{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.601 visninger | Oprettet:

Hvorfor skal man stemme biler ind? {{forumTopicSubject}}

Hvad er grunden til bilerne skal stemmes ind af brugerne, når man kan give 10 velkomst point og 1 afvise point, plus man er forpligtiget til at begrunde hvorfor man afviser..
Dvs. 35 personer skal afvise bilen og i teorien kun 8 personer skal byde bilen velkommen for den kommer ind, så kan man da lige så godt fjerne indstemmelsen helt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor skal man stemme biler ind?
  • #1   31. aug 2014 hvad er det for en bil du prøver at få ind... ?

  • #2   31. aug 2014 Jeg forsøger ikke at få nogle biler ind, jeg synes indstemnings system er latterligt, alle kan jo komme ind med sin bil nu.. Så hvorfor have et system hvor de skal stemmes ind?

  • #3   31. aug 2014 Alle kan da ikke komme ind med deres bil. Jeg syntes da mange har det svært. Indstemningen skulle bare ikke foretages af brugere. Det burde admins ordne.

  • #4   31. aug 2014 Efter de har lavet indstemningen om, så en bil skal afvises 35 gange før den udgår, så kommer alle ind..
    Hvis folk har svært ved at komme ind, så er det nok fordi deres billeder og tekst er der efter


  • #5   31. aug 2014 Det er jo ikke Hall of fame , det er bilgalleriet for hunnen da...
    Alle burde da kunne få sin bil her ind, ja de burde da for min skyld også få deres cykel med 7 indvendige Shimano gear og deres gadekryds ved navn King , med ind ved samme lejlighed.
    Syntes da det er fedt, hvis det er blevet nemmere for folk at få deres bil her ind, så slipper vi måske for de wa na be konger, der sidder og stryger rundt med deres ud stemmer, med hård hånd.....
    Så god stil BG , troede aldrig jeg skulle rose jer, for nogle ny tiltag......


  • #6   31. aug 2014 Du kan ligeså godt vænne dig til det, der kommer flere og flere curlingbørn(bare se på antallet af folk der synes at det er helt fint at der ikke stilles krav til dem).

    Det næste bliver at folk skal have deres forældre til at komme herind og brokke sig, skulle det næsten umulige ske, at de får afvist en bil.


  • #7   31. aug 2014 Desvære er folk nogen idioter.
    Hvis ikke bileder er taget af en fotograf, eller hvis man kører fransk så bliver man pr automatik afvist, det håber jeg er ændret nu de er tvunget til at begrunde afvisningen og man ikke bare kan gemme sig længere.


  • #8   31. aug 2014 Der er satme også mange der stiller op med 4-5 billeder fra stort set samme vinkel, og ingen tekst... Så er man heller ikke interesseret i at vise sin bil frem da...

    Hvis man gør sig en smule umage, så skal alle biler nok komme ind.

    Men ang. stemme systemet så syntes jeg at hvis en bil bliver afvist, så skulle det vurderes af en admin om den skal ud eller ind . Så er problemet overstået med om det er fordi det ikke er det rigtige mærke, varevogn eller lign. hva' folk tuder over smiley


  • #9   31. aug 2014 Har haft en fransk bil oprettet.

  • #10   31. aug 2014 Kan da godt se, at der må være nogle små konge hjerter der er bristet , da deres selvbestaltede små kongeriger , falder som korthuse i en november storm, når de ikke bare kan sidde og udøve deres magtbegær, på hvem de syntes der skal have lov til at have deres bil på BG eller ej
    Og efter min mening, så kan det da være lige fedt, om det er en lidt amatør skrevet tekst og fotos af almindelig kvalitet, eller en total ligegyldig bil, der holder på hvert gadehjørne.
    Hvad giver det at sidde og kigge stolpe op og stolpe ned, på feks. En standard golf 3 , en Opel vectra, en ford sierra eller en A4 , bare fotos er taget med spejlreflex i 40 mill pixel. Og teksten er copy pasteet fra en eller anden forhandler hjemmeside ???.

