{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  WTF P-BØDE
  • #1   6. feb 2016 Der er nok et skilt ved indkørslen der fortæller at reglerne gælder fra kl 00:00 til kl 24:00?

  • #2   6. feb 2016 Du kan vel altid få en p-afgift hvis du parkere ulovligt ligemeget klokkeslettet.

    Så hvad gjorde du? =)


  • #3   6. feb 2016 det var mørkt kunne ikke se den lorte skilt! står de bare og camper de der p-vagter mand fuck dem.

  • #4   6. feb 2016 Ja. Hvad fanden bilder han/hun sig ind at passe sit arbejde?

  • #6   6. feb 2016 Til kulturnatten i København parkerede jeg også en sen aften et sted hvor der ingen skilte var.
    Altså, indtil næste dag.
    Så kunne man tydeligt se P-skiltene - oppe i 2 meters højde...!!


  • #7   6. feb 2016 #Roterende fis

    fuck dig selv din lorte ged gå hjem og vug hos din mor


  • #9   6. feb 2016 Forstår ikke indlægget...megumi
    Tuder du over at du parkerer ulovligt og at du får en bøde..?..:)..( og du har aldrig været i liiiige den netto før:)...?..
    Ha ha ... Visse forum oprettelser på denne side...


  • #10   6. feb 2016 zzz

  • #11   6. feb 2016 Jeg fik engang tæv fordi jeg knaldede en pige... Det var jo mørkt og kunne sgu ikke se hendes vielsesring. Hvad fanden sker der lige for ægtemænd? Ligger de bare på lur hele tiden???


  • #12   6. feb 2016

    profilbillede
  • #13   6. feb 2016 p vagter er sadister

  • #14   6. feb 2016 P-manden var nok træt af alle dine tråde, men hvem ved?

  • #15   6. feb 2016 Taaaak ved vores lille netto på Vestsjælland må man kun parkere en time, har set mange netto med 1 times parkering.

  • #16   6. feb 2016 Man kan købe sådan et parkeringsur for 2-300 kr, hvorfor har du ikke bare gjort det?

  • #17   6. feb 2016 Når i er færdige med at tude, så har jeg den holdning at P selskaberne med vilje skilter absolut mindst muligt, og dårligst muligt.

    Det værste jeg har prøvet var OK tanken Kolding NV (Bramdrupdam).

    Her er GPS koordinaterne så kan i selv finde ud af om det er fucked up eller ej..

    WGS84
    55°31'41.6"N 9°27'55.4"E
    WGS84 DDM
    55°31.694'N 9°27.924'E
    WGS84 decimal (lat, lon)
    55.528225, 9.465395
    ETRS89 UTM32N (øst, nord)
    529378, 6153673

    Ok indkørsel til OK tanken og så noget P plads nogle perlesten bagved. Der er hegn hele vejen rundt om, men som det kan ses er pladsen stor. Der er to virksomheder inde på pladsen.

    Fik en P bøde for at holde i perlestenene en lørdag aften i 3 timer.

    Det var vi temmelig nederen over og går derfor i gang med at lede efter et P skilt. Der er ingen skilte på P pladsen overhovedet. Der er hegn hele vejen rundt og ikke et sted er der stripset et skilt op.

    Vi tanker bilen før vi kører, og det er her jeg tænker hmmm lad os lige se ude ved hovedvejen, og ganske rigtigt. Der står et SORT skilt med Hvid skrift, og skriften er størrelse fucking 12 (Word). Seriøst den er ikke ret meget større end den skrift jeg skriver her.

    Samtidig med det står der en hel roman. Hvem fanden har tid eller mulighed for at læse det når man svinger ind på en tankstation fra en gigatrafikeret hovedvej med cykelsti ? Man kan jo ikke bare blinke til højre og så vente midt på vejen til man har læst skiltet ? Og selvom man læser det, så tror man jo det bare gælder OK tanken, og området omkring den...

    Klagede over den, og har aldrig hørt mere til det...


  • #18   6. feb 2016 Regler gælder også efter mørkets frembud smiley

  • #19   6. feb 2016 *smider mere brænde på bålet*

    Hvis det her er det omtalte skilt, så burde man enten få Squash briller eller aflevere sit kørekort, hvis man ikke kan få budskabet fra den inden man drejer.


    profilbillede
  • #20   6. feb 2016 Hold da op et tudeindlæg igen.

  • #21   7. feb 2016 Megumi Shitzu det undrer sgu da ingen du har fået en bøde. de indlæg du normalt lægger op, viser da med al tydelighed at du er så snot dum, at du kunne få en parkeringsbøde uden at have parkeret nogle steder....

  • #22   7. feb 2016 Der er Max en time pakering på alle netto p pladser i netto's åbningstid og de er forbeholdt netto's kunder :):) så husk p skiven

  • #23   7. feb 2016 Nu vi snakker om P-tid hos supermarkeder...

    Hvis Fakta virkelig havde humor, så havde de kun 10 minuttes parkering på deres P-pladser. Fordi det tager jo kun 5-min i Fakta. smiley


  • #24   7. feb 2016 Fakta i Stubbekøbing har fjernet P-skiltene med begrænsningerne, efter flere af deres kunder havde skrevet at de ikke handlede der igen, før man ikke tog en risiko for en en bøde.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #25   7. feb 2016 Man kan jo få en P-AFGIFT på flere måder, hvis man fx ikke parkerer korrekt i en bås, ikke stiller sin p-skive, eller at man har gjort de to første ting rigtigt, men parkerer for længe...

    Så hvad har du gjort forkert?


  • #26   7. feb 2016 mikkel.. det havde jeg ikke lige set.. smiley men fedt nok

  • #27   7. feb 2016 K9, nej det skal man ikke, man ser ikke et sort skilt, det forsvinder fuldstændig og især når det er mørkt. Samtidig står der jo også tydeligt at man må tanke og ikke parkere. Hvorfor står der ikke bare parkering forbudt ? Og hvorfor er der ikke skilte inde på pladsen. Dem ville folk da have nemmere ved at se ?

