{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw e60 550i vs 530i
  • #1   27. okt 2014 hvorfor såå ikke en m5?

  • #2   27. okt 2014 Vil siger at 550i er noget skuffende performance spec.
    Sammenlignet med en 535i har en 550i den kun 60 hk og 90 nm mere.
    Det er altså fra en 4.8 liters V8'er mod en 3liter række 6'er med to turboer. Som er langt mere økonomisk og som kan optimeres nemmere hvis man ønsker det.



  • #4   27. okt 2014 535i er jo også i en anden prisklasse!! Skal ikke ha en m5, deler for dyr at holde kørende!!!

  • #5   27. okt 2014 Hvad med en 550d?

  • #6   27. okt 2014 Er ikke til diesel!!!

  • #7   27. okt 2014 Biturbo er vejen frem.. Det er i mine øjne en af de mest geniale løsninger BMW har lavet i nyere tid.

    550´eren er samtidig også alt for lækker at køre. Der er altså heller ikke den helt store forskel på at have en M5 eller en 550 i udgifter til service osv..


  • #8   27. okt 2014 Har set 2 550 med kædefejl blot til info km mellem 160/200.000 pris ved bmw ca 45

    Vil sige 530 er sku mest sikker i driften og billig i reservedele... Og hvis det er med n52 motor gad jeg ikke skifte


  • #9   27. okt 2014 N52 er det ikke en række 6???

  • #10   27. okt 2014 Nu skal i jo huske på at den 550i han snakker om er en E61... og ikke en F11 model..

    Den årgang kan man ikke få 535i med tryk..

    550i er den frygtelige N62 motor. som laver så mange dyre BUM...

    prøv at google BMW N62 Rattle... og den er dyr at fikse... MEGET dyr..

    Men ud over det, så kører det godt, trækker hårdt og dejligt.. Men jeg havde til enhver tid valgt en chippet 535d. samme effekt, og mere moment.. har du først prøvet det, så vil du overveje en diesel, jeg garanterer smiley


  • #11   27. okt 2014 Vil det sige at e60 550i er den motor med en masse dyre BUM??? Ved ikke hvorfor folk bliver ved med at snakke F11 for det har hele tiden været en e60 som jeg har kigget på,det står også på overskriften!!!

  • #12   27. okt 2014 Ja 545i og 550i er N62. Og det er en lidt farlig motor . Ihvertfald for din pengepung.



  • #13   27. okt 2014 Hvad er der galt med dem??

  • #14   27. okt 2014 Så er det jo ikke nemt at få en V8 hvis de 2 ikke er et alternativ!!

  • #15   27. okt 2014 Ahh. Hvor skal jeg starte.

    Vanos
    Kæder
    Knaster
    Vandrør fejl
    Olieforbrug..

    Google BMW n62 problems. Det vælter frem med eksempler smiley


  • #16   27. okt 2014 Kører selv med N52 motor i en 330i E91 og har også overvejet en 550i som næste bil. Men efter megen surfen på udenlandske fora er jeg kommet frem til at N62 motoren er et lidt risikabelt bekendtskab. Det er trist da det er sidste mulighed for en større NA motor fra BMW sådan som det ser ud pt.
    Min BMW er sgu dyr nok i reperationer af alt det elektroniske gejl der går i stykker konstant så behøver ikke ligefrem motorproblemer oven i....


  • #17   27. okt 2014 Er desværre ikke så teknisk angående maskineriet!! Men det lyder jo ikke ligefrem positivt med e62- desværre!! Havde ellers bestemt mig og fundet den rigtige!!! Hvad er alternativet??

  • #18   27. okt 2014 Har du mange problemer med din 330i??

  • #19   27. okt 2014 Du kan spare flere penge op og gå efter den nye (N63?) med en 4.4 turboladet motor. Du får ikke NA motorens respons og lineære effektkurve, men til gengæld får du flere heste og masser af mulighed for at få mere effekt efterfølgende. Ved dog ikke om den også har problemer.

    Jeg har aldrig haft en bil med så mange problemer som min BMW. Jeg er rystet over hvor meget elektronik der er gået i stykker på de snart to år jeg har haft den. Det burde ikke kunne ske på en såkaldt "kvalitets" bil, og det koster en bondegård hvergang.

    På 1½ år er gået følgende:
    bagrude elmotor, slog hele elsystemet ud og ledte til driftsstop.
    styreenhed til fjernbetjent centrallås
    ECU kortsluttet og skiftet (knaldede også tændspolerne, eller også var det dem der knaldede ECU'en)
    Styreenhed til ABS og selestrammer system død og skiftet.


