{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.020 visninger | Oprettet:

SPRIT ny bil - på værksted 4 gange. {{forumTopicSubject}}

God aften alle sammen.
Jeg håber at i måske kan hjælpe mig lidt.

Jeg købte i Juni måned en SPRIT ny Skoda Fabia 2015 Combi style med 110 heste.
Jeg har ellers været super glad for bilen, men allerede få måneder efter jeg fik den, begyndte den at bøvle.
Jeg kørte en dag sent hjem fra arbejde, hvor hele baglyset pludselig var væk (Det var aften og mørkt) Der var INTET lys OVERHOVEDET.
Jeg ringer så dertil hvor jeg købte bilen, og får en tid 1 uge efter ... Det viser sig så, at Computeren er gået i stykker i bilen, og den bliver så bestilt hjem.
Ind til videre køre bilen så fint med den nye computer i et par uger, men så starter nye problemer med lyset FORAN -.-

Jeg køre altid med lyset på Auto, da den jo selv skifter alt efter lyset og tidspunktet på dagen og slukker jo helt, når jeg stopper min kørsel (parkere).
MEN .. Så vil den pludselig ikke SLUKKE lyset igen -.- Når jeg så køre ind på P pladsen og parkere, slukker bilen og åbner døren, så skriger den meget højt, at den har lyset tændt og jeg skal slukke det manuelt. Ellers vil der gå 30 minutter før den selv slukker.
Knappen lyser nu ikke længere i Auto (Som den jo står på) men lyser simpelthen i konstant lys i stedet O.O - Som kontakten OVERHOVEDET ikke står på ?

Jeg hentede min bil IGEN i torsdags (10/3-16) hvor det var 4. gang den var på værksted ... 3. gang med samme problem, og nu skal jeg jo så ringe til dem IGEN på mandag, at de skal have den for 5. gang.. Har ikke engang haft bilen i et år smiley

Kan dette virkelig være rigtigt ?
Til at starte med, virkede det ikke til at de troede på mig mht. fejlen, men så skete det ENDELIG da de selv var ude at køre i den - denne gang på værkstedet.
Bilen har efterhånden fået skiftet computer, været tilkoblet 2 gange til importøren + fabrikken, fået nye sensorer, skiftet kontakter, lavet stelforbindelse osv. Problemet er der endnu ..
Det er i øvrigt en PERODISK fejl !! Det er ikke HVER gang, men ret ofte smiley

Beklager mit lange indlæg, men jeg er simpelthen ved at blive rigtigt frustreret !
Jeg er et meget "venligt" menneske, så jeg er jo næsten selv helt beklagende når jeg kontakter Skoda..
Hvad kan jeg gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SPRIT ny bil - på værksted 4 gange.
  • #1   12. mar 2016 Sådan ser den ud når den virker som den skal en sen eftermiddag på vej til at blive mørkt. Så er begge forlys tændt.

    profilbillede
  • #2   12. mar 2016 Billedet er taget efter endt køretur samme tid som det andet billede, hvor den "hopper i kontakten" som jeg fik afvide af en helt anden mekaniker.


    profilbillede
  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #3   12. mar 2016 Hvad kunne du godt tænke dig at opnå?

  • #4   12. mar 2016 Jeg kunne godt tænke mig at opnå hjælp til, hvad skal jeg gøre i sådan en situation ?
    Skal jeg bare lade bilen gå på værksted for 5. Gang inden for et år, eller kan/skal man gøre andet ?
    Kan det virkelig passe, at man køber en sprit ny bil og den bare skal på værksted hele tiden ?


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #5   12. mar 2016 Nej, der er ingen tvivl om at salgsgenstanden lider af en mangel, og du som følge her af kan gøre misligholdelsesbeføjelser gældende. Vil du hæve handlen? Eller er det et spørgsmål om økonomisk kompensation?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #6   12. mar 2016 Jeg ville gøre alt for at lade handlen gå tilbage, defekten har jo været der siden bilen var ny

  • #8   12. mar 2016 Jamen jeg er faktisk ret glad for bilen, ud over denne fejl smiley
    Økonomisk kompensation tror jeg ikke virker i dette tilfælde, da den også af og til blinker VOLDSOMT med lygterne. (Blænder op og ned VIRKELIG hurtigt) man kan intet gøre for at stoppe det, ud over at køre ind til siden og vente på den holder op. smiley


  • #9   12. mar 2016 Lad handlen gå tilbage hvis du kan. Vag biler køre super godt, men bliver absolut ikke sidste gang du har en fejl på den bil. Det min vudering.. Køb noget Japansk eller sådanne noget..

  • #10   12. mar 2016 Morten D:
    Jeg har INTET nævnt om at værkstedet er ubehjælpsom smiley Som skrevet, er jeg en meget venligt type og er virkelig ikke god til at brokke mig ! Jeg har OVERHOVEDET ikke været ubehøvlet over for dem og det samme den anden vej. Har en god korrespondance med firmaet!

    Derudover mener du vel ikke, at jeg skal acceptere en fejl på min sprit nye bil ? Du acceptere da heller ikke at købe en sofa med to ben under o.O
    Og lyset er da ret væsentlig i en bil. Især hvis du spørger politiet.
    På 9 måneder skal bilen nu på værksted for 5. gang ! Det kan vel ikke helt være rigtigt pga. fejl i alt lys og sensor.


  • #13   12. mar 2016 Morten D:
    Det er IKKE korret! Iflg. købeloven:
    "Du bestemmer som udgangspunkt, om du vil have repareret den defekte genstand, eller om du hellere vil have en ny, identisk model."

    Men er enig mht. land og biler. Der kan være lige så mange fejl og mangler i andre mærker.
    Jeg har ikke det vilde forstand på biler, så jeg købte jo bilen ud fra at jeg synes den var dejlig at køre i, havde de ting jeg ønskede mig og selvfølgelig at den var flot smiley

    Jeg troede også, at det bare var en enkel fejl, men det er det åbenbart ikke. Jeg hentede bilen fra værkstedet så sent som i torsdags, hvor de havde haft den i næsten 3 uger. Og stadig ikke har løst opgaven.
    Den var derudover til ekstra kontrol onsdag morgen, hvor det vidste sig, at sensoren i instrumentbrættet ligeledes var gået.

    Forrige gang den var inde med samme problem, var der fejl i forbindelserne samt stelforbindelserne, så det lavede de selvfølgelig, men problemet kom igen 2 dage efter jeg havde hentet bilen. Der havde de haft den i 2 uger.
    Så det er åbenbart svært for dem, at finde fejlen. Den har været tilkoblet til importørene 2 gange i Tyrkiet og det har heller ikke hjulpet smiley Ham der står for Skoda bilerne mener også at den er utrolig træls og drilsk.
    Sidst de havde den, ringede de og spurgte om de måtte køre i den (lidt længere ture) for at se om noget ville hjælpe. Selvfølgelig måtte de det, men også her lavede den de samme numre igen og igen smiley
    Så de kan simpelthen ikke finde ud af, hvorfor den bliver ved, men er enige i fejlen smiley


  • #14   12. mar 2016 så længe der er garanti på så koster det dig vel ikke noget ud over det er træls og undvære sin bil men el fejle der er periodiske er ski noget af det mest bøvlet og fejl finde på som mekaniker så der kan gå lang tid før de finder fejlen men når de gør er det sikkert en eller anden lille lorte ting som ikke burde have noget med det og gøre

  • #15   12. mar 2016 Du kan jf. Købeloven godt kræve at ophæve købet. Du må give dem et ultimatum (som man jo også sagtens kan sige på en pæn måde (lyder også til du bestemt er venlig for god ordens skyld)), at de må lave bilen da det er tidskrævende for både dem og dig eller at I må ophæve handlen og så kan man jo lokke med at man så evt. kan købe en ny. Det er jo bestemt ikke alle deres biler der gør det, det er nok bare en "mandagsmodel".

  • #16   12. mar 2016 Phillip:
    Jeg er HELT enig ! Har også snakket med flere om, at jeg tror, at jeg har fået en mandagsbil. Der har været en del ting småting med den efterhånden, men dette med lyset er ret træls. Jeg arbejder om aftenen, så det er ikke super smart hverken at miste lyset på vejen hjem eller at den blinker som et diskolys hele vejen hjem.
    Blev en dag stoppet af en, fordi det var så slemt. Han fulgte efter mig for at gøre mig opmærksom på det voldsomme lysshow den leverede xD Flere er også kørt ind til siden når den har lavet nummeret, da den blinker/blænder meget hurtig op og ned med lyset.

    Jeg vil meget gerne købe en ny bil af dem, det er bestemt ikke det. Jeg har haft en god købsoplevelse med dem. Det er et ret stort selvskab som har mange forskellige biler såvel som andre mærker.
    Men jeg er stadig ret glad for denne model og den køre ellers som en drøm efter min mening. Jeg havde ventet næsten 6 måneder på at få den, og glædede mig som pisket, så det er bare SÅ ærgeligt at der skal være disse gentagende problemer smiley
    Kender nogen der har den bare i den korte model, og deres køre bare UPÅKLAGELIG! Vi har købt den samme sted og var begge tilfredse med service og levering. Fik en rigtig god "rundvisning" i bilen da jeg hentede den, så jeg vidste hvad de forskellige ting helt presis var til og hvad den kunne. Havde en super god oplevelse, og har ikke noget imod at handle der igen.