  • #29   7. feb 2016 #19.. det virker jo meget mærkeligt, hvis der som beskrevet er p- pladser bag tanken, så kan man for pokker ikke tanke der, man må gå udefra at p pladserne er til at parkere... og hvis der ikke står skilte at det er privat/personale parkering ved siden af så tror da pokker at man bliver forvirret

  • #31   7. feb 2016 Mirza... Come on.., tror sgu nogen gange at jeres hjerner spinner en anden vej end min.
    Der står jo højt og tydeligt at der er parkering forbudt, men at du godt må tanke.....
    Altså den er da ik sværere at regne ud end det der står på skiltet... Endda " sort på Hvidt"....hvad du må og ikke må.....


  • #32   7. feb 2016 Chris C så syntes jeg du skal køre derud klokken 19 om aftenen hvor der er mørkt en fredag i mylretid, så garanterer jeg dig for at du ikke ser noget skilt.

    100% det er en pengemaskine og det er gjort mest muligt besværligt at se skiltet. Og som Mirza skriver, der er to andre virksomheder på adressen også.


  • #33   7. feb 2016 Men skiltene står der, og det er førens ansvar at sætte sig ind i reglerne.
    Så der er ikke så meget at diskuterer.


  • #34   7. feb 2016 Nogen der henter popcorn?!?!?!?! smiley

  • #35   7. feb 2016 smiley Du kunne f.eks. selv hente nogen i Netto smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #36   7. feb 2016 Og få en WTF-BØDE oveni... smiley

  • #37   7. feb 2016 Efter at ha læst det her indlæg, tør jeg sgu da ikke komme i Netto mere..... Ligemeget, køre lige i Fakta og henter lidt popcorn.!

  • #38   7. feb 2016 Altså jeg har det ligesom med det her, men nå ja det er selvfølgelig trafikkanternes ansvar at orientere sig... For der er jo ingen ide i at skilte så usynligt som muligt..

    profilbillede
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #39   7. feb 2016 Hvis man skilter så usynligt som muligt, så er det da bondefangeri... Fedt billede ellers... :-S

  • #41   7. feb 2016 Du har holdt ulovligt i en eller anden form, derfor har du fået en p-bøde.

    Smil og betal den - længere er den ikke.
    Havde du holdt lovlig parkeret og kunne dokumentere det med billeder osv, så havde du vel ikke whinet herinde?


  • #42   7. feb 2016 Nu ved jeg ikke om det er trådstarter eller mig du refererer til, men jeg tog billeder af hele pladsen og sendte til dem.

    Loven siger følgende:

    § 4. Hvis der på en parkeringsplads, hvor parkering er underlagt rent privatretlige regler, skal kunne pålægges en kontrolafgift for manglende overholdelse af de vilkår, der er fastsat for parkering på pladsen, skal der på parkeringspladsen være et passende antal skilte med disse nærmere vilkår. Skiltene kan integreres med betalingsautomater.

    Jeg mener ikke det er nok at man skilter ved indkørslen, men de 4 fodboldbaners p-pladser der er bagved skilter man overhovedet ikke på. Samtidig nævnes en tankstation på skiltet og der står ikke noget om de øvrige virksomheder på matriklen.

    Igen, går jeg ud fra at det er derfor jeg ikke har hørt mere fra dem efter jeg klagede, så jeg tuder ikke. Jeg prøver bare at sige at det ikke altid giver sig selv, og det ikke er altid at P selskaberne overholder reglerne, og at de nogle gange i min optik har en pengemaskine ved at skilte dårligt og utydeligt.

    Hvis det handler om de ikke vil have folk til at parkere der kunne de vel smække et par skilte mere op, og jeg går også ud fra at prisen på et skilt er den samme om det er med sort baggrund eller neongul. Det neongule har man så mulighed for at se.

    Derfor fremsætter jeg en tese om at man fra P selskabets side har en vis interesse i at folk parkerer der og ikke ser skiltningen for så bagefter at kunne skrive et par tusind kroner ud i bøder om dagen. Det er da god forretning.

    Har i andre en anden holdning så er i velkommen til den.


  • #43   7. feb 2016 Smil og betal den, det er din egen skyld osv.. Alle er så voksne, og det er fedt at tale ned til andre når man ikke selv lige har fået en p-bøde for nylig.

    Det er vel hans egen skyld men kan sgu ikke se han nægter det nogle steder, han undrer sig vel bare over tidspunktet. Og mens de artige der aldrig får p-bøder lovpriser sig lidt mere og taler ned til synderne, så vil jeg heller ikke mene at p-vagterne holder sig til reglerne altid.

    Havde engang handlet i fakta og glemt at stille p-skiven, men nåede at stoppe p-vagten. Han insisterede på at skrive sin bøde færdig, men reglerne siger jeg må stoppe ham. Tænk sig hvis man ikke havde vidst det? Så havde han bare skrevet den færdig.

    I føtex glemte jeg det også engang... men kom i tanker om det og gik tilbage. Der stod han og gloede ned i bilen, 30 sek. efter jeg havde forladt den. 100% jeg havde haft en bøde, selvom han LIGE havde set mig gå ind i føtex og altså ikke misbruge parkeringspladsen. Men ja, REGLER er vel regler siger de voksne så... Godt i aldrig gør noget forkert.

    Jeg kan i hvert fald godt forstå hvis andre føler det som lidt af en pengemaskine...


