SPRIT ny bil - på værksted 4 gange. {{forumTopicSubject}}
God aften alle sammen.
Jeg håber at i måske kan hjælpe mig lidt.
Jeg købte i Juni måned en SPRIT ny Skoda Fabia 2015 Combi style med 110 heste.
Jeg har ellers været super glad for bilen, men allerede få måneder efter jeg fik den, begyndte den at bøvle.
Jeg kørte en dag sent hjem fra arbejde, hvor hele baglyset pludselig var væk (Det var aften og mørkt) Der var INTET lys OVERHOVEDET.
Jeg ringer så dertil hvor jeg købte bilen, og får en tid 1 uge efter ... Det viser sig så, at Computeren er gået i stykker i bilen, og den bliver så bestilt hjem.
Ind til videre køre bilen så fint med den nye computer i et par uger, men så starter nye problemer med lyset FORAN -.-
Jeg køre altid med lyset på Auto, da den jo selv skifter alt efter lyset og tidspunktet på dagen og slukker jo helt, når jeg stopper min kørsel (parkere).
MEN .. Så vil den pludselig ikke SLUKKE lyset igen -.- Når jeg så køre ind på P pladsen og parkere, slukker bilen og åbner døren, så skriger den meget højt, at den har lyset tændt og jeg skal slukke det manuelt. Ellers vil der gå 30 minutter før den selv slukker.
Knappen lyser nu ikke længere i Auto (Som den jo står på) men lyser simpelthen i konstant lys i stedet O.O - Som kontakten OVERHOVEDET ikke står på ?
Jeg hentede min bil IGEN i torsdags (10/3-16) hvor det var 4. gang den var på værksted ... 3. gang med samme problem, og nu skal jeg jo så ringe til dem IGEN på mandag, at de skal have den for 5. gang.. Har ikke engang haft bilen i et år
Kan dette virkelig være rigtigt ?
Til at starte med, virkede det ikke til at de troede på mig mht. fejlen, men så skete det ENDELIG da de selv var ude at køre i den - denne gang på værkstedet.
Bilen har efterhånden fået skiftet computer, været tilkoblet 2 gange til importøren + fabrikken, fået nye sensorer, skiftet kontakter, lavet stelforbindelse osv. Problemet er der endnu ..
Det er i øvrigt en PERODISK fejl !! Det er ikke HVER gang, men ret ofte
Beklager mit lange indlæg, men jeg er simpelthen ved at blive rigtigt frustreret !
Jeg er et meget "venligt" menneske, så jeg er jo næsten selv helt beklagende når jeg kontakter Skoda..
Hvad kan jeg gøre ?
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Skal jeg bare lade bilen gå på værksted for 5. Gang inden for et år, eller kan/skal man gøre andet ?
Kan det virkelig passe, at man køber en sprit ny bil og den bare skal på værksted hele tiden ?
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Økonomisk kompensation tror jeg ikke virker i dette tilfælde, da den også af og til blinker VOLDSOMT med lygterne. (Blænder op og ned VIRKELIG hurtigt) man kan intet gøre for at stoppe det, ud over at køre ind til siden og vente på den holder op.
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 261
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Jeg har INTET nævnt om at værkstedet er ubehjælpsom Som skrevet, er jeg en meget venligt type og er virkelig ikke god til at brokke mig ! Jeg har OVERHOVEDET ikke været ubehøvlet over for dem og det samme den anden vej. Har en god korrespondance med firmaet!
Derudover mener du vel ikke, at jeg skal acceptere en fejl på min sprit nye bil ? Du acceptere da heller ikke at købe en sofa med to ben under o.O
Og lyset er da ret væsentlig i en bil. Især hvis du spørger politiet.
På 9 måneder skal bilen nu på værksted for 5. gang ! Det kan vel ikke helt være rigtigt pga. fejl i alt lys og sensor.
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Det er IKKE korret! Iflg. købeloven:
"Du bestemmer som udgangspunkt, om du vil have repareret den defekte genstand, eller om du hellere vil have en ny, identisk model."
Men er enig mht. land og biler. Der kan være lige så mange fejl og mangler i andre mærker.
Jeg har ikke det vilde forstand på biler, så jeg købte jo bilen ud fra at jeg synes den var dejlig at køre i, havde de ting jeg ønskede mig og selvfølgelig at den var flot
Jeg troede også, at det bare var en enkel fejl, men det er det åbenbart ikke. Jeg hentede bilen fra værkstedet så sent som i torsdags, hvor de havde haft den i næsten 3 uger. Og stadig ikke har løst opgaven.
Den var derudover til ekstra kontrol onsdag morgen, hvor det vidste sig, at sensoren i instrumentbrættet ligeledes var gået.
Forrige gang den var inde med samme problem, var der fejl i forbindelserne samt stelforbindelserne, så det lavede de selvfølgelig, men problemet kom igen 2 dage efter jeg havde hentet bilen. Der havde de haft den i 2 uger.
