{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.000 visninger | Oprettet:

Benzin på dieselbil (Hyundai i30) {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er røget i den virkelig uheldige og dumme situation at der er fyldt benzin på min bil. Jeg håber at en herinde kan hjælpe med hvad jeg skal gøre, for jeg har efterhånden læst så meget forskelligt, så jeg ikke ved hvad jeg skal tro.

Trods at dette er en dum og pinlig fejl, vil jeg sætte pris på seriøse svar, så jeg kan få mit problem løst hurtigst muligt.

Der er tale om en Hyundai i30 CRDi 90 - fra 2009. Der fyldt omkring 10 liter benzin på og der var cirka 10 liter diesel på i forvejen og herefter kørt omkring 5 km.

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin på dieselbil (Hyundai i30)
  • #1   18. jun 2016 fyldt dieselbil på min bil... what?

  • #2   18. jun 2016 Ring til dit forsikringsselskab, hvis du har kasko smiley hvis du er heldig kan de måske hjælpe.

    Men hvor mange liter er det, er det 1 eller 60 du har hældt forkert? Og hvordan kan det enlig lade sig gøre, jeg mener din bil bør have en dims der forhindre forkert brændstofpistol i tanken.

    Men du må for alt i verden ikke starte bilen. Har du ikke startet bilen skal du blot have renset tanken.


  • #4   18. jun 2016 Dennis: Hov, det er en fejl. Det er rettet nu smiley

    Til ekstra info, så er der fyldt omkring 10 liter benzin på og der var cirka 10 liter diesel på i forvejen.


  • #5   18. jun 2016 Havde det dog bare været omvendt, så var problemet ikke så stort smiley
    Få den bugseret til en mekaniker som kan tømme tanken og rense systemet igennem, og så håbe det ikke er gået ud over pumpe og dyser smiley Du må for alt i verden ikke prøve at starte og køre i den i hvert fald.


  • #6   18. jun 2016 Den har allerede kørt omkring 5 km vil jeg skyde på. smiley

  • #7   18. jun 2016 Hare: Jeg har ændret lidt i topic. Bilen har fået påfyld cirka 10 liter og havde cirka 10 liter diesel på i forvejen. Den har allerede kørt 5 km. efterfølgende...

  • #8   18. jun 2016 Har prøvet noget tilsvarende engang, og der fyldte jeg tanken helt op med diesel og hældte noget diesel addiativ i tanken og så kørte jeg en lang tur 1-200km og den pruttede lidt, men kørte fint bagefter.

    DET HER ER KUN MIN ERFARING, SÅ HVAD DU BESLUTTER DIG FOR ST GØRE MED DIN BIL ER OP TIL DIG.


  • #9   18. jun 2016 Få den renset. Du skal ikke køre videre i den. Brændstofsystemet skal renses igennem.

  • #10   18. jun 2016 Du risikere at dræbe din bil, kør ikke mere - ikke engang til værkstedet.

    Du kan ikke engang bare hælde oven i og håbe det fordamper når det er så mange liter.

    Udrens hos værksted, men forhør dig med din evt kasko for det kan være ret dyrt at rense hele systemet


  • #11   18. jun 2016 Mr A.J . Hvilken model var dette?

    Til jer andre, ja en rensning var også planen. Så det er første skrift, så må jeg bare håbe der ikke er sket voldsomme skader.


  • #12   18. jun 2016 Få tømt tanken helt og renset alt ud. Lad vær bare og fyld op, man ikke se hvor meget skade det har lavet på pumpe og dyser. Har lavet en der havde kørt 60 km på benzin, det koster komplet nye dyser, begge pumper og en trykføler. Der var spåner over alt. Man kan komme ned til tanken under bagsædet smiley

  • #15   18. jun 2016 Tusind tak for alle jeres svar, det kunne bestemt bruges! I har været meget behjælpelige. smiley

  • C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

    Emner: 11 Svar: 346
    #16   18. jun 2016 Når du kun har kørt 5km, har den ikke brugt/fået ret meget diesel/benzin pumpet op til de kritiske dele endnu. Skift brændstoffilteret, få tanken suget tom. på med diesel og så ellers afsted.....

  • #20   18. jun 2016 bilen skal ikke køre en meter længere.
    Tanken skal tømmes og renses. så skal der diesel på og suges et par liter igennem slangerne før de er rene, derefter samles og køres videre.
    Følger du f.eks VW's foreskrifter, det ved jeg godt ikke er den du har, men dem jeg tilfældigvis kender, så skal dyser slanger og alting skiftes, men det en udskrivning uden lige, så jeg ville gøre som overnævnte og så ha i mente at dyserne KAN dø af det, det er helt sikkert ikke sket, men det KAN de..


Kommentér på:
Benzin på dieselbil (Hyundai i30)

Annonce