  • #20   28. okt 2014 Det lyder jo ikke alt for lovende, og der er godt mange som skriver om fejl og problemer med n62 motoren!!! Er det fordi der kommer olie eller vand ind i motoren?? Hvad er det der går galt??

  • #21   28. okt 2014 Flip:

    læs det jeg skrev i svar 15...

    profil billede
    Morten D
    Online
    Tilmeldt: nov 2007
    Emner: 3
    Svar: 625

    Fotoalbum: 1
    Annoncer: 4 # 15 i går kl. 22:17
    Ahh. Hvor skal jeg starte.

    Vanos
    Kæder
    Knaster
    Vandrør fejl
    Olieforbrug..


    Og ellers, så prøv at google.. BMW n62 problems. Det vælter frem med eksempler

    Det er alt der går i stykker på dem..


  • #22   28. okt 2014 Morten D..
    Har læst det du skrev i svar 15.. Er det nogen dyre reparationer, dem du nævner? Har du selv haft en 550??


  • #23   28. okt 2014 Nej, jeg har haft en 545i, samme lorte motor.

    Vanos koster i værste fald, 60000kr at få lavet, ved et frit værksted.. ved BMW 100K.

    Det er en sindsyg dyr motor at holde kørende, GLEM den...


  • #24   28. okt 2014 Det lyder sku som noget LORT!! Fik du lavet det på den 545i du havde?? Skal man så holde sig til r6?? Har aldrig haft de store motorproblemer med den 530i jeg har nu..

  • #25   28. okt 2014 Ja min fik en ny (brugt) motor...

    Ja enten R6, eller Diesel..


  • #26   28. okt 2014 Hvad kostede det lige at få ny motor i?? Hvad havde din kørt, da du fik den skiftet?? Så må jeg jo kigge efter en 530i igen!! Ved ikke om en 530d kan holde, når jeg kun kører 20.000 om året?? Har du forstand på det??

  • #27   28. okt 2014 Flip.

    Det var DYRT... mener det kostede 55K.. Den havde kørt 145.000km med fuld service..

    Diesel kommer helt an på hvordan du bruger den.. Men 20000km, med det rigtige brugsmønster burde ikke være noget problem.


  • #28   28. okt 2014 Fy for satan det var mange penge!! Kører en del lange ture, men ikke ikke om del hele ville sode til med mit kørselsmønster.. Hvad kører du nu??

  • #29   28. okt 2014 Bmw X5 35d...


  • #30   28. okt 2014 Den er sku også fed!!! Men desværre lidt over mit budget!!! Hvor meget kører du om året og har du haft nogen problemer med den??

  • #32   28. okt 2014 Nå så det gør de ? En 300c er da den ultimative lorte urne. smiley

    El problemer. Samlekvalitet som en daewoo fra midt 90.

    Jeg har været der, fy for satan. Så hellere en Mercedes. De ruster da kun smiley


  • #34   28. okt 2014 Det var så en 3.2l cdi. Men den gav ikke problemer. Det var resten af bilen. De ser fantastiske ud, men for fanden noget amerikansk bras.



  • #36   28. okt 2014 Morten D: Sidder lige og kigger 530i 272hk og 535d e61!!! Hmmm. Prøvede en 335d for et par år siden, FUCK den rykkede!! Hvor meget kører du om året?

  • #37   28. okt 2014 Hej, du kan altså godt få en E60 med 3,0 biturbo (535i) du skal bare finde en i Tyskland da de ikke rigtig findes herhjemme!



  • #38   28. okt 2014 300c er nu heller ikke lige mig!! Det er sku en plasticspand!!!

  • #39   28. okt 2014 Det er også muligt at få E60'eren som 540i, om den har samme problemer som de større V8'ere ved jeg dog ikke!

  • #40   28. okt 2014 KennethJ: Jeg har endnu til gode at opleve en 535i i E60/E61..

    Flip: Mit kørselsmønster kan du ikke rigtigt bruge til noget.. jeg kører 120.000km om året, men jeg har ny bil hver 2md, og langt de fleste biler jeg selv har, bliver ikke brugt på arbejde..

    Men jeg sendte dig mit nummer, slå på tråden imorgen.. så kan du kigge op og prøve lidt forskelligt..


  • #41   28. okt 2014 Lyder super Morten!! Vil jeg meget gerne!! Sælger du biler??