Så det er åbenbart svært for dem, at finde fejlen. Den har været tilkoblet til importørene 2 gange i Tyrkiet og det har heller ikke hjulpet Ham der står for Skoda bilerne mener også at den er utrolig træls og drilsk.
Sidst de havde den, ringede de og spurgte om de måtte køre i den (lidt længere ture) for at se om noget ville hjælpe. Selvfølgelig måtte de det, men også her lavede den de samme numre igen og igen
Så de kan simpelthen ikke finde ud af, hvorfor den bliver ved, men er enige i fejlen
aug 2010
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 50
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Jeg er HELT enig ! Har også snakket med flere om, at jeg tror, at jeg har fået en mandagsbil. Der har været en del ting småting med den efterhånden, men dette med lyset er ret træls. Jeg arbejder om aftenen, så det er ikke super smart hverken at miste lyset på vejen hjem eller at den blinker som et diskolys hele vejen hjem.
Blev en dag stoppet af en, fordi det var så slemt. Han fulgte efter mig for at gøre mig opmærksom på det voldsomme lysshow den leverede xD Flere er også kørt ind til siden når den har lavet nummeret, da den blinker/blænder meget hurtig op og ned med lyset.
Jeg vil meget gerne købe en ny bil af dem, det er bestemt ikke det. Jeg har haft en god købsoplevelse med dem. Det er et ret stort selvskab som har mange forskellige biler såvel som andre mærker.
Men jeg er stadig ret glad for denne model og den køre ellers som en drøm efter min mening. Jeg havde ventet næsten 6 måneder på at få den, og glædede mig som pisket, så det er bare SÅ ærgeligt at der skal være disse gentagende problemer
Kender nogen der har den bare i den korte model, og deres køre bare UPÅKLAGELIG! Vi har købt den samme sted og var begge tilfredse med service og levering. Fik en rigtig god "rundvisning" i bilen da jeg hentede den, så jeg vidste hvad de forskellige ting helt presis var til og hvad den kunne. Havde en super god oplevelse, og har ikke noget imod at handle der igen.
Synes bare nu, at det er ved at være træls, at skulle undvære bilen hele tiden i flere uger hver gang. Har også et godt stykke vej til firmaet, så både levering og afhentning hver gang skal også planlægges
Vidste bare ikke, hvad jeg kan gøre i dette tilfælde, eller hvad jeg BØR gøre.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.114
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 261
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Du har da vidst glemt at læse hele overskriftet på paragraf 78
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem:
Det er KØBEREN der vælger. Derfor kan jeg iflg. købeloven vælge paragraf 78 stk. 2
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
Så nej. Du har ikke ret .
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
De har ind til videre haft 9 måneder, og fejlen er STADIG ikke lavet . Det er efterhåndende ikke tilfredsstillende at bruge 9 måneder og det kan ikke anses for, at være en rimelig periode.
Hvis du er så kendt med købeloven, så forstår jeg ikke, at du ikke kender den paragraf. Citatet er direkte kopieret og indsat fra retsinformation.dk - bekendtgørelse a købeloven.
Du kan selv finde det under paragraf 78 stk. 2.
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Lad os tage hele paragraf 78's begyndelse:
Køberens mangelsbeføjelser
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Så uanset hvad Morten, så kommer du ikke længere med denne.. Læs nu Overskriften på paragraf 78 .. Der står (Igen citeret) :
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem:
Og så kommer alle punkterne..
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
"Usynlig bil årsag i stor ulykke - forhandleren kendte alt til problemet"...
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.378
Køberens mangelsbeføjelser
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.
§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=142961
Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.378
i dette link står der hvordan sælger har mulighed for at rette fejlen samt hvor mange forsøg han har osv
http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerleksikon/afhjaelpning?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Der står stadig at køberen kan VÆLGE imellem de ovennævnte punkter !
Jeg har hele tiden skrevet, at jeg er glad for bilen. Jeg ønsker en ombytning af den defekte vare, til en der virker, hvilket er stk. 2
Jeg snakker ikke om ophævning af købet. Det er blot folk der foreslår at ophæve handlen. Jeg ønsker blot en bil der virker
Derudover mht. til fremhævning af teksten, så afslutter den også med; om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Denne beføjelse vil jo klart være, en omlevering af varen. Derudover står der også, at køberen ikke kan kræve det ovennævnte, hvis den valgte beføjelse er umulig.
Det er jo IKKE umulig for dem, at omlevere en ny bil.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Jeg er enig om, at vi kan diskutere det til evig tid
Stk. 3 som du så ofte nævner, skriver om passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Jeg ønsker STADIG hverken afslag ELLER ophævelse af købet.
Jeg ønsker blot en ombytning, hvis de ikke snart kan få det lavet ..
Stk. 4 forstår jeg udmærket godt, men jeg mener efterhånden snart, at rimelig tid er gået med afhjælpning af problemet. Så derfor må de snart gå til en ombytning eller få lavet problemet !
Kim B:
Ja, som jeg skrev længere oppe, så har den været inde både pga. baglyset.