    Som bruger kan man sgu da bare se på de biler og annoncer, man syntes er interessante , samt skrive på de indlæg, hvor man mener at have en mening.
    Og så ellers lade alle dem , der ikke går op i BG, med liv og sjæl, da de sikkert har et liv ude irl, have deres måske lidt crappy profil i fred.
    Ps. At lade HA. Stå for hvem der skal ind eller ej, det er jeg nok bange for ikke vil ændre ret meget på hvordan det var før, da de i mange tilfælde, nok er nogen der har deres egen syn på BG.....
    Bare lige lidt strø tanker , her på en regnvåd søndag......


  • #11   31. aug 2014 De første par år, skulle man ikke godkendes herinde, med det resultat, at der blev oprettet rigtig mange biler som folk aldrig havde ejer.

    At optagelses/stemmesystemet burde ændres kan jeg kun anbefale.

    Lav bedre og mere overskuelige krav til opretter. Så burde det problem være løst.


  • #12   31. aug 2014 der er jo heller ingen der kræver bilen skal være noget specielt eller at de er taget af prof eller prof kamera smiley Men at billeder spænder bredt om hele bilen...

    Syntes man burde se på sit galleri som en salgs announce , så folk bliver fanget og læser og studere bilen. Er jo derfor vi opretter bilen. For at folk kan se og læse om det vi nu har smiley


  • #13   31. aug 2014 Bagermesteren.
    Kan da kun bifalde at der blev lavet nogle enkle og ligetil regler, for at få oprettet en bil.
    I min verden, rager det mig om dem der laver en profil, ikke ejer den bil de sætter ind, det må da stå for deres egen regning.

    Vil bare mene at lidt mere enkelte retningslinie for optagelse af biler og lidt mere flexible regler for markedet, det er jo helt ude i hampen, at det skal være så svært at kunne bytte sin ATV eller motorcykel til en bil, helt ok at alt det der sættes til salg, skal være bil relateret, men så give bytte handler , noget friere regler.....


  • #14   31. aug 2014 Forstå emnet korrekt, jeg indbyder ikke til en diskusion, jeg forstår bare ikke hvorfor der findes et stemmesystem, når kriterierne for at blive stemt ind er så nemme at opnå frem for en udstemmelse

  • #15   31. aug 2014 Jeg kan godt se der er nogle herinde der er helt forelskede i det nye stemmesystem. Og for lige at holde stilen:

    "det nye stemmesystem hvor man skal have en milliard trillion stemmer for at at blive afvist, men kun en halv for at blive stemt ind".


  • #16   31. aug 2014 Det er blevet for nemt at oprette en dynge ligegyldigt lort, 2-3 billeder taget med en iphone og ingen info, hvorfor?

  • #17   31. aug 2014 Pind.
    Undskyld, det direkte spørgsmål, syntes du selv dine oprettede biler er særligt ophissende ??
    Så hellere en fed bil med lidt dårligere fotos og knap så udførlig tekst, jeg behøver feks. ikke vide hvad en 20 år gammel Ford med 4 trins tomat gear, kører i hvert gear, men bevares, hvis det er det super brugerne på BG , går efter, så bevares... Så skal jeg da love for der er meget ophissende at chekke ud smiley


  • #18   31. aug 2014 Danni M
    Det er jo en smagssag hvad man synes er fed, Jeg synes for eksempel ikke at din gamle udkneppede Audi a4 1.8L (kendt som allemandsAudi) med forskellige farver er særligt ophidsende, måske synes du selv at det er fed at nævne under "Undervogn" at du har røde skiver og klodser, jeg er ret ligeglad med en bil som man ser på hvert gadehjørne.

    Og udover det så er mine biler ikke oprettet som salgsannoncer, intet kan være mere ligegyldigt end en standard Audi a4, oprettet med dårlige billeder.


