{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.916 visninger | Oprettet:

Bedre/større bremser {{forumTopicSubject}}

Hej da det er ved at være tid til at se bremserne efter ville jeg meget gerne have noget mere effekt på den front også og må sige jeg ikke sætter den store lid til sportsbremser da jeg ikke helt kan forestille mig at den samme størrelse Skive med samme kaliber skal give bedre effekt...
Men når det så er sagt ved jeg ikke om man kan sætte det på fra en større model Opel insignia??? Eller om man skal bruge en million før det spiller håber der er nogen med gode bud da det er mere effekt jeg vil have på bremserne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedre/større bremser
  • #1   5. aug 2016 hvad er dit budget ? du kan få et sæt stoptech som er på højde med brembo for omkring 20k , ved ikke hvor store dine bremsere er nu , men dem jeg har set på er 356mm og dertil hørende 6 pot kalibere...

  • #2   5. aug 2016 Mener de er 321mm for og 315 bag har kigget på dem men synes måske det er lige i overkanten pris messigt

  • #3   5. aug 2016 tjaaa så du nok ude i noget Zimmermann skiver og ebc klodser , det er bedre end std og koster ikke alverden.

  • #4   5. aug 2016 Køb nogle fornuftige bremseklodser, og brug dem sammen med det du har. Noget a la Ferodo DS2500, de virker udemærket allerede fra kold, og kan samtidig godt køre en trackday uden at blive for varm.

  • #5   5. aug 2016 Hmm jamen findes der ingen mellem ting fra en større sted bil måske?? Men bremser disse skiver klodser bedre eller er det bare snak??

  • #6   5. aug 2016 Zimmermann er jo lidt noget budget værk , men har haft dem på en e36 med ebc yellow stuff klodser , det fungerede faktisk ok .. ved ikke om du kan finde noget fra en anden bil , men inden det er tilpasset med beslag og div har det nok alligevel kostet mere end det er værd .

  • #7   5. aug 2016 Ja det er nemlig også det jeg synes fandt nogle 2pct skiver med 4 pot caliber i 330 mm og 32 mm i tykkelse på skiven til 7500 kr men hvor meget større skal det være før det kan mærkes

  • #8   5. aug 2016 Jamen nødvendigvis behøver en større skive ikke være bedre, det har noget at gøre med hvor gode de er til at aflede varmen via kanalerne indeni bla, en "flydende skive er også væsentligt bedre til varme end en fast skive. Større kalibre giver mulighed for større klodser (mere friktion) derved mere bremse evne. Min bil på spa sidst jeg var på job der fadede virkelig slemt på std bremser, sandsynligvis pga dårlig bremsevæske, men skal i den grad have stål bremseslanger på min snarest muligt da de hjælper meget på" blød pedal" syndrom. Men alt i alt er bremserne ikke bedre end din bremsevæske

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #9   5. aug 2016 Hvor meget vejer sådan en insignia? 321 mm er da temmelig store std bremser

  • #10   5. aug 2016 Så det du siger sådan set at man kan nøjes med en meget bedre Skive og nogle rigtig gode klodser men kører det så sammen med std caliber ?? Mick h den vejer omkring 1700 kg så der skal lidt til når den skal bremses ned fra 220 ??

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #11   5. aug 2016 Ja det ville jeg prøve til at starte med. min vejer 1250 og kører med 283 for.

  • #12   5. aug 2016 nu bremser man jo ikke ret ofte ned fra 220 med mindre man er på en bane , og uanset hvad burde din bil kunne bremse fra 220 uden fading i hvert fald et par gange indenfor kort tid inden der kommer problemer .. hvad har den af heste den opel ?

  • #13   5. aug 2016 Jamen den ligger på 203 HK så ikke det vilde nej det gør man ikke men det er heller ikke den sjoveste sitaration at få bremse svigt da jeg kører frisk til

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #14   5. aug 2016 Er det fading du oplever engang i mellem?

  • #15   5. aug 2016 Ja altså når jeg nu er ude at kører lidt på motorvej og så det går lidt stærkt altså fra 200+ og ja der kommer en så man skal bremse så omkring de 150 begynder det at ryste pg holder man den på bremsen bliver det sku slemt og det er jo fordi lortet bliver varm men det skal så siges at skiverne er ved at være ved mindste mål så de skal skiftes og der er vel 3 til 4 mm på klodserne og det er kun når de bliver hårdt belastet det skal dertil siges det nok er hårdere ved dem med de bredere dæk og de godt 65 HK mere end std så tænkte bare nu jeg skal til at skifte vil jeg have noget der er bedre en std for synes vis det skal gå stærkere end std skal det også bremse bedre

  • #16   5. aug 2016 Bilen bremser perfekt ved lavere hastigheder

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #17   5. aug 2016 Det vil hjælpe bare at få nye bremser på. Men jeg ville sætte std skiver på og nogle fast road klodser på så tror jeg ikke det bliver et problem mere

  • #18   5. aug 2016 Ja det er lidt et problem for gider ikke bruge unødige penge på sports skiver og det ikke hjælper men modsat gider jeg heller ikke spare på bremser da det skal være forsvarligt at kører lidt halv stærkt i ??

