{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.506 visninger | Oprettet:

Volvo V40 2002-2004 model {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og kigger efter en st.car og da jeg er volvo mand og har jeg overvejet at vil prøve en Volvo V40 fra 2002-2004 model men der findes jo både en Classic, jubilæum og business modeller, hvad er forskelle på de modeller hvad angår udstyr?

Hvordan holder de sig af rust, mekaniske problemer og elektronik?

Nogen som kan fortælle ved siden af hvad deres Knap DSA betyder samt infocenter hvor der sidder en volume knap på ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo V40 2002-2004 model
  • #1   3. dec 2013 Hej!
    Jeg er ikke vildt bekendt med generelle problemer, men det skulle eftersigende mest være småting, og ingen alvorlige fejl. De eneste ting jeg har måtte se på gennem tiden er brændstofspumpe, vvt-hjul og fjedre, hvilket stadig er småting i min bog. Ellers virker alt. Nu ved jeg ikke hvad motor du har kig på, men det er en røv kedelig bil at køre i. Man har ikke følelsen af Volvo, og den er lidt gammeldags i interiøret. Intet bundtræk, men kommer okay afsted ved 4-5000 omdr. Til gengæld er den stabil, og kører rigtig godt, og designet er stadig nogenlunde tidssvarende.
    Min far købte en fra ny i 2004, og han har stort set ikke haft nogle problemer. Så hvis du bare finder én der er passet godt på, og har fuld servicehistorik samt rustbehandling, er det en ganske fin bil til pengene. Især facelift 2002-2004 modellerne, som skulle være kommet af med børnesygdomme og rustproblemerne.

    DSA står for Dynamic Stability Assistance, og er i bund og grund bare anti-spin funktion.
    Drejeknappen på infocenter veksler bare mellem de forskellige oplysninger i boardcomputeren som sidder i speedometret. Der kan man se aktuelt- og gennesnitligt benzinforbrug, gennemsnitsfart osv.

    Det skifter meget hvad de forskellige årgange har af udstyr synes jeg, men generelt set virker det som om at de fleste 2002-2004 modeller har nogenlunde samme udstyrspakke med aut.klima, fartpilot, dellæder, sædevarme osv.
    Den eneste forskel jeg har kunne finde på min jubilæumsmodel fra 2002 og min fars Classic fra 2004 er at hans har en lædergearknop.


  • #2   17. dec 2013 Vadim, mange tak for en vel beskrevet "problem" oversigt.
    Har jeg en jordisk chance for om brændstofspumpe, vvt-hjul og fjedre er ok?
    Jeg skal nemlig ud og se på en,

    VOLVO V40 1.8
    19-11-2002
    Km.stand: 260000

    Håber du kan hjælpe.


  • #3   17. dec 2013 Hej!
    Velbekomme. Altså, vvt-hjul burde være skrevet i servicebogen, men er formentlig skift forbindelse med tandrem. Hvis der er problemer med den, burde du kunne høre det i tomgang. Det var den gamle der havde bøvl med benzinpumpen da den havde kørt 30-40.000 km. Den lavede mega vakuum når man skruede benzindækslet af. Han fik en anden sat i, som eftersigende skulle være en ny model. Så hvis den har kørt 260.000 km, er den nok blevet skiftet, hvis der har været ballade med den. Min egen har aldrig haft problemet.
    Men ellers er det en fin og taknemmelig vogn til prisen.


Kommentér på:
Volvo V40 2002-2004 model

Annonce