{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring af 4x4 folk hjælp
  • #1   29. aug 2011 Det gør sådan nogle det er en gyngehest at komme ud og køre i hvis man ikke er vant til det...

  • #3   29. aug 2011 Nå de er hævet i fjedringen så er det meget normalt at de bliver lidt mere levende.. Body lift er vejen frem

    Køre en 4runner rundt heroppe med 38" hjul.. Den er bodyliftet og skåret i skærme som enste hævning.. Den ligger rigtig godt på vejen og er egentlig lige så retningsstabil som min suki

    Som andre skriver så kan det også være div. bøsninger der er færdig


  • #4   29. aug 2011 samligner med min gamle gr med standardt dæmper og 2" fjedre med krængningsstabilisatoren...
    Den kørte skide godt og var svær at mærke på den var hævet, men syntes den her sejlede helt vildt.


  • #5   29. aug 2011 Erik A body lift er ikke vejen frem du for jo ikke mere vandring og der med ikke bedere terræn egen skaber

  • #6   29. aug 2011 ang stel nr, kan man finde et billede af det nogen steder på nettet hvad skift det står med, syntes det så en lille smule sjovt ud... plejer det og stå med blok bukstaver eller en lille smule skrå skrift?

  • #7   29. aug 2011 Michael G Du får lige så meget frihøjde og en bil der ikke vil ligge sig om på siden så let hvilket betyder mere som flex når man bor i DK .. kunne forstå hvis i boede på island.. Nå nej da går de også ind for at bodylifte sig ud af tingene.. Se bare arctic trucks

  • #8   29. aug 2011 Du kan jo ikke bruge fri højden til en skid hvis ikke hjulene kan nå ned og få bid. Sidste weekend lå jeg og legede med rogar og de andre rødder fra nissan4x4.no og min gr på 33 med spær i røven kunne da. Løbe om hjørner med et par af de store artic trucks fordel de ikke kunne fjedre ud

  • #9   29. aug 2011 Hvis de har spær så er det da lige meget om et hjul hænger oppe i luften

    De fleste fra nissan4x4.no køre også i godkendte biler.. Og fjederhævning er de ikke glade for ved bil tilsynet.. Body lift derimod er de mere large med hvis det er lavet ordentlig





  • #10   29. aug 2011 Body lift er jo fint til en gade pynte dukke. Men skal du bruge bilen til noget er det ikke den rette løsning. Men det er jo ofte sådan at man for hvad man betaler for og body lift koster få hundrede hvor en go undervogn koster 8 af de lange

  • #11   29. aug 2011 Og hvor tit kommer en dansk regget 4x4 såen rigtig offroad ?

    Jeg kender egentlig kun ET sted i DK som kan måle sig med de områder vi fjoller rundt i heroppe og det er hedeager

    Bla Norsk landcruiser klub holdte deres årsmøde her på egnen da der bla var mulighed for et lidt råt poste løb

    Hæver man endelig en bil i fjerdre heroppe er det max 2" og det er sjældent

    Køre iøvrigt selv landcruiser UDEN hævning og std. hjul montering og jeg kommer frem hvor ellers suzuki SJ giver op pga fuld spær




  • #12   29. aug 2011 Jeg tror da jeg kender 20 gode steder og køre i dk og en del gode små huller hvor undervognen og spær er en nødvendighed.

  • #13   30. aug 2011 erik a - du snakker som du har forstand til *host*

  • #14   30. aug 2011 Må give Michael ret der.. Bodylift er noget bras i forhold til en god undervogn.. Bodylift hæver heller ikke din frihøjde.. for rammen slæber da stadig over jorden.. 2/3" undervogn skal der til hvis du skal køre i terræn.. bodylift hvis ikke dækkene kan være der..

  • #15   30. aug 2011 Carsten B sikke da en gang pis .. om du så hæver din bil 5" i fjedre så får du ikke en skid mere frihøjde under din bil som en bodyliftet med same hjul str.,, Jo ikek karossen der slæber imod men bla akslerne


    Og hvis det virkelig var vejen frem at hæve via fjedre hvorfor faden undgår de proffe byggere det så og vælger body og skære i skærmkasserne frem for fjedre ?


  • #16   30. aug 2011 erik - nu siger du prof.. så check lige de biler der kører i dos.

  • #17   30. aug 2011 "TEAM DALBY" Troels B Er det indreggede biler ?

