{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.998 visninger | Oprettet:

Rasmus N
Rasmus N
Tilmeldt:
15. apr 2018
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12

Min bil rumler HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

I dag, faktisk lige nu klokken 20:00 tog jeg en tur i min bil, og med det samme jeg kom ud på vejen og køre, kunne jeg med det samme høre, og mærke at noget var galt. Og det komme jo som et chok for mig, da der intet har været før, altså der har slet ikke været tegn på problemer før.

Nå men her er hvad jeg høre/hvad det sker. Jeg sætter den i første og gasser op, og det er som det skal være, men det sekund jeg flytter foden fra speederen, så kommer der en vanvittigt høj rumle lyd. Men jeg får den så sæt i 2 gear, og gasser op igen og ligesom før, så er det igen som det skal være. Men så skifter jeg gear igen, altså foden fra speederen (larmen/rumlen kommer igen) og så i 3 gear, jeg gasser op og lyden er væk igen. Nu er jeg jo Self blevet nysgerrig, og dropper det jeg rent faktisk skulle (handle) og begynder at "lege" lidt med det. Og hver gang jeg gasser op, så er der ingen lyd, men når jeg slipper speederen, så er den der igen. Men ligesom når man gasser op, så er det nøjagtig det samme når man bremser. Så jeg gir gas, lyden er væk, fjerne foden fra gassen, lyden kommer, og begynder derefter at bremse, og lyden er væk igen.

Altså
1. Lader jeg bilen være i gear, mens jeg ikke gir gas, så larmer den
2. Lader jeg bilen være i frigear, mens den mister fart, larmer den også
4. Gir jeg gas, er der ingen larm
5. Bremser jeg mens den er i gear, larmer den ikke
6. Bremser jeg uden den er i gear larmer den hellere ikke

Håber det er bare den mindste smule til at forstå


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min bil rumler HJÆLP
  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12
    #2   24. apr 2019 "Min bil" er en opel astra, for 2004 1.6

  • #4   24. apr 2019 Det kunne nemt være et udrykkerlejer der rasler. men igen det kan være flere ting. det kan også være dine lejer i gearkassen der er stået af. Og det kan også være svinghjul kobling der er noget helt galt med eller defekt hjullejer/trækaksle. Men du må fordi en der har tjek på det og kan høre hvad det er. for uden at høre lyden er det svært at svare på.

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12
    #5   24. apr 2019 Jeg aner intet om biler, men ville bare lige hurtigt høre hvad i havde at sige, for som regel plejer folk herinde at ramme rimeligt godt på hvad det er der er galt. Men ja, jeg ringer til mekanikeren imorgen tidlig

  • #6   24. apr 2019 Ja så kan han sikkert høre hurtig hvad det er. Men lige med sådan nogen lyde kan det være en del ting. Og uden at stå ved bilen er det ikke nemt. Men du kan da lægge en video op af lyden.

  • #7   24. apr 2019 Hvis det kun er når bilen ruller/kører ville jeg tjekke at alle hjul er spændt.
    Mvh. Gert


  • #8   24. apr 2019 Ja det også en god idé at tjekke det. du har vel ikke lige sat sommer hjul på?

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12
    #9   24. apr 2019 Det er faktisk et par måneder siden at jeg fik sat sommerdæk på. Men alligevel, lidt løse dæk? Kan det godt larme og rumle så meget som det gør. Men det er da værd at få kigget på

  • #10   24. apr 2019 Kan det godt larme og rumle så meget som det gør. Men det er da værd at få kigget på

    Jeg vil love dig det kan rumle, men nu har jeg jo ikke hørt lyden fra din bil. Det kan tjekkes på 1 minut med hjulnøglen, så der er såmænd ikke så meget der skal kigges.


  • #11   25. apr 2019 Synes nu mere at det lyder som en udstødning der sidder løs eller et dårligt motorophæng.

    For sådan som jeg forstår det, så er det når motor/drivlinie ikke er belastet at den larmer. Men når du enten accelererer eller motorbremser så går lyden væk. Så mit bud er en en del der er forbundet til motor sidder løs eller er defekt.


  • #12   25. apr 2019 Tror på motor ophæng

  • #14   25. apr 2019 Hej
    Slæb skroget til en kompetent mekker og få dit problem afdækket før skaden bliver endnu mere omfattende læs bekostelig.
    Mvh kp


  • #15   26. apr 2019 Dit problem skyldes en 14 mm fastnøgle fra Biltema efterladt ind i koblingshuset af en praktikant ved sidste dækskift...

  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    sep 2022

    Svar: 1
    #16   8. sep 2022 Blev problemet løst? Har samme udfordring

Kommentér på:
Min bil rumler HJÆLP

Annonce