  • #44   29. okt 2014 Flip_ Arbejder for et leasing selskab. har sendt dig en PB igår, du ringer bare..

    Christian: Lige netop den HEMI kørte jeg i en uges tid sidste år.. den er latterlig dyr at køre i, det er helt sindsygt..

    Og når manden efterspørger feinschmecker kvalitet som en BMW 5-serie, så hjælper det jo ikke noget at foreslå alle de der amerikanere..

    Jeg har endnu til gode at prøve sådan en amerikaner, hvor man ikke føler sig skræmt over det helvede af billig hård plastic, falsk træ, og tvivlsom læderkvalitet..

    Er man vant til en Tysk kvalitetsbil så er man ved at brække sig.. Selv en Ford Focus fra 2000 præsterer bedre plastickvalitet end en Chrysler og en Jeep..


  • #45   29. okt 2014 Morten D.

    Det skulle du aldrig have sagt! :DD

    Nu linker han nok de første 500 Youtube video op. Omkring alle amerikaner biler som er meget bedere ind alt andet, der nogensinde er lavet! :DD


  • #46   29. okt 2014 Haha - ja.
    Nu går der krig i den smiley Se bare den her annonce eller video


  • #47   29. okt 2014 Morten D, tør ikke at sige, at en en hellcat er en plastic gryde :D!!

  • #49   29. okt 2014 Christian F

    Den chrysler ser fed ud!

    men det er en skod kasse. kørte i taxa i en, den var 1.5 år gammel, og havde været på værksted 60 gange, alt var skiftet 2 gange, den holdte mere på værksted ind den kørte smiley


  • #51   29. okt 2014 Aaaarrrrh - nu er Amerikanerne jo ikke de førende inden for produktion af kvalitetsbiler og sportsvogne, det er vidst ingen hemmelighed.
    Der er derimod høj kundeloyalitet overfor egen nationalitets produkter - I dette tilfælde --> biler.

    Men noget være plastik er det da. Der hvor det mekaniske virker, er det da kun fordi at det er mere en 50 år gammel teknologi --> Se bare på Mustang etc, hvor langt bagud er de lige på dimser og fnidder?


  • #53   29. okt 2014 Sjovt at VW's kædeproblem bliver smidt frem hver gang - den skid er vidst slået.

    Men prøv at se på årsbasis antallet af tilbagekaldelser af GM's biler kontra BMW's -> og fortæl mig at det er dårlig kvalitet sat op imod amerikanske mærker


  • #54   29. okt 2014 Man kan ikke vinde slagsmålet amerikanske biler VS europæiske med Christian smiley det er umuligt, han giver aldrig op.

  • #56   29. okt 2014 Christian: Man kan jo ikke diskutere med dig, du er jo tydeligvis stærkt farvet af din kærlighed til amerikansk bilindustri.

    Og fair nok, jeg har det med dig som med min eks-svoger der er bøsse.. bare fordi i bærer jer tåbeligt an, behøver vi andre jo ikke følge efter smiley

    Faktum er at amerikanerbiler er designet sådan som amerikanere elsker det, og det falder ikke i ret mange europæers smag.. heller ikke min. jeg vil have tysk samlekvalitet, og materialevalg.

    At N62 motoren er noget lort, at der er flere eksempler på andre tyske fejlkonstruktioner er ikke nogen hemmelighed. Men sådan vil det altid være med en stor producent, hvor mange millioner af biler var det lige GM måtte kalde tilbage for nogle år siden?

    Og hvad værre var, det var over 90% af alle biler de nogensinde har lavet..

    Men fuck det, nogen er til amerikansk skrammel, jeg er ikke..


  • #57   29. okt 2014 Men hvem var det der implementerede DSG på markedet?? Når man opfinder nyt, er der ofte fejl.
    Hvad så med Lupo og stop/start - det var også noget lorten, men idag har de fleste biler det


  • #59   29. okt 2014 Christian:

    Nu tænker jeg ved gud heller ikke Seat, Passat eller Opel.. En amerikaner som den der Jeep SRT, den modsvarer jo min Bmw X5, og nu har jeg jo haft den tvivlsomme ære af at køre i den SRT i en uges tid..

    Du kan på INGEN måde sammenligne den gryde med en X5.. Den har ingen Bi-xenon kurvelys, den har ingen aktiv undervogn. Den har frygteligt køreegenskaber, navigationen er i bedste fald på højde med de billigste kina versioner. Bilen knirker og knager, dørene siger KLANK når de bliver lukket..