  • #19   31. aug 2014 Pin.
    Snup en tudekiks... Du må lære at leve med at tiden for kongestatus, er ved at være en saga blot på BG. Og hurra for det.....
    Nå nu må du da ikke gå i selvsving, har aldrig nævnt at en A4 er noget særligt, tvært imod skriver jeg i mit indlæg nr # 10 at jeg ikke mener at feks. En golf, opel Vectra, ford sierra og A4 , netop ikke er noget særligt.
    Og dermed menes også min egen tidligere A4 , selv om bilen havde over 500 hk og ombygget for flere hundrede tusinde.
    Har en i40 st.car crdi aut premium fra 2014 og en C5 st.car 2.0 HDI aut. 165 fra 2012 , men gider sgu da ikke engang sætte dem ind, da de da heller ikke er en skid interessante...
    Og nej selv følgelig er dine biler ikke oprettet som salgs annoncer, der er endnu ikke en rubrik der hedder BORTGIVES.
    Men prøv med en oprettelse i Veteran posten....
    Må dog give dig ret i at dine biler ikke er nogen man ser på hver gadehjørne, der skal man jo nok forbi ude ved en ophugger.


  • #20   31. aug 2014 Dannie M

    Ombygget for flere hundrede tusinde? Så er du da blevet bollet hårdt i røven, for det er da nok årets joke!


  • #21   31. aug 2014 Thimofay.
    Det med at blive bollet i røven, det overlader jeg trygt til dig, det lyder til at det er noget du har forstand på.
    Og hvis du ikke har mere forstand, end dit indlæg giver udtryk for, så fred være med det.....


  • #22   31. aug 2014 Har nok mere forstand end du har nogen anelse om. Skulle du ikke bare stoppe dig selv?

    Jeg kunne forstå hvis man så kunne se på bilen, at der var smidt flere hundrede tusinde efter den, men det ligner da noget fra T-Hansens varekatalog.


  • #23   31. aug 2014 Lyder absolut ikke til du har noget som helst forstand på det du prøver at give udtryk for.
    Har selv haft B5 , er i over 10 år og lavet en del motorer på mellem 300 og + 500 hk
    Og hvis du laver en motor helt fra bunden, med smedet krumtap, Pauter stænger, stålplade til blokforstærkning, Je stempler, portet top, med, Inconel ventiler i overstørelse med single grove og titaniums retainerei , Dobbelte titaniums fjedremed , scherk knaster, iem tændspoler, fullrace rustfri udstødningsmanifold, turbonetics GTK 550 turbo, Fartstrup styrring, Tial Bov, Tial 44mm WG, Special lavet 900nm kobling og Race svinghjul, 6 trins RS2 gearkasse og bagtøj, inkl. Forstærkede trækaksler for og bag, RS bremser, justerbar undervogn og meget mere...


  • #24   31. aug 2014 Og hvad så? Hvad kan du bruge det til?

    Du kan ikke sidde og kritisere andre for at have biler der ikke er ophidsende, når du selv har haft noget, der fik ens kronjuveler til at falde helt af.


  • #25   31. aug 2014 Ok, troede sgu lige at du havde bare lidt forstand på tuning af Audi, men det er der i hvert fald ikke noget der tyder på i din profil..
    Og lad lige vær med at kaste med sten , når man selv har haft en A3 model T Svansen.....


  • #26   31. aug 2014 Jeg kaster ikke med sten, jeg er da i og for sig ligeglad med hvad andre tænker, jeg er kommet over det stadie med gejlede biler.

    Men det er slet ikke det det handler om, det handler om din attitude, og at du lige skal prale med at du har givet flere hundrede tusinde for dit såkaldte gejl. Det kan man ikke se, og min gamle A3 kostede ikke i nærheden af det beløb du åbenbart har spenderet.



  • #27   31. aug 2014 Hvis du på et tidspunkt lærer at læse, så vil du se i # 10 at jeg netop skriver at jeg absolut ikke kan se det ophidsende ved, bla. Golf, Opel Vectra, Ford Sierra. Og Audi A4.
    Og hvis du så læser # 19 der påpeger jeg igen at jeg ikke kan se noget ophidsende ved min egen A4.....
    Og jeg starter ikke med at kritisere andres biler, jeg spørger om hvad han mener der er interessant ved en 20 år gammel ford. Og at JEG så hellere ville se en speciel bil, selv om billederne ikke var af super kvalitet......


