{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.215 visninger | Oprettet:

Benzin på dieselbil ! {{forumTopicSubject}}

Hej...
Min kammerat kom i går til, at fylde for 70 kroner benzin på sin diesel bil, og kørte derefter 5-7 km, i bilen..
Hvad kan man gøre ? Hvis man fylder bilen op med diesel, så det bliver blandet med benzinen, så mængden af benzin er minimal, kan man så køre videre på det, uden der sker skade ?

Mvh. Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin på dieselbil !
  • #1   2. feb 2013 Tanken skal tømmes.

  • #2   2. feb 2013 Hvad er det for en bil?
    Jeg havde nok bar fyldt tanken med diesel, evt skiftet brændstof filter.


  • #3   2. feb 2013 Tanken SKAL tømmes især når det er en diesel bil.

    hvad er det for en bil han har?


  • #4   2. feb 2013 når det så lidt, så skal du bare fylde tanken op, så går det squ.

  • #5   2. feb 2013 det er ikke sikkert der sker noget når det er så lidt men for 70 kr gad jeg ikke tage chancen

  • #6   2. feb 2013 er den nyere end 97, tøm tanken, ældre så fyld den med diesel smiley


  • #7   2. feb 2013 Tøm tanken, og skift brændstoffilter, men hvilken bil er det? smiley

  • #8   2. feb 2013 Fyld tanken med diesel og lad være med at give den max. gas, da den eksplosion er noget mere voldsom end normalt. Men det er jo kun ca. 6 L så det gør vist ik' noget. Har haft nogle venner med nye biler og de har da kørt videre uden probs. Det koster kassen, hvis man kører ind til en Aut. forhandler !

  • #9   2. feb 2013 Det kan godt være at det koster lidt at få tømt tanken på et værksted. og han måske er heldig at kunne kører viderer uden.

    Men hvis det er en nyere bil havde jeg ikke taget chancen.


  • #10   2. feb 2013 Så har den nok fået 100 HK mere ^^

  • #11   2. feb 2013 Doctor Madsen

    Det håber jeg virkelig ikke passer.

    Det er da for dumt


  • #12   2. feb 2013 Er der nogen der gider forklare hvorfor det er så skide farligt at hælde en lille smule Benzin på en Diesel?

  • #13   2. feb 2013 cool.

    Det kan man da kalde at chance den. smiley


  • #14   2. feb 2013 Bare smid en halv liter 2 takts olie i tanken.

  • #15   2. feb 2013 ja, og en halv ananas

    så kører den bedre end før smiley


  • #16   2. feb 2013 *Nicolai*
    ved du overhovedet noget om biler?
    ved du hvad der sker når du hælder en benzin på en diesel bil?


  • #17   2. feb 2013 plejer der ikk at være noget med at diesel pistolen ikk passer i en benzin bil eller omvendt, for så forstår jeg ikke hvordan sådan et stunt ka la sig gøre...

  • #18   2. feb 2013 Rasmus, nej belær os endelig!

  • #19   2. feb 2013 jaa Rasmus fortæl hvad du ved!!!!!

  • #20   2. feb 2013 Rasmus

    Hvis du læste hele tråden, ville du kunne se at jeg absolut ikke er fortaler for at manden bare kører videre med benzin i tanken.

    Og ja, jeg håber da jeg ved lidt om biler, eftersom jeg kun har 1 1/2 år tilbage af min uddannelse . haha smiley


  • #21   2. feb 2013 *Nicolai*
    det håber jeg sQ også for dig, desværre betyder det ikke at man er særligt go' til noget bare fordi man har papir på det...

    Schmidt
    har aldrig sagt jeg vidste noget i andre ikke vidste

    Martin L
    okay, forstore mængder benzin i en diesel motor kan skade brændstof systemet, pga. den mindre smørelses faktor, og kan ødelægge lejerne i motoren pga, den måde forbrændingen ændre sig på.. men nu er jeg ikke mekaniker, og har aldrig hældt forkert brændstof på en bil...

    men jeg spurgte selv for at få afhvide hvad der er sker, fra en der er sikker i sin sag, ikke for at sige at i alle sammen ikke vidste en skid...


  • #22   2. feb 2013 Sjovt at man i ældre biler's manualer ellers finder ud af at man kan blande op til 40% benzin i diesel om vinteren.

  • #23   2. feb 2013 i har da ikke problemer når i smider alle jeres additiver på jeres biler...