DERUDOVER har den nu været inde 4 gange på forlyset. Så baglyset tæller jeg IKKE med i dette, da det er forlyset der pt. er det største problem
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.378
http://bil.di.dk/tilmedlemmer/branchejura/Regler/Koebelov/Pages/Koebelov.aspx
#36 nej det er ikke umuligt, men det vil koste dem en masse penge og vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger til bl.a. registreringsafgift på den nye bil.
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.378
og ja Skoda bør gøre noget ekstra i sådan en sag som denne.
var jeg køberen, så henvendte jeg mig til importøren og ikke kun værkstedet via mail, evt. med værkstedet med på cc så de ikke følte sig stukket i ryggen.
det er jo nok også importøren der skal tage stilling til om bilen skal ombyttes til en ny - med nedslag for kørte km.
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Til den artikel du har skrevet, så er det SÆLGERENS job at vise, at det vil koste dem mere at ombytte den, end at reparere bilen.
Eftersom den har været afsted 4 gange med samme fejl, bla. fået skiftet computer, div. sensor, osv. så tror jeg ikke at registreringsafgiften overstiger priserne for alle reperationerne.
I artiklen står der også, at som Udgangspunkt er det køberen der bestemmer, om det skal byttes til nyt eller laves.
Sælgeren kan selvf. afvise, hvis sælger ikke kan få varen længere - eller som der står - at ombytning vil koste flere penge, end reparation
Udover det, spændende artikler
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Jeg er bestemt heller ikke interesseret i, at stikke firmaet i ryggen! Også derfor jeg på INTET tidspunkt, har nævnt firmaets navn eller beliggenhed i dette forum. Jeg ønsker ikke at skabe nogen former for "ballade" eller problemer på firmaets navne. Dette respektere jeg og nævner ikke navn.
Derudover har jeg hele tiden haft en god korrespondance med ham der står for reklamationen af Skoda bilerne.
Jeg mener ikke, at man får noget ud af dårlig tale frem og tilbage. Jeg arbejder selv som salgsassistent og VED hvordan det er, at blive snakket grimt til. Så jeg holder ALTID samtalen i god tone.
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.378
jeg har bare gååglet dem frem
nu giver de jo ikke samme pris for reservedelene som du gør som forbruger.
har en bekendt hvis bror er i lære hos en autoriseret forhandler af samme bilmærke som de begge kører i. Min bekendte skulle selv for en forlygte give samme pris som broren kunne købe to (2) forlygter for - til selv samme bil
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
Han virker indtil videre for mig ikke til at ha strittet imod, så synes da absolut i skal blive enige om en løsning i stedet for at diskutere købeloven på Bilgalleri's forum.
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Ja det er heeelt vildt med prisforskel. Men der skal vel også være lidt goder til dem der har med faget at gøre, for at være ærlig
Anders C:
Kloge ord. Jeg er helt enig ! Jeg tager bestemt også kontakt til forhandleren. Ærlig talt, lyder han til at være lige så irriteret over den, som jeg er.
Det må da også være VIRKELIG frustrerende for dem at kunne se, at den laver fejlen hele tiden, men ikke kan finde en løsning på det Den skriver det jo GUDSKELOV ned i computeren, så de ved, at det ikke bare er svindel og humbug
Det er virkelig en skam, for synes det er en super dejlig bil ! Er virkelig glad for den.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
jan 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 75
Jeg mener der er noget med, at hvis en genstand (indenfor garantiperioden) er forsøgt repareret 3 gange for den SAMME fejl, men derefter stadig lider af SAMME fejl, så er du som køber berettiget til at ophæve købet.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 125
De har advokater og jurister der ikke laver andet end at tage sig af sådanne sager.
Du får jo ikke hjælp fra forhandleren i tilfælde af at der sker en ulykke som følge af manglende lys på din bil, så vil du jo bære hele skylden...
(blot et eksempel)
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
Jeg ville give sælger et ultimatum; hvis de nægter omlevering, så hæves købet. Du skal selvfølge vær opmærksom på, at de fratrækker nytteværdi i købesummen, hvis købet hæves.
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
Det skal måske tilføje, at du naturligvis har krav på omlevering efter 5 mislykkedes afhjælpningsforsøg jf. Købelovens § 78, stk. 4, 2. pkt.
#53 Hovedreglen er at sælger har 1-2 afhjælpningsforsøg og måske 3 ved særligt komplicerede genstande. Efter 5 afhjælpningsforsøg, har køber ret til at hæve handlen se evt. U 2009.2003 V.
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
Mener FDM koster under kr 500 om året, så har man også adgang til en ekstremt billig forsikring.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.193
4 gange på en VAG. Du vil få flere besøg endnu med mindre du lader handelen gå tilbage med stort tab forinden
Så skulle du prøve 13 gange med en Pergøj 406HDI.
Se også www.mandagsbil.dk på 44.000 km Pergøjen
MVH KP
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
*) Forhandlerne har masser af demobiler stående/kørende.
Held og lykke.
Eks. autoforhandler
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 2 Svar: 6
Jeg vil anbefale dig at kontakte FDM. Uanset hvad der er blevet nævnt i denne tråd omkring købeloven osv, så har FDM jurister's den rette ekspertise og kan rådgive dig langt bedre end forskellige links.