    Synes bare nu, at det er ved at være træls, at skulle undvære bilen hele tiden i flere uger hver gang. Har også et godt stykke vej til firmaet, så både levering og afhentning hver gang skal også planlægges smiley

    Vidste bare ikke, hvad jeg kan gøre i dette tilfælde, eller hvad jeg BØR gøre.


  • #17   12. mar 2016 ville osse be om at få en ombytter... så kan de sende din bil ned på fabrikken. og bruge den til skræk og advarsel

  • #18   12. mar 2016 Det er jo livsfarligt at de sælger en bil hvor lyset slukker om natten - og jeg tror ikke Skoda er interesseret i en eventuel sag hvor lyset slukkede på en ny bil om natten og måske var skyld i menneskeliv, som Skoda var bekendt om havde de problemer. Den bør ombyttes når den gør sådan noget. Det kan være livsfarligt. Det er ikke bare en bagatel.

  • #19   12. mar 2016 kan du ikke tape sensoren for med noget sort tape så lyssensoren ikke bliver påvirket af lys hvis den rt defekt, lyset vil så være tændt konstant (forhåbelig) indtil den bliver kigget på igen

  • #21   12. mar 2016 Morten:
    Du har da vidst glemt at læse hele overskriftet på paragraf 78 smiley
    § 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem:

    Det er KØBEREN der vælger. Derfor kan jeg iflg. købeloven vælge paragraf 78 stk. 2
    2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),

    Så nej. Du har ikke ret .



  • #24   12. mar 2016 Har sælger som udgangspunkt ikke kun et afhjælpningsforsøg, men hvis det er periodisk flere? Men hvis det nu er 5. gang, så bør de omlevere bilen. Den er potentiel farlig og det kan blive meget skidt for Skoda hvis den kan være skyld i en ulykke - specielt hvis det koster menneskeliv, når de har været helt bevidste om fejlen. GM kendte også til airbag-fejl i mange år indtil det blev opdaget. Det blev dyrt. VW snød med dieselbiler (det var dog ikke farligt jo), men det blev dyrt. På en eller anden måde tror jeg sgu ikke at de tør. Bilen bør få klippet pladerne indtil problemet er løst. Det bør laves 100% før den kommer på vejene igen.

  • #25   12. mar 2016 Selvfølgelig KAN der ske fejl på alt hvad man kan røre med hænderne. Men derfor behøver man ikke at acceptere fejlen og sige "ok jamen så må det være det" .. Man giver mange penge for (i dette tilfælde) en bil, og derfor skal tingene da også virke.

    De har ind til videre haft 9 måneder, og fejlen er STADIG ikke lavet . Det er efterhåndende ikke tilfredsstillende at bruge 9 måneder og det kan ikke anses for, at være en rimelig periode.

    Hvis du er så kendt med købeloven, så forstår jeg ikke, at du ikke kender den paragraf. Citatet er direkte kopieret og indsat fra retsinformation.dk - bekendtgørelse a købeloven.
    Du kan selv finde det under paragraf 78 stk. 2.


  • #26   12. mar 2016 Hihi Morten, jamen det er jo netop det DU gør. Du vælger jo KUN de linjer som DU finder tilfredsstillende smiley
    Lad os tage hele paragraf 78's begyndelse:

    Køberens mangelsbeføjelser

    § 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem

    1) afhjælpning af mangelen,

    2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),



  • #27   12. mar 2016 Nu citerer du stk. 3. Jeg har skrevet lige fra starten, at jeg ikke ønsker afslag i handlen af prisen, da bilen stadig ikke virker af denne grund..



  • #28   12. mar 2016 Derudover er lysmangel på en bil BESTEMT ikke uvæsentlig. - Det er ULOVLIGT at køre uden lys om natten ..
    Så uanset hvad Morten, så kommer du ikke længere med denne.. Læs nu Overskriften på paragraf 78 .. Der står (Igen citeret) :

    § 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem:
    Og så kommer alle punkterne..


  • #30   12. mar 2016 Lass: hahaha smiley smiley

  • #31   12. mar 2016 Uanset hvad loven siger, så synes jeg det lyder som om, uanset om de prøver eller ej, at Skoda sætter dig og andre i en farlig situation. At de kan se sig selv i øjnene og sende en bil tilbage til kunden, hvor et problem med lyset stadig ikke er ordnet, er mig en gåde. Det er potentielt farligt - jeg forstår ikke de tør i forhold til deres ry. Jeg ville kræve en omlevering eller ophævelse af købet. Hvis de nægter, så ville jeg faktisk gå direkte til importøren og fx. Ekstra-Bladet - de er altid ivrige efter sådan noget stof. De elsker det.

    "Usynlig bil årsag i stor ulykke - forhandleren kendte alt til problemet"...


  • #32   12. mar 2016 Nu er der jo ikke nogen af jer der klipper og klistre hele teksten i §78 + 79, for så ville I begge læse dette - som sælger helt sikkert vil henholde sig til....


    Køberens mangelsbeføjelser

    § 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem

    1) afhjælpning af mangelen,

    2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),

    3) et passende afslag i købesummen eller

    4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.

    Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.

    Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.

    Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

    § 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.

    https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=142961

    Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.


  • #33   12. mar 2016 og du skriver også selv at det først var baglys og så forlys - det er IKKE samme fejl, men 2 forskellige fejl smiley


    i dette link står der hvordan sælger har mulighed for at rette fejlen samt hvor mange forsøg han har osv

    http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerleksikon/afhjaelpning?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A


  • #34   12. mar 2016 Men Kim. Bør Skoda sende en bil på gaden hvor computeren åbenbart bliver ved med at fucke op? Lige her kan man jo argumentere for at fejlen er den samme - den slukker lyset på bilen.

  • #36   12. mar 2016 Kim B:
    Der står stadig at køberen kan VÆLGE imellem de ovennævnte punkter !

    Jeg har hele tiden skrevet, at jeg er glad for bilen. Jeg ønsker en ombytning af den defekte vare, til en der virker, hvilket er stk. 2
    Jeg snakker ikke om ophævning af købet. Det er blot folk der foreslår at ophæve handlen. Jeg ønsker blot en bil der virker smiley

    Derudover mht. til fremhævning af teksten, så afslutter den også med; om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
    Denne beføjelse vil jo klart være, en omlevering af varen. Derudover står der også, at køberen ikke kan kræve det ovennævnte, hvis den valgte beføjelse er umulig.
    Det er jo IKKE umulig for dem, at omlevere en ny bil.


  • #37   12. mar 2016 Jeg tror at både Kim og Morten har ret, men jeg mener bestemt den bør indleveres med den risiko den kan udgøre på vejene. Men det er jo en anden snak.

  • #38   12. mar 2016 Morten;
    Jeg er enig om, at vi kan diskutere det til evig tid smiley
    Stk. 3 som du så ofte nævner, skriver om passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
    Jeg ønsker STADIG hverken afslag ELLER ophævelse af købet.
    Jeg ønsker blot en ombytning, hvis de ikke snart kan få det lavet ..
    Stk. 4 forstår jeg udmærket godt, men jeg mener efterhånden snart, at rimelig tid er gået med afhjælpning af problemet. Så derfor må de snart gå til en ombytning eller få lavet problemet !


    Kim B:
    Ja, som jeg skrev længere oppe, så har den været inde både pga. baglyset.
    DERUDOVER har den nu været inde 4 gange på forlyset. Så baglyset tæller jeg IKKE med i dette, da det er forlyset der pt. er det største problem smiley



  • #39   12. mar 2016 http://taenk.dk/gode-raad/ombytning-eller-reparation-hvornaar-saelger-kan-bestemme

    http://bil.di.dk/tilmedlemmer/branchejura/Regler/Koebelov/Pages/Koebelov.aspx

    #36 nej det er ikke umuligt, men det vil koste dem en masse penge og vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger til bl.a. registreringsafgift på den nye bil.


  • #40   12. mar 2016 altså vi kan alle blive enige om det ikke er forsvarligt at bilen pludselig har de sorte pære tændt om natten - og især hvis man kører på en landevej.

    og ja Skoda bør gøre noget ekstra i sådan en sag som denne.

    var jeg køberen, så henvendte jeg mig til importøren og ikke kun værkstedet via mail, evt. med værkstedet med på cc så de ikke følte sig stukket i ryggen.
    det er jo nok også importøren der skal tage stilling til om bilen skal ombyttes til en ny - med nedslag for kørte km.


  • #41   12. mar 2016 Kim B:
    Til den artikel du har skrevet, så er det SÆLGERENS job at vise, at det vil koste dem mere at ombytte den, end at reparere bilen.
    Eftersom den har været afsted 4 gange med samme fejl, bla. fået skiftet computer, div. sensor, osv. så tror jeg ikke at registreringsafgiften overstiger priserne for alle reperationerne.

