{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Elbil abonnement {{forumTopicSubject}}

Jeg er tæt op at skifte min dieselbil ud med en elbil da jeg idag kører fast imellem Holstebro og Struer 2 gange daglig og sjælden længere væk en måske Vejle 3 gange om året så jeg har et køreles forbrug på 20,000 km om året og skal vi på langtur har vi tid at lade hvis det bliver nødvendig
Jeg har ikke rigtig mulighed for at installere en ladebox da jeg har en lejegarage i midtbyen men skal nok have et abonoment af en slags
Hvad vil Elbil kører anbefale. ? Mvh Johnny


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elbil abonnement
  • #1   11. apr 2021 Hvis du ikke har mulighed for at lade hvor du parkerer om natten vil jeg anbefale en benzinbil.
    Det er simpelthen for bøvlet hvis man ikke kan lade om natten når bilen holder parkeret, med mindre at du har mulighed for at lade bilen mens du er på arbejde.


  • #2   11. apr 2021 Skal solen nok få den opladet men der findes foreskellige amnomentet osv med app osv

  • #3   11. apr 2021 Der findes masser af abonnementer, men de er stort set alle sammen baseret på strøm refusion når du lader hjemme.
    Jeg ville også overveje det lidt mere hvis du ikke kan lade hjemme, der er ikke rigtigt nogen hurtigladere i det område (Bor der selv)
    Det hurtigste du ville komme til er en 50kw lader ved Bilka i Holstebro, så du kommer til at bruge rigtigt meget tid på at sidde i bile og vente på at den er færdig med at lade


  • #4   11. apr 2021 De andre har desværre ret. Det er lidt noget bøvl. Du kan være heldig at der er en lader tæt på arbejde, men det virker bedst med en lader derhjemme.
    Det er vidst nok en anelse billigere kun at bruge deres standere. Og du lærer hurtigt at føtex/bilka er flinke til at have 50kwh ladere.
    Bruger selv Clever, men Eon er bedre præsenteret i nogle byer. Tjek deres ladestander maps og sammenlign. Der er ikke den store forskel ellers.
    Måske skal nævnes at EON vidst kan bruges uden for DK også.


  • #5   11. apr 2021 EON drive free koster vist 650 om mdr og Clevers unlimited netværk 625 så det er mere ladestationernes lokation du skal vælge ud fra

  • #7   11. apr 2021 Jeg har en elbil, og ville ikke have den, hvis jeg ikke kunne lade hjemme.

  • #8   11. apr 2021 Som de andre siger, så fungerer en elbil kun rigtig godt, hvis du selv kan lade derhjemme. Selvom jeg ikke synes at plug-in hybrider giver mening, så kunne du måske overveje sådan en, ene og alene fordi prisen er lav kontra en lignende benzin eller dieselbil.

    En ladestander på arbejdspladsen løser behovet for ladning i hverdagen, men hvad så når du har 3 ugers sommerferie? Det er nok de færreste som gider at holde på parkeringspladsen foran kontoret for at lade op smiley


  • #9   11. apr 2021 Jeg har en elbil og lader aldrig hjemme - men det er fordi jeg kun har et behov for 70km om dagen, og kan lade den mens jeg er på arbejde. Gratis....

    Løsningen med udelukkende at bruge ladestandere, og derfor at skulle lade på vej til eller fra arbejde, er aldeles uholdbart i længden efter min mening. Det bliver man hurtigt træt af.

    Man skal kunne lade sit daglige kørselsbehov, enten mens man sover eller er på arbejde.

    Prøv lige at undersøge muligheden for at få sat en ladestander op i din lejegarage - jeg tror du bliver overrasket over hvad de forskellige udbydere kan finde ud af.


  • #10   11. apr 2021 Det var måske værd at vende med den ( udlejer ) og forsyning der skal vel monteres en bi måler , der er alm. 220 volt osv

  • #11   11. apr 2021 Det er helt klart noget du skal have på plads inden du tager springet, så du kan lade hjemme smiley

  • #12   12. apr 2021 Hvis der slet ikke er strøm i garagen, så tror jeg at ulejer bliver noget mere usamarbejdsvillig. Det er et løbende abonnement (måler leje) etc de skal betale for.
    Men hvem ved hvis du er villig til at betale for opsætning af hvad der skal til og for de faste udgifter til måler leje etc, så kan det være det er anderledes.
    Vær opmærksom på at den stander du får sat op vidst nok ejes af clever (og måsker er eon på samme måde). Dermed tager de den potentielt tilbage ved abonnementsstop. Tror det er for at begrænse on/off abonnementer.
    Så husk at tjekke dette også.


  • #13   12. apr 2021 Der er 220 volt stik i garagen og fra jeg kommer hjem kl 16 til kl 6 vil bilen bare stå i garagen ? Mvh Johnny

  • #14   12. apr 2021 Vi lader ofte på Bilka Holstebro's hurtiglader, der er rimelig tryk på den og du vil ofte skulle vente til det er din tur. Det mener jeg ikke er en løsning.
    Du skal kigge på din garage, om det kan lade sig gøre med strøm i denne.
    Du skriver der er et 220Volt stik, hvis denne er OK til den kontinuerlige belastning til opladning af elbil så kunne det være en løsning, altså blot at bruge en mormor lader og så betale kWh prisen uden abbonement. Med 20.000 årlige km kan er Clever abbonement nok ikke betale sig.


  • #15   12. apr 2021 Vi lader ofte på Bilka Holstebro's hurtiglader, der er rimelig tryk på den og du vil ofte skulle vente til det er din tur. Det mener jeg ikke er en løsning.
    Du skal kigge på din garage, om det kan lade sig gøre med strøm i denne.
    Du skriver der er et 220Volt stik, hvis denne er OK til den kontinuerlige belastning til opladning af elbil så kunne det være en løsning, altså blot at bruge en mormor lader og så betale kWh prisen uden abbonement. Med 20.000 årlige km kan er Clever abbonement nok ikke betale sig.