Jeg har selv været i den situation, at jeg med FDM's hjælp gik efter en ophævelse af købet, efter at min bil havde været fejlbehæftet gennem længere tid. Det er rigtigt, at sælgeren har ret til at forsøge at afhjælpe fejlen, og det har de jo også gjort. Men de har ikke uendelige forsøg. Det skal foregå indenfor "rimelig tid". Når bilen har været afsted 5 gange, er jeg sikker på at FDM vil give forhandleren 1 uge til at fikse bilen 100% ellers har de en rigtig god sag ift. ophævelse.
I mit eget tilfælde var det præcis det der skulle til, for at forhandleren fik fingeren ud og sat alle ressoucer ind på at løse problemet, så dagen før fristen udløb var bilen i orden og vi undgik ophævelsen. Kan din forhandler ikke løse problemet - som må antages at have været der fra ny - så har du krav på ophævelse!
Spørgsmålet er så om det er det du ønsker, for fra det øjeblik kravet bliver gjort op, må du ikke bruge bilen - som i princippet nu er forhandlerens. Og de vil sikkert ikke stille en lånebil til rådighed, hvis du kræver købet ophævet, for så bliver de sgu nok lidt fornærmet.... Dvs. at du risikerer at være uden bil i den tid sagen kører, hvilket kan være op til 6 mdr.
Derudover får du aldrig det fulde beløb tilbage. Du vil højst kunne få købsprisen, minus 1-1,5 kr. pr. kørt km., så det er også værd at have med i overvejelserne.
Men igen, alt dette ved FDM's jurister alt om, så de er 100% sikkert dit bedste kort i denne sag.
Held og lykke
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 9 Emner: 6 Svar: 69
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Man behøver ikke altid forværre stemningen med "trusler" om FDM og købeloven, Fanden og hans pumpestok.
En god dialog og fornuftens brug er ofte langt bedre. Skod-a er nok heller ikke begejstrede ved tanken om sure, utilfredse kunder. Og de kan nok selv regne ud, at det her lygteproblem ikke er holdbart i længden.
Held og lykke til. Skriv gerne en opdatering, når der kommer en løsning?
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 2 Svar: 6
En god dialog er altid en god start, men det virker ikke til at forhandleren kan løse problemet.
Om de gør deres ypperste eller ej får ikke Pia's bil til at virke, hvis de ikke har evnerne til at løse problemet. I så fald er det vel ikke krævementalitet at forlange handlen ophævet. Vil væde med at du ville have det på samme måde hvis det var dig der havde problemet
Derfor mener jeg stadig at det bedste råd til Pia, er at lade FDM se på sagen. Så kan de hjælpe hende med at vurdere hvor meget der skal "kræves"
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Jeg tror stadig ikke at nogen af parterne er specielt interesserede i dårlig omtale.
Det kan koste kunder i et i forvejen betrængt marked.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 2 Svar: 6
okt 2007
Følger: 1 Svar: 2
Få en lånebil indtil den "halvdefekte" komponent er fundet og skiftet.
på Audiérne er det som regel lys sensoren der er mystisk - måske også på din Fabia ?
Jeg har endnu ikke arbejdet på en bil hvor ikke fejlen kunne findes "til sidst", derfor lånebil = arbejdsro og testperiode til mekanikeren....
mvh
Thomas
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jun 2013
Følger: 1 Svar: 1
Blot et hurtigt tip til hvordan love er skrevet og læses.
Først fremgår den generelle lov.
Herefter fremgår alle undtagelserne til loven.
Det er altså i praksis ligegyldigt at § 78, beskriver et valg når der i stykke to indskærpes at, der i forhold til omstændighederne ikke er valgfrihed.
Det er også tilfælde, hvor en lov foreskriver omstændigheder for hvilke en anden lov er ugyldig, uden at dette er nævnt i den første lov.
En lov er således kun gældende for en situation, hvis der ikke et andet sted i lovsamlingen står at loven ikke er gældende under de givne omstændighedder.
For at kunne vurdere om en given lov nu også er gældende i en given situation, udelukkende ved brug af lovsamlingen, skal man således som minimum kende alle lovene indenfor et givent område .
mar 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 9 Emner: 28 Svar: 69
dec 2015
Følger: 1 Svar: 1
truslen plejer at være nok.
det virker tro mig, man skal være hård, det er din egen penge pung det kommer til at gå ud over, når garantien er ude.
golf 5 havde en del problemer i det første års tid, hvor de havde en masse mærkeligefejl som ikke kunne afhjælpes. kunderne fik dog nye biler. der var nogen som kom ud fra fabrikken som ikke virkede..
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
Enhver forhandler med respekt for sig selv ved godt at 5. mislykkedes afhjælpningsforsøg, ikke skal imødekommes med endnu et tilbud om afhjælpning. Her må forhandleren proaktivt tilbyde omlevering eller ophævelse. Det er ikke hensigtsmæssigt, hvis en forbruger skal være betalende medlem af en forening (FDM), for at opnå ret.