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #19   5. aug 2016 Jeg tror ikke det er et problem bare du får nogle nye bremser på for der er meget stor forskel på nye og nedslidte bremser. du har jo kun brug for kloder der også arbejder ved høje temperaturer

  • #20   6. aug 2016 Jeg har prøvet sportskiver på et par biler nu - aldrig igen. I mit tilfælde var det EBC sportsskiver, men de ryster og larmer (Det er helt vildt hvis man skal bremse bilen ned fra 170+)

    Jeg ville sætte originale skiver på, sammen med nogle bedre bremseklodser. Der er mange valgmuligheder, og det kan være lidt en religion med hvad man skal vælge. Nogen sværger til EBC, andre til Ferodo, andre til et helt 3. mærke.


  • #21   6. aug 2016 Man kan smadre alt , og specielt hvis det ikke bliver kørt ordentligt ind til at starte med (klodser)

    Kan ikke tælle på 2 hænder hvor mange jeg har set komme ud på en bane med SPRIT NYE skiver og klodser uden de er kørt ind , og havner i det problem du nævner Mike G


  • #22   6. aug 2016 Ja tror sku den ender med nogle PB Big brake kit med en 4 pot kaliber og nogle to delt skiver med alu midte og alu kaliber om ikke andet spare det mig også for en masse vægt og en væsentlig bedre nedbremsnings evne da det er en større Skive med meget bedre køling og ja en 4 pot kaliber i forhold til 1 stempel må da også give en hel del... Lige det med at man smadre ved indkøring af bremser har jeg ikke det store med i det spil da jeg ikke har skiftet bremser på denne vogn endnu så lang tid har jeg ikke haft den men hvad er korrekt indkøring??

  • #23   6. aug 2016 Så fik jeg sku tid til at nærstudere bremserne og det er desværre kun de 292 mm foran så der er da plads til forbedring må man sige men selve skiven måler nu stadigvæk 29 mm og der er en 6 mm klods stadigvæk

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #24   6. aug 2016 Så kan du da opgradere til 321 skiverne. så er det også billigere i bremser efterfølgende

  • #25   6. aug 2016 Jeg kan faktisk gå helt op til 337 mm foran og 315 bag med org stumper og det gode ved dem er de koster det halve af Big brake kits kan få trw caliber 2 stempler og 337 mm Skiver og ebc redstuff klodser til omkring de 3500 til 4000 kr ved godt det er org stumper men selve bremse evnen vil da blive væsentlig forbedret

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #26   6. aug 2016 Det ville jeg da også foretrække. for du har ikke brug for bremser der har større bremsekaft kun bremser der ikke fader. jeg går ud fra du stadig kan abs bremse

  • #27   6. aug 2016 Jo kunne godt tænke mig det bremsede hårdere men ikke en nødvendighed men med 40 mm større skiver vil det jo give en noget bedre bremse effekt da der er mere at gribe på men kan godt lide tanken om når man skal have reservedele tager det ikke en uge at få dem hjem fra udlandet men kan se de bremser er fra en 160 HK version men det er jo samme bil og motor så det passer lige over

  • #28   6. aug 2016 Og jo den kan godt ABS bremse

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #29   6. aug 2016 Du kan jo ikke bremse hårdere end hvis den låser hjulene. du skal jo bare have samme bremsekaft over en længere periode

  • #30   6. aug 2016 Har testet de PB bremse kits på en BMW 330 og de faktisk super gode, den eneste nedtur er priserne på reservedele til dem , skiverne koster en ARM når de skal bestilles igen...

  • #31   6. aug 2016 Mich h den går ikke i ABS når jeg nedbremses den fra høj hastighed men den kan sikkert godt vis jeg træder til mennesket er en nedbremsning og ikke katastrofe opbremsning og jo større skiver større bremseklodser samt større Skive til at tage varmen giver alt andet lige bedre nedbremsning men det er rigtigt vis den går i ABS er det ligegyldigt men det er ikke tilfældet


  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #32   6. aug 2016 Nej det siger jeg Heller ikke den Gør. jeg prøver bare at sige at du behøver ikke big brake Kits for du har ikke brug for alt den bremsekaft jeg går ikke ud fra du kører med slicks. 321 skiver er rigtigt med nogle klodser der ikke fader ved høje temperaturer