    I artiklen står der også, at som Udgangspunkt er det køberen der bestemmer, om det skal byttes til nyt eller laves.
    Sælgeren kan selvf. afvise, hvis sælger ikke kan få varen længere - eller som der står - at ombytning vil koste flere penge, end reparation smiley

    Udover det, spændende artikler


  • #42   12. mar 2016 Kim:
    Jeg er bestemt heller ikke interesseret i, at stikke firmaet i ryggen! Også derfor jeg på INTET tidspunkt, har nævnt firmaets navn eller beliggenhed i dette forum. Jeg ønsker ikke at skabe nogen former for "ballade" eller problemer på firmaets navne. Dette respektere jeg og nævner ikke navn.

    Derudover har jeg hele tiden haft en god korrespondance med ham der står for reklamationen af Skoda bilerne.
    Jeg mener ikke, at man får noget ud af dårlig tale frem og tilbage. Jeg arbejder selv som salgsassistent og VED hvordan det er, at blive snakket grimt til. Så jeg holder ALTID samtalen i god tone.


  • #43   12. mar 2016 smiley det er ikke mig der har skrevet dem smiley
    jeg har bare gååglet dem frem smiley

    nu giver de jo ikke samme pris for reservedelene som du gør som forbruger.
    har en bekendt hvis bror er i lære hos en autoriseret forhandler af samme bilmærke som de begge kører i. Min bekendte skulle selv for en forlygte give samme pris som broren kunne købe to (2) forlygter for - til selv samme bil smiley


  • #44   13. mar 2016 Jeg synes du skal tage kontakt med forhandleren mandag, og så høre om i ikke kan blive enige om en løsning, jeg er sikker på han godt kan forstå du ikke gider at ha bilen skal leve på værksted, så må han selv tage den med importøren, det er trodsalt ham der står for alt reklamation.

    Han virker indtil videre for mig ikke til at ha strittet imod, så synes da absolut i skal blive enige om en løsning i stedet for at diskutere købeloven på Bilgalleri's forum.


  • #45   13. mar 2016 Kim B:
    Ja det er heeelt vildt med prisforskel. Men der skal vel også være lidt goder til dem der har med faget at gøre, for at være ærlig smiley

    Anders C:
    Kloge ord. Jeg er helt enig ! Jeg tager bestemt også kontakt til forhandleren. Ærlig talt, lyder han til at være lige så irriteret over den, som jeg er.
    Det må da også være VIRKELIG frustrerende for dem at kunne se, at den laver fejlen hele tiden, men ikke kan finde en løsning på det smiley Den skriver det jo GUDSKELOV ned i computeren, så de ved, at det ikke bare er svindel og humbug smiley
    Det er virkelig en skam, for synes det er en super dejlig bil ! Er virkelig glad for den.


  • #46   13. mar 2016 Alternativet må være, at han giver dig en lånebil i x antal måneder indtil fejlen er fikset. Men du skal selvfølgelig ikke være dårligere stillet end du havde været med din egen bil. - Det er nok den billigste løsning for ham også, samt du får i sidste ende (forhåbentligt) Din bil du altid har ville ha haft.

  • #47   13. mar 2016 Tag evt. en snak med forbrugerklagenævnet, de ved præcis hvilke muligheder du har.
    Jeg mener der er noget med, at hvis en genstand (indenfor garantiperioden) er forsøgt repareret 3 gange for den SAMME fejl, men derefter stadig lider af SAMME fejl, så er du som køber berettiget til at ophæve købet.


  • #48   13. mar 2016 Det her er en bil, og nu er det en periodisk fejl, det er altså ikke bare lige at levere bilen tilbage..

  • #49   13. mar 2016 Du skal skille dig af med den, lyder fint hvis du kunne få den ombyttet evt, for det lyder virkelig som en mandagsbil og om den så holdte på værksted i 3 måneder, ville jeg stadig ikke stole på det. smiley

  • #51   13. mar 2016 Jeg ville helt klart tage fat i FDM.

    De har advokater og jurister der ikke laver andet end at tage sig af sådanne sager.

    Du får jo ikke hjælp fra forhandleren i tilfælde af at der sker en ulykke som følge af manglende lys på din bil, så vil du jo bære hele skylden...
    (blot et eksempel)


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #52   13. mar 2016 #Pia L
    Jeg ville give sælger et ultimatum; hvis de nægter omlevering, så hæves købet. Du skal selvfølge vær opmærksom på, at de fratrækker nytteværdi i købesummen, hvis købet hæves.


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #54   13. mar 2016 #52
    Det skal måske tilføje, at du naturligvis har krav på omlevering efter 5 mislykkedes afhjælpningsforsøg jf. Købelovens § 78, stk. 4, 2. pkt.

    #53 Hovedreglen er at sælger har 1-2 afhjælpningsforsøg og måske 3 ved særligt komplicerede genstande. Efter 5 afhjælpningsforsøg, har køber ret til at hæve handlen se evt. U 2009.2003 V.


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #55   13. mar 2016 #53 Går handlen tilbage får køber ikke handelsværdien retur. Køber får den fulde købesum retur fratrukket nytteværdi.

  • #56   13. mar 2016 Bilen er helt sikkert trafikfarlig, kom den i en synshal med de fejl ville den ikke komme ud og køre før det var i orden.
    Mener FDM koster under kr 500 om året, så har man også adgang til en ekstremt billig forsikring.


  • #57   14. mar 2016 Hej
    4 gange på en VAG. Du vil få flere besøg endnu med mindre du lader handelen gå tilbage med stort tab forinden
    Så skulle du prøve 13 gange med en Pergøj 406HDI.
    Se også www.mandagsbil.dk på 44.000 km Pergøjen
    MVH KP


  • #58   15. mar 2016 Du skal henvende dig til importøren og forklare dem om dine problemer med din bil. Hvis ikke de selv tilbyder dig en god løsning, så forlang at de stiller en lånebil*) til din rådighed indtil din egen bil er i orden. Enten via forhandleren eller dem selv.
    *) Forhandlerne har masser af demobiler stående/kørende.
    Held og lykke.
    Eks. autoforhandler


  • #60   15. mar 2016 Hej Pia
    Jeg vil anbefale dig at kontakte FDM. Uanset hvad der er blevet nævnt i denne tråd omkring købeloven osv, så har FDM jurister's den rette ekspertise og kan rådgive dig langt bedre end forskellige links.
    Jeg har selv været i den situation, at jeg med FDM's hjælp gik efter en ophævelse af købet, efter at min bil havde været fejlbehæftet gennem længere tid. Det er rigtigt, at sælgeren har ret til at forsøge at afhjælpe fejlen, og det har de jo også gjort. Men de har ikke uendelige forsøg. Det skal foregå indenfor "rimelig tid". Når bilen har været afsted 5 gange, er jeg sikker på at FDM vil give forhandleren 1 uge til at fikse bilen 100% ellers har de en rigtig god sag ift. ophævelse.
    I mit eget tilfælde var det præcis det der skulle til, for at forhandleren fik fingeren ud og sat alle ressoucer ind på at løse problemet, så dagen før fristen udløb var bilen i orden og vi undgik ophævelsen. Kan din forhandler ikke løse problemet - som må antages at have været der fra ny - så har du krav på ophævelse!

    Spørgsmålet er så om det er det du ønsker, for fra det øjeblik kravet bliver gjort op, må du ikke bruge bilen - som i princippet nu er forhandlerens. Og de vil sikkert ikke stille en lånebil til rådighed, hvis du kræver købet ophævet, for så bliver de sgu nok lidt fornærmet.... Dvs. at du risikerer at være uden bil i den tid sagen kører, hvilket kan være op til 6 mdr.
    Derudover får du aldrig det fulde beløb tilbage. Du vil højst kunne få købsprisen, minus 1-1,5 kr. pr. kørt km., så det er også værd at have med i overvejelserne.

    Men igen, alt dette ved FDM's jurister alt om, så de er 100% sikkert dit bedste kort i denne sag.
    Held og lykke


  • #61   15. mar 2016 Meld dig ind i FDM, de kan hjælpe dig. Mener der står et sted i købeloven, at hvis en vare er på værksted 3 gange, eller mere, for den samme fejl, er du i din gode ret til at ophæve handlen

  • #62   15. mar 2016 Hvorfor alt den krævementalitet, hvis forhandleren gør sit yderste for at afhjælpe en sa.... irriterende fejl? Det virker jo heldigvis til at kunde og forhandler har en fornuftig dialog. Køber kan i stedet forelægge muligheden for en "fast" lånebil indtil problemet er helt afhjulpet, ELLER spørge forhandler og importør i samråd om disse har et fornuftigt løsningsforslag.
    Man behøver ikke altid forværre stemningen med "trusler" om FDM og købeloven, Fanden og hans pumpestok.
    En god dialog og fornuftens brug er ofte langt bedre. Skod-a er nok heller ikke begejstrede ved tanken om sure, utilfredse kunder. Og de kan nok selv regne ud, at det her lygteproblem ikke er holdbart i længden.
    Held og lykke til. Skriv gerne en opdatering, når der kommer en løsning?


  • #63   15. mar 2016 Men Allan, det kan vel ikke være ok at forhandleren bliver ved med at prøve at løse fejlen når kunden gang på gang står uden bil, eller er nød til at stoppe kørslen i mørke fordi lortet slukker.

