{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Forhandler garanti? {{forumTopicSubject}}

Jeg har for 2 uger siden købt en ford ka fra 2013 hos en forhandler. Der går så ikke mere end en uge før det skurre helt vildt fra bremserne. Får så en til at kigge på det og det er klodser og skiver der er helt færdige. Den har så holdt stille mens jeg har ventet på delene men har så i mellemtiden fået at vide at forhandleren skal sørge for at få det lavet, da bremserne jo så heller ikke har været i orden ved købet af bilen. Forhandleren mener ikke det er hans problem.
Er det bare surt show for mig eller er der nogen herinde som ved noget om dette?

Vh Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhandler garanti?
  • #1   9. jul 2014 Det er helt klart forhandlerens problem, de første 6 mdr. efter købet SKAL han dække ALLE fejl og mangler som måtte have været på bilen på købstidspunktet, det står ganske enkelt i loven.

  • #2   9. jul 2014 Spørg ham om han kender formodningsreglen. Det er hans ansvar - punktum. Med mindre den er købt mellem erhvervsdrivende.

  • #3   9. jul 2014 man kan jo diskutere hvor vidt han kan argumentere for at de var iorden ved salget, man skal jo ikke skifte før tid, men når det så er sagt så er det godt nok elendig service, det er ikke meget det koster dem at skifte det..

    - den forhandling jeg arbejder ved ville helt klart lave det u/b...


  • #4   9. jul 2014 Tak for svar! Men gælder det også selv om bilen jo selvfølgelig er købt brugt? Bilen er ikke købt mellem erhvervsdrivende.

  • #5   9. jul 2014 Ja reklamationsretten (og dermed formodningsreglen) gælder alle forbrugerkøb. Købt som beset og 3 måneders 50% garanti og alle de der krumspring gælder ikke. Uanset hvad han skriver på slutsedlen kan han ikke stille dig dårligere end gældende lovgivning.

  • #6   9. jul 2014 Tusinde tak for svarene! Så vil jeg lige tage en snak med ham igen og sende de købte dele retur!

  • #7   9. jul 2014 Det er reklamationsretten der er tale om her, nogle bilforhandlere kalder det bare for garanti, uanset hvad de kalder det er de altid underlagt reklamationsretten som er lovbestemt, hvis ikke han vil dække skal HAN bevise at bremserne var tip top på købstidspunket.

  • #8   9. jul 2014 Præcis. Der er ligefrem bevisbyrde de første 6 måneder. Og derefter omvendt. Bare slyng de her 5-6 buzzwords i hovedet af ham.


  • #9   9. jul 2014 Bremser = sliddel ergo reelt ikke hans problem hvis de var lovlige på salgs tidspunktet.

    Så nej en forhandler skal ikke løse alt... (Men sådan en ny bil burde der ikke være problemer med og burde fikses/afhjælpes hos forhandler)


  • #10   9. jul 2014 http://www.biladvokaterne.dk/mangler/
    Korrekt til en start. Men som du selv er inde på, så er der noget med alder og stand.


  • #11   9. jul 2014 Jeg er klar over at bremser er en slid-del og jeg selvfølgelig ikke kan forvente at de holder i to år. Men jeg havde ikke engang haft bilen i en uge da problemet opstod samt ikke kørt mere end 250-300 km. Bilen havde kørt 40000 ved købet.

  • #12   9. jul 2014 På visse biler kan bremser holde til mere end 100-150.000. Og en bil som er købt sidste år skal da slet ikke have dårlige bremser efter 40.000 km. Eller jo, men så har en tidligere ejer dælme slidt dem hurtigt.

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #13   10. jul 2014 Shaka: der er da' ingen bremseklodser som holder til 100.000 km .. Ja foruden du aldrig bremser..

  • #14   10. jul 2014 Det var nu også mest ment om bremsSKIVERNE smiley

Kommentér på:
Forhandler garanti?

Annonce