{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Erfaring fra folk med varebiler privat {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal have ny kassebil og kigger på transit 2007 2,2 tdci jumer 2,8 hdi og jumper 2,3 jtd. samt vivaro men kun i 6 gears versioner fra 06-07.
er der nogen der har erfaringer med at eje de biler privat dvs køre til og fra arbejde til daglig osv. hvor langt kan i køre på literen. hvordan er holdbarheden. specielt vivaro/trafic/primastar ser man jo ekstremt mange reperationer på men forekommer alle de dumme fejl også hos jer privat mennesker som selv ejer bilerne og betaler reperationerne.
vil da også gerne høre fra folk der har dem som firmabiler men jeg har lavet mange af de biler så jeg mener jeg har styr på hvordan de holder til firmabrug.
specielt KM/l er jeg interreseret i nogle erfaringer med folk som køre mere eller mindre tomme til og fra arbejde.

Hilsen Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring fra folk med varebiler privat
  • #1   18. maj 2014 Hejsa

    Jeg har en 300m 130Hk 5 gear fra 08 som varebil og jeg triller 10-11 kml i str kbh
    med en masse skrammel i bilen.
    Jeg har også en 350M fra 08 2,4tdci 6 gear 140 hk fuld højde,anderledes gearet og triller ca det samme


  • #2   18. maj 2014 fedt altså transitter?.
    jeg kigger på 280s så det skulle vel være muligt jeg kan nive den op på 13-14 jeg kører 30 km hver vej på landevej hver dag.


  • #3   18. maj 2014 Den vivaro jeg triller rundt i på arbejde pt køre 12,5-13 km/l, det er så også hvor jeg køre ca 100 km på landevejen hver vej smiley

  • #4   18. maj 2014 tobias hvor meget læs køre du med i den vivaro hvordan passer i på jeres biler og hvordan har den holdt. for vivaroen er jo nok den billigste at reperare og den som køre bedst men det også den som jeg har oplevet flest mærkelige fejl på så jeg er lidt forbeholden


  • #5   18. maj 2014 Går næsten ud fra at en Vito er for lille til dig når du spørger som du gør? - det er ellers en lækker vogn at køre i.
    Den gamle kører ca. 14km/l i hans 136hk version med blue-efficiency.


  • #6   18. maj 2014 Det er en del værktøj i og nogengange også materialer. Den bliver serviceret som den skal. Der har kun været lidt sliddele der er blevet skiftet på den jeg køre i, den havde kørt 70-80 tusind km da den blev købt og runder snart 100 tusind km. Ved der har været lidt forskelligt med de andre han har og har haft smiley

  • #7   18. maj 2014 Hej Lars jeg mercedes er vw er helt udelukket jeg vil hverken eje eller have de biler. men ja vito i kort model er for lille. .
    .
    Tak for info tobias


  • #8   18. maj 2014 Nu laver jeg Renault varebiler og Mercedes varebiler til hverdag og hvis jeg skulle vælge havde jeg valgt en mellem lang Vito med 150 hk motor den køre i snit 13 literen og holder godt på drivline fronten servicere en der ved sidste service havde gået 925xxx med samme drivline. Og syntes Renault trafic køre godt men de har problemer med lejer i gearkassen har lige skiftet på 2 biler som havde gået under 100xxx og en gearkasse koster alligevel 12000 + moms.

  • #9   18. maj 2014 hey kasper ja ved det jeg har renoveret et par af de gearkasser. jeg ser jo også de biler komme ind jævnligt med smadret styrtøj på 50000 km. men de køre jo super godt og med en ritgit fed størrelse og så skal det jo heller ikke være nogen hemmelighed at prisen også spiller ind.
    Men bortset fra det hvad så med alle de dumme fejl der var på trafic/vivaro er de efterhånden løst eller hvordan ?kasper?


Kommentér på:
Erfaring fra folk med varebiler privat

Annonce