    Fyld tanken med diesel og kom videre....


  • #24   2. feb 2013 Bjørn

    i nyere biler (common-rail injection) skulle det kunne ødelægge pumpen væsentligt nemmere, har jeg ihvertfald læst, noget med at benzinen ødelægger "pakningerne" eller hvad man nu skal kalde dem, kunne forstille mig det er derfor folk at så skramte over at hælde det forkerte brændstof på.


  • #25   2. feb 2013 Buggi Boy .

    hehe, ville jeg faktisk også have sagt, men nu hælder man jo ikke 10-50% addtiv på ens bil smiley


  • #26   2. feb 2013 Folk skal satme stoppe med at være så pyldrede, jeg er da 100% sikker på mange af dem ikke lader den blive gemmenvarm før den skal trække eller lader den stå i tomgang til nedkøling af turbo.

  • #27   2. feb 2013 Bjørn

    har det på fuldstændigt samme måde :P, eller servicere deres biler ordenligt..


  • #28   2. feb 2013 Nej men nu er størrelsesforholdet også ligetil i dette tilfælde...og tvivler på at det skader noget som helst..

    Motoren sorterer jo ikke op i at nu tager jeg en skefuld diesel og nu tager jeg 2 skefulde benzin eller omvendt...

    Nej ved fuld tank bliver det sgu blandet godt, så derfor ingen problem...i dette tilfælde....

    Men historien fortæller jo heller ikke om noget om at bilen et næsten helt tom for diesel og "KUN" lige har for 70 kroner benzin på, så kan jeg da godt se problemet, for så dør baby ..... Men... han har jo kørt 5-7 kilometer i den, så skaden er jo nok sket hvis det skete..... og så er der jo også allerede nu det mindre benzin i tanken end før og nu kan det jo så være mere diesel på nu... smiley

    Men hvis man tanker for 70 kroner på sin bil,,, så er der nok heller ikke megen mønt til reperationer i dette tilfælde....


  • #29   2. feb 2013 bare fyld den med diesel der sker ikke andet end at den nok bliver lidt mere kvik i det smiley

  • #30   2. feb 2013 Hvorfor skulle den blive mere kvik af der kommer benzin i?

    Diesel er meget farligere end benzin når det er i en lukket beholder.


  • #31   3. feb 2013 Simon H.N .

    fordi det brænder hurtigere end diesel?


  • #32   3. feb 2013 lige præcis smiley

  • #33   3. feb 2013 I ved vist ikke hvad i snakker om. smiley

  • #34   3. feb 2013 Simon H.N .

    ikke helt nej, men så må du da kunne komme med en forklaring på hvorfor man ikke må hælde benzin på en diesel?


  • #35   3. feb 2013 jo jeg har selv prøvet det engang på en citroen kassevogn hvor jeg havde fyldt på for 100kr benzin og 550kr diesel den blev sku noget kvikkere smiley men det er jo klart..

  • #36   3. feb 2013 der sker ikke noget ved en enkelt gang det er mere hvis det er noget man kommer til ofte at det er noget shit...

  • #37   3. feb 2013 man bruger benzin til at frostsikre diesel med om vinteren så det diesel man tanker på tankstationerne om vinteren er der faktisk os lidt benzin i smiley

  • #38   3. feb 2013 og det renser os og kan gøre at en gammel diesel bil får nemmere ved at starte smiley så længe det ikke er en commonrail med højtrykspumpe da de højtrykspumper er ekstremt følsomme hvad angår kvaliteten af brændstofftet smiley men hvilken bil er det ? mvh.

  • #39   3. feb 2013 Der vil jeg give Simon h ret, i har da vidst tabt småkagerne helt..
    Og Arnesen, det er ikke kun Commonrail der kan tage skade af diesel. Det kan alle brændstofpumper. Dog skal der intet til, før en højtrykspumpe til Commonrail er færdig, men har da set før at de ældre rotorpumper også sagtens kan tage skade.. Dieselen går jo ind og smører, bl.a pumpen. Og for det andet så kan pakningerne i pumperne heller ikke holde til benzin, da de højest sandsynlig bliver opløst af det.


