{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

Hjælp til spørgsmål! {{forumTopicSubject}}

Godaften Bg!

Jeg er 22 og går og overvejer at få taxa kørekort, har haft kørekort til bil i 4,5år, men jeg har hørt at jeg ikke kan få det pga mit syn, ser 8% på venstre øje og 100% på højre og kan uden problemer køre bil.!
Så vil høre om der er nogle her inde der ved noget eller ved hvor jeg kan få svar på mit spørgsmål!

MVH
Maes! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til spørgsmål!
  • Alexander A
    Alexander A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 44
  • #2   11. jan 2015 Det må være svært at afstandsbedømme med så lidt syn på det ene øje, skulle man mene?

  • #3   11. jan 2015 Det kan din læge svare dig på

  • #4   12. jan 2015 #3 det er så ikke alle læger der ved hvad de snakker om... da jeg tog mit taxakort i 2012 var der lige kommet nye regler - mindre synskrav - og min læge gad ikke engang at lave min synstest da hun ikke mente jeg så godt nok til at få erhvervskortet. Jeg viste hende de nye synskrav der var kommet, men hun mente at det var noget jeg selv havde skrevet smiley O_o smiley så måtte igen forbi en øjenlæge og få synstest og have den med op til lægen igen, denne gang var det så en ældre mand der skulle lave erklæringen (der er 5 læger i den praktis jeg er tilknyttet) og han kunne ikke forstå hvorfor hun ikke havde lavet erklæringen færdig sidst for der var jo ingen problemer.... fortalte ham hvad der var sket og derefter hentede han hende ind og gav hende en skideballe og bad hende om at sige undskyld for at spilde min tid smiley og erklæringen skulle jeg heller ikke betale for - mener den kostede 500 kr.

    Men til TS, jeg tror dit syn er for lavt smiley for som jeg læser vejledningen så skal du have det der svarer til 10% syn på det dårligeste øje... MEN om du kan løse det med briller ved jeg ikke smiley

    men udskriv denne vejledning (det er gruppe 2 der er med taxa/erhvervskort) og tag den med i en brillebutik og få lavet en synstest der - bare forklar dem fra start at du ikke er kommet for at købe, men kun få lavet en saglig synstest. De kan så fortælle dig ud fra de tal der står i vejledningen om du kan komme videre med kortet.
    http://www.vos.dk/wp-content/uploads/2012/11/Trafiksyn.pdf Det er et direkte link til PDF filen, så den downloader / åbner den automatisk

    Dog skal du også være opmærksom på at der er flere centraler/vognmænd der kræver at man er over en vis alder for at måtte køre hos dem, dette er dels pga. forsikringen men også fordi det ikke er alle yngre der kan styre lysten i en stor fin mercer smiley


  • #5   12. jan 2015 Kim B .. Den har jeg aldrig oplevet .. Startet selv med at køre da jeg var 22 .. ingen problemer med at finde job.. Dog får man små knapt så fine biler at køre i til start f.x. skoda/passat.. Jeg fik dog hurtig E 270CDI at køre i

  • #6   12. jan 2015 Erik det er også 13 år siden og erhvervsforsikringer er kun steget i pris og nogle af selskaberne stiller det som krav overfor vognmanden at chaufføren skal have en vis alder.

  • #7   12. jan 2015 Kim B ..Nej de kræver ikke en vis alder men derimod er forsikringen billigere hvis chaufføren har en vis alder

  • #8   12. jan 2015 Ved den vognmand hvor jeg kører der er der på et par af hans biler krav om at chaufføren skal være over 32 år for at forsikringen dækker ved skade. Det er bl.a. på stor bilerne der er dette krav.



  • #10   12. jan 2015 Fuck en dårlig overskrift! smiley men det er jo også BG, så man kan snart ikke blive overrasket mere smiley

  • #11   12. jan 2015 #9 du er da en hat og høre på... Hjernen vender sig til ens øjne og tilpasser sig derefter... Jeg skeler på det ene øje og her har min hjerne også tilpasset sig efter mit syn rammer "skævt" til forhold en der ikke skeler.

Kommentér på:
Hjælp til spørgsmål!

Annonce