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
feb 2014
Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 3
mar 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Det er efter min mening helt klart en ledning, eller et bundle, der er svagt et eller andet sted. Det kan være knækket, det kan være et stik, endnu værre kan det være kobberet INDENI ledningen der er knækket.
De kan være heldige at finde det. Men der er ufatteligt mange kontaktpunkter på sådan et ledningsnet, så det er som en nål i en høstak.
Når det så er sagt har jeg to gange oplevet sådan en fejl på ikke-VGA (det er med vilje...) biler, dog først efter de har været 5-7 år gamle, og begge gange er det blevet løst (i det ene tilfælde efter en del besøg) til UG, men det kræver efter min mening en rigtig auto-elektriker og ikke et almindeligt værksted.
Sidste gang jeg havde et problem måtte bilen på værksted i 2 dage, hvor de nærmest hev alt undtagen motoren ud af motorrummet, til gengæld fandt de så også det bundle der var blevet gnavet over og fixede alle kabler.
Forskellen er muligvis her, at din er ny, derfor er der nok ikke gnavet et kabel over, som er nemt at se, men derimod er et kabel eller et stik defekt, dette syntes jeg også er mere sandsynligt når computeren er defekt, for det er altså ikke normalt at de stryger så nemt i svinget, de er trods alt lavet til et ret fjendtligt miljø.
Du skal efter min mening benytte dig af FDM, som det i det hele taget er en god idé at være medlem af som bilejer, og få vejledning fra dem, evt. spørge om de har en tekniker der kan kigge på problemet (de reparerer ikke, men nogle af dem er ret dygtige til diagnosticering). Endeligt vil deres advokater kunne overtage korrespondancen, for når du har været afsted så mange gange skal ting foregå skriftligt, så der ikke er nogen der kommer med 'det har vi aldrig sagt'.
Som nogen skriver er det lidt som at involvere en fagforening og det ødelægger den gode stemning. Det er altså ikke min erfaring. Hvis værkstedet er reelt, og arbejder i god tro, har de intet imod at der kommer styr på kommunikationen. Jeg har altid forlangt brugtvognstest ved køb af brugt bil, og har altid haft FDM til lige at kigge på slutsedlen osv. jeg har aldrig fået brok over det, og de steder der har fundet på undskyldninger har jeg undgået. Det har sparet mig for mange ærgelser og penge. Langt de fleste forhandlere vil alligevel gøre de ting som FDM vil gøre dem opmærksom på at du har ret til.
Endeligt så syntes jeg ikke det er urimeligt at bede dem om en gratis lånebil, så de har god tid til at finde problemet, og prøve efter om det er løst ordentligt.
God arbejdslyst...
maj 2008
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 33
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 116
Selvfølgelig har en forhandler ikke ret til at reparere i uendelighed. Jeg har selv været hele møllen igennem for 14 år siden med en yderst fejlbehæftet ny Vovo S60 T5. Jeg fik, via FDM, handlen ophævet og nogle penge tilbage.
Så tag nu fat i de rigtige parter og se at få sendt dette VAG´e produkt retur.
maj 2011
Følger: 13 Følgere: 9 Biler: 2 Svar: 4
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Det er sikkert en fejl i ledningsnettet eller lysstyreenheden, men der er importørens opgaven, når forhandleren ikke kan. Om det hjælper med FDM eller ej, kan diskuteres, men importøren kan ikke løbe fra sit ansvar.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
aug 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 17 Svar: 79
okt 2013
Følger: 12 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 46
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Har ikke lige haft tid til at være herinde, så nu må jeg lige give det "update" der er.
Jeg skrev emnet Lørdag i sidste uge, og ville ringe til firmaet mandag morgen. De kom mig dig lidt i forkøbet, da de havde set denne tråd. så min telefon ringede, idet jeg skulle til at ringe til dem
De havde set tråden og kunne genkende historien. Sælgeren ville igen prøve at kontakte importøren og så ville jeg lade høre fra dem.
I morgen er det en uge siden, og har stadig ikke fået svar.
Sælger skulle i mellemtiden på kursus, så mon ikke, at jeg modtager svar i morgen, hvor han i hvert fald er tilbage på sin pind.
Så jeg venter stadig spændt på en udmelding fra importørens side.
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Det er producenten, som i sidste ende betaler og er ansvarlig for at løse tekniske problemer.
Det er også producenten, som i sidste ende tager beslutning om bilen skal ombyttes, og betaler det evt. tab forhandleren har på den defekte bil.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
maj 2008
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 33
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
maj 2008
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 33
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Skoda hentede bilen i Torsdags og satte en lånebil, da der desværre var fejl på bilen igen + En ekstra fejl som kom efter sidste omgang.
Så nu har jeg svaret på et "spørgeskema" fra importøren og venter stadig på svar Det er i morgen en uge siden - uden noget nyt.
Jeg har derudover været ude og prøve en præference bil ved en anden skodaforhandler, så vi kunne præcisere alle fejlene på lysene og fejl på start og stop funktion med lys også.
