{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  elbil
  • #2   26. aug 2014 Fra januar 15 eller 2016 Mener jeg det er så er der afgift på elbiler smiley har jeg hørt

    Christian en tesla kan køre op til 500 km og det er da rimelig pænt smiley i forhold til den ikkr koster mere end en ny passat med lidt udstyr


  • #4   26. aug 2014 Christian- hvad koster komplet udskiftning af batterier så? Og hvor længe skulle de holde?? Lyder til du ved det..

  • #11   26. aug 2014 der er jo nogen der ikke har opdateret deres elbil viden siden ellerten :O)

    en tesla fås til 540k


  • #13   26. aug 2014 Der er nogle få stykker som Taxa´er rundt i DK. Dog var det en test, for at se om de kunne bruges. Dog var der nogle problemer med dem, og det værste var at finde en ladestation.

  • #20   26. aug 2014 Mener altså rækkevidden på en fuld opladning på en tesla s f.eks er ret ok... Kan godt være der ikke er meget vrooom i den... Men 0-100 er vist ikke så skidt igen...

  • #36   26. aug 2014 Tror faktisk at Tesla´en er hurtigere end M5 og Co. fra 0-100? Den køre fra en V12 Aston i videoen.

  • #44   26. aug 2014 Så starter krigen igen smiley

  • #66   27. aug 2014 Tror mange mennesker tænker. Jeg nægter at betale reafgift til staten og jeg har kassen. Jeg køber en tesla. Så kan min formue vokse nå der ikke er regidtreibgsafgift og ejerafgift på svinet. Og så kunne jeg jo koble mig uden om elmåleren eller røre elregningen af på firmaet.



  • #67   27. aug 2014 Ja den nye Tesla ser man godt nok ofte, selvom der ikke burde være mere end knap 400 registreret af dem - Så de der er, må dælme køre nogen km smiley
    http://nrpla.de/soeg viser at der er 4.491 biler der kører på el registreret på nuværende tidspunkt smiley


  • #75   27. aug 2014 smiley

    BG Rikke er ligeglad med, om du køre i en Tysk pølse, eller en Double Cheeseburger!


  • #77   27. aug 2014 Nah, hun lyder bare sød.

  • Hawk
    Hawk Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 60
    #78   27. aug 2014 altså jeg ser dem tit i århus..
    men jeg synes ikke, at det er en bil som er pengene værd, hvis vi sammenligner med fx. en BMW i samme prisklasse, især hvis vi fjerner alle afgifter og ser hvad vi rent faktisk gir for bilen.

    Og ja, der kommer vidst afgifter på om noget tid, men.. er det også de der 105/180%, eller er det en ny afgift?

    det eneste der appelerer til mig, angående den Tesla er accellerationen og den der store touch skærm .. og det er ikke rigtigt noget jeg gider gi så meget for.

    Og så fås den vidst til UNDER 550.000 kr, for den mindste model.


  • #79   28. aug 2014 personligt syntes jeg også at prisen er helt hen i vejret da den lige kom frem fik man af vide at den ville koste ca 250k hvilket lyder rimeligt da den jo er uden afgift og bortset fra batterierne er den jo ikke mere kosbar at lave end en tilsvarende fossil bil


  • #81   28. aug 2014 Det må du godt!

  • #86   2. sep 2014 en løsnin var jo også at få en vindmølle eller sol celle sat op så er det jo lige som at have en olie kilde i baghaven

  • #89   2. sep 2014 Hvis elbilerne ikke snart bliver menneskelige at se på bliver de aldrig et stort hit. For tesla 2 er da den eneste pæne og brugbare elbil på markedet pt.
    Alle de andre er jo lort at kigge på. HVORFOR? Er det så svært at tage en Best seller som passat. Mondeo eller 508 og smide elmotore i i stedet for brændstof motore?

    Næ næ de skal helst ligne et rumskib og designet er end ikke pga det gavner aerodynamikken eller noget



  • #91   2. sep 2014 Sø-Propel har du set nissan leaf? Den er bare lige så grim som andre nissan'er.

    Renault fluence ligner også en normal bil.


    Såååeeh deeeet..


  • #92   2. sep 2014 Deutsche: Måske skulle du selv uddybe hvorfor Thomas' tal ikke passer?

  • #95   2. sep 2014 Deutsche

    Hvad giver du da for at køre 450 km?

    Teslaen klarer sig i Norge, tror ikk Danmark er et problem.


    Nu skriver du ALLE udtaler det var dyrt. - Jeg har kørt en elbil, og synes ikke det er dyrt at give 200 kr for 450 km.


  • #96   2. sep 2014 Leaf er langt grimmere end de andre Nissan er. Og fluence ligner bestemt ikke en rigtig bil. De et skidt inden rigtige retning men også kun et lille skridt.

    Men kunne hr og fru Jensen få en passat ( der lignede alle de andre) der kunne køre til og fra arbejde og hente børn osv på en opladning så kunne de måske rent faktisk få dem solgt. Folk vil ikke havde en elbil for værd en pris de vil havde en bil som de kan lide designet på og som de føler sig tilrette i.