  • #33   6. aug 2016 Dennis j ja har set på 3 forskellige sæt det ene sted ville jeg prøve bare at bestille skiverne fully floded de kostede så 800 doller det var fra ceika det mest fornuftige var PB men i 330 mm kostede de 6500 kr og det var med 2 delt Skive og ikke fully flode Skive så ja et sæt til for og bag ligger på omkring 15 jern hvor jeg kan få 337 mm for og 315 bag med nye caliber og det hele for 8 jern og alt andet lige er det da noget af en upgrade fra 296 mm ventileret og en massiv Skive i bag hvor det andet bliver ventileret hele vejen rundt

  • #34   6. aug 2016 Mick nej det er helt rigtigt men nu jeg skal til det alligevel og da mine fremtidsplaner nok bliver en stage 2 større turbo og dysser og en ny remab hvorpå der kommer flere HK i dyret kan jeg lige så godt lave det så stort som muligt kan godt se på andre biler at 337 mm er store bremser self ikke i forhold til en kæmpe Porsche men det er nok til en gade bil??

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #35   6. aug 2016 Ja med de rigtige klodser for og bag der er det fint. husk dine vinterhjul også skal kunne komme på smiley

  • #36   6. aug 2016 Ja det kan de også kun lige nøjagtigt hehe det bliver lige til øllet tænker ebc redstuff da de er keramiske og de passer til HK og fremtidige HK og næsten ikke frigiver bremse støv bliver sku fedt at få på

  • #37   6. aug 2016 Hold dig langt væk fra ceika deres generelle service er helt i skoven.

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #38   6. aug 2016 Ja det kunne jeg forestille mig at det bliver. Det tror jeg du bliver glad for også er det ikke så dyrt når det skal skiftes

  • #39   6. aug 2016 Ja det tror jeg bestemt også jeg gør det er helt sikkert

  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #40   6. aug 2016 Er de kalibre så til at få brugt eller ?

  • #41   6. aug 2016 Lige mht klodser, jeg ville gå langt uden om Redstuff. Har prøvet dem på 2 biler (E46 325i og E39 530d).

    Tag nogle Yellowstuff istedet så. Støver også mindre end OEM klodser, og kan med garanti tåle varmen


  • #42   7. aug 2016 Mick de kan købes af nye omkring 1500 stykket

  • #43   7. aug 2016 Mike g hvorfor udenom redstuff ??

  • #44   10. aug 2016 Fordi de (i mine tilfælde) kun skulle have 2-3 opbremsninger med fornuftig hastighed før de begyndte at fade. Der skulle ingenting til. Forhandleren jeg købte dem af mente at de skulle være sådan, men jeg vil klassificere dem som ubrugelige og til tider livs farlige.

    Og ja, de var kørt til, helt som EBC foreskriver det. Har endda haft kontakt med EBC, og den første jeg kontakter mente helt klart der var noget galt, og sådan skulle de ikke opføre sig. Så fik jeg kontakt til en anden, som mente de skal virke sådan - og så stoppede det der


  • #45   10. aug 2016 Ja okay ja det var jo meningen det skulle bremse væsentlig bedre så må man ko nok vælge Yellowstuff da grunden de større bremser selfølgelig er at bremse bedre også derfor jeg jeg går op i størrelse og kaliber og det hele da min plan er at få bilen godkendt med de 203 HK og betale den afgift ser måtte blive klar over det er en større omgang men når man så har den godkendt må jeg Jonas også forøge HK igen med 20 % ??

  • #46   10. aug 2016 Har ikke læst hele tråden, så det kan være det allerede er skrevet..

    Men sportsskiver og ISÆR klodser har meget at sige, du behøver ikke nødvendigvis have større bemser for at få bedre bremsekraft, Brembo Sport skiver, og Ferodo ds2500 klodser det spiller supergodt..

    man kan også få nogle kalibre som passer til de std beslag og p std størrelser men med flere stempler fx 4.. det giver også bedre bremeevne...


  • #47   10. aug 2016 Jamen du har da helt ret men nu er sagen den at nu når jeg skal have den godkendt med lidt over 200 HK altså syns godkendt kræver dette at jeg laver bilen om til en større model bil altså med flere HK std og vis du kigger på Opels større modellen eller en anden std model med de std HK så skal man op på omkring 340 mm bremser foran og 315 i bag ved godt du kan få flere stempler i hvilket der også kommer men bare et 2 stemplet std system og så kommer der sports skiver på og nogle gode klodser på den måde når jeg skal have det hele godkendt med kontraktive ændringer kan syns manden også se på størrelsen at bremserne er forbedret og så får jeg den synet med konstruktive ændringer og betaler den afgift der måtte være fra 130 til 200 HK plus vis der kommer lidt pga undervogn og bremser

Kommentér på:
Bedre/større bremser

Annonce