  • #44   7. feb 2016 @ Megumi: Sæt en GoPro i panden og tag så turen en sen aften nøjagtigt som du beskriver den, mens kameraet optager.
    Send så filmen ind til P-selskabet og spørg dem hvor deres skilt er henne smiley


  • #45   7. feb 2016 Emil K..
    Står sgu ved mine ord... Har selv fået den her...( billede forsøges uploadet af bøde) Men mængden af ligegyldige indlæg omkring folk der ikke har set et skildt og skriften skulle være med neon samt lys på skiltet .. Så folk ik kommer til at betale ... så JA jeg Siger det er tude indlæg.. Jeg betalte de 750kr, og gider da ikke tude over det... Så det handler ikke om at tale ned ... Det handler om at tage ansvar for sine handlinger.. " smil og betal"...so to speak..
    Sindssygt sure penge ja... Og en pengemaskine ja... Helt sikkert også steder hvor skiltningen er lavet for at gøre mindst mulig opmærksom på sig selv....men kom nu videre betal de gryn istedet for at tude på nettet...


  • #46   7. feb 2016 Bøden

    profilbillede
  • #47   7. feb 2016 Er sku snart så træt af folk som har så travlt med at give andre folk skylden for de har fået en bøde (ikke at jeg siger at tråd start giver skylden til nogle men generelt set) feks en p bøde så det p vagternes skyld eller hvis de bliver blizet af en fotovogn er det politiet der er dumme og usportlige helt ærligt er det "fjolset" bag rattet der er den dumme længere er den ikke....

    men er da helt enig i at skiltningen på nogle pladser er mega dårlige..


  • #48   7. feb 2016 Der jo bare glemt p skive ikke andet

  • #49   7. feb 2016 Der skal være rimelighed i alting.
    Skiltning skal være tydelig og klart synlig, jeg tænker at det står beskrevet i en eller anden lovtekst somewhere.

    Ellers kunne P-afgiftsnylterne jo bare gemme deres skiltning godt af vejen inde i hækken og stadig påstå, at "Jamen der er skam skiltet på pladsen"

    Omvendt så er det også lidt til grin at parkere 2 meter foran et skilt hvor der står "Parkering forbudt"...

    Men der vil altid være tale om en afvejning. Som bilist har man sg travlt med at holde øje med alt fra hunde og løsgående børn, til racercyklister og rumænske lastvognschauffører der ikke ved forskel på højre og venstre.
    Det ER forståeligt at vi overser et skilt i ny og næ!
    Omvendt gider vi jo heller ikke hele vores vejnet plastret til i alle mulige og umulige skilte - det er altså lidt en balancegang at få skiltet ordentligt, synligt og korrekt uden at lave en decideret skilteskov.

    Jeg vil nok mene, at det tilfælde som "Megumi" fortæller om her er i "underskiltningskategorien"

    Men måske skal vi som bilister nok bare lære at kontrollere alle mulige mærkelige love og regler og skilte og forordninger når vi begiver os ud i den store trafik, og så kontrollere igen når vi parkerer og forlader vores bil.
    Hvem kan fx reglerne om afstand til vejkryds ved parkering?

    Pisseirriterende!

    Just my 50...


  • #50   7. feb 2016 Netto har placeret deres så smart, at der til tider gror Efeu/vedbend hen over, og så kan man ikke se det lille "max 1 time" skit på 25x25cm(eller hvad det er).

    Det er selvfølgelig surt at få en bøde. Men p-vagten passer jo bare sit arbejde.



    Selvom jeg mener at p-vagter er nogle fede sadistiske idioter. En ansøgning til sådan et job, må betragtes som en fetisch a la være voksenbaby, onanere med en kaktus eller nappe en spiller til "2 girls 1 cup."

    Jeg HADER p-vagter.


  • #51   7. feb 2016 Jeg spurgte engang en P-vagt om ikke han lige gad kontrollere min bil smiley
    Det smilede han af og sagde at det ville han da skam gerne smiley
    Jeg sagde så at dæktryksmåleren findes i handskerummet, og hvis min bil manglede olie var der en ekstra dunk omme i bagagerummet smiley
    Det synes han også var funny.

    P-vagter er bare mennesker, ligesom vi andre. Måske har nogle af dem endda selv en bil....


  • #52   7. feb 2016 Du har ret...vil gerne tilbyde min lokale p-vagt en bilvask. Han kan bare stille den i frigear, på kanten af havnen...så skal jeg nok tage mig af resten.


    Jeg tror ikke på at menneskerder ikke har en eller anden form for ekstremt kontrolbehov, bliver p-vagter. Betragter dem som en slags hjemmeværns-rejects. Den type der næsten kan finde på at lave en civil anholdelse på dig, hvis din cykel mangler en refleks....


  • #53   7. feb 2016 smiley

  • #54   7. feb 2016 Sjovt som ordet "pengemaskine" har fået sådan en negativ klang? Jeg gad sgu da godt have en pengemaskine. smiley

    Jeg må indrømme at jeg sagtens kunne finde på at tage et job som P-vagt. Af flere årsager: Jeg gad godt bokse med Linse Kessler og fordi jeg ville være den dårligste P-vagt nogensinde. Alle ville parkere gratis på min vagt. smiley smiley


  • #55   8. feb 2016 P-vagter er bare bunden af socialt affald.

  • #56   8. feb 2016 Ja ja.., skarpe folk er der nok af på BG...
    Enten er det udlændinge der stjæler vores jobs eller også er p-vagter det laveste af det laveste..
    P-vagter er alm mennesker med et Arb...
    Sikkert mange grunde til at man får det job..,
    Vær da glad for at det stadig er folk der er danskere der har jobbet..,
    Vent til om nogle år hvor det er folk fra andre EU-lande som tager jobbet som måske er endnu mere firkantede end de nuværende er..