  • #64   15. mar 2016 #Allan
    En god dialog er altid en god start, men det virker ikke til at forhandleren kan løse problemet.
    Om de gør deres ypperste eller ej får ikke Pia's bil til at virke, hvis de ikke har evnerne til at løse problemet. I så fald er det vel ikke krævementalitet at forlange handlen ophævet. Vil væde med at du ville have det på samme måde hvis det var dig der havde problemet smiley
    Derfor mener jeg stadig at det bedste råd til Pia, er at lade FDM se på sagen. Så kan de hjælpe hende med at vurdere hvor meget der skal "kræves"


  • #65   15. mar 2016 Netop af samme grund ville jeg tage den med forhandler og importør i samråd først. Hvis de stiller en lånebil til rådighed og gør deres yderste, eller bliver enige om at tilbyde en tilsvarende fejlfri bil i bytte, er det vel bedre end at involvere flere parter som fx FDM?
    Jeg tror stadig ikke at nogen af parterne er specielt interesserede i dårlig omtale.
    Det kan koste kunder i et i forvejen betrængt marked.


  • #66   15. mar 2016 Er som sådan ikke uenig med dig, men når Pia opretter denne tråd opfatter jeg det som om, at hendes "gode dialog" med forhandleren ikke længere er noget hun tror på - og så må man ty til "skrappere" midler smiley

  • Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 2
    #67   15. mar 2016 Når først fejlen er fundet vil alle sige nåårh var det bare det !!
    Få en lånebil indtil den "halvdefekte" komponent er fundet og skiftet.
    på Audiérne er det som regel lys sensoren der er mystisk - måske også på din Fabia ?
    Jeg har endnu ikke arbejdet på en bil hvor ikke fejlen kunne findes "til sidst", derfor lånebil = arbejdsro og testperiode til mekanikeren....

    mvh
    Thomas


  • #68   15. mar 2016 Men er det okay at bilen skal leve på værksted, Thomas? Man har jo købt den for at bruge den, og ikke betalt +100.000 for at køre i en lånebil. Så må forhandleren jo omlevere og sælge den igen som brugt bil/demobil, når han har løst problemet smiley

  • pling
    pling Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #70   15. mar 2016 Hej Pia,

    Blot et hurtigt tip til hvordan love er skrevet og læses.
    Først fremgår den generelle lov.
    Herefter fremgår alle undtagelserne til loven.

    Det er altså i praksis ligegyldigt at § 78, beskriver et valg når der i stykke to indskærpes at, der i forhold til omstændighederne ikke er valgfrihed.

    Det er også tilfælde, hvor en lov foreskriver omstændigheder for hvilke en anden lov er ugyldig, uden at dette er nævnt i den første lov.

    En lov er således kun gældende for en situation, hvis der ikke et andet sted i lovsamlingen står at loven ikke er gældende under de givne omstændighedder.

    For at kunne vurdere om en given lov nu også er gældende i en given situation, udelukkende ved brug af lovsamlingen, skal man således som minimum kende alle lovene indenfor et givent område .


  • #71   15. mar 2016 Du skal ringe til skodas hoved kontor og snakke med dem. havde en fejl på min helt nye mazda 2 som kun larmede når den ikke var alt for kold og alt for varm, fik af vide af forhandleren at den ikke fejlede noget og de var ikke til at snakke med, så kontaktede mazdas hoved kontor fortalte dem om min bil, og et par dage efter ringede forhandleren at jeg skulle komme med bilen da de havde bestilt den nye reservedel. bilen sagde aldrig en lyd efter...

  • mads R
    mads R Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #72   15. mar 2016 giv forhandleren et ultimatum, ny bil eller den bliver sat tilsalg lige på den anden side af vejen, med store skilte på med de fejl du har haft og eventuel en beskrivelse af deres behandling vis dårlig.
    truslen plejer at være nok.

    det virker tro mig, man skal være hård, det er din egen penge pung det kommer til at gå ud over, når garantien er ude.

    golf 5 havde en del problemer i det første års tid, hvor de havde en masse mærkeligefejl som ikke kunne afhjælpes. kunderne fik dog nye biler. der var nogen som kom ud fra fabrikken som ikke virkede..


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #73   15. mar 2016 Der er ingen grund til at true forhandleren. Forhandleren virker til at være meget medgørlig og har været det fra starten.

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #74   15. mar 2016 #73 Det er ikke et spørgsmål om at true nogen. Det er et spørgsmål om at forhandler og forbruger følger de retlige regler der gælder, uden at den professionelle misbruger eller udnytter situationen.

    Enhver forhandler med respekt for sig selv ved godt at 5. mislykkedes afhjælpningsforsøg, ikke skal imødekommes med endnu et tilbud om afhjælpning. Her må forhandleren proaktivt tilbyde omlevering eller ophævelse. Det er ikke hensigtsmæssigt, hvis en forbruger skal være betalende medlem af en forening (FDM), for at opnå ret.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #75   15. mar 2016 Har jeg påstået andet?

  • #76   15. mar 2016 Men i alt den tid debatten har kørt her på BG, har trådstarter så kontaktet forhandleren? Noget nyt?

  • #77   16. mar 2016 Jeg vil foreslå det samme som Thomas længere oppe i tråden, lånebil og lad mekaniker rode med det til det virker. Men allier dig med FDM og giv evt. importøren et kald om sagen.

  • K F
    K F Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #78   16. mar 2016 Man skal jo helt klart starte med at messe for sig selv, VAG ER GODT, VAG ER GODT, gerne med et slag på en klokke ind imellem, for det er jo manges holdning at de er bedre end så meget andet, nå, anti-vag til side. Indse først at de også er serieproducerede enheder, og fejl kan opstå mange steder i en produktion.

    Det er efter min mening helt klart en ledning, eller et bundle, der er svagt et eller andet sted. Det kan være knækket, det kan være et stik, endnu værre kan det være kobberet INDENI ledningen der er knækket.
    De kan være heldige at finde det. Men der er ufatteligt mange kontaktpunkter på sådan et ledningsnet, så det er som en nål i en høstak.
    Når det så er sagt har jeg to gange oplevet sådan en fejl på ikke-VGA (det er med vilje...) biler, dog først efter de har været 5-7 år gamle, og begge gange er det blevet løst (i det ene tilfælde efter en del besøg) til UG, men det kræver efter min mening en rigtig auto-elektriker og ikke et almindeligt værksted.
    Sidste gang jeg havde et problem måtte bilen på værksted i 2 dage, hvor de nærmest hev alt undtagen motoren ud af motorrummet, til gengæld fandt de så også det bundle der var blevet gnavet over og fixede alle kabler.
    Forskellen er muligvis her, at din er ny, derfor er der nok ikke gnavet et kabel over, som er nemt at se, men derimod er et kabel eller et stik defekt, dette syntes jeg også er mere sandsynligt når computeren er defekt, for det er altså ikke normalt at de stryger så nemt i svinget, de er trods alt lavet til et ret fjendtligt miljø.
    Du skal efter min mening benytte dig af FDM, som det i det hele taget er en god idé at være medlem af som bilejer, og få vejledning fra dem, evt. spørge om de har en tekniker der kan kigge på problemet (de reparerer ikke, men nogle af dem er ret dygtige til diagnosticering). Endeligt vil deres advokater kunne overtage korrespondancen, for når du har været afsted så mange gange skal ting foregå skriftligt, så der ikke er nogen der kommer med 'det har vi aldrig sagt'.
    Som nogen skriver er det lidt som at involvere en fagforening og det ødelægger den gode stemning. Det er altså ikke min erfaring. Hvis værkstedet er reelt, og arbejder i god tro, har de intet imod at der kommer styr på kommunikationen. Jeg har altid forlangt brugtvognstest ved køb af brugt bil, og har altid haft FDM til lige at kigge på slutsedlen osv. jeg har aldrig fået brok over det, og de steder der har fundet på undskyldninger har jeg undgået. Det har sparet mig for mange ærgelser og penge. Langt de fleste forhandlere vil alligevel gøre de ting som FDM vil gøre dem opmærksom på at du har ret til.
    Endeligt så syntes jeg ikke det er urimeligt at bede dem om en gratis lånebil, så de har god tid til at finde problemet, og prøve efter om det er løst ordentligt.

    God arbejdslyst...


  • #79   16. mar 2016 Håber godt nok du får lavet bilen ordentligt. Når du har været på værksted med din bil har du vel fået en låne bil i stedet?? Har selv en bil der har været en del fejl på under garantien og der har jeg hver gang fået en låne bil mens de har lavet det der var igalt med min egen uden omkostninger for mig. Det er jeg ret sikker på man kan man forlange.

  • #80   16. mar 2016 Pia: Den største fejl du har begået er, at du har bevæget dig herind for at diskutere loven om forbrugerkøb. Dette er Børnegalleriforum, og så kommer du til at skulle høre på sådan nogle som Morten D.

    Selvfølgelig har en forhandler ikke ret til at reparere i uendelighed. Jeg har selv været hele møllen igennem for 14 år siden med en yderst fejlbehæftet ny Vovo S60 T5. Jeg fik, via FDM, handlen ophævet og nogle penge tilbage.