  • #40   3. feb 2013 Haha. Simon & Thue

    Sad og tænkte det samme da de skrev det, men gad virkelig ikke at tage den op.

    men nu kunne jeg ikke dy mig. smiley


  • #41   3. feb 2013 NU er jeg selv mekaniker..
    Jeg har tit oplevet at kommunefolk ikke kan finde ud af at læse og derfor har puttet benzin på en diesel, med common rail.. Derefter har de startet den og kunne ikke få liv i den fordi de har fyldt den helt op med benzin. Jeg har så tømt tank og brændstoffilter også fyldt den op med diesel og tvunget den igang med silikone spray smiley De har sku ikke taget skade, den eneste skader er at den lokale tank har haft en del hvid røg, pga benzinen i systemet..

    Jeg har selv kommet til og fylde ca. 10 Liter benzin på en ny rio med common rail hvor der var ca. 3 liter diesel.. Den begyndte og hakke og banke i motoren ( underligt nok? smiley ) Der fyldte jeg den op med diesel og tømte slanger og brændstoffilter for benzinen også kørte den fint igen efter en tur på ca. 20 km smiley

    SÅ at fylde 5-6 liter benzin i i diesel bil, burde ikke skade den hvis man bare fylder den med diesel og den selvfølgelig ikke var tom da man startede med at putte benzin i den..

    Så til trådstarteren! FYLD den OP med diesel og kør videre! BASTA BUM!


  • #42   3. feb 2013 Martin

    Skillede du pumpen ad og tjekkede om alle pakninger ikke havde taget skade osv?

    i alle sammen siger at i tror at motoren ikke tager skade og det burde gå. Men i har ikke skilt en diesel motor ad, som har fået en gennemskylning af benzin.



  • #43   3. feb 2013 *Nicolai*, Thue J, Simon H.N .

    det ser heller ikke rigtig ud til i ved hvad i snakker om, men sådan er det altid når man ikke kommer med konkrete svar, og det kommer kun til at se endnu mere sådan ud, når man ikke selv kommer med et grundlag for ens konklusion, især når det er til folk der ikke har meget forstand på det...

    Thue J
    nu mister diesel jo ikke hele sin smøre evne fordi du blander 10% benzin i, og når man fortynder noget ætsende bliver det sjovt nok mindre ætsende, men ingen tvivl om at man ødelægger et dieselindsprøjtnings system, hvis du fylder det med en væske røv dårlig smøre evne.


  • #44   3. feb 2013 Har selv lavet det stunt på en Mercedes w211, den fik bare diesel for resten og kørte fint.
    En kammerat har endda formået at køre rundt og undre sig over at hans Golf 5 1.9tdi gik ud en gang imellem, indtil han fik lugtet til tanken. Ud med det, på med Diesel og der har aldrig været problemer efterfølgende.

    Sker ikke en skid


  • #45   3. feb 2013 *Nicolai*

    det har du jo heller ikke, så vidt vi ved, men ville nok være en go' ide at fortælle din erfaring, istedet for bare at sige det ikke kan fungere, der er rimlig mange variabler i det her senarie...


  • #46   3. feb 2013 Jeg kan lige se for mig at han tog ind og tankede fordi at tanken næsten var tom, og så valgte han det forkerte brændstof smiley Hvem går dog ind og tanker og kører 5-7 km hjem hvis tanken er 3/4 fuld?

  • #47   3. feb 2013 er jeg den eneste der synes at det er lidt morsomt at emnets ejer ikke har kommenteret én eneste gang? smiley

  • #48   3. feb 2013 Trådstarter postede dette indlæg klokken 20:26.
    Klokken 20:31 loggede han så af. Så nej, kan ikke se det sjove i at han ikke har deltaget. Kunne jo være han hurtig skulle ud af døren på det tidspunkt (det er faktisk lørdag og nogle morer sig i weekenderne med ens venner:))


  • #49   3. feb 2013 *Nicolai*
    Nej det har jeg ikke lige prøvet, men er der nogen grund til det når bilen køre som den skal???

    Hvor vil du hen med det?


  • #50   3. feb 2013 Swag. .
    Hehe, jeg sidder bare og venter på jeg skal hente de gamle når de syntes de er fulde nok og vil hjem smiley


  • #51   3. feb 2013 Swag

    Fair nok

    Godnat folkens


  • #52   3. feb 2013 Det vil der sku ikke ske noget ved. Der er da også mange der fylder lige en 5 ltr. benzin på inden de skal på skiferie - for "bedre frostsikring".

  • #53   3. feb 2013 jeps lige præcis smiley

  • #54   3. feb 2013 Rasmus. Jeg er da ikke kommet med et svar.

    Men du kan jo så lige forklare mig hvorfor en diesel skulle blive hurtigere ved at benzinen futter hurtigere af? smiley

    Der er mindre energi i benzin.

    Hvis det ikke antænder korrekt. Så vil du heller ikke udnytte brændstoffet rigtig.

    I øvrigt udvider benzin sig meget mere når det bliver varmet op (inden det antænder). Diesel motor arbejder under et meget højere tryk. Derfor kommer motoren også under større belastning og mindre smøring.

    Men vil da gerne se en rullefeltattest der beviser din påstand. smiley

    Det er skræmmende at en mekaniker kan råde en til bare at fylde bilen op med diesel. Især når man ikke engang ved hvad for en bil det er. Men ja ja kør da bare ud og smadre en ny motor for noget der kunne være ordnet ordenligt. Men sådan er det jo med sjusk værksteder der findes rund omkring.


  • #55   3. feb 2013 ”Hos FDM vil vi overhovedet ikke anbefale nogen at køre videre, selv om de kun har tanket så meget som en liter benzin ned i dieseltanken. Moderne dieselmotorer er ekstremt følsomme, da højtryks brændstofpumpen kører med 1.600 til 1.800 bar i indsprøjtningstryk – og den smøres alene af dieselolien, siger teknisk chef hos FDM, Jørgen Jørgensen.


    ”Selv om man kun har tanket én liter, så tager man en chance, hvis man kører videre. Og det koster let 40.000 kroner at få ny pumpe og nye indsprøjtningsdyser. Dyrt i forhold til de få tusind kroner en tømning og rensning koster, siger Jørgen Jørgensen.


  • #56   3. feb 2013 Simon H.N

    at der er mindre energi i benzin er ikke ens betydende med at det brænder langsommere, som du selv siger hvis det antænder korrekt og det gør det højst sandsynligt når blandnings forholdende hedder 1/10, har ikke sagt det ikke ødelægger noget eller slider, men kurven i kræfter ændre sig nok når hælder en anden type brændstof i, så det kan være den har flere krafter over hele omdrejnings området, og ja du kom med et svar, uden forklaring uden at nævne din erfaring, og jeg skrev ikke svar jeg skrev "konkrete svar" du ved uddybede svar.


  • #57   3. feb 2013 ja det er jo os på moderne dieselmotorer smiley jeg har sku aldrig set en gammel dieselhakker der har taget skade af lidt benzin smiley

  • #58   3. feb 2013 Simon H.N .

    efter jeg så FDM's indslag i en af de der "kontant" programmer på dr(så det på youtube) har jeg mistet al' tillid til FDM og deres viden inde for biler smiley


  • #59   3. feb 2013 Nej det er ikke ensbetydende med at det brænder langsommere. Men fordi de brænder hurtigere betyder heller ikke hurtigere bil. smiley

    Nævne min erfaring?

    Jeg har sku altid hældt rigtig brændstof på mine biler. Så har ingen erfaring med det. smiley

    Hvilket program så du med FDM ved kontant?

    Jeg er sådan set også ligeglad om det er FDM der siger det. Alle dem kør køre vidre på benzin i en diesel motor er ligeglad med deres motor. Basta bum. Det er det emnet handler om.



  • #60   3. feb 2013 ved ikke om det var kontant, men ihvertfald et prg. linene det, det omhandlede det problem der er med en 1.6 turbo diesel motor, der har et hævet afløb til olie, og et skod filter i olie kanalen til turbo'en så turbo'en brænder af, og da de stod og forklarede det lød det som to elever der lige er starte på mekaniker grundforløb og skal se hvem der mest ret...

    men det er jo ikke rigtigt at alle diesel motore ikke kan holde til at få en lille blandning benzin, hvis det så ætsende i forholdt til diesel ville et par liter jo bare rense systemet, og stortset ikke ændre værdierne i dieselen, og der er stor forskel på at være lige glad og ikke vide bedre, og godt at høre du ikke ved hvad du snakker om smiley


  • #61   3. feb 2013 Det gør du åbentbart heller ikke. smiley

    Du kommer jo heller ikke med et ordentligt svar. Forklar hvorfor en diesel skulle blive hurtigere af den køre på benzin. Ud over at benzin brænder hurtigere af.

    Med diesel kommer der flere kj energi ind i cylinderen. Det er ligesom det der flytter en bil i sidste ende.