  • #57   8. feb 2016 Folk vil IKKE irettesættes idag. De tror altid at de har ret til at bøje de regler de nu engang er underlagt. De snakker i telefon når de kører i bil/på cykel. De blinker ikke, de GIDER ikke at holde til højre, kører over for rødt. Og nej, man må IKKE påpege at de gør noget forkert. De må og skal bare have lov at fortsætte som de gør - for alt i Verden!

    Det samme gælder også parkering...


  • #58   8. feb 2016 Chris
    P-vagter er det kun fordi de var for dumme til at blive opvasker i et baggårdskøkken. Ingen normale mennesker finder glæde i at genere andre og forsøge at ødelægge deres dag, så skal man da være lavere end lort ligesom en p-vagt.
    Og stop så med at kalde det et arbejde, de svin laver reelt ikke andet end at gå rundt og kigge på biler.

    Allan
    Forskellen er at politiet skal tage sig af alle de ting du nævner først, mens uuddannede mentalt retarderede underudviklede røvhuller må få lov til at skrive p-afgifter.


  • #59   8. feb 2016 Pind.. det var godt nok meget grimt sagt.. men må jeg spørge dig hvad du selv laver ??

  • #60   8. feb 2016 Pind
    Hvis P-vagter er uuddannede mentalt retarderede underudviklede røvhuller, hvad skal man så kalde dem der ikke engang kan finde ud af parkere deres bil korrekt?
    smiley


  • #61   8. feb 2016 LilleDan
    Det er p-vagternes kollegaer og dem selv smiley


  • #62   8. feb 2016 Hvad bilder i jer egentlig ind, at parkere efter reglerne? Det er morakkere som jer, der skyld i at et nobelt erhverv som p-chikanist måske en dag uddør. Jeg vil fra nu af indføre "p-vagt awareness day", hvor alle skal parkere som de lyster. Betragt det som en slags lands-indsamling.


  • #63   8. feb 2016 Sikke dog en afstumpet holdning nogen viser her! smiley

    Mener I også at alle andre kan behandle jeres privat ejendom som de selv ønsker, uden at I vil gøre noget ved det?




    Nej, jeg er ikke parkeringsvagt.
    Ja, jeg synes også det er irreterende at få en parkeringsafgift.
    Men jeg behøver ikke tude herinde blot fordi jeg har lavet en fejl og ikke set mig for.


  • #64   8. feb 2016 #Pind
    Du kan hverken lide Cyklister, P-Vagter og går ind for selvtægt...

    Her er et citat som du har skrevet:

    " Ingen normale mennesker finder glæde i at genere andre og forsøge at ødelægge deres dag, så skal man da være lavere end lort ligesom en p-vagt."

    Jeg vil mene (uden at overdrive) at din kæde er hoppet HELT af. Nogle vil nok kalde det uden for rækkevidde...


  • #65   8. feb 2016 Må erklære mig helt enig med Allan P.

    Det er lidt den der med at skyde budbringeren ikke ? P vagten passer sgu bare sit arbejde, ham vil jeg aldrig have problemer med. At selskabet han arbejder for så bruger tvivlsom skiltning og mystiske metoder for at kradse penge ind i kassen er noget helt andet og fortjener lige så meget kritik som alle mulige andre virksomheder der bruger gråzoner i lovgivningen.

    Men det er desværre blevet den nye Danske måde at reagere på. Snæversynethed og total mangel på horisont kendetegner desværre alt for mange Danskere. Kedelig trend.

    Når vi er i gang så skal vi vel også svine bistandsmodtagerne til (ikke politikerne) indvandrerne (ikke EU lovgivningen), selskaber med tonsvis af penge i skattely (ikke skattereglerne) osv til.. Fed fed holdning at have, total mangel på overblik og "det samlede billede".


  • #67   8. feb 2016 Det vidner vel også om en hvis mangel på forståelse for proportioner at sammenligne indvandrere/flygtninge med p-vagter. Som om sidstnævnte er en del af et større billede...

  • #68   8. feb 2016 Den må du lige uddybe, har svært ved at se hvordan flytninge, pvagter, politi, bistand, fattigkarina og alle de andre ting vi danskere konstant skal sidde og klø os i navlen på sofaen og tage stilling til ikke er en del af et "større billede" ?

  • #69   8. feb 2016 P-vagter er til sammenligning med de andre, en ligegyldig minoritet, der ikke har nogen nævneværdig samfundsmæssig betydning(det være sig negativ eller positiv for de andres vedkommende)


  • #70   8. feb 2016 Så du mener helt seriøst at du hellere ville fodre på en hær af bistandsklienter fremfor at have dem i arbejde som P vagter ?

    Shit mand, så kom kommunismens højborg lige til syne igen i Moder Danmark..


  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #71   8. feb 2016 Som tidligere borger og bilist på Frederiksberg og nu København har jeg en del bøder bag mig, i København er det jo nærmest en del af det samlede bilbudget at der også skal betales et par bøder i løbet af året, for tæt på hjørnet, hjulene udenfor linien, for tæt på udkærsel fra cykesti, for tæt på fodgængerovergang, nogen steder skal man sætte skive selvom man har p-tilladelse osv. der er sgu mange regler der kan være svære at huske og lægge mærke til, og nogen gange ved man jo godt at man parkerer på kanten af reglerne, men hvis det er midnat og man har ledt efter en plads en halv time tager man chancen..

    Her er et trick der har sparet mig for to bøder hvor p-vagten stod og var ved at skrive min bil: Lad vær at blive sur! Fortæl at du ikke kendte den regel eller har glemt at sætte skiven eller hvad det nu er der er sket, det virker selvfølgelig nok bedst hvis det er sandheden hehe..

    Ovenstående kan faktisk også benyttes overfor politibetjente, det har i hvert fald også sparet mig for et par bøder, der kommer faktisk sjældent noget ud af at hidse sig op, så er man sgu sikker på at blive skrevet for det hele! smiley


  • #72   8. feb 2016 er helt enig med w123 det har også sparet mig fra et par bøder

  • #73   9. feb 2016 RUH> nej tværtimod. Er liberal.