  • #18   30. aug 2011 jep. synet og godkendt.. hvis du havde læst bare lidt om dos ville du også vide det....

  • #19   30. aug 2011 dos er mig bekendt noget gamle PCer starter op i .. Hvis det er en forkortelse for et eller andet så må du jo skrive det fulde navn

    Men jeg vil så henvise dig til bla arctic truck.. specielt Norge da synsregler der minder meget om de danske eller extreme4x4.no begge ombygger div 4x4 så de er godkendt med div ændringer og deres biler har bla været brugt til at nå nordpolen (topgear.. 2 hilux og en land cruiser ) og fjolle rundt på sydpolen.. Ja de var faktisk også oppe og hilse på vulkanen der var i udbrud på island

    Skal bilen også køres på vej så er bodylift vejen frem hvis man vil have en stabil bil der ikke smider sig om på siden


  • #20   30. aug 2011 Erik a du er sku ikke den skarbeste kniv i skuffen de biler du roser så højt er jo ikke lavet til og køre i teræn men til og ha store nok hjul på til og bære oven på sneen. Og dos eller dansk offroad sport som er en af de ældste 4x4 klubber burde du nok kende med den til syneladende total manglende viden om 4x4 biler du udviser.

  • #21   31. aug 2011 Jamen hvis det er dansk ofroad sport så er de biler jo ikke godkendt hvis der er bugt hævnings fjedre og store hjul for den går jo ikke i DK.. 2" er ihvertfald max der også har synsmanden været glad


    Michael G Det er sku da jer der ikke er for smarte.. vi taler om INDREGGEDE biler som HOVEDSAGELIGT bruges på LANDEVEJ.. da er det DYBT åndsvagt at hæve den i fjedringen da det gør bilen mere USTABIL

    Nu er der jo ikke så fadens meget off road veje i DK

    Og bilerne heroppe med store hjul kan altså godt bruges offroad.. Hvad helvede tror du vi køre rundt i om sommeren oppe på fjeldet.. Iøvrigt i områdre hvor div. danske kendte off road steder slet ikke kan være med.. Enste der bare kommer lidt der henad skulle da være hedeager.. Da er der da lidt stejle stykker at køre på

    Og noget andet er så at på stejle op og nedkørsler hvilket jo høre til off road da er det bestemt ikke en fordel med for lang fjedre vandring da det gør bilen det mere ustabil




  • #22   31. aug 2011 Også den sjoveste .. Den bil i div danske hygge 4x4 klubber der køre igennem og op de fleste steder vi har at køre ja den er mig bekendt slet ikke hævet overhovedet .. Bare fået kastet nogen store hjul på




  • #23   31. aug 2011 Derudover er det kun lovligt at bodylifte en bil 20mm. Nogle synshaller tillader dog 50.. så at du sådan kæfter op om syn osv fatter jeg ikke. Kan du ikke bare hoppe ind i din iglo og undlade at lade din manglende indsigt genere yderligere.

  • #24   31. aug 2011 Også kommer den igen .. DEm som der har ombygget toyota de sidste 20 år og som ombygger på sådan en måde at toyotas garaenti stadig gælder må jo vide hvad de laver.. Og de tager altså bodylift og skære i skærme FØR de hæver i fjedre netop fordi at bilen bliver mere stabil med bodylift som fjedre

    Igen det er indreggede biler der er tale og sådanne skal jo også kunne bruges på alm vej

    og som "TEAM DALBY" Troels B så er det jo kun bodylift der umiddelbart kan godkendes i DK .. Nogen få har fået 2" fjedre hævning godkendt UDEN fusk


    Jeg vil endog påstå at 95% af de biler der er ombygget som kommer til div hygge træfs f.x. i Seest IKKE er godkendt som de står og ville ikke klare en tur i en synshal som de står.. Den dag såen bil ryger i et uheld da kan det blive voldsomt dyrt da den ikke er godkendt med div ændringer


  • #25   31. aug 2011 i har redet min dag det lang tid siden jeg har langt på gulvet og ikke kunne få luft fordi jeg skule grine så meget smiley

  • #26   31. aug 2011 Kristoffer H Nej det er bla Norsk landcruiser klub og en del af gutterne fra pirate4x4.no også vores lille lokale klub .. Hemsedal offroadlag

    Alle som har større hjul på er body liftet og nogen enkelte har fået 2" i fjedre.. Og da snakker vi altså 37" hjul og større

    Og nej de er ikke specielt bygget til sne men derimod fjeldkørsel


  • #27   31. aug 2011 erik min er godkendt som den står det er skrevet i regiattesten med hjul og undervogn bur osv

  • #28   31. aug 2011 Peter V så har du enten lavet fusk ellers har syns manden ..