    Med din påstand så vil en dieselbil også køre længere literen ved at fylde benzin på. Korrekt?

    Hvorfor er vi nu kun nede og snakke om 2 L ikke skader en dieselmotor. Har han da ikke fyldt for 70 kr i tanken. Syntes du prøver at trække det mere og mere til din fordel. smiley


  • #62   3. feb 2013 Simon H.N .

    trækker den ikke til min fordel jeg prøver at få en reelt svar ud af dig, jeg sagde et par liter, det var ikke ment som 2 liter, det var bare istedet for at skrive et reelt tal, og nej at der kommer flere Kj ind i cylinderen er ikke ens betydende med flere krafter, det har du allerede sagt selv,

    "Hvis det ikke antænder korrekt. Så vil du heller ikke udnytte brændstoffet rigtig."

    og det gør det ikke når blandings forholdene ikke er iorden, men det kunne jo ske man kunne mase lidt mere brændstof ind hvis det brænder hurtigere, godt nok en fesen teori uden grundlag, men du tænker jo kun inde i den lille boks hvor diesel motore bliver ekstremt slidt hvis de for bare en lille smule benzin, eller sådan fremstår det ihvertfald.

    og nej tror ikke den ville køre længere på literen, i et senarie hvor vi har en helt ny motor, der er gennemvarmet og du laver en 1/10 med benzin/diesel...


  • #63   3. feb 2013 "nej at der kommer flere Kj ind i cylinderen er ikke ens betydende med flere krafter, det har du allerede sagt selv," Hvor har jeg sagt det?

    Selvfølig bliver der sprøjtet flere kj ind i cylinderen med diesel.



  • #64   3. feb 2013 "Hvis det ikke antænder korrekt. Så vil du heller ikke udnytte brændstoffet rigtig."

    så hvis man hældte diesel på en benzin bil ville den køre længere på literen eller hva? smiley

    ja selvfølgelig gør der det, men hvis lortet ikke bliver forbrændt giver det jo ikke de kræfter videre udigennem drivelinen...

    tror bare vi slutter nu, du kommer aldrig med et reelt svar, du har vidst bestemt dig for hvad der er rigtigt og forkert, kan så sige at verden desværre ikke er sort/hvid, der er ikke kun et rigtigt svar på alle ting, og sådan er det også her...


  • #65   3. feb 2013 Jeg plejer bare og fylde min bil 50/50.
    Så kan bilen både trække fra bunden. Og er omdrejningsvillig på toppen.


  • #66   3. feb 2013 Nej og hvordan skulle den så kunne blive hurtigere af benzin hvis det ikke antænder rigtig?

    Selvom om benzinen antænder rigtigt så er der stadig mere energi i Diesel. Så hvorfor bliver den hurtigere. Kom nu med et svar tak.

    Hvordan den antænder har ikke en skid med hvor meget energi der er i brændstoffet. Så kan vi begynde at snakke om virkningsgrad. Men du må jo gøre virkningsgraden bedre og overgå dieslen KJ.

    Det er dig der påstår den får flere kræfter. Så må den jo også køre længere literen? Flere HK for samme antal ml brændstof = Må gi flere km/L??? Det må jeg jo gå ud fra når den får magiske HK. smiley

    Jeg har ikke påstået at diesel i en benzinbil er godt. Så dit spørgsmål har sådan set intet med sagen at gøre?

    Kom med et reelt svar på hvad? Du har ikke sat et eneste spørgsmål ud over om en benzinbil køre længere literen på diesel. Du søger vist bare efter et svar som du selv vil høre.



  • #67   3. feb 2013 Simon H.N .

    et reelt svar på spørgsmålet stillet af gutten der oprettede forummet...

    tanken skal tømmes, er ikke et ordenligt svar på om man bare kan køre vidre efter man har fyldt den med diesel.

    gør dig nu ikke dummere end du er, jeg har ikke påstået man for flere kræfter, jeg sagde du kunne opleves som om man fik flere kræfter fordi den ændre i kurven du ved hvor meget effekt på hvilke omdrejninger.


  • #68   3. feb 2013 Tanken skal tømmes. Det er da et ordenlig svar? Åbentbart flere der syntes det var et fint svar.

    Han har allerede kørt 5-7 km uden at fylde den op med diesel. Derfor må vi gå ud fra at den har kørt med en meget høj benzin blanding, og bilen har brug for ren diesel hurtigst muligt. Derfor skal tanken tømmes helt. Ikke bare fyldes op med diesel.

