{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.761 visninger | Oprettet:

Stikker af fra skade på bil! {{forumTopicSubject}}

idag blev min bil påkørt! den holdte pakeret ved et bolig areal. da der kommer en tosse og knalder ind i siden på den, med rimlig høj fart, bilen bliver rykket en meter og vi snakker en bmwe46.
manden i bilen vælger at kører videre, da jeg kommer ned til bilen bliver jeg kontaktet at 2 vidner der har set da han kørte ind i bilen, og kan fortælle mig hvor hans bil holder. og ganske rigtig t holder der en seat med smadret front, i samme farve som i stumper der ligger ved siden af min bil. vinduet var åbnet på hans bil, så har lagt en seddel til ham med mit nummer og at han er blevet set påkører min bil.

nu her til aften har jeg lige været over for at se om bilen stadig holdte der, men den er kørt, og han har ikke ringet, politiet vil ikke gøre noget da det er en forsikrings sag, men hvad gør jeg hvis han nægtet sig skyldig? skal lige siges jeg har halvdelen af hans kofanger som lå ved siden af min bil, så der slet ingen tivl om det er ham


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stikker af fra skade på bil!
  • #1   5. dec 2014 Så har du vel taget 400 billeder og fået navn og nummer på alle vidner?


  • #2   5. dec 2014 Du skrev vel hans nummerplade ned eller tog et billede af hans bil? og af de dele der røg af?

  • #3   5. dec 2014 Håber jeg da os du har, ellers har du ikke noget at have det i

  • #4   5. dec 2014 smiley

  • #6   5. dec 2014 Bed om at tale med deres chef hos Politiet, de har da pligt til at optage rapport når du vil anmelde et hærværk af din brugsgenstand.

  • #7   5. dec 2014 Tom det er ikke hærværk, det er en parkeringsskade, så det er forsikring, og når han har vidner er det jo ikke noget problem.

  • #8   5. dec 2014 Så du mener ikke der er sket et lovbrud ved at flygte fra et færdselsuheld hvor man har beskadiget en andens køretøj, at dette kan man bare gøre ?

    Uden at være jurist, så lyder det ikke ok i mine øre og vil nu også mene at hvis der er tale om et lovbrud så har politiet pligt til at optage rapport.

    Underligt signal politiet sender, at hvis man påkører et andet køretøj så kan man bare snige sig væk og at dette er OK....det må man bare klare selv med sin forsikring.

    Forsikringsselskabet, hvad skal de bruge vidner til ? De har da ikke nogen bemyndigelse til at afhøre nogen


  • #10   5. dec 2014 Næææ men det er dem som skal betale, og som fordeler skyld... De retter sig ikke efter politiets rapporter.

  • #11   5. dec 2014 Du glemmer en vigtig ting.

    Forsikringsselskaber har i sidste ende ikke nogen bemyndigelse til at dømme nogen som helst, hvis vedkommende nægter forholdet. Og hvis man ikke som minimum har en politirapport at køre en sag videre på hvis man ønsker, ja så står man svagt.

    Uanset hvad, kan jeg stadig ikke forstå at der ikke er foregået noget ulovligt ved at flygte fra et færdselsuheld og uanset hvad du siger, så tror jeg ikke på at det skulle være lige efter bogen og man er i sin fulde ret til at stikke af.


  • #12   5. dec 2014 Googlede lige et par sager.

    Her er citat fra en af dem....som stort set er enslydende..

    Østjyllands Politi oplyser, at det straffes med bøde, hvis man stikker af fra et trafikuheld. Også selv om der kun er sket materiel skade.


  • #13   5. dec 2014 Glem alt om politiet. så længe du har vidner er det nok til at has forsikrings selskab æder den. har lige været møllen igennem

    vidnet var nr 1


  • #14   5. dec 2014 self. har jeg billeder, nummerplade og alt det der.

    hvorfor jeg ikke ventede ved bilen? ja det kunne jeg også have gjort, men det var jo ikke til at vide hvornår han ville dukke op ingen.

    har snakket med politiet ingen og de siger det er op til min forsikring at kører sagen, de ville ikke komme ud og undersøge sagern nærmere, de kunne kun oplyse er det sted jeg fandt bilen det var også i det kvater manden bor

    skal lige siges det sted er kun minumum 50 m fra hvor han påkørte min bil


  • #15   7. maj 2018 Har selv oplevet en som køre ind en min bil hvor den var parkeret på offentlig vej, heldigvis have et vidne set registreringsnummer, det anmelde jeg til politiet fordi jeg naturligvis ikke ville betale selvrisiko.

    Sagen kom i retten og vedkommen blev dømt, og jeg slap for selvrisiko - alt sammen kun fordi et vidne sætte i seddel i min forrude med oplysningerne.

    Ps: Det er strafbart at stikke af fra et trafikuheld, derfor kan det roligt anmeldes uanset hvad, og politi må IKKE afvise at modtage anmeldelsen. Og uden en anmeldelse får vedkommende kun selvrisikoen ved forsikringen og ikke den medfølgende bøde, hvilet vedkommen fortjener, så derfor anmeld det altid når det er muligt.


  • #16   7. maj 2018 #15
    håber da lidt han fandt ud af det for ca. 4 år siden... smiley


  • #17   7. maj 2018 #16
    Ja og som du kan læse, skriver jeg ikke til OP men i generalle vendinger så dem som læser det nu og i fremtiden får mit budskab smiley


Kommentér på:
Stikker af fra skade på bil!

Annonce