Derudover kunne han fortælle mig, at de havde 5 forsøg på at lave fejlen, ellers blev de tvunget til at tage den tilbage fra importørens side.
Så nu må vi se hvad de vender tilbage med
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 9 Emner: 6 Svar: 69
Læs punkt 4 og 5
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 25 Svar: 1.214
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 729
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
Kunne være nyttigt hvis du lavede en kort opsummering af hele forløbet, bare datoer og antal dage du måtte undvære den totalt. evt km for hver gang den måtte ind på værksted.
Evt kan du reportere forløbet ind til www.mandagsbil.dk og også se om der er andre Skoda med den fejl.
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Så snart folk "taler glad til mig" har jeg simpelthen så svært ved at sætte mig igennem eller udtrykke utilfredshed. så ja jeg står desværre ofte til model end mere end rimelig er
Allan;
Tænker jeg nok skal give en opfølgning, især nu hvor folk har været så venlige at prøve og hjælpe hele vejen og så mange som stadig følger opslaget og er interesseret i, hvad der kommer til at ske.
Tænker også det kan være rart for folk der måske ville stå i lignende situation, at kunne læse denne tråd.
Så jeg skal nok give en Update
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Så der er desværre stadig ikke så meget nyt i sagen. Blev ringet op i fredags og de kan ikke sige, hvornår de ved noget nyt
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
Jeg synes du har været meget tålmodig over for forhandleren, og jeg synes du bør gå videre med sagen til fx Ekstra Bladet. Det kan ikke være rigtigt at de ikke gør noget ved en potentiel livsfarlig bil. Så er der dem der skriver. "Jamen de gør jo noget og tilbyder hjælp". Nej. Nok må være nok. De kan åbenbart ikke finde og løse problemet.
maj 2008
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 33
okt 2013
Følger: 12 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 46
jun 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
1. Man skal først kontakte en advokat, og det er denne som skal anmode om dækning på retshjælpsforsikring (forsikringen giver som alt overvejende hovedregel ikke forhåndstilsagn om dækning)
2. Der er en selvrisiko på retshjælpsforsikringen typisk mellem 2500-5000 kr.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Der er også den mulighed, at man "låner" reservedelen fra en tilsvarende model på forhandlerens/importørens lager. Det vil de nødig, men i yderste konsekvens, kan det være nødvendigt. Så er lagerbilen delen er "lånt" fra usælgelig, men det er ikke kundens problem!
Pia - du har en lånebil mens forhandleren og importøren fjumre med din bil, ikk'?
maj 2008
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 33
okt 2013
Følger: 12 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 46
okt 2013
Følger: 12 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 46
https://www.youtube.com/watch?v=WGBcH8AM5ow&ebc=ANyPxKqzbK5a5yEM_szmB33xr64bix1_sX11sCEpxkPp783hs15i25keL4ki386IBad1EiurQ_-q2BS_tkgeqaOQBiD7D7AZgQ
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Men igen - Mange tak for alt jeres støtte og interesse i denne sag
Jo nu har jeg endelig fået stillet en bedre lånebil ti rådighed, fordi de vidste at det måske ville tage længere tid.
Jeg var nede og prøve en præference bil ved en anden skoda forhandler som informerede mig om, at efter endt 5. gang med samme fejl så SKAL importøren tage bilen tilbage. Jeg skal selvf. selv stå for nyttevædien i bilen som den har tabt.
Det er nu 6. gang den er på værksted, men 5. gang med samme fejl.
Så er der bare det mindste når jeg får den tilbage igen - ja så kan jeg jo kræve at de tager den tilbage med det samme
Jeg var simpelthen ved at være i syv sinde - så derfor prøvede vi at give det et forsøg og snakke med en anden Skodaforhandler og prøvede en præference bil, da jeg skulle besvare et spørgeskema. Men efterhånden var der så mange fejl på den, at man jo slet ikke ved hvad den skal og ikke skal
Så nu venter jeg på at høre mere.
De må da FORHÅBENTLIG være i gang med den, for de gange jeg er kørt forbi, kan jeg se, at de da flytter på den. Håber selvf. det er for at lave den
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Vi undrede os pludselig over, at efter sidste værkstedsbesøg at både diodelys/LED og alm lys var konstant tændt på samme tid, Men dette var jo så åbenbart OGSÅ en ny fejl som var kommet efter sidste værkstedsbesøg. Men det var vel en forhåbning om, at den så ville stoppe med at hyle og blænde op og ned. Men det duer jo heller ikke, at man så bare laver "lappeløsninger" i stedet
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Har dog ikke mulighed for at tage min/en far med anyways Så det bliver nok en anden
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.378
nu er min far godt nok futtet til himmels, men han har haft bil i max 5 år gennem hele sit liv og han var fra 1945.
og kender da en hel del som der ikke har bil eller deres forældre heller ikke har haft bil på noget tidspunkt.
så bare fordi man har livserfaring er det ikke ensbetydende med man ved noget om biler
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Det kan også være lige gyldigt. Jeg har heldigvis masser af gode "bil-kyndige" omkring mig
Status er desværre uændret. Jeg har stadig ikke hørt mere nyt til bilen.
aug 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 17 Svar: 79
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Jeg får så en anden lånebil mandag (en Polo) Jeg var ellers glad for at køre i Octaviaen, men den skal nu retur og jeg fik besked på, at jeg yderligere skal regne med 1 måneds ventetid på min egen bil o.O
Det vil så sige, at hvis jeg skal vente en måned mere, har jeg stået uden bil i samlet 4 måneder siden jeg købte den i Juni måned - sidste år.
