{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Køb af Zafira A OPC 2.0 turbo {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg søger en gulpladet vogn med lidt heste.
Har kigget på en Zafira A OPC 2.0 turbo fra 2003 med 160.000km bag sig. Jeg har KUN haft Audi så er lidt uviden om opels motor. Er det en bil der holder ? Noget jeg skal være særlig opmærksom på når jeg er ude og kigge på den?
jeg har søgt på forum herinde men har ikke rigtig kunne få noget svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Zafira A OPC 2.0 turbo
  • #1   9. jun 2015 købt en i december køre godt dog er turboen ikke den bedste har skiftet min og dem der havde den før skiftede den da de fik den i 2012/13

  • #2   9. jun 2015 Jeg har to der kører upåklageligt.

  • #3   9. jun 2015 Generelt skal du være opmærksom på følgende ved Zafira a:

    * Rust i underkanten af døre og bagklap. Vær især obs på, hvis det er sjusket repareret
    * Hjullejerne har det med at gå til, hvis man kører med 17" hjul eller derover.
    * Køleren til AC sidder meget udsat.. tjek at det virker
    * Armlænet (hvis der er et) mellem forsæderne har det med at gå i stykker.. tjek at det virker 100%
    * Rust på det nederste af dørene under pyntelisten
    * Forsæderne kan ikke komme så langt tilbage - vær 100% sikker på at du kan være der ordentligt
    * I OPC er forsæderne MEGET skålformet.. vær obs på om du kan komme ok ind og ud.
    * Tjek at boardcomputerens skræm virker 100% uden pixelfejl.


  • #4   9. jun 2015 Jeg har en Astra G OPC og det er helt samme drivlinje, og det spiller bare

  • #5   9. jun 2015 Motoren og gearkasse ville jeg ikke være så bekymret for. Største svaghed på motoren er følgende:
    - Turbo, kan afhjælpes ved at opgradere til turbo'en fra en Z20LEH, den er os billigere.
    - Olietyve. Har det med at gå på dem, kan ses ved blå røg når den startes.
    - Brænder stempel 3, dette sker dog kun ved meget hård og lang tids belastning og høj temperatur. Grunden til det er at turboens turbinehus sidder meget tæt på cylinder 3 og derved vil temperaturen kunne være meget høj der.

    Generelt ville jeg ikke være bange for at købe en Zafira A OPC. Alt taget i betragtning er det en billig bil at holde kørende.
    Du kan også nedveje den, som jeg har fx. har gjort på min, så koster den ikke andet end godt 3000,- i årlig vægtafgift.


  • #6   9. jun 2015 bare af ren og skær nysgerrighed... nu ved jeg på min diesel-zaffi, at det at skulle skifte koblingen er et absolut helvede.. er det nemmere på en OPC ræser?

  • #7   9. jun 2015 Hvis du har adgang til en lift er det let nok.
    Ned med forbro og af med gearkasse. Det kan os godt laves ved at klodse bilen op, men det tager noget længere tid og elendige arbejdsstillinger smiley


  • #8   9. jun 2015 jeg får en zafia opc -på gule plader årg 07 nedvejet -alt i udstyr tilsalg -her snart skirv
    privat hvis det er -smil :


Kommentér på:
Køb af Zafira A OPC 2.0 turbo

Annonce