  • #28   31. aug 2014 Nej, men 1/ har ikke pralet med hvad det har kostet, jeg skrev at jeg ikke engang, syntes min egen A4 var interessant, selv om jeg havde puttet et par hundrede kg. I den.
    At du så ikke kan se det, ja det er ok, men motor og gearkasse og div ombygning koster, hvis du bruger de rigtige dele......


  • #29   31. aug 2014 Så læs indlæg #7.

    Hvorfor oprettede du så selv din A4, den er på ingen måde ophidsende. Det spørgsmål har du jo ikke problemer med at stille andre?


  • #30   31. aug 2014 smiley *popcorn* smiley smiley

  • #31   31. aug 2014 Nu har indlæg #7 intet med mig at gøre.
    Og jeg oprettede min A4 da jeg oprettede min profil herinde for 9 1/2 år siden.
    Da jeg og en kammi oprettede gruppen Audi A4 B5 , hvor man som eneste adgangs betingelse, skal have en A4 B5 , så derfor.....


  • #32   31. aug 2014 Igen en strøm at bortforklaringer.

  • Hawk
    Hawk Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 60
    #33   31. aug 2014 altså den her diskussion er næsten helt ude i skoven.

    det handler om, at stemmeprocenten er skæv, så det IKKE er særlig demokratisk.

    8 mod 35 stemmer. det er ret meget forskel, det er jeg enig i.

    MEN jeg synes ikke at man overhovedet skulle ha "lov" til at komme ind, via stemmer. ALLE burde må oprette en bil, bare upload 5 billeder eller mere, og så er man "godkendt"..

    Det meste af det info som står i folks beskrivelse om affjedring og dæktype osv osv er FULDSTÆNDIG ligegyldigt, og sikkert 95% af tiden, fuldstændig standard dele, som man kan google, hvis man absolut vil vide det (ja, hvorfor bliver det ikke automatisk indtastet når man vælger sin bil/model/årgang osv. ?)

    MEN indtaster man det ikke, så bliver man afvist, af brugerne. For det er jo MEGA vigtigt, at der står mcphearson affjedring, eller whatever i min profil, uha. ja, det kan da ikke gå, hvis der bare står "standard" eller lign. Med mindre at det er monteret efterfølgende, eller lign. så er det fløjtende ligegyldigt og "du" er sikkert også ligeglad i bund og grund.

    Jeg har lige fået ny bil i fredags og jeg har ingen anelse om hvilke dele osv. der er i min bil, og jeg er ærlig talt også fuldstændig ligeglad. Den fungere, og jeg går ud fra mekanikeren der skal reparere den en skønne dag, kan finde ud af det.

    Det handler om billederne af bilen.

    5 billeder, er kravet (+ evt. info) og i nogen tilfælde, ja, så er billederne satme skod. 5 billeder taget i tusmørke fra en vinkel i modlys. Så bliver man (og burde blive) afvist. Det er satme også tåbeligt.

    men nogen gange bliver man altså afvist, trods 10 ganske fine billeder, men der mangler info, som jeg lige har nævnt, med stor sandsynlighed er standard og ejeren har, i nogen tilfælde, sikkert ingen interesse i hvor mange watt højtaleren bruger, eller hvilken type manifold og så videre bilen har. Det er de der "hardcore" bil-nørder herinde, som synes det er vigtigt. de må ligesom bare acceptere, at vi ikke alle er ens på det punkt.

    Hvis noget skal laves om, i forhold til afstemingen af biler, så burde det være billederne. Der burde via forskellige kategorier altid skulle uploades 4 billederfra forskellige vinkler udefra + motorrummet, kabinen og det løse. dvs. mindst 6 "forskellige" billeder.