    Men nu er det bare sådan, at mange p-vagter er kommunalt ansatte, fordi byerne har indført 2 timers zoner. Så man kan vel næsten argumentere for, at de er dyrere for os, end bistandsklienter, men laver ca. det samme....


  • #74   9. feb 2016 Pind er da limmosine chauffør med den find vognpark han har sig

  • #75   9. feb 2016 fatter ikke man gider hidse sig kunstigt op over en sølle p bøde, ligegyldigt hvor man lige holder så skal man selv sørge for at holde sig ajour om man skal stille p skiven eller ej. kræver ikke just meget.
    l


  • #76   9. feb 2016 lol søren *Gti* du har sgu nok ret , det derfor han har den der hækvinge på, så er der siddeplads til 2 personer ekstra...

  • #77   9. feb 2016 Pind og Brian ..
    Shit nogle afstumpede holdninger..
    Husk på At når kadetten ska på tanken efter øl og smøger .. Så snyder tankstationen jer også ved at I kommer hjem med mere end I skulle ha haft :)...


  • #78   9. feb 2016 Chris C

    Ja, i bund og grund er det jo ens egen skyld, men forstår bare godt at man nogle steder kan stille et spørgsmålstegn. Direkte at give alt andet skylden virker lidt forkert, men at undre sig over skiltning og metoder kan man jo godt hvis der er noget at undre sig over.

    Min mor har en gang fået en fartbøde søndag aften 23.30 på vej på arbejde... Så bliver man sådan lidt "det plejer sgu ikke lige at ske", og hun var brand-ærgerlig over det, men fartgrænserne gælder også søndag aften, så selvfølgelig betalte hun de 3.500... Så kan man undre sig over hvor mange der kører forbi søndag aften kl. 23.30 og hvem der egentlig har været udsat for farer... Fartgrænsen gælder selvfølgelig stadigvæk, men tror at næsten samtlige billister der er kørt forbi på det tidspunkt blev napset fordi de var i god tro om at politiet var hjemme smiley

    Lidt off-topic men alligevel lidt ala det som trådstarter undrer sig over i sit indlæg smiley


  • #79   9. feb 2016 Det er da ikke afstumpet, at jeg modsat dig ikke mener at p-vagter er det mest fantastiske i verden.

  • #80   9. feb 2016 Brian er et sort hvid fjernsyn...

  • #81   9. feb 2016 Jeg besvarer dit spørgsmål, og så får jeg sådan en gang namecalling retur. Det er ikke just fremmende for debatten. Men du havde vel ikke noget at komme igen med, da du fandt ud af at mange af dem er offentligt ansatte...eller?

    Men hvis vi lige skal hæve niveauet lidt, kunne du jo læse den her, om det tidligere nævnte "større billede". Der er formentlig i denne sammenhæng ikke tale om de kommunale, men mennesker der har påtaget sig den ædle opgave at sørge for at skabe arbejdspladser...altimens de uddeler p-bøder til udrykningskøretøjer og havarerede biler...ret skal jo være ret...

    http://www.b.dk/kommentarer/parkeringsselskaber-udoever-legaliseret-tyveri


  • #82   9. feb 2016 Brian, alene overskriften på den artikel er jo essensen af det jeg prøver at sige. Det er parkeringsselskaberne, og ikke p vagterne der er nogle svin..

    Paralellen med det sort/hvide fjernsyn var for at fortælle dig at du ikke ser nuancerne hvis du bare hader P vagterne. De er bare slaver i et system og det de gør er bestemt fra højeste sted.

    Iøvrigt er der da ikke særlig mange offentligt ansatte p vagter, langt størstedelen arbejder hos private firmaer som eksempelvis parkeringsgruppen som er nogle af de værste svin i branchen...


  • #83   9. feb 2016 RUH, de SKAL skrive sådan, for tager en tankning mere end 3 mintter kan det vel i princippet kaldes en parkering medmindre vi begynder at argumenterer for at det at tanke må kaldes for en pålæsning smiley

  • #84   9. feb 2016 Og jeg har selv gået som p-vagt og vores terminaler var sådan udformet at jeg ikke på nogen måde kunne tvinge den til at skrive en afgift ud, FØR observationstiden var udløbet. Så hvis folk nåede tilbage inden 10 min fx kunne jeg lige så godt slette afgiften for den kom aldrig til at holde og det gjorde jeg også bare. Men fx på handikap der faldt hammeren med det samme uden obs tid smiley

  • #85   9. feb 2016 Danger Dane

    Jeg synes du skal prøve at læse #58 i denne tråd smiley


  • #86   10. feb 2016 Allan P, manden er da et fjols uden lige. Jeg vil ikke afvise at der er fjolser blandt p-vagterne, men der er altså også fjolser i alle andre brancher. Men at sige alle er er et fjols er bare et tegn på hans underudviklede infantile måde at udtrykke sig på smiley

  • #87   10. feb 2016 Danger Dane

    Kunne ikke være mere enig smiley

    Bare betal ved kasse et - eller to, og ta' det som en mand!


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #88   10. feb 2016 Kan man ikke parkere eller stille sin p-skive, så må man bare hoste op med de penge det nu koster...

  • #90   10. feb 2016 Lubas, der er nok en grund til at du har fået den... i hvertfald i mange tilfælde. Siger ikke at der ikke findes gribbe derude, men da jeg stadig gik som P-Vagt stak jeg gerne fingeren i jorden og tog en vurdering på sagen og mange gange gad jeg ikke bøvle med de der "måske" tilfælde, men var der ikke den store tvivl så fik de en gul seddel.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #91   10. feb 2016 Mange gange kan man godt bruge de 30 sekunder det tager at parkere ordentligt i båsen. Det korte stykke tid kan spare en for mange penge...