    Men nå, som jeg startede med at sige, smag og behag er forskelligt.. Hvis sådan en balje gør dig våd i trussen, så go ahead.. Jeg nyder bare fornemmelsen når jeg sætter mig ind i X5´n og softclose lukker døren til, mens komfortsæderne puster sig op omkring mig..

    Hver sin smag.. smiley


  • #63   29. okt 2014 Christian: Du er 23, du snakker som du har forstand til..

    Ja en SRT8 er hurtigere end en X5-35d i et lyskrydsrace.. Men problemet er, at mens man tænder på det, så er man 23 ligesom dig... jeg kunne ikke være mere ligeglad..

    Men som andre skriver, så laver BMW X5M, og den er sådan liidt sur i det, den trækker ganske fint, også i forhold til SRT8..

    Men igen, det er jo rent teori/fantasi det har jo ingen praktisk betydning for dig, da du ikke står og skal vælge.
    Os der rent faktisk har valget, vi prioritere andet end din porno fantasi om lyskrydsrace i en SRT8 med en siliconedulle ved siden af..




  • #64   29. okt 2014 Det er sjovt at du siger det - fordi det vil ikke være tilfældet. Brug launch control på begge og bimmeren vinder - hvis altså det er en x5m


  • #66   29. okt 2014 Hehe - benægtelse er en smuk ting! Men det er nu også latterligt at teste sådanne biler fra 0-100

  • #72   29. okt 2014 Christian: Du er så seriøst fjern...

    Det hele startede på Flip, ville vide noget om en 5-serie Bmw... Og så mente du han skulle købe en SRT8 Jeep.

    Nu har du så forsøgt at dreje det over på, hvad der er hurtigst.. Det er meget muligt DIN prioritering.

    Men første regel, hvis man vil debattere, er at man skal holde sig til emnet. Og det har du seriøst svært ved..

    Er rimeligt sikker på at trådstarter, er pænt ligeglad med om en SRT8 kan nakke en X5M i en lyskrydsduel.

    Han var slet ikke ude efter en SUV, han var ude efter en Bmw 5serie, sådan meget specifikt endda..

    Så helt fra starten, har du været total ensporet og nytteløs (som så mange gange før) Jeg gjorde så bare opmærksom på det, og endnu engang fik du vendt en trår til en hellig krig, omkring amerikanerne, og deres lorte urner..

    Det svarer til at en stakkel spørger hvilket diskotek man finder de pæneste piger i KBH.
    Og du så svarer at du kender en rasteplads i THY hvor du kan få fyldt din numse af en norsk homo, der drikker træsprit..


  • #74   30. okt 2014 Aaargh, DEN NYE JEEP ER LAVET AF FIAT! !
    Og den koster 2/3 af bmw ' en. Men det ændrer ikke på det faktum at den ikke er på højde med den kvalitets og motor - wise.

    Bare så vi lige får noget på det rene, så er de IKKE i samme klasse, Jeep har nogle andre egenskaber -> hence the price. Det er en muskel suv, ikke business class vogn tøj


  • #75   30. okt 2014 Christian F går på Youtube og find en test med den nye Jeep også 2 andre SUV, også kan du see hvor lort den Jeep er!! dæket falder af den osv


  • #76   30. okt 2014 https://www.youtube.com/watch?v=rK-IFbwec0Q

    Sådan en skod spand:)


  • #77   30. okt 2014 Hahaha - det er fandme sjovt smiley

  • #78   30. okt 2014 Hold da op en lorte bil. Det er jo direkte farligt.



  • #80   30. okt 2014 Christian indrøm det nu bare! JA en SRT lyder godt, den er hurtig, og ser faktisk også fed nok ud, men det er og vil være en plastik gryde, Som bare ikke måler sig med en X5M eller X6M Og begge er hurtigere den, federe, bare all round den SRT overlegen.

  • #82   30. okt 2014 Christian stop nu. Personlig smag er forskellig. Nu har du argumenteret så længe du har glemt pointen. Nu fremhæver du kvaliteten ved en FIAT !!!!

    Det har da intet med et us køretøj at gøre. Jo endnu ringere kvalitet. smiley

    Og tydeligvis frygtelige køreegenskaber. smiley

    Og nu begynder du at anfægte designet på x6 i mangel på andre argumenter.

    Du er fandme lidt som en nordkoreansk journalist. Total hjernevasket eller bare blæst. Stop nu. Du er til grin, der er ikke en eneste der kan tage dig seriøst.