    Se Eks 308 og 208 den skræm der styre det hele få en den for folk til at vælge en anden bil fordi den er grim og ikke fungere orden ligt og det umuligt at få extra udstyr uden den skærm komme med?? smiley samme gælder en el bil. Hvem vil havde en øjebæ holdene indkørslen selvom det en elbil.? Jeg kender ikke nogle


  • #98   2. sep 2014 #93 Deutsche: Vil du dokumentere den påstand?

  • #100   2. sep 2014 Og det står hvor?

  • #111   2. sep 2014 Større ydeevne er ikke lig større forbrug med elbiler.

    Det er derimod vægt, modstand, vind og vejr.


    Hvor mange smarter skal du køre i på én gang, for at du kan køre en tur med alle børnebørnene, OG din egne børn ?


  • #114   2. sep 2014 Det er også pisse hyggeligt at køre tur i hver sin bil smiley

  • #115   2. sep 2014 # 108: Deutsche, du aner da ingenting:
    "Smart 800 kg og 45 KW
    Tesla 4185 Lbs ca 2000 kg og 85 KW"

    Hvad er det du sammenligner her?????


  • #125   3. sep 2014 Deutsche: Men du har stadig ikke fortalt hvorfor det skulle være dyrere at køre i Tesla end i alle mulige andre biler.
    Mister Skidesmart som sammenligner "tankindholdet" i en elbil med effekten i en Smart smiley

    Eller nåe-jo, det har du jo....
    Du har bare glemt at dokumentere dine påstande smiley


  • #158   3. sep 2014 Elmotoren gør jo det samme som en forbrændingsmotor. Få en aksel til at dreje. så intet problem i at smide gearkasse på.
    Det er der jo på drejebænke. søjleboremaskiner. Osv.

    Var du ikke mekaniker ?


  • #166   3. sep 2014 Der er ingen pointe i at lave en gearkasse til en elbil da den har fuld moment fra bunden. man bruger jo netop gear til at enten få bilen til at køre økonomisk, eller at holde effekten oppe.

    Tror også sådan en tesla kunne flænse en manuel kobling riimelig hurtigt.


  • #167   7. sep 2014 Lol det er da det sjoveste jeg har læst i et stykke tid.

    Så fordi en tesla udnytter energien bedre og er hurtigere end en Corvette fra 0-100. Så er Tesla'en stadig dårligere fordi en benzin motor ikke udnytter energien lige så godt? Haha det giver da ingen mening.

    Det er da netop endnu en fordel til Tesla'en at den kan ydnytte energien rigtigt i stedet for at spilde energien på varme. Det er ligesom du prøver at sige at Tesla'en snyder bare fordi den udnytter energien bedre.

    Så lav du en benzin motor der udnytter energien bedre. smiley i stedet for det tuderi.

    Syntes egentlig også det er mærkeligt at gå ind i en diskussion uden at vide en skid om bilen.


  • #169   7. sep 2014 Der er bare en del fordomme om elbiler. De kommer desværre til udtryk hver eneste gang.

    Feks at batteriet skal udskiftes og koster en herregård. Jeg er ikke helt sikker på prisen. Men jeg har hørt om 90.000 - 100.000 kr for et nyt batteri. Men Tesla yder 8 års garanti på batteri og motor med ubegrænset km på deres model S 85. Hvor mange biler med brændstofmotor yder sådan en garanti? Der har lige været nogle VW ejer i tv der selv måtte betale for at få ny motor i deres bil efter garantien på 2 år udløb.

    I øvrigt behøver du overhovedet ikke at få din bil serviceret i 8 år for at overholde garantien. smiley

    Tesla er så også ved at lave en mega fabrik der skal lave 90% af alle litium batterier på verdensplan. Svarende til ca 500.000 Tesla'er kan få et nyt batteri i bilen om året. Derved regner de med 30% reduktion på batteriets pris.

    Skulle jeg af med 70.000 kr for et nyt batteri efter en 10 år så vil der nu være helt fint for mig. smiley du kunne lige så godt ha haft en Audi i samme klasse hvor du skulle af med over det dobbelte for et motorskifte.


  • #171   7. sep 2014 Nu er det ikke lige alle lande der har afgift som vi har i DK. Og Tesla'en har ikke vildt stor succes i DK selvom afgiften er fjernet. Det er stadig en dyr uden afgift. Hvis man tænker på man kan købe en Nissan GT-R i Tyskland for et mindre beløb.

    Hvad vil du heller vælge til 750.000 kr i DK? Du finder ikke noget der er lige så hurtigt fra 0-100 km/t og er så billig at køre i.

    Du afskriver vel bilen før du overhovedet har prøvet en? smiley


  • #173   7. sep 2014 Har set og læst i denne måneds FDM blad, at Toyota introducerer FCV ( Fuel cell vehicle), en brintbil, som har rækkevidde på 500km, og en ca. pris på 400k.
    Kommer i 2015, så det er vel værd at vente på smiley


  • #175   7. sep 2014 Deniz skriver på nationen kan jeg se smiley

  • #176   7. sep 2014 Det har jeg gjort længe, er du en af de mange trolls derinde? smiley

  • #177   7. sep 2014 Nej, jeg kigger bare smiley Har slet ingen bruger derinde.

  • #178   7. sep 2014 Nå okay, så må du hellere få dig oprettet smiley

Kommentér på:
elbil

Annonce