    Så tag nu fat i de rigtige parter og se at få sendt dette VAG´e produkt retur.


  • #81   16. mar 2016 Synes det er nogle fine biler de fremstiller i dag. trist at det ikke virker for dig, bare du ikke selv skal betale for at få det ordnet, når de ikke har leveret en ordentlig vare, der må da være en slags reklamationsret på den som udgangspunkt og de kan såvel bare skaffe dig en anden i samme farve og med samme udstyr og beholde den du har til undersøgelse og noget. det lyder dog bare som en defekt kontakt eller et relæ/sikring af en art, uden at skulle gøre mig klog på det. ønsker dig held og lykke med den ellers, min søster har en fin Octavia og den virker vist bare som den skal. smiley

  • #82   16. mar 2016 Som tidligere skrevet, få importøren indover.
    Det er sikkert en fejl i ledningsnettet eller lysstyreenheden, men der er importørens opgaven, når forhandleren ikke kan. Om det hjælper med FDM eller ej, kan diskuteres, men importøren kan ikke løbe fra sit ansvar.


  • #83   17. mar 2016 Nu har trådstarter været passiv i flere dage - er der noget nyt i sagen?

  • #85   17. mar 2016 Det skal du ikke finde dig i, man køber netop en ny bil for at slippe for at skulle forbi værkstedet i tide og utide og man nyder heller ikke sin bil hvis man hele tiden tænker på hvornår mon den gør det igen. Gør alt hvad du kan for at få en ny eller lav en aftale om at hvis det er lige præcis den fejl bliver ved med at komme, også efter garantien er udløbet så dækker værkstedet det.

  • #86   18. mar 2016 Jeg er desværre bange for at Pia L ikke er med her længere. Det er også en lang tråd, men det ville være godt at få slutningen på sagen. Dvs. der er egentlig både en teknisk sag og en juridisk sag. Den tekniske sag er måske den mindste, som #67 også skriver. Men som K F skriver i nr. 78 kan det være meget svært at finde en periodisk fejl. Jeg er stærkstrømsingeniør, men har arbejdet med at finde fejl på alt elektrisk fra cykellygter over biler, computere, fjernsyn og måleinstrumenter til hjerte-lunge-maskiner. Mange forslag har været nævnt, og jeg kan tilføje, at det kan være indstråling fra radiosendere f. eks. mobiltelefoner, lokalradioer, mobilmaster osv. Den juridiske sag afhænger af, OM man får afhjulpet fejlen, men det må vi håbe, at de gør.

  • #87   20. mar 2016 Hej igen alle sammen, Mange tak for alle de mange kommentare!
    Har ikke lige haft tid til at være herinde, så nu må jeg lige give det "update" der er.
    Jeg skrev emnet Lørdag i sidste uge, og ville ringe til firmaet mandag morgen. De kom mig dig lidt i forkøbet, da de havde set denne tråd. så min telefon ringede, idet jeg skulle til at ringe til dem smiley
    De havde set tråden og kunne genkende historien. Sælgeren ville igen prøve at kontakte importøren og så ville jeg lade høre fra dem.
    I morgen er det en uge siden, og har stadig ikke fået svar.
    Sælger skulle i mellemtiden på kursus, så mon ikke, at jeg modtager svar i morgen, hvor han i hvert fald er tilbage på sin pind.
    Så jeg venter stadig spændt på en udmelding fra importørens side.


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #88   21. mar 2016 Du skriver forhandleren igen vil kontakte producenten. Det er simpelthen noget pjat. Forholdet mellem forhandleren og producenten er og bliver ikke et forhold der er dig vedkommende. Håber du får løst problemet på tilfredsstillende vis, selvom om forhandleren ikke overholder gældende regler.

  • #89   21. mar 2016 Hvis en forhandlers værksted ikke kan løse et garanti problem, kontakter han producentens importør for at få gode råde og evt. hjælp.
    Det er producenten, som i sidste ende betaler og er ansvarlig for at løse tekniske problemer.
    Det er også producenten, som i sidste ende tager beslutning om bilen skal ombyttes, og betaler det evt. tab forhandleren har på den defekte bil.


  • #90   21. mar 2016 Så må forhandleren jo tage den retur og selv kæmpe med producenten selv. Det kan da aldrig være noget der skal gå ud over dig.

  • #91   21. mar 2016 Nej du har købt den af en forhandler. Så hvis der er noget med bilen må forhandleren tag den med producenten. Så er den ikke længere

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #92   22. mar 2016 Forhandleren skal vel gå til importøren, som så går videre til producenten?

  • #93   22. mar 2016 Men det er noget forhandleren selv må ligge og rode med.. Ærlig talt er det fis i en hornlygte at forhandleren bliver ved med at ville løse det. Det kan de tydeligvis ikke jo.

  • #94   22. mar 2016 Jeg har også haft mange problemer med min kia pro ceed under garantien "mandags bil" Der har jeg selvfølgelig henvendt mig til den forhandler hvor jeg har købt bilen. De har så kontakte Kia DK og der har aldrig været nogle problemer med at få det lavet der har været galt med bilen. Har så bare afleveret bilen hos forhandleren og fået en gratis låne bil mens bilen er blivet lavet. Har haft meget glæde af de 7 års garanti.

  • #95   22. mar 2016 Men det er jo også en garanti - der er det vel okay smiley Her er der direkte tale om en reklamation, med et decideret trafikfarligt køretøj.

  • #96   25. mar 2016 Noget nyt?

  • #97   6. apr 2016 Beklager der går så langt imellem mine svar smiley

    Skoda hentede bilen i Torsdags og satte en lånebil, da der desværre var fejl på bilen igen smiley + En ekstra fejl som kom efter sidste omgang.
    Så nu har jeg svaret på et "spørgeskema" fra importøren og venter stadig på svar smiley Det er i morgen en uge siden - uden noget nyt.

    Jeg har derudover været ude og prøve en præference bil ved en anden skodaforhandler, så vi kunne præcisere alle fejlene på lysene og fejl på start og stop funktion med lys også.
    Derudover kunne han fortælle mig, at de havde 5 forsøg på at lave fejlen, ellers blev de tvunget til at tage den tilbage fra importørens side.
    Så nu må vi se hvad de vender tilbage med smiley


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #98   6. apr 2016 #97 At forhandleren og importøren har en aftale om 5 forsøg, er dig fuldstændig uvedkommende. Hvad er årsagen til at du ikke har krævet enten omlevering eller ophævelse?

  • #100   6. apr 2016 Du kunne jo prøve at køre forbi en rigtig auto elektriker og spørge om han har hørt om problemet før. De løser tit problemer af de svære slags når andre giver op.

  • #101   7. apr 2016 De er rigtige nørder de autoelektrikere.

  • #102   7. apr 2016 Hun skal nok ikke sætte andre end værkstedet på sagen. Så ryger garantien nok rimelig hurtigt.

  • #103   7. apr 2016 Præcis. Så må Skoda sende den videre til en prof hvis de ikke selv formår at kunne løse det.

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #104   7. apr 2016 #102 Du har ret i, at garantien 'kan' forsvinde hvis bilen sættes på et andet værksted. Men det er ikke garanti der er aktuel i dette tilfælde - men derimod mangler.

  • #105   7. apr 2016 Skoda kører den nok selv til en autoelektriker og får den gennemtestet og repareret, det er jo sidste chance for dem nu, men det bliver da spændende at følge opløbet.
    Kunne være nyttigt hvis du lavede en kort opsummering af hele forløbet, bare datoer og antal dage du måtte undvære den totalt. evt km for hver gang den måtte ind på værksted.
    Evt kan du reportere forløbet ind til www.mandagsbil.dk og også se om der er andre Skoda med den fejl.


  • #106   8. apr 2016 Clegg; fordi jeg ikke har krævet omlevering osv. Endnu, er nok fordi jeg kan være lidt konflikt sky smiley så når de hver gang lover, at nu virker det bare og næsten kan forklare for en syg moster, så håber jeg på det bedste og at de har ret smiley
    Så snart folk "taler glad til mig" har jeg simpelthen så svært ved at sætte mig igennem eller udtrykke utilfredshed. smiley så ja jeg står desværre ofte til model end mere end rimelig er smiley

    Allan;
    Tænker jeg nok skal give en opfølgning, især nu hvor folk har været så venlige at prøve og hjælpe hele vejen og så mange som stadig følger opslaget og er interesseret i, hvad der kommer til at ske.
    Tænker også det kan være rart for folk der måske ville stå i lignende situation, at kunne læse denne tråd.
    Så jeg skal nok give en Update smiley


  • #108   15. apr 2016 Hvad blev det til? smiley

  • #109   17. apr 2016 Bilen er stadig ikke færdig og de har sendt en forespørgsel til importøren om udskiftning af en hel del i instrumentbordet samt software da den stadig ikke virker som den skal smiley
    Så der er desværre stadig ikke så meget nyt i sagen. Blev ringet op i fredags og de kan ikke sige, hvornår de ved noget nyt smiley


  • #110   18. apr 2016 Har du krævet bilen omleveret? Mht. reklamationsretten, tror jeg ikke bare de må sige "vi ved ikke hvornår der er noget nyt/hvornår den kam være lavet".

