{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gæld i bil.
  • #1   23. maj 2016 Jeg var gået uden om, Det kan godt være det kun er mig. Men gider ikke bøvlet. Desuden stoler jeg mere på en som vil sælge sin bil kontant. ( altså hvor han får alle pengene selv. ) ikke skal bøvle med banken bagefter. .
    Sådan er jeg bare.
    De må betale lånet ud ellers finder jeg en anden smiley .


  • #2   23. maj 2016 Tag i banken og få lavet handlen så betaler du gælden ud og restbeløbet få han ind på sin konto.
    Vil han ikke det så find en anden bil.


  • #3   23. maj 2016 Jeg til gengæld er ikke så gammeldags og snæversynet, så hvis jeg har fundet en bil jeg kan lide til den rette pris, så kontakter jeg den bank som har pant i bilen, og får en underskrift på at panten bliver indfriet ved køb af bil..

    Det har jeg gjort sidst jeg købte bil, og så blev panten slettet..


  • #5   23. maj 2016 Det handler egentlig bare om, at man skal have en aftale med kreditor, inden man køber bilen. De fortæller så, hvor pengene skal overføres til osv., når bilen handles - og så er der ingen problemer på den front.

    Bemærk, at det er kreditor, du skal have en aftale med - ikke sælger! En slutseddel, hvor der står, at gælden indfries, er intet værd i praksis.


  • #6   23. maj 2016 Lav handlen i banken ingen grund til at gå udenom der smiley man skal bare være lidt klar i pæren smiley

  • #7   23. maj 2016 som Bay siger.
    du får et stykke papir fra den kreditor der har pantet, hvor der står noget i stil med at når xx kr overføres til xx konto så vil pantet blive slettet.
    (vær opmærksom på at der godt kan gå lidt tid før pantet rent faktisk bliver slettet)
    og det er overhovet ikke farlig at købe en bil med pant i, hvis du har hevet fat i Kreditor inden handlen, for det er ikek nok at stole på hvad sælger siger, hvis du ikke har det på skrift fra dem der har pant i bilen


  • #8   23. maj 2016 Jeg er enig med Mirza... Det er ikke verdens undergang at der er gæld i en bil og har man fundet den helt rigtige bil, så skal et par telefonopkald da ikke holde en tilbage. Jeg har købt flere biler med gæld uden problemer.

    1. En underskrevet slutseddel hvor der står sælger indfrier gælden er gyldigt retsdokument og hvis du stoler på ham, så er det helt fint. Problemet er hvis han ikke er til at stole på, så begynder et juridisk slagsmål, som du vinder.. men det giver en del bøvl.

    2. Ring til kreditor (banken/finansieringsselskab) evt. med sælger på medhør. Her får du restgælden af vide samt et kontonummer du skal indbetale på. Så indbetaler du restgælden på det nummer og resten til sælger. Vupti.... nogle dage senere er gælden i bilen aflyst.

    Man behøver ikke gå ned i banken, eller løbe skrigende væk. Det er ikke atomfysik....


  • #9   23. maj 2016 Peter K
    Hvad vil du bruge det til, at du vinder en retssag over sælger, hvis pengene er brugt? Det hjælper ikke at få medhold, hvis han ikke kan/vil betale pengene tilbage. Pantet bliver jo ikke slettet af den grund.

    Det eneste, der virker, er at lave en aftale med kreditor smiley


  • #11   23. maj 2016 Er der ikke stort set gæld i alle biler ? Jeg mener biler til 50-60.000kr og op efter er jo som regel finaniseret.?

    Jeg går med tanker om at sælge min Vectra og den har jeg finansieret igennem Santander, så der er jo også gæld i den. Det er da bare om at få det med i købspapirerne og så er den ged barberet.



  • #12   23. maj 2016 "Stort set alle" ved jeg ikke, om jeg vil sige, men der er da mange. Det er rigtigt nok.

    Der har aldrig været pant i vores biler.


  • #13   23. maj 2016 Jo men vi er da enige om at stort set alle nye (og forholdsvis nye brugte biler) oftest finansieres som regel af banken eller igennem forhandleren.

    I det tilfælde vil der være gæld i bilen ved et brugtvognssalg.

    Jeg ser det op ingen måde som en krise at der er gæld i en bil, man skal bare som køber sikre at bilen handles med det i mente. Som nogen skriver kan man indgå skriftlig aftale om at en del af beløbet sendes til banken og resten til mandens egen konto eller lign?


  • #14   23. maj 2016 Narh, jeg vil ikke sige "stort set alle", men det er da tilfældet med mange.

    Der er en del, der bare betales kontant eller som træk på en kassekredit i banken. I sådanne tilfælde vil der ikke blive etableret pant.


  • #15   23. maj 2016 Det må da trods alt være de færreste der kan købe en 100.000 kr + bil kontant ..

  • #16   23. maj 2016 Nu skrev jeg også, at de enten blev købt kontant eller trukket på en kassekredit.

  • #17   23. maj 2016 Ja hvis det er på kassekredit, eller på friværdien i huset eller lign. så fremgår det nok ikke nogen steder.

    Sad lige og legede lidt med søgefunktionen på tinglysning.dk.

    Det er i min optik stadig ikke noget problem, FDM har et par udemærkede artikler, og jeg kan forstå at det vigtigste er at få sælger til at erklære at der er gæld i bilen på papiret (hvor meget og til hvem). Så er man "af krogen" som køber.


  • #18   23. maj 2016 Så længe der står på slutsedlen at sælger indfrier gælden så er man ret sikker i sin sag. Om han så gør det eller ej vil altid blive en sag imellem ham og banken hvis at han har brugt pengene på ludere og hvæs i stedet for at betale det han skylder.

  • #19   23. maj 2016 NEJ, det bliver IKKE en sag mellem sælger og banken! Sådan en aftale er kun det papir værd, den er skrevet på.

    Kreditor vil til enhver tid kunne søge fyldestgørelse af sit tilgodehavende gennem salg af bilen, hvis der er pant i den. Og det gælder, uanset hvad der er skrevet i købsaftalen.


  • #20   23. maj 2016 #19:
    #8 skrev da det her:
    1. En underskrevet slutseddel hvor der står sælger indfrier gælden er gyldigt retsdokument og hvis du stoler på ham, så er det helt fint. Problemet er hvis han ikke er til at stole på, så begynder et juridisk slagsmål, som du vinder.. men det giver en del bøvl.


  • #21   23. maj 2016 Ja - og så skrev jeg efterfølgende, at det ikke passer. Det kan jeg garantere dig.

  • #24   23. maj 2016 Da jeg købte min Astra, lavede jeg en check på pantets størrelse og hævede resten i kontanter. Checken afleverede vi så i bankens postkasse med besked om, at det var betaling for bilen under forudsætning af, at pantet blev slettet. Det gik fint og pantet blev aflyst et par dage senere.

    Sælger fandt os så troværdige, at han bare lod os selv køre ned med checken. Han mente ikke, han behøvede at se, vi betalte. Det havde jeg nok ikke selv gjort - men hatten af for det smiley


  • #25   23. maj 2016 Sidste bil jeg købte var der også gæld i og jeg var ikke interesseret i at overtage gælden, jeg vurderede sælger, og vi blev enige om at lave et dokument med han indfriede gælden samme dag,

    Sælger havde både firma, hus, børn og kone, så han virkede meget oprigtig og jeg valgte at stole på ham.

    Ingen problemer der

    Men vil du være 100% sikker, SKAL i gå sammen ned i banken, indfri gælden, få kvittering, og overføre resten til sælger. - Det der med at ringe til hans bank og få dem til at indfri gælden når der tikker penge ind på hans konto duer IKKE. - Jeg ringede nemlig til hans bank og Sydbank ville IKKE gøre det på den måde.


  • #26   23. maj 2016 Hør nu lidt efter hvad Bay siger.. Papiret er i sidste ende intet værd - også selvom flere har gode erfaringer. Den sidste idiot der vil snyde er ikke født endnu, og jeg har set en kammeret miste sin elskede motorcykel for år tilbage fordi han ikke havde gjort hjemmearbejdet.

  • #32   23. maj 2016 Bay:

    hvis du ikke mener at en underskrevet kontrakt er noget værd, hvorfor har du så skrevet under på din ansættelseskontrakt ? (går ud fra at du har job), slutseddel til at købe hus/lejlighed? og alt muligt andet man skriver under på.

    Det gør man fordi det er et juridisk bindende dokument og det samme er en slutseddel hvor der står at sælger skal indfri gælden. 999 ud af 1000 gør jo som aftalt. Når der så er én der ikke gør, så slæber man ham i retten og han bliver dømt til at betale.

    Hvis han ikke vil det, så går man til fogeden der gør udlæg i hans hus, bil, løn osv. Er vi så ude i det ekstreme tilfælde at det er en taber der ikke har en krone og alle hans ting står i en fætters navn, så er papiret ikke en daddel værd! Det er sandt... men det er din ansættelseskontrakt heller ikke hvis din chef er samme type, eller hvis sælgeren af huset er den type osv osv.


  • #33   23. maj 2016 Ekstreme tilfælde... Hvis du havde prøvet at arbejde i inkasso som mig, ville du vide, at der er MANGE, der ikke betaler. Sjovt nok er det ofte sammenfaldende med dem, der snyder i handler. Og husk ikke at glemme, at en inkassosag hurtigt koster 5-10.000.

    Så nej, jeg siger ikke, at en kontrakt ikke er noget værd i almindelighed. Men lige i dette tilfælde kan man ikke bruge det til noget som helst...


  • #35   24. maj 2016 #11 RUH.
    nej det tror jeg ikke 50.000-60.000. er altså ikke så meget igen. jeg ville aldrig låne til bil hvis beløbet ikke er højere end det.


  • #36   24. maj 2016 FDM har en slutseddel som de påstår er god nok til den slags. Der skriver sælger under på at han indfrier gælden.

  • #37   24. maj 2016 Jep - men i praksis kan det ikke bruges til noget.

  • #38   24. maj 2016 Kan godt være du har ret..

  • #40   25. maj 2016 Ja det er sgu et problem.

Kommentér på:
Gæld i bil.

Annonce