{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Insignia rustproblemer?
  • #1   22. okt 2013 Det er opel smiley


  • #2   22. okt 2013 Der er problemer med zink-opkog i bagenden smiley


  • #3   22. okt 2013 Ja se har sen er ikk zink behandlet så det tag på bagbroen arbejder hos Opel og vi afmontere det hele så det kan blive malet men hvis man spørg Opel er det noget vi skal holde vores kæft med kunderne må ikk vide at insignia er det værste lort Opel er lavet også hvis man spøger mekanikerne bilen viser hele tiden fejl og vil køre i nød program hvis jeg skal være helt ærlig vil jeg ikke råde folk til at købe sådan en det eneste godt og sige jeg har er når den endelig virker køre den pisse godt! Og den er super flot smiley

  • #4   22. okt 2013 Wow Plade lærling, prøv med et punktum eller komma! smiley

  • #6   22. okt 2013 som layer siger.

    det er opel smiley


  • #7   22. okt 2013 man forstår fint meningen med Plade-lærlingens indlæg, og det er så også det mest brugbare indlæg.

  • #8   22. okt 2013 Det var rart at få det opklaret smiley Jeg bliver mere og mere glad for jeg kører i Peugeot for tyskerne kan da efterhånden ikke lave biler mere.

  • #9   22. okt 2013 Lakexperten har vist fået en bestilling på 5000 opel Insignia fra opel danmark hvor undervognen skal blæses med tøris og så have epoxy grunder efterfulgt af gummihud. Gjorde det samme med vw touran sidste år da jeg arbejdede for lakexperten. Touran skulle bare sandblæses.

  • #11   22. okt 2013 Mogens A - jeg fornemmer en vis lav IQ i dit indlæg og du kan bare tage og rende og skide hvis du er utilfreds. Prøv at opføre dig som en mand på 39 i stedet for en forkælet tøs, det ville klæde dig.

    Til jer andre udover Mogens, tak for jeres svar smiley


  • #12   22. okt 2013 @Jeppe S
    Hvis du var en pige ville jeg tro du havde PMS smiley

    Hvis man rakker andre biler ned (jfr. "for tyskerne kan da efterhånden ikke lave biler mere.") så må man også regne med, at der kommer lidt modkommentarer


  • #13   22. okt 2013 Well - uanset hvad Jeppe eller Mogens siger
    Så er tyske biler stadigvæk langt foretrukken over franske.
    Det er ikke i al almindelighed, sådan noget som BMW, Mercedes kører bare bedre og holder bedre end både Peugeot, Citroen og Renault.
    Dog vil jeg sige at jeg synes der er mange fejl på VAG fra efter 2005 og op til de helt nye.


  • #14   22. okt 2013 Er bare allergisk overfor narrøve smiley Jeg har ikke 'angrebet' nogen personligt, bare sagt som en sidebemærkning at jeg synes tyskerne måske har 'lidt' problemer. Man tør jo næsten ikke sige at man ikke er tilhænger af tyske biler her på BG før man bliver jagtet med høtyve og fakler.

  • #15   22. okt 2013 Enig.. skriver man noget kritisk om et vag produkt på BG. eller endnu værre. Taler positivt om franske biler. Så kommer der en reaktion der får Muhammedkrisen til at ligne en skole/hjem samtale.

  • #16   22. okt 2013 HAHAHAHA søren H smiley smiley smiley smiley


    jeg køre til daglig løvebil 406 stc som "pause" bil da det var det budgettet lå på,
    var heller ik fan af franske biler før, men det er komfortable biler med fint udstyr.
    de franske bilmærker lagde commonrail diesel i kort tid efter Mercedes begyndte på det.
    hvor i mod vag mente indtil 20XX mente at pumpedyse motoren var vejen frem og common rail var en dille, de har så indset de tog fejl.

    jeg er dybt fan af tyske biler primært BMW og Mercedes.
    hele vag gruppen er lækre bilen men de har også haft en del fejl på det sidste.
    husker vi ik ham med seat ibizaen og hans dsg gearkasse for en ugens tid siden herinde, bare som eksempel


  • #17   22. okt 2013 Det kan vel ikke blive ved med at komme bag på folk at biler ruster. Og kan lige så godt sige det, ALLE BILER RUSTER... Nogen lidt hurtigere end andre. Men tror ikke der er nogen bilmærker der ikke har et par rigtige uheldige modeller på samvittigheden...

  • #18   23. okt 2013 Kulfiber og alu ruster ikke smiley
    Ej heller glasfiber... :^^


  • #19   23. okt 2013 Sebastian M: Nu arbejder jeg med både Mercedes og Rensult til daglig, og jeg kan så informere dig om, at af de to mærker har vi klart flest fejl på Mercedes. Så din teori holder simpelthen ikke vand. Mercedes biler kan køre langt før de dør, men alt går i stykker flere gange i løbet af den tid

  • #20   23. okt 2013 Nu kører jeg ikke selv mercedes, men jeg arbejder til daglig med VAG produkter, Peugeot og opel - faktum er bare at uanset hvad din erfaring er, så kører mercer og bmw langt bedre end ovenstående.
    Og jeg har som sagt ikke personlig erfaring med mercedes, men jeh kender mange som kører i dem der ikke umiddelbart lider mere end nødvendigt.