    Jeg synes du har været meget tålmodig over for forhandleren, og jeg synes du bør gå videre med sagen til fx Ekstra Bladet. Det kan ikke være rigtigt at de ikke gør noget ved en potentiel livsfarlig bil. Så er der dem der skriver. "Jamen de gør jo noget og tilbyder hjælp". Nej. Nok må være nok. De kan åbenbart ikke finde og løse problemet.


  • #111   18. apr 2016 Du har vel som det mindste lige nu en gratis låne bil mens de for lavet din bil.

  • #112   18. apr 2016 "udskiftning af en hel del i instrumentbordet samt software". Det må være kombi-intrumentet, de mener. Det er en "æske", der sidder foran rattet. Gennem den gennemsigtige side af æsken kan du se speedometer, omdrejningstæller, tankmåler og termometer og alle kontrollamperne. Bag disse målere sidder en printplade med en microcomputer, hvori softwaren også er lageret. Hvis man har prøvet det før, så tager det 10 - 20 minutter at skifte kombi-instrumentet. Det er bare en lille håndfuld skruer og 2 multistik. Man skal naturligvis have et nyt kombi-instrument der passer til din model og sætte i - istedet for det originale. Problemet er nok, at det er i restordre, dvs. fabrikken kan ikke levere et nyt. Dem de får leveret fra deres underleverandør (VDO), vil de hellere sætte i nye biler på fabrikken. Jeg ved det, fordi har haft en Skoda Octavia Kombi (årgang 2000) indtil for 3 år siden. Der var en periodisk fejl i kombi-instrumentet. Vi fik det repareret på et specialværksted i Hannover på ca. 40 min. Jeg satte det på plads, og vi fortsatte ferien. Rep. kostede ca. 100 €. Det fungerede i flere år efter.

  • Martin c
    Martin c Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #113   18. apr 2016 Jeg er ret uvidende på bil området, så bær over med mig hvis det er noget vrøvl jeg siger smiley Men min første tanke var : I min forsikring er der juridisk bistand inkluderet. Så er man i din situation kunne man ringe og høre forsikringsselskabets jurister hvordan man er stillet.

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #114   18. apr 2016 #113 - Det er rigtigt at der er retshjælp tilknyttet ens kaskoforsikring. Der er dog to ting som man skal huske når man anvender en retshjælpsforsikring.

    1. Man skal først kontakte en advokat, og det er denne som skal anmode om dækning på retshjælpsforsikring (forsikringen giver som alt overvejende hovedregel ikke forhåndstilsagn om dækning)

    2. Der er en selvrisiko på retshjælpsforsikringen typisk mellem 2500-5000 kr.


  • #115   18. apr 2016 Hvis der evt. er restordre på en reservedel, som skal bruges på en bil, som er under fabriksgarantien, så må forhandleren/importøren stille en tilsvarende bil til kundens rådighed, til reservedelen er leveret og reparationen er færdig.
    Der er også den mulighed, at man "låner" reservedelen fra en tilsvarende model på forhandlerens/importørens lager. Det vil de nødig, men i yderste konsekvens, kan det være nødvendigt. Så er lagerbilen delen er "lånt" fra usælgelig, men det er ikke kundens problem!
    Pia - du har en lånebil mens forhandleren og importøren fjumre med din bil, ikk'?


  • #116   18. apr 2016 Håber da godt nok du har en gratis låne bil. Har selv en mandags bil som jeg har haft inde på værksted en del gange under garantien og har selvfølgelig haft en gratis låne bil hver gang

  • #117   18. apr 2016 Jeg vil lige tilføje et par ting om kombi-instrumenter til Skoda, og det gælder sikkert også for andre (VAG) -bilmærker. Mikro-computeren på printet har mindst 2 hukommelser. Den husker koden på nøglerne (startspærre) og antal kørte km. Dvs. hvis man skifter kombi-instrumentet til et nyt eller et fra en anden (lager-) bil, så skal man tilslutte en tester og "programmere" nøgler og km-tæller. Skoda værkstederne skulle gerne have en tester til formålet, og ellers findes der firmaer (også danske), som tilbyder denne service mod betaling. Hvis det skulle vise sig at være en software-fejl, så hjælper det ikke at skifte instrumentet, så vil et nyt instrument have samme fejl. Der sidder nogle programmører hos VDO, som laver programmerne til de forskellige modeller. En af disse skal så lave en ny version af programmet, hvor fejlen er rettet. Der er sikkert flere, der har indberettet fejlen. Det kan tage kortere eller længere tid at finde fejlen, afhængig af, hvor godt fejlen og omstændighederne er beskrevet. Hvis der er mange, der har samme fejl, så har det højere prioritet. Når den nye version er klar, kan den sendes via internettet til forhandlerne, som så kan indlæse den i kundernes biler (kombi-instrument) via testeren.

  • #118   19. apr 2016 Skulle du være blevet nysgerrig for at se et kombi-instrument inden i, så se denne video: (Jeg tror, at han taler finsk. Jeg forstår det ikke.)
    https://www.youtube.com/watch?v=WGBcH8AM5ow&ebc=ANyPxKqzbK5a5yEM_szmB33xr64bix1_sX11sCEpxkPp783hs15i25keL4ki386IBad1EiurQ_-q2BS_tkgeqaOQBiD7D7AZgQ


  • #119   20. apr 2016 Beklager mine lidt sene svar. Har nogen dumme arbejdstider så det er ikke altid jeg lige når forbi computeren smiley

    Men igen - Mange tak for alt jeres støtte og interesse i denne sag smiley

    Jo nu har jeg endelig fået stillet en bedre lånebil ti rådighed, fordi de vidste at det måske ville tage længere tid.

    Jeg var nede og prøve en præference bil ved en anden skoda forhandler som informerede mig om, at efter endt 5. gang med samme fejl så SKAL importøren tage bilen tilbage. Jeg skal selvf. selv stå for nyttevædien i bilen som den har tabt.
    Det er nu 6. gang den er på værksted, men 5. gang med samme fejl.
    Så er der bare det mindste når jeg får den tilbage igen - ja så kan jeg jo kræve at de tager den tilbage med det samme smiley

    Jeg var simpelthen ved at være i syv sinde - så derfor prøvede vi at give det et forsøg og snakke med en anden Skodaforhandler og prøvede en præference bil, da jeg skulle besvare et spørgeskema. Men efterhånden var der så mange fejl på den, at man jo slet ikke ved hvad den skal og ikke skal smiley
    Så nu venter jeg på at høre mere.

    De må da FORHÅBENTLIG være i gang med den, for de gange jeg er kørt forbi, kan jeg se, at de da flytter på den. Håber selvf. det er for at lave den smiley


  • #121   20. apr 2016 Nej der var nemlig INGEN af alle de fejl som er på min.
    Vi undrede os pludselig over, at efter sidste værkstedsbesøg at både diodelys/LED og alm lys var konstant tændt på samme tid, Men dette var jo så åbenbart OGSÅ en ny fejl som var kommet efter sidste værkstedsbesøg. Men det var vel en forhåbning om, at den så ville stoppe med at hyle og blænde op og ned. Men det duer jo heller ikke, at man så bare laver "lappeløsninger" i stedet smiley


  • #123   20. apr 2016 Ikke en ven, men en som ved lidt om biler, ens far f.eks.

  • #125   20. apr 2016 Kan vi så ikke bare sige "Tag en med som ved noget om biler" - så er den skid slået smiley

  • #127   20. apr 2016 Men en som er 25-40 år ældre end en selv har dog livserfaring, og har sikkert haft nogen biler gennem tiden.

  • #129   20. apr 2016 Hehe om det er en far eller ven er jo også lige meget smiley Smiler.
    Har dog ikke mulighed for at tage min/en far med anyways smiley Så det bliver nok en anden smiley


  • #130   20. apr 2016 #127
    nu er min far godt nok futtet til himmels, men han har haft bil i max 5 år gennem hele sit liv og han var fra 1945.

    og kender da en hel del som der ikke har bil eller deres forældre heller ikke har haft bil på noget tidspunkt.

    så bare fordi man har livserfaring er det ikke ensbetydende med man ved noget om biler smiley


  • #131   20. apr 2016 HOOOOOOOOOOLD nu med den fuldstændig ligegyldige diskution!!

  • #132   21. apr 2016 Ja, der er mange der ikke aner noget om biler, simpelthen fordi de ikke har haft en interesse i at følge med, alderen har derfor ikke meget med det at gøre, men sådan kan alle være forskellige..

  • #133   25. apr 2016 Enig med Anders smiley
    Det kan også være lige gyldigt. Jeg har heldigvis masser af gode "bil-kyndige" omkring mig smiley

    Status er desværre uændret. Jeg har stadig ikke hørt mere nyt til bilen.


  • #134   21. maj 2016 Er der stadig ikke sket noget?

