{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.276 visninger | Oprettet:

Henrik
Henrik
Tilmeldt:
17. sep 2007
Emner: 6 Svar: 11

Gæld i bil {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Min far har nu opdaget at der er gæld i hans bil fra 2007. Han købte den af en forhandler for 5 år siden der er gået konkurs.

Gælden skyldes til et firma der er gået konkurs i 2014 og kreditor har et så almindeligt navn at jeg ikke kan finde ham på nettet.

Når jeg via bilbogen kigger på de oplysninger jeg kan finde står lånet med en rente på 0 %. Mit bud er derfor at det er betalt ud.

Nu står min far og gerne vil af med bilen, men ingen gider jo købe en bil med gæld i.

Er der nogen der ved hvordan han kan få den her gæld ud af verden - hvem skal man henvende sig til for at komme videre i sagen? Det er jo svært når både firmaet han har købt bilen af og dem der måske har penge til gode er gået konkurs.

Nogen gode idéer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gæld i bil
  • #1   2. sep 2019 sidst jeg stødte ind i en bil med pant i. der tog jeg forbi min bank og fik dem til at undersøge hvad der var i bilen. de kontaktet så den bank/mand der hade pant i den. og det viste sig at den var betalt bilen. Men de hade glemt at fjerne den pant på bilen. så Det burde din far også kunne gøre,lige som jeg gjorde.for at kunne finde ud af om der er gæld, eller de bare har glemt at fjernet panten i den.

  • Henrik
    Henrik Tilmeldt:
    sep 2007

    Emner: 6 Svar: 11
    #2   2. sep 2019 @Freeway . tak,men jeg har selv fundet ud af hvem der har pant i bilen og min fars bankrådgiver mener ikke han kan hjælpe.

    J.A. CONSULT ApS
    Cvr-nr.:
    30498488

    De gik så konkurs i 2014, så de er svære at få fat i.


  • #3   2. sep 2019 Du skal kontakte tinglysningsretten det er dem der tinglyser gæld i forskellige ting. Har været ude for noget lignende en gang.
    Kontakt dem og fremlæg sagen for dem så burde det være muligt at få den gæld strøget.



  • #4   2. sep 2019 Tinglysningsretten kan ikke bare stryge en gæld, der muligvis fortsat eksisterer.

    Man er nødt til at have fat i retten, der har kørt konkursen på selskabet, der har pantet. De kan oplyse, hvem kurator har været, som man så kan kontakte og aftale nærmere. Man skal ikke blive overrasket, hvis kurator ikke vil frigive pantet uden at få pengene for salg af bilen, for han har jo nogle kreditorer i den anden ende, han står til ansvar for.

    Hvornår er pantet i bilen tinglyst? Kan du se det, når du slår den op? (eller alternativt lige lægge reg.nr. op her)


  • Henrik
    Henrik Tilmeldt:
    sep 2007

    Emner: 6 Svar: 11
    #5   2. sep 2019 Lånedokumentet er af typen udlæg og har en rentesats på 0% og en hovedstol på 171.000. Det er optaget 20/6 2011 med førnævnte j.a. consult som kreditor og en Poul Hansen som debitor. Bilen er fra 2007.

    Men hov - nu bliver jeg sgu forvirret. På datacvr.virk.dk, slår jeg virksomhedens cvrnummer op og finder nu ud af, at der er afsat konkursdekret i 2009 og at konkursbehandlingen er afsluttet 10/12-2014.

    Hvis "udlægget" er lavet i 2011 kan jeg ikke få det til at passe og samtidig er det pudsigt at min far har købt bilen i november 2014.

    hmm. jeg er ikke jurist, men hvis konkursen blev afsagt i 2009 og afsluttet i 2014, må konkursboet vel alt andet lige ikke kunne kræve eventuelle udeståender eller?

    Men det er dælme lidt mærkeligt, at der er lavet udlæg EFTER konkursbegæringen?


  • #6   2. sep 2019 Det er der som sådan ikke noget mærkeligt i. Det er kurator, der i så fald har foretaget udlægget med henblik på at kræve penge ind på vegne af det konkursramte selskab.

    Dog kan det alligevel vise sig at være din redning. For det er meget tænkeligt, at der er foretaget udlæg i bilen, og at den herefter er solgt til nedbringelse af gælden til selskabet. Herefter har kurator måske blot ikke husket at aflyse udlægget, selv om han/hun burde.

    Under alle omstændigheder er du nødt til at have fat i kurator for at høre, om de kan/vil aflyse udlægget. Der er ikke andre, der kan gøre det. Alternativet er at vente på, det udløber. Men her går lige et par år endnu.


  • Henrik
    Henrik Tilmeldt:
    sep 2007

    Emner: 6 Svar: 11
    #7   2. sep 2019 Tak for det bay - det lyder realistisk. Ved du hvornår sådan et udlæg udløber? Jeg har hørt 10 år blive nævnt og således altså i 2021.

  • #8   2. sep 2019 Det er rigtigt, ja. Efter 10 år bortfalder pantet i bilen, med mindre der forinden tinglyses et nyt. Sidstnævnte er nok alene en teoretisk mulighed i denne situation, når der er tale om en afsluttet konkurs og en forholdsvis gammel bil.

    Jeg vil gætte på, at pantet kan slettes uden videre nu. Men worst case er at vente til 2021.


  • #9   3. sep 2019 Ellers ville jeg gå til forhandleren den er købt af, for han har lavet en stor brøler og sælge en bil med "restgæld", så må han stå for besværet. smiley

  • #10   3. sep 2019 Hvis forhandleren er konkurs, er han nok pænt ligeglad...

  • #11   3. sep 2019 Ah, det havde jeg lige overset at han også var konkurs smiley

Kommentér på:
Gæld i bil

Annonce