    Var det et reelt svar nok til Peter J?


  • #69   3. feb 2013 Simon H.N .

    et reelt svar har enden ikke brug for en forklaring, eller også følger der en forklaring, godt at se du lytter lidt til mig selv om du syntes jeg er komplet idiot, men den sidste del må du helt selv om, i min verden er det dit tab at du syntes jeg er en idiot, især når det eneste jeg prøver er at få en dybere forklaring... smiley


  • #70   3. feb 2013 Hvor har du sagt at det kan "opleves" som om man får flere heste? Det må du ha slettet. Også fra min hukommelse. smiley

    Du har sagt at det kan være den har flere krafter over hele omdrejnings området.

    Så du ved det faktisk ikke. Men gætter bare?


  • #71   3. feb 2013 Simon H.N .

    behøver jeg gentage mig selv? Og ikke at det er en go' undskyldning men fik BSOD da jeg skrev, så kan godt ske jeg har skrevet lidt mere end jeg reelt gjorde, hvis du forstår sådan en lille en


  • #72   3. feb 2013 Syntes jeg du er en komplet idiot? Du bruger hele tiden ord jeg ikke har sagt. Måske for at få mig til at stå i dårligere lys?

    Du har derimod sagt at jeg var en idiot.


  • #73   3. feb 2013 Nå men lad det nu ligge. Vi bliver aldrig enig.

    Jeg vil tømme tanken. Hvad andre så vil gøre kan jeg egentlig være ligeglad med. smiley


  • #74   3. feb 2013 Simon H.N .

    jeg er bedøvende lige glad med hvilket lys du står i,

    "flere krafter over hele omdrejningstallet" giver jo ikke højere output og da slet ikke længere på literen...

    hvor har jeg sagt du var idiot, for det kan jeg da heller ikke læse nogle steder?

    mht. om jeg bare gætter så er vi åbenbart 2 om det, for du har jo aldrig draget dig nogle erfaringer med forkert brændstof i en diesel smiley


  • #75   3. feb 2013 Simon H.N .

    det ville jeg da også, hvis jeg havde en af de følsomme commonrail pumper, men hvis det var min gamle transit ville jeg være pænt lige glad, men der har jeg så også en hel motor til at ligge jeg bare kan smide på smiley


  • #76   3. feb 2013 Ja det har jeg fundet ud af sådan som du taler til folk. smiley

    Nå giver flere kræfter over hele omdrejningstallet nu ikke mere i output? Hvad gør det så. smiley

    Nej har ikke selv prøvet det. Men derfor ved jeg stadig man tømmer tanken. ring da til et anerkendt værksted og spørg på mandag og se hvad svar de giver dig. Så kan du jo diskuter med dem.


  • #77   3. feb 2013 Simon H.N .

    du misforstår den med kurven, et eks. en bil peaker output ved 5000 omdrejninger, lad os sige 100 heste, men når motoren er under 4000 omdrejninger er maks output 70 heste, men det ændrede sig til 90 heste, så har den jo fået et større overall output men maks output som man bruger til at fortælle hvor meget en bil kan yde har ikke ændret sig...

    Om det så var en lille snusket mekaniker ville han sige jeg skulle være meget heldig for at den overlevede det, men det kunne sagtens være for at få nogle penge i lommen.

    Du aner jo sådan set heller ikke hvordan jeg taler til folk, skrift kan tolkes på mange måder, bare se på alle de religiøse tosser der render rundt smiley


  • #78   3. feb 2013 Så gå da i seng hehe

  • #79   3. feb 2013 Tak for en masse svar og en spændende debat at starte søndagen med smiley
    Jeg siger til ham, at han kan prøve at fylde den helt op med diesel, også håbe på det bedste, hvis han ikke lige har overskud til en tur på værkstedet..

    Og Ja, jeg sgu hurtigt ud af døren i går aftes, efter jeg havde oprettet emnet smiley


  • #80   3. feb 2013 Tja det kan være han bliver nød til at ha overskud til at tá på værksted nu når dysserne skal skiftes. smiley

    Du har stadig ikke sagt hvad bil det handler om?


