{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.014 visninger | Oprettet:

Ane S
Ane S
Tilmeldt:
29. nov 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Forhandler vil tage min bil retur :-) {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Med hjælp fra jer stod jeg stærkere i sagen med min Fiat Panda som for 7. gang blev afleveret med samme fejl.

Idag har jeg så brugt den hjælp jeg fik fra jer, og med den kunne jeg fortælle forhandler at nu er grænsen nået, jeg har det juridiske på min side, og de må tage bilen retur, eller jeg går hele vejen.

Til min overraskelse tog han imod og godkendte.
Imorgen skal jeg så ind og høre hvilken pris de vil give mig for min Fiat Panda fra oktober 2014. Den har kørt 40.000 km. Og ellers i fin stand.
Hvad kan jeg forvente mig, og kan jeg gøre noget for at sikre mig den aller bedre pris? Jeg skal så pludselig ud og have en ny bil igen, og denne gang har jeg ikke kontanterne til det!

Har talt med Fiat Danmark som ikke mener de kan gøre noget, når vi er kommet her til hvor den bliver taget retur!

??? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhandler vil tage min bil retur :-)
  • #1   6. jun 2016 kør ud til en forhandler og hør hvad han vil give i bytte for din bil hvis du køber en ved ham . så har du et fingerpeg om værdien .

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #2   6. jun 2016 man kunne vel tjekke markedspriser på fx bilbasen og dba og kun søge på forhandlere. så har man da også et fingerpeg om hvad prisen burde ligge

  • #3   6. jun 2016 www.bilpriser.dk under salgsvurdering kan du se, hvad en forhandler ca. vil give for bilen.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #5   6. jun 2016 Er der ikke noget med at det er nypris minus 20 eller 25 oere pr koert km ?
    Mener jeg at have hoert,men faa da et korrekt svar fra forbrugerklagenaevnet eller hvad det nu hedder eller maaske ombudsmanden.
    Naar du har fundet ud af noejagtigt hvad de skal give dig i foelge loven saa ville jeg skrive det tal og saa skrive : Plus hvad i synes er rimeligt for at betale for al den tid jeg har brugt paa de 7 gange den har brudt sammen.


  • Ane S
    Ane S Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #9   6. jun 2016 Jeg købte bilen som sprit ny, med en anden bil i bytte. Der er ingen lån eller gæld i bilen.
    Det jeg mener at at jeg ikke er interesset i at tage et lån pt. for at købe en ny bil nu, hvis altså de kun vil give mig 50.000 for bilen i morgen, så står jeg der og kan ikke købe nogen fornuftig bil for det lille beløb.
    Det er det jeg frygter smiley Så det vil ende med at være mig en stor udgift.


  • Ane S
    Ane S Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #10   6. jun 2016 Og hørte lige en anden uafhængig forhandler, han sagde at hvis jeg er heldig så trækker de KUN 1,- fra pr. kørt km.
    Det er jo et mega stort tab allerede der, når bilen har kørt 40.000


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #11   6. jun 2016 #0 Hovedreglen er, at skal have den fulde købesum retur. Undtagelsen er sælgers restitutionskrav. Forvent ca. 0,50 kr. pr. Kilometer du har kørt.

  • #12   6. jun 2016 Ja der er da spredt uenighed om hvad du kan få, men hvorfor ikke skynde sig at ofre kr 600,- og melde sig ind i FDM, der også har svinebillig forsikring?

    Forstår ikke rigtigt at du ikke bare får en ny ved dem, det er den bedste handel, og de kører da som regel fint de biler, mange familier er glade ved dem.


  • Ane S
    Ane S Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #13   6. jun 2016 Hvad mener du FDM kan gøre for mig nu?
    Og hvis det er muligt, så er jeg selvfølgelig villig til at købe en ny hos dem, men vil bare synes det er dybt uretfærdigt hvis jeg skal op med den store pung fordi de ikke vil give et retfærdigt beløb for den bil jeg jo ikke havde planer om at skulle af med.


  • #14   6. jun 2016 FDM har helt sikkert et meget kvalificeret gæt på den pris du kan få for din bil.
    Jeg mener de bør bytte den bil.

    Læs evt den anden tråd om Skoda Fabia som de heller ikke kan finde en løsning på.

    http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1201535-sprit_ny_bil___paa_vaerksted_4_gange_?t=1465230061&unread=1#lastViewed


  • #15   6. jun 2016 FDM medlemSskab har6 mån Karens periode.. Men hvis du har advokeret fra start ang problemerne.. Så kan det umuligt være dit problem at de ikke har taget bilen retur noget før... Men tag en snak med FDM.. Det kan aldrig skade

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #17   6. jun 2016 Du siger simpelthen ikke at du overvejer at faa en bil mere af samme maerke fra samme forhandler.Jeg haaber daelme det var en joke ?

  • #18   6. jun 2016 Som udgangspunkt skal du jo holdes skadesløs, det vil sige at du skal kunne købe en tilsvarende bil for det beløb du får, et hurtigt kig på Bilbasen ligger priserne på 80-90000kr, du skal jo ikke stilles ringere end nu så det må være absolut minimum.
    Men hør da hvad de har af biler de evt vil bytte med kan jo være de er til at snakke med


  • #19   7. jun 2016 Det er helt klart det mest økonomiske at bytte i samme butik, den fejl din bil har er sikkert ikke en standard fejl der er i alle deres biler, for hvis det var det fandt de den jo hurtigt.