    Men ja, jeg har ikke engang oprettet min bil.. jeg ved endnu ikke lige hvad jeg skal bruge det til. pt. er jeg mest herinde pga. forummet.


  • #34   31. aug 2014 Om du så var oprettet igår, så er din bil ikke ophidsende, og faktum er bare, at du har travlt med at disse en anden for hans oprettede biler. Og når der så kommer kritik, så har du travlt med at komme med forklaringer og undskyldninger.

    Det er da klart at du selv skriver, at en A4 ikke er ophidsende, det redder jo bare din egen røv, når andre begynder at kritisere den, for så kan du jo skrive, at du ikke selv har sagt at den er ophidsende, og derved ikke tabe ansigt. I bund og grund synes du jo nok din bil var "the shit", ellers smed du vel ikke alle de hundrede tusinde efter den. Kan du ikke selv høre det?

    Din tidl. A4 udstråler bare ikke kvalitetsarbejde. Jeg synes det er det rene sjusk og en meget rodet bil at se på. Som Pind siger, den ligner noget fra et tilfældigt gadehjørne.

    Så kan du kalde min gamle A3 for T-Hansen, men den er langt mere kælet for i detaljerne og finishen. Det harmonerer bare ikke, du har brugt flere hundrede tusinde, og jeg har ikke engang ramt hundrede.



  • #35   31. aug 2014 Hawk.
    Det kan jeg kun tilslutte mig....


  • #36   31. aug 2014 Arrr du er sgu da helt ude i hampen, kom nu lige ind i kampen....
    En strøm af undskyldninger, du kan jo se hvornår min profil er oprettet , som er i maj 2005. Og hvis du ser på nævnte gruppe , så kan du også her se at jeg er med indehaver....
    Ud over det så kan du jo se at der er over 31600 der har gidet at glo på mit gamle skrov af en Audi.
    Og du er helt ude af sammenhæng, jeg behøver ikke at finde på undskyldninger for at jeg , frasiger min egen bil, det har jeg på det bestemteste gjort i hele tråden.
    Og lige til sidst, så har jeg brugt min bil til DHB og lign...
    Ikke til at prøve at få den til at ligne, ja jeg ved sgu ikke lige hvad den A3 ligner....


  • #37   31. aug 2014 jeg har hørt der skulle være kage her ?...

  • #38   31. aug 2014 Ja, men du må nøjes med Tør-kage

  • #39   1. sep 2014 mh øv... jeg er også på kur.

  • #40   1. sep 2014 Der står en strøm af bortforklaringer, følg nu lige lidt med selv, ikk'?

  • #41   1. sep 2014 Kan kun afslutningsvis konstatere, at min første indskydelse #21, var helt korrekt.
    Det er ikke studenterhuen, der trykker......


  • #42   1. sep 2014 Nej, jeg besidder heller ikke en sådan genstand. Sjov måde du reagerer på, når du bliver rettet, fordi DU skrev forkert.

    Så mon ikke også at det gælder dig, studenterhuen trykker ikke, siden du har lidt vanskeligheder med læsningen?


  • Cecilie  F
    Cecilie F Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Svar: 7
    #43   1. sep 2014 Danni
    Tror sgu ikke at han har forstået noget som helst, det kører kun i den samme rille.
    Det er sgu bare spild af krudt, at blive ved...tror ikke man overhovedet kan komme igennem, med noget fornuftigt.......


  • #44   1. sep 2014 WOW...jeg er overrasket over hvor meget nogen kan gå op i det her.

    Hvor mange af jer er hjemmeværnsfolk?


  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #45   1. sep 2014 Det er da logik for alle at der er ændret så man ikke kan afvise bilen uden grund, det er jo netop for at få de såkaldte små konger frem i lyset, samtidig giver det jo også mulighed for vedkommende som opretter bilen at ændre på sin oprettelse så den nemmer kan komme ind

  • #46   1. sep 2014 Dannie
    Er det de røde bremseklodser der kostede "ET PAR HUNDREDE TUSINDE"?, alt det bavl du har lukket ud mens jeg var væk gav mig tårer i øjnene af grin.