  • #135   22. maj 2016 Jeg skal ind og have en snak med dem Mandag, da de ringede Torsdag om, at jeg skulle komme ind med den lånebil jeg nu har haft i 6 uger ( Skoda Octavia) -.-
    Jeg får så en anden lånebil mandag (en Polo) Jeg var ellers glad for at køre i Octaviaen, men den skal nu retur og jeg fik besked på, at jeg yderligere skal regne med 1 måneds ventetid på min egen bil o.O
    Det vil så sige, at hvis jeg skal vente en måned mere, har jeg stået uden bil i samlet 4 måneder siden jeg købte den i Juni måned - sidste år.
    Så jeg har bla. betalt 2310 kr. i forsikring og vægtfgift i 4 måneder, hvor jeg ikke engang har haft bilen.
    Synes simpelthen det er for dårligt og ved at være rigtig træls.
    Så nu tager jeg en god snak med dem på mandag, når jeg skal ind og aflevere octaviaen. Jeg synes simpelthen ikke de kan være rigtigt. Derudover skal jeg jo betale 575 kr. i forsikring på de lånebiler som jeg får stillet til rådighed. Så det er pludselig en dyr affære at have en bil, som ikke virker -.-


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #136   22. maj 2016 #135
    Du har jo et langt stykke hen af vejen selv valgt at acceptere forløbet. Er du usikker på dine rettigheder, så vil jeg anbefale du kontakter en der kan rådgive dig.


  • #137   22. maj 2016 Jeg må sige at jeg synes du har fejlet, Pia. Du har givet dem lov til at behandle dig sådan. Du har fx ikke stillet krav til at de må dække udgifter du har haft på bilen selvom den har stået stille. Jeg ville nu undersøge med din forsikring om du har retshjælp og så ville jeg simpelthen få fat i en advokat. Det her er helt uacceptabelt. Må vi høre hvilken forhandler der er tale om? Det her er fuldkommen vanvittigt.

  • #138   22. maj 2016 En jeg kender købte ny Mondeo, den gik bare lige pludselig ud, og kunne starte efter ca 10 min igen, det skete ofte og ikke på noget specielt tidspunkt, men den røg til forhandleren der af 2 omgange ikke fandt en decideret fejl, men skiftede for ca kr 35.000 f.eks. computeren.
    Der sker så ikke rigtigt mere i sagen, bilen er stadig ustabil, starter altid, men går i stå på turen, så han ringer til importøren i Glostrup, de foranlediger at han stiller bilen hos H.G. Nielsen, Ford forhandler i Kolding, han får en bil stillet til rådighed, gratis, værkstedet får besked om at er bilen ikke færdig senest fredag, så skal han have en ny bil senest mandag.
    De har ikke fundet nogen fejl da fredagen er forbi, så han skal jo have en ny bil, men en mekaniker stikker hovedet ind og siger han har en ide om hvad det kan være, så hvis han vil lade bilen stå til mandag så osv.........
    Mandag oprinder og bilen er klar til afhentning ved fyraften, fejlen fundet, alle glade. Det var et relæ i sikringsboksen der havde for tynde ben, når det så blev varmt, så stoppede bilen. Der var en del biler med fejl i de relæer, men de blev skiftet inden folk kom ud og køre i dem, men det var bare ikke sket her.
    Man kom også senere i tanke om at den stensikkert gik i stå når den kørte med trailer, ikke altid ved alm kørsel, men der var bare ikke nogen der forbandt de ting, før til sidst.

    Men importøren sagde altså at der bare skulle ske noget nu, og det er jo at tage ansvar for sit produkt og beskytte det.
    Jeg fortalte ham om den her tråd, han siger også du skal ringe til importøren.
    For egen regning vil jeg sige at du bør lægge et link til den her tråd, det er ekstremt dårlig reklame det her.

    PS!
    Jeg har 2 x Octavia 1999 og 2000, der er ikke noget at klage over der, 225.000 km og 437.000 km, kører fantastisk begge 2.


  • #139   22. maj 2016 Hvis du kender bil kyndige, hvorfor tager du dem så ikke med dig? Værkstedet koster jo rundt med dig, fordi du ikke tør at kræve noget eller sige fra, tag en med dig og bank i bordet, så skal de nok vågne op, hvis de stadig er lidt flabet, så sig du går til EB med sagen, hvis du ikke kan få noget som helst ud af det.

  • #140   22. maj 2016 Tag nu forhelvede fat i FDM -.- at du ikke har gjort det har kostet dig urimelige mængder blod sved og tårer

  • #141   22. maj 2016 Det nytter ikke at have bilkyndige med, alle er jo enige om at der er en fejl, så hvorfor bilkyndige på?
    Nu er Skoda jo klar over at tiden rinder ud for dem, derfor de holder på bilen, og jeg er sikker på de denne gang finder fejlen.

    Dit næste skridt er importøren og meld dig ind i FDM, de har også meget billig forsikring.

    Der ud over må Skoda på en eller anden måde kompensere dig for udgifter osv, men sig ikke ja til noget før du har tænkt det igennem, husk de er på hjemmebane, det er du ikke. smiley (tænker vinterdæk, større stereo, men helst kontanter, du kan jo ikke bytte vinterdæk med koteletter)


  • #142   22. maj 2016 Alt hvad de tilbyder dig skal du snakke med FDM om. Meld dig ind, så sidder de klar til at hjælpe.

  • #143   23. maj 2016 Jeg var i dag inde og snakke med dem om fabiaen og div. problemstillinger. Bilen kan de stadig ikke få lavet og de har ikke set noget lignende før. Så lige nu hænger den ved fabrikken.

    Jeg har selv taget kontakt til Skoda Danmark om afklaring af denne sag, da ingen mener, at dette er ret eller rimeligt længere. Så jeg venter personlig afklaring fra dem om dette.

    Derudover fik vi snakket om udligning af div. udgifter jeg måtte have haft under det lange forløbe, som sælger naturligvis ville erstatte. Så det var rart, at få dette på plads i dag !

    Jeg havde derudover en bilkyndig med i dag, som kender alt til reglerne. Så nu afventer vi svar fra Skoda om at vi stopper dette forløb nu med uendelige reparationer.

    Phillip: Det kan godt være at du mener, at jeg har fejlet, men problemet var, at jeg Skoda er ikke tvunget til, at tage bilen tilbage efter 5. forsøg på at lave bilen. Det står desværre i deres salgskontrakt. Dette blev jeg også informeret om, da vi var nede og prøve en præference bil. Efter det 5. forsøg SKAL de så også selv tage bilen tilbage! Så derfor har jeg ikke kunne gøre det helt store, når det står i deres salgslinjer.
    Jeg bliver kompenseret for div. udgifter så snart der er en afklaring om sagen, så alle udgifter kan udregnes korrekt.
    Så nu venter jeg på at blive kontaktet af Skoda, så vi kan få en afklaring på problemet.

    De har også udtalt, at de ikke har oplevet noget lignende !
    Vi snakkede med mekanikeren på bilen - som er ret dygtig - Som HELLER aldrig havde oplevet det. De havde skiftet styreboks mm. flere gange, uden held. Så jeg har vidst været rigtig uheldig og fået en RIGTIG mandagsbil. Hver gang de får det ene til at lykkedes er der noget nyt som ændre sig ..


  • #144   23. maj 2016 Problemet er man har sat en mekaniker til at udføre en auto-elektrikers arbejde.

    Fejlsøgning af el er der satme ikke mange mekanikere der kan finde ud af. - Ikke at man kan klantre dem for det heller.


  • #145   23. maj 2016 Skoda kan bare ikke ændre købeloven, Pia.

  • #146   23. maj 2016 Det er irrelevant Philip701, der BURDE komme styr på sagerne nu.

  • #147   23. maj 2016 Jo, men det var bare som svar til at Pia henviser til skodas retningslinjer som åbenbart ikke er helt i tråd med købeloven. Desværre smiley Men dejligt der ske rnoget

  • #148   23. maj 2016 Jeg HÅBER i hvert fald at der sker noget positiv i sagen nu ! smiley
    Jeg holder jer selvfølgelig opdateret smiley
    Jeg ble gjort opmærksom på, at det kan tage et par dage før jeg får svar fra Skoda privat. Men håber at svaret er ventetiden værd ..


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #149   23. maj 2016 #148 Det vigtigste er at du ender med at være tilfreds - uagtet at sælger har handlet direkte i strid med lovgivningen. Det er dog bekymrende, at sælger - der til med har set denne tråd - har håndteret sagen som sket. Men man må jo bare konstatere, at sådan er det at købe en Skoda.

  • #150   23. maj 2016 Du kan roligt regne med, at en forhandler godt kender lovgivningen omkring køb og salg, så selvklart følger de lovens bogstav.
    Det er da glædeligt, at I er nået til en slags enighed om mandagsbilen. Om efterfølgeren så skal være fra VAG er lidt spændende. Eller vil du gå til "fjenderne" og se hvad de kan byde på? smiley

    Jeg håber så, at du får fuld kompensation for de unødvendige udgifter og ærgrelser det har medført.


  • #151   23. maj 2016 Allan, måske kender han lovgivningen, men så har han direkte udnyttet Pia ved at sige at det først er ved 5. forsøg hun kan få en ny. Det her forløb er ikke acceptabelt. Godt der lyder til at ske noget nu. Glæder mig til at høre næste opdatering fra Pia smiley

  • #152   3. jun 2016 hvad er status??