Så jeg har bla. betalt 2310 kr. i forsikring og vægtfgift i 4 måneder, hvor jeg ikke engang har haft bilen.
Synes simpelthen det er for dårligt og ved at være rigtig træls.
Så nu tager jeg en god snak med dem på mandag, når jeg skal ind og aflevere octaviaen. Jeg synes simpelthen ikke de kan være rigtigt. Derudover skal jeg jo betale 575 kr. i forsikring på de lånebiler som jeg får stillet til rådighed. Så det er pludselig en dyr affære at have en bil, som ikke virker -.-
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
Du har jo et langt stykke hen af vejen selv valgt at acceptere forløbet. Er du usikker på dine rettigheder, så vil jeg anbefale du kontakter en der kan rådgive dig.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
Der sker så ikke rigtigt mere i sagen, bilen er stadig ustabil, starter altid, men går i stå på turen, så han ringer til importøren i Glostrup, de foranlediger at han stiller bilen hos H.G. Nielsen, Ford forhandler i Kolding, han får en bil stillet til rådighed, gratis, værkstedet får besked om at er bilen ikke færdig senest fredag, så skal han have en ny bil senest mandag.
De har ikke fundet nogen fejl da fredagen er forbi, så han skal jo have en ny bil, men en mekaniker stikker hovedet ind og siger han har en ide om hvad det kan være, så hvis han vil lade bilen stå til mandag så osv.........
Mandag oprinder og bilen er klar til afhentning ved fyraften, fejlen fundet, alle glade. Det var et relæ i sikringsboksen der havde for tynde ben, når det så blev varmt, så stoppede bilen. Der var en del biler med fejl i de relæer, men de blev skiftet inden folk kom ud og køre i dem, men det var bare ikke sket her.
Man kom også senere i tanke om at den stensikkert gik i stå når den kørte med trailer, ikke altid ved alm kørsel, men der var bare ikke nogen der forbandt de ting, før til sidst.
Men importøren sagde altså at der bare skulle ske noget nu, og det er jo at tage ansvar for sit produkt og beskytte det.
Jeg fortalte ham om den her tråd, han siger også du skal ringe til importøren.
For egen regning vil jeg sige at du bør lægge et link til den her tråd, det er ekstremt dårlig reklame det her.
PS!
Jeg har 2 x Octavia 1999 og 2000, der er ikke noget at klage over der, 225.000 km og 437.000 km, kører fantastisk begge 2.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
Nu er Skoda jo klar over at tiden rinder ud for dem, derfor de holder på bilen, og jeg er sikker på de denne gang finder fejlen.
Dit næste skridt er importøren og meld dig ind i FDM, de har også meget billig forsikring.
Der ud over må Skoda på en eller anden måde kompensere dig for udgifter osv, men sig ikke ja til noget før du har tænkt det igennem, husk de er på hjemmebane, det er du ikke. (tænker vinterdæk, større stereo, men helst kontanter, du kan jo ikke bytte vinterdæk med koteletter)
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Jeg har selv taget kontakt til Skoda Danmark om afklaring af denne sag, da ingen mener, at dette er ret eller rimeligt længere. Så jeg venter personlig afklaring fra dem om dette.
Derudover fik vi snakket om udligning af div. udgifter jeg måtte have haft under det lange forløbe, som sælger naturligvis ville erstatte. Så det var rart, at få dette på plads i dag !
Jeg havde derudover en bilkyndig med i dag, som kender alt til reglerne. Så nu afventer vi svar fra Skoda om at vi stopper dette forløb nu med uendelige reparationer.
Phillip: Det kan godt være at du mener, at jeg har fejlet, men problemet var, at jeg Skoda er ikke tvunget til, at tage bilen tilbage efter 5. forsøg på at lave bilen. Det står desværre i deres salgskontrakt. Dette blev jeg også informeret om, da vi var nede og prøve en præference bil. Efter det 5. forsøg SKAL de så også selv tage bilen tilbage! Så derfor har jeg ikke kunne gøre det helt store, når det står i deres salgslinjer.
Jeg bliver kompenseret for div. udgifter så snart der er en afklaring om sagen, så alle udgifter kan udregnes korrekt.
Så nu venter jeg på at blive kontaktet af Skoda, så vi kan få en afklaring på problemet.
De har også udtalt, at de ikke har oplevet noget lignende !
Vi snakkede med mekanikeren på bilen - som er ret dygtig - Som HELLER aldrig havde oplevet det. De havde skiftet styreboks mm. flere gange, uden held. Så jeg har vidst været rigtig uheldig og fået en RIGTIG mandagsbil. Hver gang de får det ene til at lykkedes er der noget nyt som ændre sig ..