    Du kan parkere dine ukurante køretøjer i min sidepipe, mage til lort skal man lede længe efter, men hvis du som 51årig synes at det er topfedt at have opnået en i40 og en c5 så er du den eneste der er imponeret. Der er mere bil over en gammel Scorpio end der er over det lort du transportere dit behårede korpus rundt i.
    Du er den største hat på BG.


  • #47   1. sep 2014 Pind...
    Ved godt det ikke er studenterhuen, der har givet dig dine panne rynker, ej heller er det din tegnebog, der giver dig rygsmerter...
    Misundelse er en grim ting, men når de sure opstød kommer fra dig, kan man jo kun knibe en tåre og så kun have medlidenhed og den dybeste medfølelse.....


  • #48   1. sep 2014 Truckerbenny> ja det er helt fint at man skal skrive hvorfor man afviser. Men der er sgu ingen logik i at stemmefordelingen for henholdsvis afvisning og velkomst ikke er ens.

    Men med ord som "konger" og "kongestatus", viser at dem der er for det nye system lever lidt for meget på nettet. Sorry guys. I lægger sgu for meget i det.


  • Cecilie  F
    Cecilie F Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Svar: 7
    #49   1. sep 2014 Danni
    Undskyld, men fatter ikke du gider bruge til på ham pinden, han fatter da brunkage.
    Har ikke stødt på større talent i sort snak og skrift siden Lars Von Trier optog Festen.
    Men det sætter da en hel del i relief, Vis mig din Ford og jeg skal fortælle dig , hvem du er.. :-9


  • #50   1. sep 2014 Brian.
    Hvis du hentyder til at leve på nettet , i denne tråd, så startede den for lidt over 40 timer siden og der er lavet 49 indlæg af ca. 12 forskellige profiler.
    Det er nok undertegnede der har været på flest gange, med 12-14 indlæg, eller omregnet ca. 5 min hver 3-4 time, så værre er det jo ikke.
    Men sikkert mange der lever på nettet, men fred med det.
    Grunden til jeg hoppede med på denne tråd, er fordi der sjældent kommer noget godt ud af at , lade brugere afgøre om nye brugere skal have deres bil her ind.
    Der er måske nogle der kunne være oprigtige og følge reglerne, men er overbevist om at der er langt imellem her på BG.
    Derfor bifalder jeg at der i det mindste skal begrundes for en afvisning.
    Og ikke bare sidde og gemme sig bag sit ego, mens man stemmer alt , man ikke lige syntes om, ud...


  • #51   1. sep 2014 Det er ikke specifikt møntet på dig, men det er jo det samme hver gang det her diskuteres. Der er nogen der lægger aaaaalt for meget i stemme- og velkomstsystemerne.

    smiley


  • #52   1. sep 2014 Brian...
    Bare ok...
    Det har du nok ret i, hvis du talte sammen på al den ballade der er hver dag over at nogen bliver afvist, så bliver der nok spildt meget tid på dette uløste emne.
    Undrer mig bare lidt over at der efter over 10 år på BG, ikke er fundet en måde der gør det lidt mere spiseligt, så flere var tilfredse med systemet. Og dermed BG.


  • #53   1. sep 2014 Synes jo bare umiddelbart det virker simpelt: alle får én afvise eller velkomst-stemme. Og for at fremme "processen" kunne det jo bare laves så der skal 35 af den ene eller anden slags til at afgøre om en bil kommer ind.



  • #54   1. sep 2014 og så skal man selvfølgelig kommentere, uanset om det er afvist/velkommen

  • #55   1. sep 2014 Brian.
    Ja, det behøver jo ikke være den store raketvidenskab, der skal til.
    Syntes også det ville være ok med mellem25 og 35 ind eller ud stemmer,for at komme ind. og hver vip havde enten en ind eller ud stemme pr.bil, der skal begrundes uanset hvilken vej der bliver stemt


Kommentér på:
Hvorfor skal man stemme biler ind?

Annonce