    Men fred være med det, jeg holder nu stadigvæk fat i min tidligere kommentar, og taler på baggrund af ganske almindelige statistiker

    Ps: tag forbehold for slå og tastefejl (smartphone)


  • #21   23. okt 2013 Sebastian - når du skriver 'kører langt bedre' - mener du så mht til komfort, køreegenskaber, fejl, rust eller hvad? Jeg kan da med forsigtighed nævne VW og alle deres fejl på bl.a. 2.0 TDI motoren, DSG og rust i både Passat og Touran. Derfor kan de da godt køre godt, men faktum er jo stadig at det er en dårlig bil, i fejlmæssigt henseende.

  • #22   23. okt 2013 Ok - min fejl. Jeg synes som udgangspunkt at bmw og Mercedes har bedre kørekomfort end mange af ovennævnte mærker. Når det er sagt, synes jeg at de fleste nye luksuriøse biler kører godt. Der er jo også en grund til at både Peugeot, Citroën, Renault, vag, og mange andre er så store bilmærker. Alle mærker har svagheder, og jeg tror at de fleste er taknemmelige for at vi kan vælge mellem så mange.

    Tænk hvis der ikke var andet end et mærke -og så var det bare "take it or leave it"


  • John H
    John H Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #23   10. jun 2015 Hej, jeg er ny her.
    Kommer primært her fordi min kollega har problemer med sin Insignia fra 2011. Den er fuld af rust, og forhandleren vil ikke lave det. Vil det sige at Lakxperten ikke laver noget for Opel Danmark længere?? (jf Casper Sørensens kommentar længere oppe)


  • Finn S
    Finn S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #24   12. jun 2015 Hej Jeppe,

    Ja, det er et velkendt problem at Opel Insignia (og andre nyere Opel-modeller for den sags skyld) har problemer med rust. Store problemer endda.
    Som jeg har forstået, så er Opel selvfølgelig klar over dette, men påtænker ikke at informere grundigt om det, da det jo koster kassen at udbedre alle disse Opel'er.
    Grunden til du nok så alligevel har set en masse Opel'er på vej til behandling er - gætter jeg på - at der sikkert gøres forskel på kunderne: Nogle forhandlere/autoriserede værksteder har mange kunder, og samler nok biler sammen der så skal udbedres hos en specialist i dette (tørisbehandling). Forhandlerne må formentlig ikke ringe til alle deres kunder og fortælle dem om rustproblemet, da det som sagt bliver dyrt for Opel. Derimod sender de nok kun "de højtråbende" og yderst trofaste Opel-kunders biler afsted til behandling.
    Desværre kører der så en masse rundt uvidende om deres rust-problemer (som de burde ha' dækket gratis)...

    /Finn



  • #25   17. jun 2015 Jeg har haft dette brev sendt til FDM efter problemer med Opel forhandler.

    Vedr rust i undervognen på Opel Insignia.
    Jeg er ejer af en Opel Insignia fra 2011 der har rustangreb i undervognen. Det drejer sig om rust i hjulkasserne og flere steder under bilen. Jeg har fra en god mekaniker bekendt fået fortalt at det desværre er en svaghed nyere Opel`er har i dagens Danmark og at Opel godt er klar over dette, da de får udbedret disse angreb hos en underleverandør i al stilhed, uden nogens viden herom. Jeg ringede for et par måneder siden ud til Opel forhandleren i Grenaa, Anders Pedersen Automobiler. Her fortalte jeg dem om min viden om rustangrebene og at jeg ville have min bil tjekket og lavet. Her fik jeg til min store overraskelse at vide at min bil intet fejlede og at man ikke lavede dette rustarbejde på Opel`erne. Dette svar stillede jeg mig i første omgang tilfreds med og tænkte ikke nævneværdigt over det igen. Ikke før jeg en dag kørte forbi Djurs Antirust og Servicecenter på vejen til Århus. Her kunne jeg se røde lastbiler læse eller aflæse den ene Insignia efter den anden. Jeg svingede ind på matriklen og kunne se at disse biler kom fra værkstedet. Her gik jeg ind og snakkede med en ansat som fortalte mig at det da var korrekt at de lavede mange Opel`er for rustangreb, da disse jo skulle holde en gennemtæringsgaranti i 12 år. Jeg fik også fortalt at hvis bilen var undervognsbehandlet så måtte de slet ikke lave den. Jeg spurgte om de ville tjekke min bil for rust, men fik at vide at jeg skulle køre til min forhandler og få min bil tjekket og at den så ville komme derud, den vej rundt. Jeg fortalte at dette var forsøgt men at de afviste den på værkstedet. Næste step måtte være at skrive direkte til importøren fik jeg at vide. Men det kan simpelthen ikke passe at man skal gå direkte til sit bilmærkes importør når der skal reklameres over bilen.
    Efter at være blevet godt gal i skralden over dette har jeg på egen hånd fundet ud af at det er alle nyere Opel`er der har problemer med at der opstår rust i bilerne grundet en konstruktionsfejl i undervognen. Jeg har også ladet mig fortælle at det desværre ikke er alle Opel ejer der får rustangrebet fjernet, det skulle efter sigende afhænge af om man er en loyal kunde hos forhandleren og jo tilsyneladende også være afhængigt af hvor i landet man har købt sin bil, da det ikke er alle forhandlere der får Deres kunders biler set efter. Endvidere må forhandlerne ikke kontakte ejerne af bilerne, men kun lave disse ”hvis” de kommer på værkstedet.
    Desuden kan jeg se på Djurs antirust `s hjemmeside at der er en artikel netop om dette problem dog uden nogle deciderede er omtalt.
    KAN DET VIRKELIG PASSE AT MAN IKKE KAN FÅ SIN 4 ÅR GAMLE TILSYNELADENDE GENNEMTÆRINGSTRUEDE BIL LAVET PÅ SIN GARANTI ???


