{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Anlæg i min bil {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Vil høre om nogen har forstan på at opbygge et anlæg
Min bil er en Opel vectra b fra 1998 mener det er en sedan den hedder
Så første spørgsmål: må man skære i hattehylden på en sedan da den er fast i bilen ikke som en hachback
2: hvad skal jeg bruge af træ for at bygge ny kasse til min bass da den jeg har nu er alt for stor og vil gøre den helt om
3: er her en som vil bruge en weekend på at hjælpe med at bygge det op vil godt give lidt for det og har soveplads hvis det er


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anlæg i min bil
  • #1   21. feb 2013 Du må gerne skære i hattehylden ja smiley men det metal der er nede under den må du ikke.. Men har nu ikk hørt nogle synsmænd brokke sig smiley

    Alt efter hvor store flader den nye kasse får er det 19 mm mdf plade eller op smiley


  • #2   22. feb 2013 Vectra B har plads til 6.5" i alle 4 døre.. Udnyt dette!

    Subkassen laver du af MDF træ, og dette skal være skåret LIGE!.. ellers bliver det utæt og lyder af lort..

    Vælg evt. en SILVAN til at skære den for dig, så er det bare og lime/skrue den sammen.. meget enkelt faktisk.

    I mange tilfælde er der penge sparet ved at købe en færdig kasse med bas enhed i.. og intet proplem i at købe brugt.


  • #3   22. feb 2013 Jeg vil gerne have en plade som går fra top
    Til bund i mit bagagerum og så bygge en kasse inde bagved, for skal have to forstærker til at sidde der os


  • #4   22. feb 2013 Madsen ja der er metal under hattehylden så regner med at lave en lang kasse til min hattehylde og så sætte 4 6/9 højtaler i

  • #5   22. feb 2013 drop 6x9´ere det spild at penge... i fordørene er der plads til et 3 vejs komposæt.
    bagdørende er der plads til 5.25" og sikkert 6.5"
    hattehylden har måske plads til 6.5" orginalt .
    så der er bestemt ikke nogle grundt til at smide det lort i...
    en god forstærker til højtalerne og su vil være rigtig langt.

    sub kassen skal jo havde de rigtige litermål. husk at regn det med ind.
    min VB´er har armløn og skilem. i en sedan er det rigtig godt da du kan lukke trykket ind i kabinen via den.


  • #6   22. feb 2013 Men nu kan jeg ikke finde huller til højtaler i hattehylde i min da det kun er nogle få der er lavet med dette
    Fordi jeg vil bruge 6x9 er pga det vil se bedst ud i min bil efter min mening kan os købe nogle mindre


  • #7   22. feb 2013 6x9 ser i mine øjne ud somm om man lige har fået kørekort og tror de er opblikatoriske... har du været nede i bagagerummet og kigget op?
    der er som regl huller eller fordybninger til hvor de evt sku side... virker mig ulogisk at de sku havde 2 maskiner til at lave 2 hattehyller afhængi af om der skal baghøjtalere i eller ej ofte et de ens eller også er der en maskine der skær/presser hul i hattehylden. ellers så drop enhederne der. og smid kompo i for og bag. du kommer ikke til at mangle lyd.
    har orginalt kompo for og coax bag i min VB´er og der sku masser lyd i vognen. sku der skiftes ud ville det være foran først. men ville ikke skære i hattehylden. ligesom jeg ville klikke stikkene af på højtalerne og trække nye kablerdirekte til forstærker.
    men har du lydisoleret bilen for min VB´er er sku meget ringe isoleret. et lag på yderste dørside. et lag som dampspær og et lad på dørpanelet så ville det hjælpe kanont meget. og selvfølig under gulvtæppet. a-b-c stopler og taget ville være et kanont plus (så ville den være meget støjsvag også mht vej og vindstøj)
    evt et lag på under hattehylden hvis du har skilem.

    en bandpass kasse med porten siddende ind igennem slilemmen. så har du også mulighed for et godt basstryk (alt afhænger af byggevner og enehder samt forstærker og kabel-dimensioner


  • #8   22. feb 2013 et setup jeg har tænk på længe til min vectra
    http://hilmars-audio.dk/shop/audison-voce-av12-1535p.html
    http://hilmars-audio.dk/shop/audison-voce-avk6-1539p.html til fordørene...
    http://hilmars-audio.dk/shop/audison-voce-av-1540p.html til bagdørene
    forstærker har jeg så derfor linker jeg ikke til det
    og en HU skal man selv vælge.

    med det setup og den beskrevende lyddæmpning så har du et et meget velspillende anlæg.. men der er 1000 andre fede mærker. syntes dog at hilmars side har mange spændene mærker.


  • #9   23. feb 2013 Tak for alle de gode råd vil jeg tage med i mine overvejelser i hvad jeg skal bruge men vil os godt have hjælp med at bygge det i bilen hvis nogen kan det betaling kan vi snakke om privat

Kommentér på:
Anlæg i min bil

Annonce