  • #93   10. feb 2016 #88 en vaske ægte ærke-kommunistisk holdning at have, du er en god og dygtig borger, bare bid i det sure æble uden at stille spørgsmål og betal alt det du får besked på at betale.

  • #94   10. feb 2016 Danger Dane> nu fik jeg måske også ytret mig lidt skarpt.

    Men jeg er nødt til at spørge, hvad der gjorde at du overhovedet havde lyst til at have sådan et job? Jeg er jo selv liberal, og mener man skal tage ALT arbejde hvis man kan. Men for mig, er p-vagt undtagelsen der bekræfter reglen. Jeg kan vitterligt ikke se hvad de gør gavn for.

    For mig er q-park og hvad de ellers hedder(firmaerne bag), gribbe, på niveau med de ågerkarle der udnytter at der findes dumme mennesker der er villige til at betale en rente på 26% p.a. på et lån.

    Fair nok, de har skudt papegøjen, ved at opkøbe p-pladserne foran selv den lavest omsættende aldi, og de andre har gjort det ved at "hjælpe" ludomaner og andre der ikke kan styre deres forbrug.

    Men hvis vi lige trækker alle mine holdninger fra: hvilken årsag var der så til at du lige tænkte du ville arbejde med det?


  • #95   10. feb 2016 Brian, så det faktisk som en oplagt mulighed for at få noget motion og komme lidt udenfor istedet for at sidde her og gemme mig bag panserglas på mit primære arbejde. Men modsat de fleste p-vagter har jeg altså ikke været en krakiler som de fleste andre, ergo jeg skrev ikke folk bare fordi at de holdt på stregen til en bås osv.

    Skrev bla. kun folk hvor p-skiven var overskredet, eller deres p-billet var udløbet eller de ingen p-billet havde, eller holdt på en handicap-plads <- De der var faktisk de hyppigste årsager. Stod og vurderede hver gang om jeg synes jeg kunne forsvare en evt p-afgift og kunne jeg ikke det så fik de ikke nogen.

    Og kom folk ud af døren inden jeg nåede at blive færdig jamen så var der heller ikke nogen afgift der. Men har dog skrevet en for ikke at have et synligt p-bevis da det var røget ned foran. Manden kommer så ud og han fik chancen for at gå ned og finde det frem og vise det til mig men det gad han ikke, og så fik han en afgift...


  • #96   10. feb 2016 Du lyder faktisk meget retfærdig, og jeg må da sande at nogle af mine fordomme om at ALLE skulle være røvhuller blev aflivet her. Ja ja, jeg trækker måske en smule i land, men ret skal være ret smiley

    Jeg hørte en historie fra vejle, hvor en p-vagt fik en bøde af sit eget selskab, fordi han havde glemt at sætte p-beviset i ruden, mens han selv var på arbejde. Den nægtede de at annullere. selvom han var på arbejde for selskabet i det tidsrum. Det er satme at gå i små sko, og det er den slags der har fodret mine fordomme.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #97   10. feb 2016 RUH - jeg gætter lidt på at din kommentar om at være ærke-kommunistisk, var henvendt til mig?

    Er det så også forkert at give en billist en bøde for at køre uden sikkerhedssele, eller at køre for hurtigt? Det er det samme som med min kommentar med parkering, kan man ikke finde ud af det, så kommer der en bøde, hvis du bliver taget i det.

    Hvor er fejlen i det?


  • #98   10. feb 2016 Disco: Fejlen er at der generelt er en holdning i denne tråd om at man bare skal sige tak og amen og betale sin bøde. Det er rendyrket kommunisme.

    Man er nødt til at sætte spørgsmål ved det, de boller en i røven så snart de kan komme til det. Som sagt er Parkeringsgruppen de værste møgdyr i branchen og de bruger alle de huller der er i lovgivningen, bla.a kan man ikke kontakte dem telefonisk eller pr mail, eller personligt, kun pr brevpost. Der er tidligere i KONTANT blevet sagt at det var stærkt uetisk men ikke direkte ulovligt.

    Derfor skal man stille spørgsmålstegn. Var der nu godt nok skiltet ? Var der skilte nok ? Osv.

    Bukker man sig bare ned og tage den i rxxxn så bliver de bare ved..


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #99   10. feb 2016 Er det så dermed det jeg mener?

  • #100   10. feb 2016 Det er det du skriver i post 88

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #101   10. feb 2016 Ind i mellem er der skiltet åndssvagt, og tvetydigt, kun af en grund. Er man i tvivl, så parker dog et andet sted. Det er sjovt nok op til en selv at sætte sig ind i gældende regler for det område du har tænkt dig at parkere i.

    Du har overtrådt nogle regler der er blevet udstukket, og sådan er det.

    Problemet er TIT som følger her på siden:

    "Jeg 'kom til' at køre 140 på en landevej, og blev blitzet i min fars bil, hvad sker der hvis min far oplyser, at det er mig der har kørt? Eller hvad hvis han ikke oplyser det var mig, får han så den bøde på 5 fantasillioner og 200 klip oven i, som jeg skulle have haft?"

    Eller:

    "Uh uh, jeg har parkeret et sted jeg ikke måtte parkere og har fået en p-afgift af et måvverfågging p-vagt møgsvin, det er pisse uretfærdigt, kan man slippe for at betale den på nogen måde?"


    Det er jo selvfølgeligt MIN skyld, at man ikke kan læse de skilte der nu engang er sat op, det er selvfølgeligt rigtigt. Det kan jeg godt se, jeg dumme kommunistiske møgsvin.



  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #102   10. feb 2016 Hvis du kører 180 på motorvejen og bliver taget i det, hvad er der så at gøre?

    Benægt, benægt, benægt og tag sagen i retten. Den eneste rigtige løsning kan jeg godt se...