  • #26   17. jun 2015 Må sige at jeg ikke kan genkende disse rustproblemer. Har selv en Insignia fra 2010 og den er 100% rustfri. Men bliver sku lidt nervøs når jeg læser dette.

  • #27   17. jun 2015 Prøv at skild din undervogn ad.... held og lykke smiley

  • #28   18. jun 2015 Man skulle tro den var lavet på en af VW´s fabrikker smiley

  • Finn S
    Finn S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #29   20. jun 2015 Ja, åbenbart...nu har jeg laet et andet indlæg om det her:
    http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1129484-rust_i_undervognen_paa_opel_insignia


  • John H
    John H Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #30   24. jun 2015 Indlægget du linker til, Finn, er forsvundet!??

    Har godt nok spurgt i en anden tråd, men har i erfaring med tørisblæsning? Vil I anbefale nogle steder hvor jeg selv kan får lavet tørsiblæsning uden at skulle igennem min forhandler?


  • Finn S
    Finn S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #31   25. jun 2015 Hej Finn,
    Ja, åbenbart!?!? Inde på Facebook-aktivist-siden, Bilbranchens Vagthund - https://www.facebook.com/pages/Bilbranchens-Vagthund/102071486802164 - er der lige nu stor opstandelse over dette. Vist nok fordi det var et meget kritisk indlæg mod Opel Danmark og egentlig var et brev sendt til FDM. Men jeg er blevet fan af siden og følger sagen. Er sgu ved at tro at der er noget under opsejling med de modeller af Insignia, der har problemer med gennemtæring af undervognen. Men også på tide hvis det kommer frem i lyset!!


  • #32   25. aug 2015 Er der nogle steder man kan tjekke på sin Insignia, uden at skulle skille undervognen ad? Jeg købte bilen i påsken og er fantastisk glad for den, men er der noget der skal tjekkes, skal det selvfølgelig tjekkes og laves på garantien (har købt 1½ år ekstra garanti) hos forhandleren jeg købte den hos, eller Opel.

  • John H
    John H Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #33   31. aug 2015 Hej Thomas,
    Jeg ville prøve at Google på tørisblæsning. Det er metoden til at behandle det -åbenbart. Mon ikke også et af disse firmaer kan se om du har et problem...
    Følg evt med her: https://www.facebook.com/pages/Bilbranchens-Vagthund/102071486802164 - hvor de er ved at tage fat i den problematik


  • #34   22. jun 2016 Jeg har en insignia fra 09 der er sku ingen rust den er som ny i bunden og har netop haft den skildt ad for at påsætte ny undervogn og der var intet at se men det er da muligt at det er nyere Opel'er men synes det er lidt vagt at komme med der er rust i insigniaen måske men hvilke årgange er det så den er gal med de gør en masse insignia ejere nervøse uden grund

  • Jens J
    Jens J Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #36   3. jan 2017 Har lige købet en Opel Insign, så bekymre mig at læse ang. rust, for Komme ellers lige fra en rust vogn, Mercedes C årg 2005. Den blev undervognsbehandlet fra ny, og 4 og 7 år efter. Da den var 6 år begyndte den at ruste i dørbundene og i bagklap, fik det rep. men allerede 1 1/2 år var det galt igen, og nu også skærmkanter, og man for Ingen hjælp hos Mercedes. Jeg solgte den for et 1/2 år siden 11 år gammel, fik at vide at den ikke kunne synes næste gang da der var betydelig rustandgreb i vanger. Jeg kørte 200000 km i den, men bestemt ikke uden problemer, en dyr vogn fra ny kr 636000 og dyr i veligehold.
    Jeg kan fortælle til dem der ikke kan lide Franske biler, at jeg kom fra en Citroën C 5 kørte 197000 km købt fra ny, Udover serviceeftersyn kostede den mig et nyt spidometer kr 4000 og en ny lydpotte til 2500 kr


Kommentér på:
Insignia rustproblemer?

Annonce