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
Fejlsøgning af el er der satme ikke mange mekanikere der kan finde ud af. - Ikke at man kan klantre dem for det heller.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Jeg holder jer selvfølgelig opdateret
Jeg ble gjort opmærksom på, at det kan tage et par dage før jeg får svar fra Skoda privat. Men håber at svaret er ventetiden værd ..
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Det er da glædeligt, at I er nået til en slags enighed om mandagsbilen. Om efterfølgeren så skal være fra VAG er lidt spændende. Eller vil du gå til "fjenderne" og se hvad de kan byde på?
Jeg håber så, at du får fuld kompensation for de unødvendige udgifter og ærgrelser det har medført.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.378
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
Efter LANG tids søgen, fandt jeg nummeret til Skoda Danmark, som jeg forsøgte at ringe til.
Dette var ikke den heldigste oplevelse.
Jeg fik fat i en utrolig IKKE samarbejdsvillig mand som først spurgte gentagende gange til, hvor jeg havde deres nummer fra... (Det er VIRKELIG svært at finde)
Derefter fortalte jeg ham kort historien, hvor han sagde, at jeg skulle snakke med kunde service.. Dette kunne jeg jo så bekræfte, at det havde jeg allerede gjort .. Så skulle jeg udfylde deres formular til kundeservice, hvilket jeg jo OGSÅ har gjort, men bliver stillet videre til firmaet som jeg "bøvler" med pt.. Så dette er også uden held.
Han var TOTAL uforstående for min situation, og det skulle jeg snakke med kunde service om. Og det var så det -.-
Så nu melder jeg mig ind i FDM og så må de hjælpe mig.. Nu er det simpelthen for meget !
Jeg havde håbet på en god dialog med Skoda Danmark, men han var VIRKLIG ikke interesseret i, at høre på min historie eller mig generelt .. Kun hvor jeg havde fået telefon nummeret fra.
Så ja. Nu må man jo desværre gå hårdere til værks
God Søndag til alle herfra.
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 729
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.378
ellers er der jo altid skumler metoden nemlig at begynde at hive fat direkte i dem der sidder i ledelsen
på cvr.dk er det blevet rigtigt nemt at finde 97% af de personer der er med i et firma.
på dette link https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=70515113&soeg=Skandinavisk+Motor+Co.+A%2FS&type=Alle kan man nemt finde både navn og adresse på dem
men hvad med dit forsikringsselskab, der plejer der at være retshjælp med ind over, måske den kunne bruges i denne sag og så smid en advokat på dem??
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.378
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 9 Emner: 6 Svar: 69
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Det er fuldstændigt urimeligt, den måde Danmarks største bilimportør SMC behandler dig og dit problem på. VW koncernen og dermed SMC er pt. uden i den værste verdensomspændende shit storm, over den måde de behandler Dieselgate skandalen på. De har ikke behov for, at din historie havner i medierne. Så det er en mulighed at skive læserbreve i seriøse medie eller oprette en Facebook (twitter el.lign) om din "lorte Skoda"
Held og lykke med den fortsatte kamp/krig.
Som jeg kender Forbrugerloven, så er du for længst berettiget til at få dine penge tilbage mod at aflevere bilen.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
Den sag er nok mindst 10 år gammel, jeg skrev det kun for at TS kunne se hvad andre har gjort med deres prroblembil, anede ikke at siden stadig eksisterede.
Mener det endte med at han skulle stoppe sin fremfærd og ikke udtale sig yderligere til pressen.
PS! Har kigget nu, det er IKKE den samme sag som jeg henviste til, men en ny/anden.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1228202-forhandler_vil_tage_min_bil_retur__
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Jeg bad firmaet om et skøn på en reparation, og SÅ kogte jeg over.
Der var ikke den ting der ikke skulle laves, så det var faktisk ikke rentabelt. Værre var det, at der stod en snotknægt og belærte mig om, at det var skam min egen fejl, da jeg havde transporteret apparatet i egen bil.
Han var meget afvisende, hvilket fik mig til MEGET HØJT at fortælle, at han kunne læse min mening i en stor lokalavis.
Jeg nåede lige akkurat hjem, så ringede chefen fra biksen og tilbød et andet apparat nu MED garanti OG levering. De skulle bare vide hvornår de måtte komme med det.
Hanundskyldte så mange gange, at det næsten blev for meget.
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 65
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
Ring for satan, hver dag.
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Der går ikke mange dage før han er parat til hvadsomhelst for at slippe for yderligere om den famøse bil.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
Tror jeg vil spørge en Skoda forhandler jeg kender om hvad han synes, kunne være interessant at høre hans private mening om det.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.360
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
https://dk.trustpilot.com/review/caros.dk
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.523
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 729
okt 2013
Følger: 12 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 46
okt 2019
Følger: 19 Følgere: 18 Svar: 1
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.114
SPRIT ny bil - på værksted 4 gange.