  • #103   10. feb 2016 Nogen der ved om det var operation x eller kontant, eller hvem det var, der lavede et program, hvor folk fik bøder på steder, hvor det var umuligt at vide man ikke måtte parkere?

    Kan huske der var noget med en, hvor der blev sat skilte op, mens vedkommende holdt parkeret, og vist også en sag med en der holdt hvor den gule stribe var slidt af, så man ikke kunne se det? Og noget med Claus Bondam...nogen der husker det?


  • #104   10. feb 2016 Disco, spænd lige buen. Der er forskel på en lovovertrædelse og så P bøde som et privatejet selskab (privatretslig lovgivning) skal tjene pengene på..

    Det er sjovt nok op til en selv at sætte sig ind i gældende regler for det område du har tænkt dig at parkere i.

    Det er det sjovt nok ikke nej, det er faktisk P selskabets pligt at sikre at der med skiltning slet ikke kan være tvivl om man må parkere der eller ej. Du kan lige få lovteksten på området igen:

    § 4. Hvis der på en parkeringsplads, hvor parkering er underlagt rent privatretlige regler, skal kunne pålægges en kontrolafgift for manglende overholdelse af de vilkår, der er fastsat for parkering på pladsen, skal der på parkeringspladsen være et passende antal skilte med disse nærmere vilkår. Skiltene kan integreres med betalingsautomater.

    P bøder har intet med færdselsloven at gøre, og du blander det totalt sammen med fartbøder og alt muligt andet.

    Politiet laver ikke P bøder på parkeringspladser, det gør de hvis du parkerer på et busstop, eller foran en indkørsel. Men så er vi også over i færdselslovens paragraffer. Det her er privatretsligt.

    Så det du skriver giver lige så meget mening som at hvis min elregning pludselig var på 20.000.- kroner så skal man bare betale den uden at kigge på måleren, og ringe til elselskabet og spørge hvad der lige sker...



  • #105   10. feb 2016 Kan vi ikke blive enige om at P bøder på P pladser hvor det er et PRIVAT selskab der laver bøderne IKKE har noget med færdselsloven at gøre ?

    Kig på lovteksten igen. Der står tydeligt "skal der på parkeringspladsen være et passende antal skilte"

    Prøv så lige at trille op i tråden. Der hvor jeg holdt parkeret var der overhovedet INGEN skilte PÅ parkeringspladsen. De stod ude ved fortovet ved indkørslen og der er IKKE trykket skilt på bagsiden heller.
    Eneste chance jeg har for at opdage dem er mens jeg kører ind. Ud over det er de sorte (med vilje) så de overhovedet ikke kan ses og slet ikke i mørke. Skriften er ikke med refleks. I min bog kunne de lige så godt have trukket sløringsnet hen over dem.



  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #106   10. feb 2016 Hedder det ikke spænd hjelmen og ikke buen? At buen kan være spændt for hårdt er noget andet.

    Det jeg vil frem til er, at her på siden tuder og piver folk for det meste over en SELVFORSKYLDT fejl som de er blevet straffet for, og forsøger at tørre den af på alle andre. Det er åbenbart typisk at man gør den slags nu om dage.

    Det med p-AFGIFTER og fartBØDER blev ikke blandet sammen? Politiet er de eneste der skriver bøder, p-vagter giver dig en p-afgift eller kontrol-afgift.

    Det er givet som to forskellige eksempler på at man, som tidligere nævnt, forsøger at tørre sin fejl af på andre.

    Har jeg forresten noget sted angrebet dig personligt, siden du pludseligt blev så hamrende klam og offensiv og kalde mig for en ærke-kommunist?


  • #107   10. feb 2016 Skal vi ikke blive enige om at det hedder en Parkeringsafgift/Kontrolafgift, ikke en bøde. smiley

    Jeg forstår ikke at det i dagens Danmark kan undre nogen, at man, når man kører fra vejen og ind på et privat område, kan risikerer at skulle følge nogle regler for at parkere der.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #108   10. feb 2016 Nemlig Per. Det er ved at være amerikanske tilstande.... Foruroligende må man sige!

  • #109   10. feb 2016 Onkel Per, det er jeg fuldstændig enig med dig i. Det forudsætter bare at det private P selskab overholder reglerne.

    Disco, nu er det jo dig der kalder mig klam. Det er da sjovt at en hjælpeadmin kan gå til sådanne yderligheder?

    Kommunist er ikke et skældsord, og jeg er da ked af hvis du opfatter det sådan. Kommunisme er en politisk orientation fuldstændig som Danmark gerne vil have man skal være, gøre sin borgerpligt og ellers holde kæft.

    Jeg beklager at have blandet bøder og afgifter sammen, der er selvfølgelig tale om parkeringsafgifter som er udstedt af private virksomheder. Parkeringsafgifter betaler jeg som udgangspunkt ikke medmindre p selskabet har overholdt samtlige spilleregler der er inkl. at tage et billede af min bil (uanset hvem der har ret). Reglerne gælder for alle og ikke kun for nogle.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #110   11. feb 2016 Kommunist er et skældsord i min verden, om det er politisk eller ej er jeg fuldstændig ligeglad med.

  • #112   11. feb 2016 Disco det er heldigvis dit problem og ikke mit hvordan du tolker ting. En holdning som den du giver udtryk for er kommunistisk uanset hvad du så mener om det. Medmindre du har en anden holdning..

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #113   11. feb 2016 At du tolker min holdning som værende kommunistisk, kan jeg ikke gøre for.

    Er et normalt retssamfund kommunistisk?


  • #114   11. feb 2016 Øh ja...

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #115   12. feb 2016 Så må du jo selv være kommunist, i og med at du lever under de forhold der er her i landet...

