{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Forhandler garanti {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har købt en Audi igennem en forhandler i dec mdr sidste år, efter nogle mdr gik turboen desværre i stykker, den fik jeg så skiftet hos forhandleren pga. jeg havde ½års garanti...
Jeg fik ingen papirer på skiftet da jeg hentede bilen efter lukketid og det skal man vist ikke have når det er en garanti sag?

Men igår fandt jeg så ud af at den drypper lidt olie oppe omkring turboen, der burde da være en slags garanti på dette ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhandler garanti
  • #1   28. aug 2012 den tror jeg selv du må æde

  • #2   28. aug 2012 Jeg vil jo bare mene at der burde da være noget garanti på turbo skiftet.. det er jo lavet hos en autoriseret mekaniker..

  • #3   28. aug 2012 hvornår fik du den skiftet

  • #4   28. aug 2012 Tag en snak med ham der har lavet det. Han er jo den eneste der 100% kan sige hvem der skal betale det.

  • #5   28. aug 2012 den blev skiftet for 3-4mdr siden. men ja tror bare jeg skal snakke med ham om det smiley

  • #6   28. aug 2012 det en sliddel så den må du selv æde smiley

  • #7   28. aug 2012 Det er ihvertfald dig der skal bære bevisbyrden

  • #8   28. aug 2012 Ind til forhandleren igen..

    Du må da have fået en regning efterfølgende<+


  • #9   28. aug 2012 Der er iføle købeloven ingen garantier. der er 2 års reklamationsret. de første 6 måneder, skal forhandleren bevise at der ikke har været noget i vejen med bilen, og efter 6 måneder er det dig der skal bevise at der HAR været noget galt med bilen hele tiden.

  • #10   28. aug 2012 Der er osse garanti dele og rep så det burde nok tage sig af

  • #11   28. aug 2012 Man får normalt et bevis på hvad der er lavet.. Hvis der er sat en ny turbo på er der jo reklamationsret på det...

  • #12   28. aug 2012 Ikke at det er korrekt ikke at få bevis på noget er skiftet på garantien, men jeg har heller aldrig fået noget papir på nogen af de biler jeg har haft og har haft reklamation på. Har både fået skiftet turbo, støddæmpere, stabilisatorarme + div. andre ting, så tror det er meget normalt man ikke får noget på det når det er en reklamation :o)

  • #13   28. aug 2012 Jeg har altid bedt om en faktura på de ting jeg fik skiftet hos forhandler.. altid godt at have når man skal sælge bilen eller noget

  • #14   29. aug 2012 Du har altid 3 års reklamationsret på en specifik reparation, uanset hvor lang tid der er forløbet af den oprindelige 2 års reklamationsret for hele varen, så hvis det er samme fejl som er genopstået, er du i din ret til at klage. Dette kræver naturligvis at du kan dokumentere den udførte reparation og at fejlen er den samme. Hvis du ikke har fået nogen faktura for det udførte arbejde, er dette nok mere end svært. Det er meget muligt at folk mener det er normalt man ikke får en kvittering for en udført reparation, men eftersom man er pålagt fra lovens side at tilbyde 3 års efterfølgende reklamation, har forbrugeren naturligvis ret til at bede om en kvittering. Den erhvervsdrivende SKAL udstede en gyldig kvittering, hvis kunden ønsker det.

    Hvis den er købt i december sidste år kan du naturligvis blot benytte din oprindelige 2 års reklamationsret, men det er altid svært at få ret efter 6 mdr. i alt andet end åbenlyse tilfælde, især når der handles med brugte biler.

    I øvrigt findes der intet ved navn garanti i den danske købelov, det er en skrøne. Garanti er noget som en forhandler selv kan tilbyde, som sætter forbrugeren bedre end den allerede eksisterende reklamationsret jf. købeloven. Hvis forhandleren ikke har oplyst dig om at du har garanti, så har du ikke garanti - så simpelt er det. smiley


Kommentér på:
Forhandler garanti

Annonce