    1. dine dæk stikker udenfor skærme .. de må de ikke og fjedre hævning kan de ikke godkende hvis det er mere som 2" da bilen så bliver for høj

    Men fint din er indregget . Men hvorfor så køre den i en heste trailer ? .. Kanske fordi den er pikke ustabil at køre landevej med


  • #29   31. aug 2011 http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=186124

    han køre kun med 1,5" bodylift men det er kun fordi ellers ville der ikke være plads til 4,2 gearkassen


  • #30   31. aug 2011 Den der er heller ikek godkendt som den står der er jeg ret sikker på

    EN af de ting biltilsynet er meget obs på er at dine dæk ikke må stikke udenfor skærmkanterne

    Gætter på at den er godkendt med max 37" hjul også har han bare sat større/bredere på


  • #31   31. aug 2011 jeg kan justere hårdheden på mine dæmper og den på igen måder ustabil den eneste grund til min bliver kørt på trailer eller lastbil er at jeg ikke gider og vente på danskautohjælp vis den skule køre i stykker og at jeg ikke vil slide på mine dæk

  • #32   31. aug 2011 http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1847083.jpg?31-05-2011_01:22:32 Den dæk montering er den godkendt med

  • #33   31. aug 2011 ja 38x15,5 med 4" undervogn

  • #34   31. aug 2011 Ok .. Men nu har jeg jo set din bil i aktion .. Og det er jo ikek fordi den graver sig igennem mere som de biler der bare har store dæk på


    Men lad os nu se .. VI har købt en suzuki SJ der skal bygges lidt om .. Så kan vi jo se hvem der kommer igennem flest huller i seest

    Så får vi jo at se hvor meget flex storehjul og fjedre hævning betyder.. Sukien bliver bodyliftet og får 31" på også fuldt bur


  • #35   31. aug 2011 Også er den jo norsk .. Vi har nogen noget mere large regler heroppe som i DK .. Jo længere mod nord man bor jo mere går de med til

    Den lokale synshal her i området godkender alt arctic truck ombygget og ellers fri bodylift og max 2" i fjedre.. Hjul godtager de alt der ikke hænger udenfor eller går imod.. Det er tilladt at skære i skærme (går vist ikke i DK hvis reglerne følges)


  • #36   31. aug 2011 Nå ja .. også har nordmændene muligheden for at indregge som traktor .. også går næsten alt

  • #37   1. sep 2011 body lift eller fjeder hævnig er et fedt de sejler undset kan man ikke lide det så kør standart og på 31" dæk ,ang fri højde vil et body lift kun gøre plads til dæk og hævnings fjeder frihøjde fra ramen................................ og så er den ikke længer

  • #38   1. sep 2011 Give rstadig ikke mere frihøjde under bilen da akslerne jo stadig hænger lige så lavt og du så hæver karossen 200meter

  • #39   1. sep 2011 hvis akselerne går på der dækene for små ; )

  • #40   1. sep 2011 Team dalby .. Er vi så enige om at det ikke hjælper på frihøjden at fjedre hæve som bodylift ? .. Laveste punkt er jo akslerne (På de fleste biler) og frihøjden til akslerne afhænger af dækstr. ikke resten af hævningen

  • #41   1. sep 2011 nej for når jeg har sat fast har det været pga den hang på maven

  • #42   1. sep 2011 Tror nu mere det er akslerne den hænger på


    Sidst jeg så Peter V i Seest da var det akslerne han hang på i 90"eren

    De sidder trodsalt noget lavere som resten


  • #43   1. sep 2011 Kære Erik
    Kan du da virkelig slet ikke forstå, at du tager fejl? Er din hjerne så ensporet, at den ikke kan se når den tager fejl? Er det umuligt, at høre ALLE dem, der i denne tråd gang på gang har forklaret dig hvordan det hænger sammen af personlig erfaring? Tror du det er en tilfældighed, at du er den eneste der har den holdning? - Helt ærligt. Grow up!


  • #44   1. sep 2011 haha, mere er der vist ikke at sige tildet....

Kommentér på:
Erfaring af 4x4 folk hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce