{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Stikker af fra Garanti..!! {{forumTopicSubject}}

hey folkses.. jeg har et problem, ja eller det er nu mest min kærstes problem, men hendes problem er oz mit problem..

Hun købte for 3 måneder siden en golf 4 ved en forhandler, de har siden haft bilen oppe et par gange eller tre, alle gangene er bremserne blevet påtalt fordi de har rystet og hylet, og det er blevet forsøgt repreret, men ikke med det store held da blien altid er begyndt at ryste igen inden for et par dage, og den har spildt olie.. nu ringede hun så til forhandlern i dag for at få dem til at lave det sidste bilen fejler, svaret hun fik da hun ringede for at bestille tid var at reklamationsretten var ophørt..

Nu vil jeg gerne vide hvad i syntes vi skal gøre.. hun har snakket med en advokat der siger hun skal skrive et brevtil dem og gøre opmærksom på hun har talt med en advokat og at der i følge købeloven er 6 måneders reklamations ret..

er der nogle af jer der ved hvor man kan læse om købeloven gerne på letforstålig dansk (altså ikke jura sprog)

Er der nogle af jer der har prøvet noget ligende, og hvad gjorde i? og hvordan gik det..??

MVH Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stikker af fra Garanti..!!
  • #1   9. jan 2008 Hvis de har rodet med bremserne en gang og det så er kommet igen, så hænger de også stadig på den. Jeg mener altså også der er 6 mdr garanti på brugt biler.

  • #2   9. jan 2008 Det er så typisk de bilforhandlere. da jeg købte min var der noget galt med udstødningen og andre småting .. På papirerne står der 6mdr's 100% garanti .. Men nææ nej, sådan nogle ting dækkede deres lov lige pludselig ikke og dit og dat.. Så der var ikke andet at gøre end at leve med det..

  • #5   9. jan 2008 Kasper P, der er ikke garanti der er reklamations ret, og ved oz god hvad det ca indebære men ville gerne kunne referere til bestemte steder når jeg skal skrive ''trusselsbrevet''

  • #6   9. jan 2008 fdm stinker!

    dem der vinder deres tests er dem som har betalt mest!!

    det er fact, det kan ikke diskutteres.!

    fdm kan absolut ingenting!

    §1.


  • #7   9. jan 2008 hun har vis en venindes far der er advokat, der godt ville hjælpe, ved ikke om det er ham hun har snakket med, men der er i hvertfald en advokat der har rådet hande til at skrive et brev til dem.. med ved ikke lige hvad jeg skal skrive i sådan et brev så det ikke kommer til at se helt amatøragtigt ud..!!

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #8   9. jan 2008 Det er korrekt at der er 6 mdrs reklamationsret, men de reperationer de har udført er der 12mdrs reklamationsret over. Det var hvad jeg fik at vide ved Toyota, angående et tilbagevendende problem med min Sportsvan.

  • #9   9. jan 2008 de første 6 mdr. er det forhandleren der skal bevise at fejlen ikke var på bilen på købstidspunktet. og de næste 6 mdr. skal du bevise at det var den....

  • #10   9. jan 2008 Husk at det skal foregå skriftligt, skriftligt, skriftligt og når du sender brevet af sted skal det være anbefalet, og en advokat er et must når de løber fra deres ansvar. FDM hmm har selv tidligere været medlem af FDM i mange år, men det ene gang hvor jeg havde købt en BMW hos en grøftekantsforhandler var de til absolut ingen hjælp overhovedet. ( blev truet på liv og lemmer af hans samarbejdspartner, et værksted på gl.køge landevej)

  • #11   9. jan 2008 forbrugerrådet?

  • #12   9. jan 2008 Mazda 2,3T MPS . :
    Jeg var skam parat til hvad som helst de havde bedt mig om jeg tilbød at sende/komme ind med alt skriftligt materiale vidneudsagn m.v. men fik besked om at de ikke havde tid.


Kommentér på:
Stikker af fra Garanti..!!

Annonce