  • #116   12. feb 2016 Disco, ja det kan man godt sige, dog under stærke protester og et meget stort ønske om at flytte til et demokratisk land (der er kun 1 i verden lige for tiden - Schweiz). Jeg vælger at se sådan på det at jeg er demokrat, der bor i et kommunistisk alstyre.

    Der skal lidt klejner til før man kan flytte derned, men det er i mine planer for fremtiden. Indtil da kæmper alt i min krop mod visse af de dele af systemet der er tydeligt kommunistisk og kun eksisterer for at holde mig nede. Jeg finder mig ikke i at nogen siger hvad jeg skal betale for ting og udfordrer alle der kommer her og påstår jeg skal betale. Herunder parkering.



  • #117   12. feb 2016 Sikke dog en gang tuderi!

    Beklagelse over at der er tidsbegrænset gratis parkering på et privat område.
    Er det ikke bedre end at man altid skulle betale for parkering?


  • #118   12. feb 2016 Næ, jeg vil sgu have lov til at parkere på andres parkeringspladser når det er på offentlig tilgængelig område som jeg har lyst til. At de vil have betaling for det kan jeg godt acceptere. At jeg skal have en P bøde på en firma P plads klokken lort hvor alle er taget hjem og der ikke er skyggen af folk mener jeg kun har til formål at flå mig for penge..

  • #120   12. feb 2016 Det er jo næsten det samme som at sige, at det er ok at køre 300km/t om natten, når der ikke er andre på vejene smiley

  • #122   13. feb 2016 Jo selvfølgelig er det da det.

  • #123   13. feb 2016 Ruh;... tror ik dit trolling fører nogen steder..
    Schweiz har samme styreform som os.. Demokrati..,
    De har samme parkerings regler bortset fra visse stejle steder og mindre byer.. Og ja de har masser af parkerings vagter hernede.. Og de tjekker også om natten..(. Ved det af personlig erfaring med en bøde kl 02.15)..
    Deres regler er på mange områder strengere en dk.. Og kigger vi på bare dine sidste par indlæg herinde så er lovgivningen ret simpel...

    Udbygning af skærme ikke lovlig
    M10 ombygning ikke lovlig
    Problemer med lejeloven...loven er endnu mere lempelig
    Trackday støj mere streng end i dk
    Udbygge futura ikke lovlig
    5 huls konvertering ikke lovlig.,
    Min familie bor hernede og er opvokset her..
    Mange regler er langt strengere end i DK...og vi gider generelt ikke udlændinge der bliver her for længe men vil gerne betale dig mens du er her..
    Din totale mangel på viden om Schweiz er fornærmende og at du kalder Danmark for kommunistisk viser totalt mangel på skoletid og måske du skal få læst op på tingene ...
    At være ( ultra) liberal eller anakist eller hvad du ønsker at være ændrer ikke på at du lever i en drømme verden som ik har ben på jorden... Hernede kan du få kæmpe bøder for ting vi aldrig ville drømme om i dk.. ...generelt forholder jeg mig neutral herinde men at du sammenligner mit Schweiz med et Utopia og dk med at kommunistisk land betyder blot at du intet har fattet i skolen...
    At du har meninger er helt ok, og de i realiteten blot er udtryk for en manglende viden er også helt ok..... Men hvis offentlige regler kan få dig op i det røde felt, så bliv i dk hernede gider folk ik høre på folk der tuder..flygtninge får taget hvad vi vil ha... Og EU bestemmer ikke vores regler...
    Best of luck fremover til jer alle...
    PS. Tror den her tråd bør "lukkes "blot fordi den totalt har mistet orienteringen


  • #124   13. feb 2016 Chris C taget i betragtning af du er opvokset i Schweitz ved du da ingen ting. Ved ikke hvad der er mest fornærmene ?` smiley

    Schweiz er det eneste land der har direkte demokrati, også kendt som "ægte demokrati". Den danske form for demokrati har enormt mange rødder i kommunisme, og hele emnet "veldfærdsstaten" er bygget op omkring udelukkende kommunistiske principper, hvilket der er skrevet op og ned af stolper om både herhjemme og i udlandet.

    Din samfundsvidenskabelige viden kan ligge på et meget lille sted, tilsyneladende, men du har da ret i at i hvert fald skolevæsenet lader til at være en del ringere end i DK.. !

    Din fine liste over alle mine emner viser da trods alt du kan læse, men du forstår så ikke mere end at det slet ikke er til gaden, det skal ikke synes, men bruges på bane.. Ved ikke hvor kæden lige er sprunget for dig..

    Jeg siger ikke at Schweitz er et utopia, og ved udemærket at der er strenge regler i Schweitz. Men det system kan jeg godt lide, jeg er ikke anarkist, jeg vil gerne have regler, men jeg vil gerne have lov til at være med til at bestemme de regler, og det er jo i essens det der er forskellen. Folket bestemmer intet i Danmark, hvilket jo er tydeligt. Alle de folkevalgte sidder med en finger oppe i røven på sidemanden og tror at alt hvad de foretager er en popularitetskonkurrence i stil med Paradise hotel, og siger de noget "dumt" så bliver de sendt hjem med nosserne i gips.

    Jeg syntes langt de fleste love i DK er fine, jeg accepterer og respekterer f.eks færdselsloven, lejeloven (til trods for jeg blev opfordret af rigtig mange herinde til at udvirke selvtægt). Mit problem med Danmark er sådan set primært danskerne, og dernæst styret og styringen af landet. Det er den del jeg har lyst til at kaste op over. Det kan sagtens være at folk i Schweitz er lige så forpulede åndsvage som Danskerne, men så skal man i det mindste ikke betale 80% i skat så de kan leve som grever og baroner mens de piller sig i navlen.

    Jeg er enig i at denne tråd skal lukkes, der er for mange analfabeter, og folk på syre der lægger ord i munden på andre..



Kommentér på:
WTF P-BØDE

Annonce