{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.728 visninger | Oprettet:

HJÆLP MIN BIL {{forumTopicSubject}}

Hej Fokz.
Har et lille problem med min bil og vil høre jeres mening smiley
havde kørt min bil fra aalborg til vejle, men efter den havde været slukket skulle jeg lige køre en lille tur, og pludselig blev den varm og ''hoppede'' lidt i det.

efter at køle den af trillede jeg den hjem (1,5 km). og lod den stå igen, prøvede dagen efter at gå ud og starte den, men der var der ingenting overhovedet, prøvede at køre en lille bitte tur, også ''hoppede'' den lidt igen, men den blev ikke varm. så kørte en lidt længere tur, uden der skete mere.

Ville tage den hjem til aalborg igen, men da jeg nåede 5-10km begyndte den at gå op og ned fra temperatur (fra midten og til bunden) = den blev ikke varm, faktisk Slet ikke varm. Men den varmede inde i bilen..
Efter jeg prøvede at køre videre gik den på 1-2sekunder op i det røde felt og blev varm. stoppede hurtigt ind og ringede til autohjælp, de mente at det var termostaten. men nu står bilen hos mekaniker, og han siger det er toppakning, topstykket og hele motoren der skal skfites smiley
Kan det passe, da den ikke har røget ?, tikkede ikke osv smiley ????
HÆÆLP


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP MIN BIL
  • #1   10. jun 2014 Det kan desværre godt passe ja....

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #2   10. jun 2014 Nu skriver du ikke noget om hvad bilens model og årgang er. Normalt kan man nøjes med, at skifte topparkning og plan slibe topstykket hvis det er blevet skævt

  • #3   10. jun 2014 Det er en fiat punto 1,2 2000 sporting ..
    Øv Øv Øv kan det så passe at koste 12.000 kr at få hele motoren skiftet til en brugt men god motor ?


  • #5   10. jun 2014 Hvis den Punto er kørt varm, er det sjælden det er nødvendig at skifte hele motoren.
    Toppakningen er et svagt punkt på de motorer, men 12000 for sådan en rep er noget i overkanten. Jeg er selv gammel Fiat mekaniker og ved at det skal meget galt før vi er i den pris.


  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #6   10. jun 2014 12000 er alt for meget.. Jeg ville bestemt finde en anden mekanikker til den reparation!!

  • #7   10. jun 2014 Det lyder ret dyrt, det kan bilen jo ikke engang bære. Kom til Frederikshavn, så laver vi den.

  • #8   10. jun 2014 12000 kroner lyder dyrt.

    En Punto-motor kan ikke koste mere end en 2-3000 kroner ved et autoophug, og et motorskift bør absolut ikke ende op på et to-cifret antal arbejdstimer for nogle der ved hvad de står med.

    Så nærmere det halve bør være et mere realistisk beløb, medmindre det er et værksted med en usædvanlig høj timepris.


  • #9   10. jun 2014 Det er en ældre mand, har også fået min onkel som er mekaniker til at kigge på den, vi var bare meget tidpresset da autohjælp skulle have et sted at smide den hen så vi smed den bare af oppe hos ham her.

    Han siger nu at det kun er toppakning, topstykke og termostat der skal skiftes, hvad vil det ca koste at få ordnet ?? (max pris).

    Overvejer at få min onkel smidt på arbejde med den, kan man ikke regne med han kunne finde på at tage røven på os når vi ikke kender ham ?


  • #10   10. jun 2014 er det en 16v eller en 8v det ændrer noget på prisen nemlig men uanset så kan du uden besvær finde et andet 8v topstykke for 1000-1500kr og det er højt sat. Toppakning og thermostat koster ca 750kr til sammen.. Så den kan laves billigt hvis i selv gør det og det er nemt på sådan en 1.2 motor.

  • #11   10. jun 2014 Ved ikke hvad 16v og 8v betyder smiley måske hvis du forklare det, det er en kvinde bag skærmen her haha smiley
    min onkel siger han kan finde topstykke, toppakning og termostat til 1000kr eksl levering på nettet.??


  • #12   10. jun 2014 8 ventiler og 16 ventiler og hvis din er en Sporting har den 16 ventiler, hvilket gør topstykket bliver dyrere.
    Men det plejer at være nok at planslibe topstykket og så et nyt slibesæt og topbolte.
    Husk også at skifte olie og filter, samt tændrør nu hvor i er i gang.


  • #13   10. jun 2014 Kendt problem på de fiater.
    Af med toppen, planslibning og trykprøvning, nyt slibesæt, på med olie og vand, start, ok.


  • #14   10. jun 2014 Super lyder godt med de kommentar smiley har lagt mærke til forum jeg har læst at det er et problem med de fiat'er smiley
    Men ja det er en 16v smiley


  • #15   10. jun 2014 Vic: Du kan spørge mekanikeren om hvorfor der skal anden motor i bilen? Hvis trykprøvningen har vist at topstykket er revnet så er det nok billigere at skifte motoren frem for at lave den.

Kommentér på:
HJÆLP MIN BIL

Annonce