal kigge på en 4 kanal og en mono forstærker istede3t for...


  • #6   13. okt 2009 jeg tror godt at den vil kunnne spille den op hvis de holder hva de lover... din sub har en rimelig høj følsomhed så den skulle nok kunne sige en lyd...

    og til den pris synes jeg det er et okay bud. dog ville jeg selv ha valgt en en mono til sub, men mit grej er også noget kraftigere, da jeg bruger det til kokurence


  • #7   13. okt 2009 jeg kender ikke selv mærket massive power om det er ok og om de holder det de sætter deres produkter til....

    kender du til mærket....?


  • #8   13. okt 2009 sorry massive audio.....

  • #9   13. okt 2009 massive prower..??

    kender en del til massive audio... har brugt et par forskellige af deres forstærkere.. men det er deres lidt større serier havde 4 stk p3000.1 tror jeg de hedder til 10.000 kr stk og nu har jeg 2 stk d400 mener jeg de hedder til ligr knap 20.000 stk de virker ganske udemærket he he... og så bruger jeg deres dmx serie basser i 15" de er også okay.

    kender ikk så meget til deres mindre serier...


  • #10   13. okt 2009 hehe ok kan høre jeg er i en helr anden budget klasse.....:)

    men udover det vil du sige at den kunne spille det op og klare det hvis den har det den er opgivet til...?

    de 4x100watt rms de er på 4 ohm men men er 1x500watt ikk på 2 ohm og hvis den er skal jeg så finde en sub som spiller i 2 ohm eller hvordan...?

    på forhånd tak


  • #11   13. okt 2009 samt er der en tommelfinger regel med at sætte de forskellige ting sammen....

    hvis ens komponent sæt kan ta 100watt rms 4ohm skal ens forstærker så være på mere eller mindre i watt rms samt hvad skal den så spille i ohm...?

    samt hvis ens subwoofer er på 400 watt rms 4ohm skal ens forstærer så være på mere eller mindre watt rms samt skal det være i 4ohm eller hvordan...?

    tak på forhånd


  • #12   13. okt 2009 THD >1% (harmonisk forvrængning) Det er godt nok ikke noget at skrive hjem om, hvis det er korrekt angivet.

    Ang dit spørgsmål...
    En højttalers svingspole udgør en given impedans, eks 4 ohm. Altså vil der være en 4 ohms gennemgang i højttaleren.
    Når du sætter den til en forstærker, vil dennes udgangstrin (der der klarer hele effekt-delen af signal-forstærkningen) blive belastet med 4 ohm.
    Forstærkeren "er ikke et given antal ohm". Det er udelukkende den tilsluttede enhed der afgør belastningen, og altså den der bestemmer om vi kører i eks 2 eller 4 ohm.

    Der er altid godt at have nok effekt til rådighed, men der er MANGE andre faktorer der spiller ind.
    Man kan ikke bare se på watt angivelserne.
    Personligt ville jeg vælge en forstærker med mindre forvrænging, for forvrængning af et signal kan også være med til at belaste højttaleren mere, og i værste tilfælde er det forvringning/klipning af signelat, der burner svingspolen.


  • #13   14. okt 2009 hvad skal thd så helst være...?

  • #14   14. okt 2009 Så lav som muligt... Hehe

  • #15   14. okt 2009 havde læst det som 0,1%

    1 % er nok lige i overkanten ville jeg mene


Kommentér på:
massive audio 5 kanal forstærker..

Annonce