  • #81   3. feb 2013 Jeg har smidt ham en besked, men han har endnu ikke svaret smiley For ærligt, så ved jeg det ikke smiley

  • #82   3. feb 2013 Det er en gammel Peugeot Partner smiley

  • #83   3. feb 2013 da jeg var i lære for små.25 år siden kørte man en del på fyringsdiesel på bilen og om vinteren hældte vi altid petroleum i for at forhindre frost det målte vi aldrig op vi hældte bare på og det virkede sku bare.. problemet er nok at nyere dieselmotorer ikke er så holbare og robuste som de gamle oliefyr.meen jeg tror jeg havde taget chansen og fyldt den op med diesel og kørt lidt pænt et stykke tid.go søndag til alle på bg.


  • #84   3. feb 2013 For nogle år siden fyldte min kone 20l benzin i en Golf 2'er diesel og havde kørt 40 km da hun kom hjem. Jeg opdagede det ved en noget hård motorgang og ved meget lidt gas stod der gnister ud af udstødningsrøret.Jeg fyldte tanken med diesel fordi jeg regnede med at skaden var sket, men den kørte yderligere 50.000km inden vi skildte os af med den...uden problemer .

  • #85   3. feb 2013 Sikke genier der er smiley

    Øhhh jeg ha engang fyldt benzin på en diesel bil og der skete ikke noget, så det MÅ være i orden.. En bilmotor kan også køre på madolie, det er bare et spørgsmål om hvor længe ! Så bare fordi lortet ikke går i stykker her og nu så betyder det ikke at motoren har godt af det.. damn !


  • #86   3. feb 2013 10 Liter benzin påfyldt på vores fiat 1,3 Multijet. Den brokkede sig ikke og gør det stadig ikke efter 25000 km. Bilen er ikke mere end et år gammel. Flydte bare tanken med diesel og så fik den bare fuld æde :)!

  • #87   3. feb 2013 Mirza A

    nej men det betyder heller ikke motoren har dårligt af det smiley det finder du jo først ud af når du skilder lortet ad smiley


  • #88   3. feb 2013 Rasmus C.
    Vil du skille en motor af for at måle tolerance fordi den har kørt på lidt benzin?
    Det bliver da dyrt for en kunde, dyre end at få en ny motor smiley


  • #89   3. feb 2013 Martin L

    hvis lortet ikke køre og man har målt sig frem til at hele møget skulle skiftes, så ville jeg skifte det, og der efter skilde de gamle dele ad for at se hvordan det havde taget skade, men nej ville ikke prøve at reparere noget som er så besværligt og skal være så precist som Commonrail/normale diesel pumper smiley


  • #90   4. feb 2013 fyld den med diesel og hæld ca 4 dl 2takts olie i. har prøvet det samme og fik dette råd af en meget erfaren mekaniker. fyld evt også en oktanboost i smiley

  • #91   5. feb 2013 Går det helt galt, smider du motoren ud, og montere nogle cykelpedaler.

  • #93   6. feb 2013
    Du fylder bare tanken op med diesel - det betyder ingenting, når det ikke er mere.

    I stærk frost kan der dannes paraffin i diesel, hvilket kan stoppe brændstoffilteret så motoren ikke får diesel nok og går i stå. I sådanne tilfælde kan man faktisk bare hælde 5% benzin i tanken, så løsner benzinen paraffin dannelsen. Jeg bruger det selv på en ældre diesel motor, som kan have lidt probs i frostvejr...


  • #95   8. feb 2013 Hvad fanden er det for noget vås folk skriver med benzin har en meget højere eksplosion end diesel...

    Benzin har man oktanen som tilsættes for at forøge eksplosionshastigheden
    Diesel har man cetan der nedsætter eksplosionshastigheden. Diesel er væsentlig mere eksplosivt end benzin.

    En så lille mængde burde kunne efterfyldes med fuldtank.


  • #96   8. feb 2013 Hvem tanker i øvrigt også for 70 kr... " for faen Egon, jeg har lige fyldt på for en femmer"..

  • Lapua T
    Lapua T Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #97   11. dec 2017 Der er kæmpe forskel på hvordan de 2 typer brændstof bliver sprøjtet ind i cylinderen. Den ene med ca. 1600 bar den anden afhængig af turbotryk og lign. og afhængig af alder på bil ca. 6 bar.

    Benzin pr. Liter = ca. 33 MJ
    Diesel pr. Liter = ca. 36 MJ

    Man kan ikke sige at en diesel yder mere eller mindre ved en given mængde benzin.

    mvh


Kommentér på:
Benzin på dieselbil !

Annonce