  • #16   12. apr 2021 Johnny
    Det kommer an på hvilken bil du skal lade, og hvor meget den kan lade med igennem dens 220v ladekabel.
    En Tesla kan lade med 3,5kw på 220v og hvis man gør det kontinuerligt på et almindeligt stik så smelter det, jeg mener de fleste stik ikke er godkendt til mere en 2kw konstant belastning


  • #17   12. apr 2021 Jeg ved ikke helt hvor de få 800volt ladere i danmark findes, men ellers kunne det måske virke sammen med denne bil:
    https://ekstrabladet.dk/biler/denne-elbil-kan-lade-lynhurtigt-nu-er-dansk-pris-klar/8526840
    Ps Tesla kan justere ned under de 3.5kwh som jeg forstår det. Man skal bare huske at gøre det.
    Gamle el installationer og elbiler er generelt ikke skide gode venner.


  • #18   12. apr 2021 Thomas G

    Ja den kan justeres ned, men mange glemmer det, eller ved bare ikke bedre..
    Man behøver ikke have en 800v bil for at lade hurtigt, min Model 3 kan lade med 250kw og det er en 400v bil smiley

    Circle K er i fuld gang med at sætte 300kw ladere op på deres service stationer


  • #19   12. apr 2021 En anden vigtig detalje omkring din basale 220v, der skal være en brugbar jord. Ellers vil bilen ikke lege med.
    Vi balancere på kanten af om det giver mening at have Abonnement, men det er rart "i maven" at vide at man bare kan stoppe på en clever (eon/whatever) stander og lade.
    Vores er desværre af ældre karakter, så hun lader ikke så fandens hurtigt må jeg sige.
    Moderne biler bruges opladningstid og rækkevide istedet for 0-100 og top hastighed smiley


  • #20   12. apr 2021 Sajmon
    Skal du ikke have oprettet den ellert så smiley
    Hvad er det for en?


  • #21   12. apr 2021 #20 - Tjo det kan da godt være.

    Renault Zoe fra 2014. Den billigste der var på bilbasen. smiley

    Den første franske bil jeg ejer, og jeg er mega glad for den.


  • #22   12. apr 2021 Hvad står de ellers til?

  • #23   13. apr 2021 Jeg gav 63 for min privat. Fuld servicebog og helbredsattest på batteriet - det er på 94% efter 100.000km. Jeg kigger jævnligt, og der er stadig ingen der er nede på den pris.

  • #24   13. apr 2021 Det var da super værdi for pengene må man sige!

  • #25   13. apr 2021 #20
    Jeg må også indrømme vi kort var inde over at overveje mormor løsningen, men nyder nu at der bare sidder en ladestander på væggen derhjemme.
    Gav 9500 monteret, mener jeg, og har de sidste 5 måneder ca 370 kr. i måneden på strøm og abonnement til udbyder. Synes faktisk det er en fin kilometerpris, når vi har kørt 2.500 km/md.


  • #26   13. apr 2021 Samme her
    Jeg beregnede laderen som en del af bilens købspris
    Jeg køre så uden noget abonnement, jeg brugte omkring 2.000 i måneden på diesel, og jeg er under 500 i måneden i strøm


  • #27   13. apr 2021 Jeg overvejede det, men endte med at købe en transportabel 3 faset 16A lader som kan drosles ned hvis installationen jeg lader fra, er af ældre dato.

    Jeg har P-plads et stykke fra min el-installation, så det billigste tilbud lød på 18.000 for at etableret ladestander. Jeg kører slet ikke nok km til at kunne forrente det indenfor rimelig tid. Bilen går i 0 efter ca 4 år...


  • #28   5. maj 2021 Så bilen bilen købt en Kia Eniro 64 kWh 2021 ,jeg fik en aftale med udlejer om montering af en ladestander i garage da vi fant en ledig gruppe i kælderen den kan kobles på og så afregner jeg selv forsyningen direkte , en holdbar løsning

  • #29   5. maj 2021 Super, hvad bil blev det?

  • #30   8. maj 2021 Hvem bruger man hvis man nu vil købe grøn strøm her i Vestjylland når vi nu er i gang med at køre Elbil ?

  • #31   8. maj 2021 Det kommer jo ret meget an på din placering og dit daglige kørselsbehov.

  • #32   8. maj 2021 Holstebro og den skal nat oplade næsten 90 % af sit forbrug

  • #33   9. maj 2021 Har ikke luret på hvem der levere den mest grønne strøm.

    Men true energy kan sættes op til, at bilen lader på de mest grønne tidspunkter.


  • #34   9. maj 2021 Jo men det kan bile også sættes til at begynde opladning om natten osv og også så den er opladet til en evt afgangs tidspunk , meget smart app

  • #35   9. maj 2021 Jeg køber strøm igennem Modstrøm, der har jeg grøn strøm og jeg har "Gratis strøm" fra 00-06 hver nat

  • #36   9. maj 2021 Johnny, ja det kan du. Du sætter dit afgangstidspunk, mit er fx 645 i hverdagen, og nså når jeg sætter kablet i, indtaster jeg hvor mange procent mit batteri er opladet. Herefter udregner appen hvornår bilen skal lade for at lade mest grønt.

  • #37   9. maj 2021 Tak for indlæggene , jeg forventer at få min nye bil på onsdag og så blive er vis noge youtube med hvad og hvordan den birker , mvh Johnny

Kommentér på:
Elbil abonnement

Annonce