  • #153   5. jun 2016 Den aktuelle status LIGE NU, er desværre mindre opmuntrende..
    Efter LANG tids søgen, fandt jeg nummeret til Skoda Danmark, som jeg forsøgte at ringe til.
    Dette var ikke den heldigste oplevelse.
    Jeg fik fat i en utrolig IKKE samarbejdsvillig mand som først spurgte gentagende gange til, hvor jeg havde deres nummer fra... (Det er VIRKELIG svært at finde)
    Derefter fortalte jeg ham kort historien, hvor han sagde, at jeg skulle snakke med kunde service.. Dette kunne jeg jo så bekræfte, at det havde jeg allerede gjort .. Så skulle jeg udfylde deres formular til kundeservice, hvilket jeg jo OGSÅ har gjort, men bliver stillet videre til firmaet som jeg "bøvler" med pt.. Så dette er også uden held.
    Han var TOTAL uforstående for min situation, og det skulle jeg snakke med kunde service om. Og det var så det -.-

    Så nu melder jeg mig ind i FDM og så må de hjælpe mig.. Nu er det simpelthen for meget ! smiley
    Jeg havde håbet på en god dialog med Skoda Danmark, men han var VIRKLIG ikke interesseret i, at høre på min historie eller mig generelt .. Kun hvor jeg havde fået telefon nummeret fra.

    Så ja. Nu må man jo desværre gå hårdere til værks smiley

    God Søndag til alle herfra.


  • #155   5. jun 2016 eb.dk

  • #156   5. jun 2016 Jeg ville da personligt ringe til det nummer en gang,eller mere, dagligt fra nu af, hvis du kan irritere skoda halvt så meget som deres bil har irritereret dig, må det vel kun være fair?

  • #157   5. jun 2016 Pia, nu ser det ud til at du kommer fra den anden side af søen, men ellers så kunne det måske hjælpe at troppe op hos importøren i Brøndby.
    ellers er der jo altid skumler metoden nemlig at begynde at hive fat direkte i dem der sidder i ledelsen smiley
    på cvr.dk er det blevet rigtigt nemt at finde 97% af de personer der er med i et firma.
    på dette link https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=70515113&soeg=Skandinavisk+Motor+Co.+A%2FS&type=Alle kan man nemt finde både navn og adresse på dem smiley

    men hvad med dit forsikringsselskab, der plejer der at være retshjælp med ind over, måske den kunne bruges i denne sag og så smid en advokat på dem??


  • #158   6. jun 2016 En mand lavede engang en hjemmeside kaldet www.lorte-alfa.dk og han endte med at få dem til at købe den tilbage, efter meget lang tid og en tur i tv.

  • #159   6. jun 2016 Allan den hjemmeside fortæller da intet om han har fået dem til at tage en bil tilbage... der er ikke engang så meget som bare en lille dato for hvornår noget skulle være sket smiley

  • #160   6. jun 2016 Prøv evt forbruger programmet Kontant på DR 1. Er der noget et firma Ikke vil have, er det dårlig omtale.

  • #161   6. jun 2016 Ja, den bedste reklame for et firma er folks gode erfaringer og oplevelser som fortælles videre til andre. Dårlig omtale er derimod noget af det værste smiley

  • #162   6. jun 2016 Du skal selvfølgelig kontakte FDM og forelægge sagen for dem. Hvis de ikke vil tage sagen fordi du ikke var medlem da du købte bilen, skal du kontakte Forbrugerombudsmanden ( www.forbrugerombudsmanden.dk) og forelægge sagen for dem. Det er deres pligt at hjælpe dig.
    Det er fuldstændigt urimeligt, den måde Danmarks største bilimportør SMC behandler dig og dit problem på. VW koncernen og dermed SMC er pt. uden i den værste verdensomspændende shit storm, over den måde de behandler Dieselgate skandalen på. De har ikke behov for, at din historie havner i medierne. Så det er en mulighed at skive læserbreve i seriøse medie eller oprette en Facebook (twitter el.lign) om din "lorte Skoda"
    Held og lykke med den fortsatte kamp/krig.
    Som jeg kender Forbrugerloven, så er du for længst berettiget til at få dine penge tilbage mod at aflevere bilen.


  • #163   6. jun 2016 Kim B
    Den sag er nok mindst 10 år gammel, jeg skrev det kun for at TS kunne se hvad andre har gjort med deres prroblembil, anede ikke at siden stadig eksisterede.
    Mener det endte med at han skulle stoppe sin fremfærd og ikke udtale sig yderligere til pressen.

    PS! Har kigget nu, det er IKKE den samme sag som jeg henviste til, men en ny/anden.


  • #165   7. jun 2016 Nogle gange kan en bemærkning om et indlæg i lokalaviser, landsdelsaviser etc. få gang i servicen. Jeg købte en gang et produkt som blev solgt uden garanti, men allerede ved hjemkomsten var der fejl på visse funktioner.
    Jeg bad firmaet om et skøn på en reparation, og SÅ kogte jeg over.
    Der var ikke den ting der ikke skulle laves, så det var faktisk ikke rentabelt. Værre var det, at der stod en snotknægt og belærte mig om, at det var skam min egen fejl, da jeg havde transporteret apparatet i egen bil.
    Han var meget afvisende, hvilket fik mig til MEGET HØJT at fortælle, at han kunne læse min mening i en stor lokalavis.
    Jeg nåede lige akkurat hjem, så ringede chefen fra biksen og tilbød et andet apparat nu MED garanti OG levering. De skulle bare vide hvornår de måtte komme med det.
    Hanundskyldte så mange gange, at det næsten blev for meget.


  • #166   8. jun 2016 HAHA Anders ! Det lyder faktisk som en ret god ide ! Når han blev SÅ sur over, at jeg havde deres nummer EN gang, så kan han da ligge søvnløs når jeg ringer HVER dag over det nummer smiley smiley


  • #167   8. jun 2016 Hvis han viser sin utilfredshed med du kan hans nummer, kan han jo prøve at forestille sig at ha sådan en mandagsbil.

    Ring for satan, hver dag.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #168   9. jun 2016 Flere gange om dagen...

  • #169   9. jun 2016 Ring hver eneste dag og spørg pænt og høfligt om der er noget nyt?
    Der går ikke mange dage før han er parat til hvadsomhelst for at slippe for yderligere om den famøse bil. smiley


  • #170   9. jun 2016 Man må vel formode de læser med her, så forstår ikke de ikke får fingeren ud.

    Tror jeg vil spørge en Skoda forhandler jeg kender om hvad han synes, kunne være interessant at høre hans private mening om det.


  • #171   9. jun 2016 Hvis man agerer som en vatnisse bliver man behandlet som en.


  • #172   9. jun 2016 Så i ham her i tv idag?

    https://dk.trustpilot.com/review/caros.dk


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #173   9. jun 2016 Det lyder som et skidt sted at handle. Bare den sag med den Ducati lyder helt vild!

  • #174   9. jun 2016 Du kan se afsnittet i KONTANT på www.dr.dk der ligger dagens afsnit.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #175   9. jun 2016 det må jeg lige lure en dag der er tid

  • #176   9. jun 2016 Han er så grov at Ikano Finans har meldt ham for dokumentfalsk, Rasmus Okholm, han skrev en indvandrer på SU og med lidt pizzakørsel tjente 330.000 om året, hehe, så er det jo nemt at få et lån igennem.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #177   9. jun 2016 Sikke da en top sælger!

  • #178   9. jun 2016 Og alle de ansatte hedder Okholm til efternavn, fantastisk sammensætning:-)

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #179   10. jun 2016 Ja det var da en lidt sjov sammenhæng...

  • #180   9. jul 2016 Er der kommet en ende på det hele?

  • #181   9. jul 2016 Mens vi venter på Pia (og hun venter på sin Skoda) kan jeg underholde med vores 10 år gamle Toyota RAV4. Den har i ca. 1 ½ år haft en periodisk fejl. En gang i mellem kom et par forskellige fejlbeskrivelser med bremsefejl i speedometeret ledsaget af en hyletone. Første gang kom fejlbeskeden, da vi startede i en lille bjerglandsby i Schweiz og skulle køre ca. 10 km nedaf, for at komme til hovedvejen, som lå ca. 1000 m længere nede !!! Heldigvis virkede bremserne, det var kun falsk alarm. Når man slukkede motoren, og startede igen, så var fejlen væk. Fejlen kom igen med måneders mellemrum. For ca. 1 md. siden kom fejlen, da jeg på vej til værkstedet for at få skiftet stød-dæmpere. Ved at udlæse fejlen fandt de ud af, at stoplyskontakten var defekt. Stoplyset virkede ellers, som det skulle. Det kostede kun et par hundrede kr. at få den skiftet. Der har ikke været nogen alarmer siden.

    profilbillede
  • #182   17. okt 2019 Hvad endte denne sag med?

  • #183   17. okt 2019 ville jeg osse gerne vide

Kommentér på:
SPRIT ny bil - på værksted 4 gange.

Annonce