    Lad os prøve, alle dem der er trætte af Christians autistiske virkelighedsbenængtende attitude. Giv mig en thumbs up ude til højre


  • #83   30. okt 2014 Jeg holder mig til de lidt ældre BMW'er .. De er sku pålidelige, og går sjælendt i stykker. Har aldrig været ude for noget seriøst med mine biler ud over de normale sliddele. smiley

  • #85   30. okt 2014 Jeg har sjældent set nogen gøre sig selv så meget til grin på et bil-forum.. Det jo vildt!

    "Min mors bryster er større end din mors. -Ja ja, jeg sender hende bare til en kirurg og så er hendes større"

    Det så dumt som det lyder.


  • #86   31. okt 2014 Thomas M: haha læste det som "Mine bryster er større end din mors ..."

    Sorry er nok gået pænt meget i fredagsmode.

    Hyg jer med jeres holdningskamp smiley


  • #87   31. okt 2014 Christian F
    Det er sjovt, at alle de links du sender - er foretaget af Head2Head eller andre amerikanske bil entusiaster eller programmer. Selvfølgelig er deres "egne" produkter bedre i deres øjne end alt andet -> Europæisk eller Japansk, det er sådan set ligegyldigt


  • #88   31. okt 2014 Christian F du er helt væk man!

  • #89   31. okt 2014 Find en 535D med en masse udstyr... nået at køre 60000km i min på 9mdr og den køre fint...



  • #91   31. okt 2014 Jeg er ikke skudt i Tyske biler, Prøver bare at fortælle dig, at de er bedre kvalitet, Og når man så gør det, så linker du 400 links til Youtube med lort, om et eller andet ræs, lavet af en bov lam amerikaner! Er der nogle som spørg om en tysk gryde, så linker du til en eller anden død kørt amerikaner bil. Sam man kun burde bruge om weekenden. FAT DET NU BARE!

  • #93   31. okt 2014 Syntes nu ikke jeg høre noget om det bagtøj på de nye BMWer?

    Her i Litauen er priserne nu ikke helt vilde! en ny A6 kan fåes for 37500 Eu


  • #95   31. okt 2014 gå på http://en.auto.plius.lt/ og kig, syntes de der er tilsalg her er sku dyre smiley



  • #96   31. okt 2014 lille ven

  • #98   31. okt 2014 hvad er det for en bil, og er den ny smiley for jeg kan ikke finde dem smiley

  • #101   31. okt 2014 S8 til halv af dens pris http://en.auto.plius.lt/ads/audi-s8-5-2-l-saloon-sedan-2009-petrol-3879692.html

    http://en.auto.plius.lt/ads/audi-s8-5-2-l-saloon-sedan-2009-petrol-3718461.html

    Den er godt nok 2 år ældre smiley

    Men du for da meget mere bil i den Audi der!



  • #103   31. okt 2014 Så mange S8 2009 og op modeller køre der altså heller ikke rundt smiley Og jeg syntes den er møg fed, og alt det udstyr der kommer med i den i forhold til challengeren smiley

    Den challenger holder heller ikke mere ind 2 år her i Litauen så er den raslet fra hinanden, i forhold tll audien som bare bliver ved, med sin lækre luft undervogn etc etc etc smiley


  • #105   3. nov 2014 Ja hvad kan jeg sige.

    Jeg må være en imbecil abe!

    smiley


  • #106   7. nov 2014 Noget helt andet er at når du går fra en 6 cyl. op til en 8 cyl. så skal du nok forvente at forsikringen stiger markant, men det er du måske allerede indstillet på?

  • #108   7. nov 2014 Det er mere antal HK kontra vægt

  • #109   8. nov 2014 Præmiestiningen er minimal!! Ca 6500 kontra 5200 nu..

  • #110   8. nov 2014 Høj stigning i procent smiley

  • #111   8. nov 2014 Okay, jamen så har du godt nok et billigt forsikrings selskabs hvis du kun skal give 6500 kr. for at forsikre en 550i eller er det uden kasko? smiley

  • #112   9. nov 2014 billigt forsikrings selskabs

    næ giver 5400kr for min BMW 535D med alt,, gav det samme for min M5, skal give 7900kr for en M5 E60, det er der andre selskaber der tager røven på folk.


  • #113   10. nov 2014 Selvfølgelig er det med kasko!!

Kommentér på:
bmw e60 550i vs 530i

Annonce