  • #20   7. jun 2016 Se selv at der ikke er nogen fejl at melde her på mandagsbil.dk, altså på nyere.

    http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigtM.asp?bil=Fiat&BilmodelId=379


  • Ane S
    Ane S Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #21   7. jun 2016 Tænk engang at man er nød til at gå så vidt at skulle starte en sag op smiley
    De tilbød mig en helt urimelig pris for bilen, 50.000 hvis altså jeg selv klargør bilen til videre salg.
    Jeg er dybt røstet smiley
    Og det samme gælder næste gang, altså 8. gang jeg kommer med samme fejl, hvis altså det er inden for en måned, ellers falder prisen yderligere.
    Nu kan de læse om sig selv i avisen kan de!


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #22   7. jun 2016 #21 Personligt er jeg mere til en juridisk tilgang fremfor pressen. Må man høre hvad købsprisen er, hvordan standen på bilen er, hvilke udgifter du har haft pga. reklamationerne, og hvor langt du har kørt i bilen. Du kan bare sende en PM hvis du ikke vil oplyse det i forummet.

  • Ane S
    Ane S Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #23   7. jun 2016 Vender tilbage senere smiley børnefamilie på en hverdag smiley

  • #24   7. jun 2016 Med en pris på 50000 kan du næsten sælge til en hvilken som helst forhandler, det er jo ikke rigtig et tilbud der afhjælper noget som helst, tvært imod vil forhandleren højst sandsyndeligt tjene på det, hvis jeg var dig ville jeg kontakte importøren og redegør for din sag, og pas nu på med at blande alt for mange advokater ind i det, det kan i sidste ende blive rigtig dyrt men et enkelt brev fra en advokat kan i mange tilfælde få det hele til at rette sig lidt, et til forhandleren og en kopi til importøren.
    At han seriøst kan finde på at Presse dig til at sælge da han mener bilen falder mere næste gang "DERES" fejl fremkommer er helt hen i hegnet og ikke acceptabelt på nogen måde, har ham sælgeren ikke en chef/ejer som er til at snakke med.


  • #25   7. jun 2016 Firmaet der sælger må snart have deres navn ind her på BG?

  • Ane S
    Ane S Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #26   8. jun 2016 Nå, som alt ser ud, så er jeg faktisk sååååå træt af den her bil-situation og magter næsten ikke at gøre mere ved det, da det fylder utroligt meget-kender i det. Mere fordi jeg frygter at det hele vil trække i langdrag og i sidste ende, hvad nu hvis det ikke bærer frugt?

    Det er sådan at helt præsist har bilen nu kørt 50.100km. Den er fra okt. 14 og har få overfladiske ridser i lakken, en mini bule kommet af en basketbold -så ingen ridser eller følgeskader der. Yderligere er den ene fordør taget af vinden og hvordan jeg lige skal forklare det ved jeg ikke, men den går en smule på, lak mod lak.

    Ja det er en lille dejlig økonomisk bil, og fra ny 94.000 -billig bil, som jeg ikke havde planer om at sælge før den er 4 år. Men nu står jeg her, og de vil give mig 50.000,- Hvis altså jeg selv har udbedret alle de ovenstående "skader".

    Fiat Danmark er sat på sagen, men forventer ikke noget som helst fra dem hvis jeg skal være ærlig, da jeg fik at vide at alt var opnået hvis bare forhandleren acceptere at tage bilen retur, og det er jo sket.

    Skal jeg bide det i mig, og fortsætte kørslen og så bare ignorere fejlen hvis den igen dukker op?
    Og hvad så, være mega fej og sælge bilen videre til anden side? -ikke min stil overhovedet, men når fejlen er uoprettelig, den kan jo køre ganske fint efter den har været slukket lidt tid!?

    Sikke en redelighed!


  • #27   8. jun 2016 hvad er fejlen ?

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #28   8. jun 2016 #26

    Købesum: 94.000 kr.
    - Restitutionskrav: 25.000 kr.
    - Erstatningskrav for skader der ikke almindelig brug: X kr.
    = Din tilbagebetaling

    Det virker ikke til at de skader der er på bilen er så voldsomme. Jeg har dog ikke forstand på priser på skader. Men hvis vi anslår de koster 5.000 kr. så udgør dit tilbagebetalingskrav ca. 64.000 kr. Hvor langt er det fra hvad du havde forventet? Hvis ikke forhandleren som min. acceptere denne opgørelsesform, så ville jeg indbringe sagen for ankenævnet.


  • Ane S
    Ane S Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #29   8. jun 2016 Det er hermed beslutter af det bliver en sag for ankenævnet, har talt med dem og det er helt klart en sag.
    Maaaaaaange tak for hjælpen smiley :-) smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #30   8. jun 2016 Husk at opdatere sagen. Det er til stor hjælp for andre. Jeg håber at alt falder i hak og du/i kommer ud af det på den bedst mulige måde.

  • Ane S
    Ane S Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #31   8. jun 2016 Jeg lover at holde jer opdateret smiley
    Det bliver i denne her tråd.

    Endnu engang mange tak til jer alle smiley


  • #32   8. jun 2016 Og give is på grillen hvis du får mere end 75k.

  • #34   10. jun 2016 Jeg tror ikke du får meget ud af det,det er helt normalt det koster ca 1 kr pr km så 50000 er circa deromkring med de småskader/brugsspor bilen har,har du tjekket hvad en tilsvarende bliver solgt for

Kommentér på:
Forhandler vil tage min bil retur :-)

Annonce